Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Texas, New Mexico en Oklahoma

Discussie gestart

djengo



Hallo allemaal,

We konden het dit jaar ook weer niet laten en hebben de tickets en autohuur geboekt. We zitten helaas met een vakantie van Max. 3 weken. Autorijden vinden we geen probleem, we zijn geen echte Museum mensen. Wie heeft er nog tips?

We vertrekken op 31/08 naar Houston, Texas.

We hebben een globale planning:

Dag 1 : Amsterdam - Houston
Dag 2:  Houston - Dallas                             NASA
Dag 3 : Dallas - Fort Worth                         Sixt Floor Museum en omgeving,  Stockyards
Dag 4: Forth Worth - Oklahoma city   
Dag 5: Oklahoma city - Elk City (of ergens in de buurt)   Route 66
Dag 6: Elk City - Amarillo                            Big Texan, Cadillac Ranch
Dag 7: Amarillo- Roswell                             Aliens
Dag 8: Roswell - Carlsbad                         Carlsbad Caverns ( Welke tour???)
Dag 9: Carlsbad - El Paso
Dag 10: El Paso                                          Juarez Mexico?
Dag 11:  El Paso - Big Bend NP
Dag 12 : Big Bend
Dag 13: Big Bend - Fort Stockton
Dag 14: Fort Stockton- San Antonio          River walk
Dag 15: San Antonio - Austin
Dag 16: Austin - Houston
Dag 17; Houston - Amsterdam

We hadden in eerste instantie ook Kingsville TX op de route staan aangezien daar een mega grote Ranch zit. Deze hebben we geruild voor een stukje route 66 omdat ons dat ook wel leuk lijkt.

Groeten Nancy
#1 - 07-07-2010, 11:35 uur

Loek

... we zijn geen echte Museum mensen ...

Dag 3 : Dallas - Fort Worth                         Sixt Floor Museum en omgeving,  Stockyards


Ik ben wel een museum mens, en hoewel ik best de achtergrond van dit museum kan waarderen vond ik het een van de mindere musea die ik in mijn leven heb bezocht.  De informatie wordt hier nu niet bepaald op een aantrekkelijke manier gepresenteerd. 
#2 - 07-07-2010, 18:03 uur

Ine

Ik kan je alleen maar afraden bij El Paso naar Juarez te rijden. Dit is het meest gevaarlijke gebied van Mexico waar verreweg de meeste doden van de "drugwar" gevallen zijn.
Uiteraard heb je er als toerist niets mee te maken, maar er bestaat een goede kans dat je net op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent.
Bovendien mag jei.v.m. de verzekering de huurauto zeker de grens niet overijden.
Volgens verhalen schijnt El Paso zelf ook niet geweldig te zijn en kan je die nacht(en) msischien beter op een andere plek doorbrengen.
Misschien kan je bijv. White Sands NP bij Alamagordo in de route opnemen?
#3 - 07-07-2010, 18:28 uur

Hans B

Als je zo dicht bij Mexico bent en je bent nog nooit in Mexico geweest, is de verleiding groot om even een stap over de grens te zetten.
Ik ben enkele jaren terug in El Paso geweest, de stad heeft mij niet kunnen bekoren.
We zijn een dagje naar Juarez gegaan en hebben geen problemen ondervonden.
Ik moet zeggen dat het best leuk was even het 'gekkenhuis' van de Mexicaanse wereld te zien.
Er is een mooie kerk, een overdekte markt, vele kraampjes buiten de winkels.
Indien je al eens in Zuid- Europa (Spanje, Italië, Griekenland) geweest bent kun je het daar een klein beetje mee vergelijken.
Vooral het geleur van de mensen om je in de winkel te halen is iets wat mij onmiddellijk afstoot.

De optie van Ine "White Sands" is daarbij veel bijzonderder en als je het geluk hebt dat de straaljagers (ik dacht de stealths) nog eens overvliegen.
 
#4 - 07-07-2010, 20:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

djengo

White sands trekt me idd ook wel aan. Ik heb het in eerste instantie wegens tijdgebrek links laten liggen maar ga er nu maar over denken om El Paso links te laten liggen en White sands te gaan bekijken. Ik las vanmiddag ergens dat er een negatief reisadvies is voor Juarez.

 Ligt er op deze route nog een leuke workingranch om te bezoeken? Ik ben op zoek naar een vervanger voor de Kingsranch.
#5 - 07-07-2010, 20:48 uur

babarage

... we zijn geen echte Museum mensen ...

