Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

The deep South

Discussie gestart

Ebelix

Hoi allemaal,

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en we hebben toch besloten om in oktober Amerika te verblijen met een bezoek. Daarnaast was er eindelijk een mogelijkheid om de gespaarde miles van de KLM om te zetten in gratis tickets. Waar 15 jaar sparen niet goed voor is. De autohuur is geregeld via Hertz met de korting van de ANWB. We hebben gekozen voor een D klasse auto.

Op 3 oktober vliegen we naar Atlanta en op 26 oktober terug naar Amsterdam.

Onze route ziet er globaal als volgt uit:

1 nacht Atlanta
3 nachten Pigeon Forge
3 nachten Nashville
3 nachten Memphis
5 nachten New Orleans
7 nachten ergens aan het strand aan de Panhandle
1 nacht Atlanta

We blijven niet lang in Atlanta omdat we daar al eerder zijn geweest.

Ik hoop dat jullie voor mij een aantal tips hebben voor de volgende zaken:

Wat zijn goede en betaalbare hotels/motels in de steden waar wij verblijven?
Wat zijn de tourist traps en de absolute must see in de omgeving van de steden of op weg van de ene naar de andere stad?

Alvast bedankt.

M.vr.gr.,

Eric
 
#1 - 07-07-2006, 15:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mississippi

Hallo Eric,

Goed tijd om in Oktober die kant op te gaan. De meeste hitte is dan uit het zuiden verdwenen  1smile
De herfstkleuren in The Great Smoky Mountains en Pigeon Forge zijn prachtig in die tijd!

Voor Nashville is het leuk om een kijkje te nemen in het Opry Hotel:


In Memphis opletten hoe je hotel ligt. Tussen 3 en 6 's nachts vertrekken er ongeveer 30 oude FedEx DC10 toestellen van Memphis Airport.
Liever geen hotel nabij Winchester Rd en Brooks Rd. Een hotel dat daar geen last van heeft is Hampton Inn Perkins rd.
Leuke mall in Memphis is The Wolfchase Galleria (langs de I40 richting Nashville)

5 Nachten New Orleans? Wat ik tot nu toe hoor is dat het daar nog steeds een puinhoop is. Het French Quarter is op zich niet aangetast maar er zijn daar nog veel winkels dicht omdat er geen personeel is. Misschien kunnen anderen hier iets meer van zeggen.

Veel plezier !
Hans


#2 - 07-07-2006, 17:50 uur
« Laatst bewerkt op: 07-07-2006, 20:04 uur door Mississippi »

Ebelix

Hoi Hans,

Dank je wel voor de informatie. Ik besef dat 5 nachten wat veel is maar we willen vanuit New Orleans ook de oude plantages en de rest van de omgeving  gaan bezoeken. Verder leest Petra veel boeken van Ann Rice en ze wil nu wel eens alles met haar eigen bekijken waarover Ann schrijft.

Aan de hotelprijzen kan je niet zien dat de stad nog steeds een puinhoop is. Ze vragen al weer rustig de hoofdprijs voor een overnachting. IK zal eens kijken of ik iets leuks met Priceline kan krijgen.

Eric
#3 - 07-07-2006, 19:16 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mrjn

Ik heb laatst eens op nola.com gelezen (ik geloof dat het die site was, maar weet het niet meer zeker) dat de prijzen van hotelkamers een stuk hoger liggen na Katrina, dan ervoor, juist omdat ze inkomsten gemist hebben en deels nog steeds missen.

Wij hebben trouwens pas een kamer geboekt in New Orleans (in 2004) bij het visitor center in Louisiana. We kregen de tip dat je daar goedkoop kamers kon boeken en dat klopte ook. We hebben 3 nachten een half blok van Bourbon Street gezeten voor rond de 50 dollar per nacht. Niet echt heel erg luxe, maar nix mis mee. Ik weet dus niet of je zulke prijzen nu nog kunt verwachten, maar bij het visitor center vlak over de grens in LA kun je dus wel goedkoop kamers vinden.

Langs de Natchez Trace Parkway liggen ook wat plantations, zoals Springfield Plantation (wordt nog steeds in gewoond en juist daarom grappig om te zien) en The Myrtles (http://www.myrtlesplantation.com/) is ook een bezoek waard, want spookverhalen. Overigens barst het in St. Francisville, Louisiana  (waar The Myrtles staat) van de plantations.


