Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

The Deep south en ook nu weer met een peuter aan boord

Discussie gestart

chocovla

Aangezien onze rondreis NY-Catskills-Cape Cod-Boston ontzettend goed is bevallen willen we volgend jaar maart/april graag weer naar de VS. In dit geval is de keus gevallen op het diepe zuiden aangezien mijn vrouw groot liefhebber is van de plantage stijl huizen, de bomen met Spaanse mos en de Louisiana/New Orleans sfeer én ik een flinke country liefhebber ben.

Tijdens deze reis moeten we, net als bij de vorige, rekening houden dat het één en ander te doen moet zijn voor een dan bijna 4 jarig jongetje. Gelukkig al weer bijna een jaar ouder dan de east coast trip.

In het andere Deep south topic had ik al mijn twijfels geuit over mijn schema waar ik eerst wilde beginnen in Atlanta en dan eindigen in New Orleans. Beoogde tijdsduur is 2,5 week maar uitloop naar max 3 weken is ook mogelijk.

Heb op het moment de volgende route in gedachten:

Dag 1 Amsterdam-Atlanta vlucht
Dag 2 Atlanta of vertrekken richting Gatlinburg -> reistijd ongeveer 3 uur
Dag 3 Great Smoky Mountains. Wat moet nog worden ingevuld. Misschien een kleine hike
Dag 4 Dollywood in Pigeon Force
Dag 5 Reizen Gatlinburg-Nashville
Dag 6 Nashville Country Hall of Fame
Dag 7 Nashville Grand Ole Opry
Dag 8 Nashville-Memphis -> reistijd ongeveer 3 uur
Dag 9 Memphis Graceland
Dag 10 Reizen naar Vicksburg. Natchez Trace Parkway. -> Reistijd ongeveer 3,5 uur
Dag 11 River cruise Natchez?
Dag 12 Vicksburg
Dag 13 Vicksburg-New Orleans -> Reistijd ongeveer 3 uur
Dag 14 New Orleans
Dag 15 New Orleans
Dag 16 New Orleans-Dauphin Island -> Reistijd ongeveer 2,5 uur
Dag 17 Stranddag
Dag 18 Reizen van Fort Morgan-Atlanta ->Reistijd ongeveer 6 uur
Dag 19 Atlanta
Dag 20 Atlanta-Amsterdam

Opgemerkt dat hier en daar nog wat hiaten zijn qua invulling, vooral in Memphis. Vraag is ook of ik zoveel dagen daar nodig zal hebben. Ben niet een erg groot blues liefhebber maar vind wel dat we deze stad "gedaan" moeten hebben en een bezoek aan Graceland lijkt me zeker leuk.

Qua reizen wil we proberen niet iedere dag onderweg te zijn, zodat we eventueel ook ergens een middagje in een speeltuin kunnen gaan zitten indien nodig, en hoop ergens in de Gulf coast een leuk strand te vinden voor een stranddagje. Reistijd zelf ging met de kleine afgelopen vakantie uitstekend, ook de trip van 5,5 uur van de Catskills naar Cape Cod ging zonder echte problemen.

Op het moment gaan we uit van rondreizen met auto's en voornamelijk verblijf in huisjes/appartementen. Hoor graag tips over bijzondere overnachtingsplaatsen. Zag bijvoorbeeld op het forum bijvoorbeeld de Shac Up Inn voorbij komen wat we zeker waarderen. Ook eventuele tips met betrekking tot bijzondere country bezichtigingen houd ik me voor aanbevolen.
#1 - 07-07-2016, 16:58 uur



Hans B

Memphis
Mud Island, river cruise, peabody hotel met eendjes, lorraine motel.

Kun je wel een dagje extra voor plannen.
#2 - 07-07-2016, 19:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Terpies

In Clarksdale is de Shack Up Inn inderdaad een aanrander. Dit is wel een van de meest bijzondere hotels waar ik ooit geslapen heb...

We zijn er een week geleden wederom een nachtje geweest, inclusief bezoek aan de Ground Zero Bluesclub (eigendom van de acteur Morgan Freeman) en Red's. Ook is een bezoekje aan het Delta Blues Museum de moeite waard.

We sliepen in de Robert Clay shack, compleet met volledige zitkamer, keuken en een terras met muskieten gaas en er staat zelfs een piano (gitaren zijn gratis te leen bij de receptie als je incheckt ;) ). Dit is wel de grootste hotelkamer waar we ooit in sliepen...