Dag 3 : Dallas - Fort Worth                         Sixt Floor Museum en omgeving,  Stockyards


Ik ben wel een museum mens, en hoewel ik best de achtergrond van dit museum kan waarderen vond ik het een van de mindere musea die ik in mijn leven heb bezocht.  De informatie wordt hier nu niet bepaald op een aantrekkelijke manier gepresenteerd. 

grappig hoe dat kan verschillen, het is juist één van de musea waar ik heel erg over te spreken was vanwege de manier waarop het verhaal over Kennedy werd verteld. ik raad het altijd van harte aan ;).
#6 - 07-07-2010, 23:16 uur

avelthoen

In San Antonio vooral de missies niet overslaan. De Riverwalk is wel aardig maar in feite gewoon een ingedamde rivier met een hele hoop restaurants er naast. Wel erg on-Amerikaans van opzet overigens. Je moet vooral de Alamo even bekijken (vlakbij), maar als je wat meer tijd hebt, en dat is ECHT een aanrader, ook de andere missies bekijken. Je kunt de zgn. Mission-trail volgen met je auto. Ik woon zelf in San Antonio en het is jammer dat deze stad deze trail niet veel beter promoot. Het is maar waar je van houdt, maar dat stukje historie van Texas steekt met kop en schouders boven de Riverwalk uit hoor. Ik heb op mijn blog een kaartje staan en een hoop foto's:

http://windmill-solutions.com/wordpress/?p=511

Veel plezier in the deep south!
#7 - 08-07-2010, 13:57 uur

Tet14

Hi
Voor het Johnson Spacecenter zou je het grootste gedeelte van de dag moeten uittrekken. Dit center ligt ten zuiden van Houston dus hoe wil je nog diezelfde dag naar Dallas?  Je moet ook dwars door Houston dan en het verkeer kan erg druk zijn. Houston is de 4de stad van de USA in grootte. Als je een in hotel in de buurt van het Space center logeert kan je korting op de toegangsprijs krijgen.
6th Floor museum. Zou ik ook niet overslaan. Gemakkelijk parkeren ook.  Aan 2 uur hadden we genoeg maar de liefhebber kan gemakkelijk meer tijd nemen.  Voor de stockyards in Ft. Worth kijk even op de website voor openingstijden.
OKC: Je houdt niet van musea maar er zijn toch plaatsen in OKC die niet gemist mogen worden zoals National Memorial en het Cowboy Heritage museum. Zonde om die te missen.
Tussen OKC en Amarillo is heel veel te zien langs R66. Dat weten meer mensen want busladingen vol toeristen op sommige plaatsen zoals in Shamrock. Je moet je wel goed voorbereiden als je zoveel mogelijk van R66 wil zien www.historic66.com
Cadillic Ranch ligt vlak ten westen van Amarillo aan de zuidkant van I40 maar is toch moeilijk te vinden. Locals vinden Cadillac Ranch maar niets en wegwijzers ontbreken. De Big Texan is alleen al leuk om er even binnen te gaan. Geel gebouw ten noorden van I40 in Amarillo.  Een prachtig SP is een half uurtje rijden ten zuiden van A. Palo Duro Canyon SP.  Er zijn ook cabins maar we hebben er zelf niet gelogeerd. Wel bezocht. We logeerden toen in Canyon.
Amarillo-Clovis-Roswell. Het UFO musum. Voor de liefhebber. We waren er in een uur weer uit maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde ;) Als je een Billy the Kid liefhbber bent zou je de omweg via Fort Sumner kunnen nemen. Daar is een museum en je vindt er ook zijn graf.
White Sands NM zou je idd niet mogen missen. Van Roswell een mooie route via Lincoln (Billy the Kid), Capitan (Smokey Bear) en Ruidoso naar Alamogordo. White Sands is prachtig (geen zand maar gips!) vooral aan het eind van de dag.
De volgende dag naar Carlsbad via Cloudcroft en Artesia. Boven Carlsbad is Living Desert SP. Carlsbad Caverns liggen nog 30 minuten ten zuiden van Carlsbad. Mis de bats niet.
El Paso. ach ja, ook daar is een mission route en je kan langs de grens rijden en de "vestingwerken zien" Vergeet maar om de grens over te gaan naar Mexico. Veel te gevaarlijk momenteel en je huurauto mag hoogstwaarschijnlijk Mexico niet in en als dit wel het geval is betaal je een toeslag voor degehele huurperiode en niet voor die dag Mexico.
Van Carlsbad kan je een mooie rit maken via Guadalupe Mnt NP naar Van Horn naar Marfa (Marfa lights alleen in het donker uiteraard), dan naar Presidio en langs Rio Grande naar Lajitas en Terlinqua. Dit stuk is een van de mooiste scenic drives in Tx. Lees ook eens iets over Terlingua....Big Bend is schitterend. maak een reservering voor Chisos Mountains Lodge. Tussen Carlsbaden BB  kan je ook via Pecos en Davis Mountains rijden en bv even stoppen in Balmorhea SP. Hoe je ook rijdt, tx170 mag je niet missen. Vlak voor Lajitas is nog een oude movieset langs de rivier.
Na BB zou ik naar San Antonio rijden via Marathon en us90. Je komt dan langs Langtry en Roy Bean visitor center. Ik ben donateur voor Roy dus....Is ook een mooie route. Mooier dan via Fort Stockton. Ten oosten van dit VIC is de confluence van Pecos en Rio Grande (Rio Bravo in Mexico) met fraaie uitzichten. Je kan bv in Del Rio overnachtenof bij Lake Amistad.
Voor SA en Austin trek je echt veel te weinig tijd uit. In beide steden hebben we 4 volle dagen gezeten en dat was eigenlijk nog niet genoeg om nog maar niet te spreken van Hill Country, ook al zo mooi. Probeer het zo te regelen dat je tenminste een volle dag hebt voor beiden, en ja, langs de Riverwalk kan je heerlijk eten en we vonden het ook leuk om de wandeling naar ons hotel te maken. Je kan ook met een bootje over de rivier, nogal toeristisch maar we zij n toch toeristen!  Voor je de Alamo gaat bezoeken is het verstandig eerst over de history te lezen, anders ontgaat je te veel.
Tenslotte Kings Ranch. We kwamen er langs tussen South Padre en Corpus Christi maar zijn niet in de ranch geweest. De omgeving is niet bepaald mooi te noemen dus je moet echt een liefhebber zijn. (alweer...)
Tet
#8 - 08-07-2010, 15:04 uur
« Laatst bewerkt op: 08-07-2010, 15:08 uur door Tet14 »