Mag ik mee?  ;D
#4 - 07-07-2006, 22:23 uur

Ebelix

Tuurlijk mag je mee.

Dank je wel voor alle informatie.
#5 - 08-07-2006, 10:51 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

hollandranch

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe New Orleans nu is, zie op de TV alleen maar ellende, veel schietpartijen, veel leger op straat. Omdat Louisiana een buurstaat is en we deze Staat ook willen promoten ben ik benieuwd naar verhalen van mensen die er onlangs geweest zijn. Thanks, Hans
#6 - 26-11-2006, 11:01 uur

Ebelix

Beste Hans,

Het spijt me vreselijk dat ik je berichtje na 6 maanden pas zie.

French quarter is weer helemaal schoon en elke avond veel gezelligheid. In het garden district zie je hier en door nog wat dichtgetimmerde huisen maar over het algemeen is daar ook weer alles op orde. Verder zijn we nog in een paar andere wijken geweest waar de meeste huizen nog dichtgetimmerd zijn. Hoe meer je naar de buitenkant van NO komt, in de richting van Ms, dat nog komplete wijken zijn afgesloten en dat her de der nog uitgebrande auto's staan. Het is echt luguber om daar langs te rijden, zelfs als je op de Interstate rijdt.

New Orleans heeft ons wel te pakken want we hebben besloten om in september wederom naar NO te gaan. We nemen ook wat meer tijd om Louisiana te bekijken. Ik ben benieuwd wat we in september nog tegenkomen.

Eric
#7 - 04-04-2007, 18:18 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

hollandranch

Beste Hans,

Het spijt me vreselijk dat ik je berichtje na 6 maanden pas zie.

French quarter is weer helemaal schoon en elke avond veel gezelligheid. In het garden district zie je hier en door nog wat dichtgetimmerde huisen maar over het algemeen is daar ook weer alles op orde. Verder zijn we nog in een paar andere wijken geweest waar de meeste huizen nog dichtgetimmerd zijn. Hoe meer je naar de buitenkant van NO komt, in de richting van Ms, dat nog komplete wijken zijn afgesloten en dat her de der nog uitgebrande auto's staan. Het is echt luguber om daar langs te rijden, zelfs als je op de Interstate rijdt.

New Orleans heeft ons wel te pakken want we hebben besloten om in september wederom naar NO te gaan. We nemen ook wat meer tijd om Louisiana te bekijken. Ik ben benieuwd wat we in september nog tegenkomen.

Eric


Wij hebben New Orleans gezien tijdens Margi Grass een paar jaar geleden en het was een te gekke stad, we zijn ook de binnenlanden in geweest en de kustlijn incl. Mississppi, zeer de moeite waard, maar ook dit was voor Katherina. Denk dat de kustlijn nu ook niet meer is wat het geweest is.  :'(
#8 - 04-04-2007, 19:25 uur

Mississippi

Ik ben er dit jaar weer geweest met Mardi Gras.
 cheerb Het centrum van New Orleans is weer OK !  cheerb

zie ook: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=3842.msg54804#msg54804
#9 - 04-04-2007, 19:34 uur

USA-NOLA<3

Hallo mensen!!
ik ben nieuw hier, was eigenlijk op zoek naar iets anders maar ben hier beland :D
Ik heb een jaar in New Orleans gewoont, en het is echt een te gekke stad :D
Grotendeels is het al weer helemaal opgeknapt, alleen in de kern (the 9th yard) en omgeving is het er nog nauwelijks veranderd. De huizen zijn nog hetzelfde als met hurricane katrina, bomen zijn afgestorven, schoolbus in de boom etc. etc. dit wordt niet aangepakt omdat de mensen er zelf geen geld voor hebben en de overheid er geen geld voor uit wil trekken.
In sommige gebieden is ook nog geen stroom en de wegen zijn onbegaanbaar. Dit merk je overigens ook in andere delen van de stad, de wegen zitten nog vol met gaten enzo.
het centrum is weer helemaal bruisend, Mardi Gras is inderdaar te gek. Andere tips zijn the murthless, dit vond ik zelf heel eng omdat er echt een apparte sfeer hing en op mijn foto's zijn ook rare schimmen en bollen te zien, verder Rosedown Plantation, French Quater, Superdome!! (New Orleans Saints) en in de New Orleans Arena zijn vaak vette concerten.
En er is nog veel meer,genoeg te beleven dus!

 
#10 - 19-05-2008, 01:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15