Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips florida? everglades, keys

Discussie gestart

idor

Wij gaan 29 mei een combi-reis maken met het noord oosten en Florida.

De tweede week zijn we in Florida en zijn we 2 nachten in Orlando, 2 nachten Sarasota, 2 nachten Key West en 1 nacht in Miami.

We willen geen pretparken bezoeken (die hebben we enige jaren geleden al bezocht bij onze reis in het Westen) maar willen wel naar het Space gebeuren.
Ook willen we de everglades bezoeken en natuurlijk een tocht met een airboat maken.
 
Wie kan ons verder tips geven van dingen of plaatsen die we niet mogen missen?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Ronald en Yvonne  :-*
#1 - 15-05-2010, 20:32 uur

hdeweert

Hallo Idor
Misschien is het wel handig als je hier een route plaatst met wat je onderweg al gaat zien en doen, en je intereses.
Als je geen pretparken wilt bezoeken zou ik Orlando gauw overslaan
Harm
#2 - 15-05-2010, 20:54 uur

sandrochka

Ik vond het strand bij Treasure Island (bij St. Petersburg) echt geweldig, heerlijk water en we zagen de dolfijnen in zee zwemmen. Zijn daar ook nog naar een Dali museum geweest.
#3 - 15-05-2010, 23:30 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Johan

Als je naar de space coast wilt om bijv. Cape Canaveral te bezoeken dan is het best leuk wat tijd hier door te brengen. Cocoa Beach, Satellite Beach en Vero Beach zijn heerlijke plekken om lekker te relaxen. Verder kun je bij Merrit Island een swamp tour doen met je eigen auto! Allemaal op een steenworp afstand van Cape Canaveral. Verder is het leuk om over de A1A naar het zuiden te rijden vanaf Cape C. Mooie route met leuke kuststeden.
#4 - 16-05-2010, 03:42 uur

bertvlug

Beste Idor,

Ik heb al eens een bericht achtergelaten inzake "de looproad" in the Eveglades, zie bijgaande link:

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,8445.0.html

Misschien heb je hier iets aan ?

#5 - 16-05-2010, 09:53 uur

djengo

Hoi Idor,
Als je via Hwy 41 rijdt en hier en daar een stukje zijweg neemt liggen de allgators zo langs de kant van de weg. Shark valley was ook zeker de moeite waard.Een tocht met een airboot is zeker de moeite waard. Geloof dat wij hem bij Coopertown? hebben gedaan.
We hebben ook de onverharde loop bij munroe Station gereden. ( zie bericht bert vlug) Dit vonden wij zeker de moeite waard.
Key West vonden wij ook erg leuk. In Miami natuurlijk Ocean drive bezoeken. We hebben daar ook het Holocaust memorial bezocht , erg indrukwekkend. In Everglades city nog een boottocht gedaan en veel dolfijnen en andere diersoorten gezien.
#6 - 31-07-2010, 11:51 uur

Tet14

Voor Everglades NP zal je geen tijd hebben tussen Sarasota en Key West, dus dat zou je kunnen doen tussen Key West en Miami maar wij waren in dit NP al een hele dag bezig dus vroeg weg uit Key West. Als je deze onvernachtingsplaatsen aanhoudt zou ik mij beperken tot 1 nacht Orlando, dan naar het Spacecenter en daar in de buurt logeren en dan naar Sarasota.
Tet
#7 - 31-07-2010, 15:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15