djengo

Hallo Tet,

bedankt voor de informatie. Ik zal er even voor gaan zitten om de info te bekijken. De grens met de auto over was ook niet het plan.

Ik ga zeker van de week even op je blog kijken.

groeten
#9 - 08-07-2010, 18:41 uur

Jenn

Ik ben in 2007 in El Paso geweest en heb er een leuke tijd gehad. Maar dat komt mede dankzij de erg leuke mensen die ik in het hotel heb leren kennen. Ik verbleef destijds in het Gardner Hotel en ben door manager Antonio mee op sleeptouw genomen naar White Sands, Old Mesilla en nog wat andere plaatsjes in die omgeving. Een andere medewerker, Eduardo, heeft me 's avonds meegenomen naar Juarez. We waren met een hele groep en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. We zijn naar een of andere kroeg geweest waar wordt beweerd dat hier het welbekende margartia drankje is bedacht en waar Marilyn Monroe de bar op een rondje heeft getrakteerd om haar scheiding van Arthur Miller te vieren. De volgende dag ben ik in m'n eentje lopend terug gegaan naar Juarez en dit was een heel andere ervaring! Ik voelde me totaal niet op m'n gemak, werd iedere zoveel meter aangehouden door mensen die iets van me wilde hebben, werd continu lastig gevallen, op m'n kont geslagen, achtervolgd,... nee, ik voelde me niet prettig en dat terwijl ik gewoon in het 'toeristen gebied' bleef en niet naar een of ander zijstraatje ben gelopen. De overdekte markt was geen probleem, hier heb ik een paar leuke souvenirs op de kop weten te tikken en ben ik verder niet lastig gevallen. Hoewel ik in eerste instantie het idee had om in Juarez ergens wat te gaan eten, ben ik na de markt snel teruggelopen naar El Paso. Mijn persoonlijke ervaring is dat als je met een groepje bent je geen probleem zal hebben, maar als je in je eentje rondloopt toch een soort van doelwit bent, en het geen prettige ervaring is. Ik geloof dat het sinds 2007 nog een stukje onveiliger is geworden door al het drugs gebeuren, dus ik zou er zelf twee keer over nadenken om er nog een keer naartoe te gaan. Mocht je wel interesse hebben, maar het idee om er alleen rond te lopen niet zo fijn vinden, dan gaat er vanuit El Paso ook een hop on hop off bus, die enkel langs de bekende bezienswaardigheden reist en je met meerdere toeristen bent. De bus kostte toen iets van 12 dollar. Ik heb zelf echter nog geen 50 cent moeten betalen om de grens over te steken. Maar nogmaals, dit was in 2007! Wil je op eigen gelegenheid naar Juarez, dan kan je het beste een 'T' route aanhouden en daar niet vanaf wijken. Vanaf de grensovergang de straat uitlopen en aan het eind van de straat kan je links naar de overdekte markt en rechts naar een pleintje met een kerk. Ga niet voorbij de markt of het pleintje, blijf op de T route, niet een of ander zijstraatje in. Juarez is nou eenmaal gevaarlijk. punt.