In een andere post werd gevraagd over het feit dat er op de website staat dat er geen kinderen toegestaan zijn in dit hotel. Alsnog even navraag gedaan bij de receptie, en ze gaven aan dat dit verbod alleen geldt voor de lokale bevolking. Internationale gezinnen met kinderen zijn van harte welkom!
#3 - 08-07-2016, 05:19 uur

chocovla

In een andere post werd gevraagd over het feit dat er op de website staat dat er geen kinderen toegestaan zijn in dit hotel. Alsnog even navraag gedaan bij de receptie, en ze gaven aan dat dit verbod alleen geldt voor de lokale bevolking. Internationale gezinnen met kinderen zijn van harte welkom!
Shack Up Inn lijkt prima bij ons te passen dus die blijft zeker nog op de lijst. Ze spreken zichzelf op de site nogal tegen door enerzijds no kids allowed te roepen en op een andere pagina dat international visitors met kids welcome zijn. Mooi dat het nog eens bevestigd wordt dat we welkom zijn  :)
#4 - 08-07-2016, 11:21 uur



Jez

De plaatsen die je wilt bezoeken, zijn vooral 's avond leuk vanwege de live muziek. Daarom vraag ik me af of dit de meest ideale route is met zo'n klein kind. Anyhow:

Als je naar de Grand Ole Opry wilt, zorg dan dat je er op vrijdag of zaterdag bent, want dan zijn de shows. De show begint om 19 uur en wij waren om half 11 terug in ons hotel vlakbij.

Voor Graceland ben je zeker een halve dag nodig. Beale Street is vooral 's avonds leuk, met alle live muziek. Mocht je van gitaren houden: in de Gibson fabriek kun je een rondleiding volgen.

De Natchez Parkway viel ons enorm tegen. Er mag geen commercieel verkeer komen, de route gaat buiten de bebouwde kom om, dus zie je alleen maar weg, bomen en hier en daar een "historical place".

In Clarksdale moet je even stoppen bij Crossroads en eten/muziek luisteren in de Ground Zero Blues Club van Morgan Freeman.

In ATlanta uiteraard het Coca Cola Museum en naar CNN
#5 - 08-07-2016, 22:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

uglybull

Voor Graceland ben je zeker een halve dag nodig. Beale Street is vooral 's avonds leuk, met alle live muziek.
In Atlanta uiteraard het Coca Cola Museum en naar CNN
De route van Gulf Shores naar Atlanta is wel erg lang voor een dag. Ik denk dat een tussenstop beter is.
Het Stone Mountain Park ten oosten van Atlanta is zeker ook de moeite van een bezoek waard.  Je kunt ook met een kabelbaan op de rots zelf komen waar je een schitterend uitzicht hebt. De lasershow is spectaculair. Maar die is 's avonds. Zie website.
#6 - 15-07-2016, 11:59 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

Wop

Het Stone Mountain Park ten oosten van Atlanta is zeker ook de moeite van een bezoek waard. 

Ben over een paar weken ook in Atlanta. Heb dit ook op de "short list" staan.  We komen 's middags (laat?) na een lange rit vanaf Memphis.   Hoeveel tijd ik ong rekenen voor Stone Mountain? 
#7 - 15-07-2016, 13:18 uur

Hans B

Stone Mountain is een heel groot recreatiepark, waar veel te doen is.
Als je maar heel kort tijd hebt ga met de kabelbaan omhoog en wandel terug.
Bekijk nog even het grote sculptuur en klaar.
#8 - 15-07-2016, 14:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

michelly

Als je vrouw een liefhebber van de mooie plantations is is het een goed idee om te kijken wanneer de Pilgrimage Tours in Natchez zijn. Dit jaar was dat praktisch de gehele maand maart. Hier is de website: http://www.natchezpilgrimage.com/
Je kunt tijdens deze tour 3 huizen bezichtigen die anders gesloten zijn. Je wordt dan door de bewoners in kostuum door hun huizen geleid. Wij vonden dit heel bijzonder. Hier vind je ons reisverslag: http://michelly.nl/USA_2016/dag09.htm
#9 - 15-07-2016, 21:18 uur
onze website www.michelly.nl

maryde

Als je op woensdagavond in Memphis bent, ga dan naar Beale Street, vanaf de vroege avond verzamelen zich daar tientallen motorrijders met hun motoren, die ze dan daar parkeren. Wij vonden Pigeon Force en Gatlinburg één groot Valkenburg (niet onze smaak)., maar voor kinderen van alle leeftijden is daar veel te doen!
De Grand Ole Opry was leuk vanwege de countryshow zoals eerder genoemd. Er vlakbij is het Conviction Centre,een soort overdekt "pretpark", waar veel restaurantjes zijn en activiteiten om te doen, zoals een tochtje met een bootje.
#10 - 16-07-2016, 19:46 uur

chocovla

Stone Mountain Park ziet er uit als de moeite waard. Kabelbaan vonden we ook erg leuk bij Hunter mountain dus de moeite nog wel waard.
#11 - 18-07-2016, 10:48 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15