El Paso is een erg grote stad, maar vond ik zelf meer een provinciale stad. Toen ik 's avonds rond een uur of 9 met de Greyhound bus arriveerde, liep er geen hond op straat! Het was echt helemaal uitgestorven. Overdag was het een stuk levendiger. Ik vond het een vrij artistieke stad. Er is een mooi museum, veel kunst in winkels en bij de bibliotheek, gratis concerten, ... El Paso heeft me in dat opzicht echt aangenaam verrast! Samen met Eduardo heb ik een hapje gegeten bij 'The Tap', zo'n heel fout tentje wat een beetje deed denken aan een Robert Rodriguez of Quentin Tarantino film. Er waren mariachis, goed eten, een lekkere sfeer. De dag erop ben ik in m'n eentje teruggegaan, maar evenals in Juarez, zat ik toen niet op m'n gemak. Ik werd argwanend bekeken en een beetje vijandig behandeld. Op het moment dat je de mensen laat weten uit Europa te komen, dan is het goed. Ik heb gemerkt dat er aardig wat vijandigheid is tov Amerikanen. Ook hier ben ik lastig gevallen door een raar tiepje, die me toen nog tot m'n hotel heeft achtervolgd en daar is weggejaagd door Antonio.

Ook ben ik nog bij het Fellini Film Cafe geweest, wat ook in m'n eentje een leuk tentje was. Geen nare tiepjes, maar naar fijne films kijken terwijl je een lekker toetje eet.
Wat ik echt heel erg mooi vond was de skyline. Geen hoge of indrukwekkende gebouwen, maar duizenden lichtjes van El Paso en Juarez die tijdens een heldere nacht samensmelten met de sterren, waardoor je niet meer weet waar de hemel begint en de aarde ophoudt. Ja, dat was werkelijk een sprookjesachtig gezicht!

Mijn persoonlijke ervaring is dus een beetje gemengd. Ik heb een heel leuke tijd gehad, maar dat kwam wel door de medewerkers van het hotel. Op het moment dat ik alleen op pad ging, ben ik meerdere keren lastig gevallen. El Paso was best een aparte ervaring en ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik er naartoe ben geweest. Maar het is maar net waar je interesses liggen. Het is zeker geen stad waar je echt een keer naartoe moet. Wat dat betreft hebben Texas en New Mexico veel mooiere en interessantere plekjes te bieden.



#10 - 09-07-2010, 12:36 uur

ruud

FT. Worth Stockyards is erg leuk zeker als je een beetje country of cowboy minded bent. Je kunt lekker eten bij Riscky's. Mocht je daar in het weekeind zijn is een bezoek aan Billy Bob zeker aan te raden. Het zit aan Rodeo Plaza om de hoek bij de Stockyards. The biggest honky tonk in the world met in het weekeind live muziek. Country off corse.
Ruud
#11 - 15-07-2010, 12:29 uur

djengo


We hebben de route aangepast en laten El Paso voor wat het is. White Sands ziet er ook heel mooi uit maar aangezien we met de planning zitten hebben we besloten om van Carlsbad Caverns naar Big Bend te rijden en White Sands voor een toekomstige reis te bewaren. Dit levert ons een extra dag op om te besteden en geeft dan ook wat meer lucht.

In de krant staat vanmorgen dat de US het consulaat in Juarez (bij El Paso de grens over) sluit ivm bedreigingen, en dat het een van de gevaarlijkste steden ter wereld is.

Nog vier weken wachten voor we gaan :)
#12 - 31-07-2010, 11:08 uur

Tet14

Ik denk dat je een goede beslssing hebt genomen. Veel plezier!
#13 - 31-07-2010, 12:38 uur

djengo

Nog een aanpassing gemaakt. We blijven een dag langer in de buurt van Houston.


dag 1 : amsterdam -  Houston     Hotel bij het space center in de buurt
dag 2: Houston - richting Dallas   Space center daarna richting north Houston
Dag 3: Houston-  Huntsville-  Dallas
Dag 4 : Dallas - Forth Worth   en kunnen nu ook naar de Rodeo
#14 - 31-07-2010, 14:29 uur

Tet14

In Houston niet ver van het Spacecenter zaten we hier: http://book.bestwestern.com/bestwestern/productInfo.do?propertyCode=44378 Bij de receptie kochten we kaartjes met een behoorlijke korting and aan de andere kant van de weg is een uitstekend restaurant.
Tet
#15 - 31-07-2010, 14:47 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15