Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vakantie in Florida

Discussie gestart

Jez

Het begint al op te schieten; nog maar 3,5 week, dus iik ben onze route aan het uitdiepen. Voor onderweg van Miami naar Orlando heb ik nog wat opties gevonden, en nu wil ik graag jullie mening! Ik wil graag zoveel mogelijk verschillende dingen zien, met de nadruk op natuur.

Nog even samengevat wat we sowiezo gaan doen:

* Aankomst zondagavond laat in Miami
* Maandagmiddag inschepen op de Majesty of the Seas
* 's Ochtends wil ik wel iets leuks doen, en daarvoor hebben jullie ook al diverse tips gegeven. Even kijken waar we dan zin in hebben.
* Dan gaan we cruisen, waarbij we stoppen op Coco Cay, New Povidence (Nassau) en Key West. Hier willen we o.a. met een glasbodemboot (eigenlijk wil ik met de onderzeeër mee, maar manlief ziet dat nog niet zitten) en de zonsondergang op de Keys bewonderen.
* Vrijdagochtend zijn we weer in Miami. Auto ophalen en dan over de Tamiami Trail naar La Belle. Ik wil wel met het treintje (tram?)  naar de Observation Tower, maar heb geen zin hiervoor te reserveren. Is dit toch echt nodig, of kunnen we het erop wagen dat we mee kunnen? Als we niet met de trein mee kunnen, heeft het dan wel zin hier te stoppen?
* Op weg naar La Belle komen we langs Fakahatchee Strand State Preserve en Corkscrew Swamp Sanctuary. Hebben deze bezienswaardigheden toegevoegde waarde op onze trip door de Everglades, of is het meer van hetzelfde?
* Vanaf La Belle (op zaterdag) denk ik erover via Gatorama, Babcock Wilderness Adventures en Myakka River State Park te gaan. Zelfde vraag: heeft dit toegevoegde waarde?
* Dan moeten we richting Orlando. Wat is mooier: over de I-75 & de I-4 of via Clearwater langs de kust?

Vanuit Orlando willen we naar St. Augustine en Cape Canaveral/Merritt Island. Bovendien zullen we daar een hoop familie & vrienden treffen, dus hier vermaken we ons wel!

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen; andere leuke opties voor onderweg zijn ook van harte welkom!

Groetjes, Jez
#61 - 19-01-2006, 01:09 uur
« Laatst bewerkt op: 19-01-2006, 22:03 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

:'( :'( :'( Niemand die deze parken tussen Miami en Orlando heeft bezocht..............  :'( :'( :'(
#62 - 20-01-2006, 22:05 uur

Wop

nope, sorry  :(
#63 - 21-01-2006, 09:27 uur

MiamiHeat

Het begint al op te schieten; nog maar 3,5 week, dus iik ben onze route aan het uitdiepen. Voor onderweg van Miami naar Orlando heb ik nog wat opties gevonden, en nu wil ik graag jullie mening! Ik wil graag zoveel mogelijk verschillende dingen zien, met de nadruk op natuur.

Nog even samengevat wat we sowiezo gaan doen:

* Vrijdagochtend zijn we weer in Miami. Auto ophalen en dan over de Tamiami Trail naar La Belle. Ik wil wel met het treintje (tram?)  naar de Observation Tower, maar heb geen zin hiervoor te reserveren. Is dit toch echt nodig, of kunnen we het erop wagen dat we mee kunnen? Als we niet met de trein mee kunnen, heeft het dan wel zin hier te stoppen?
* Op weg naar La Belle komen we langs Fakahatchee Strand State Preserve en Corkscrew Swamp Sanctuary. Hebben deze bezienswaardigheden toegevoegde waarde op onze trip door de Everglades, of is het meer van hetzelfde?
* Vanaf La Belle (op zaterdag) denk ik erover via Gatorama, Babcock Wilderness Adventures en Myakka River State Park te gaan. Zelfde vraag: heeft dit toegevoegde waarde?
* Dan moeten we richting Orlando. Wat is mooier: over de I-75 & de I-4 of via Clearwater langs de kust?

Jez........hierbij mijn mening:

JEZ, Tamiami is niet echt bijzonder.............je kan veel beter via het Vistor Centre de Everglades in gaan. Heb nogal wat tips maar die moet ik ff opzoeken. Ik zorg dat ze vanavond hierin staan. Heb ze gehad van onze vrienden die in Miami wonen.

MEER VAN HETZELFDE

ZONDE VAN DE TIJD

VIA CLEARWATER LANGS DE KUST

Let wel..........dit is mijn mening............
#64 - 23-01-2006, 12:08 uur

MiamiHeat

Hey Jez,

Zoals beloofd hierbij mijn tips als je de Everglades in wilt gaan.

Eerst natuurlijk een bezoek brengen aan het Vistor Centre. En vervolgens je weg vervolgen naar Eco Pond. Dit ligt helemaal aan het eind van de route maar daar hoef je niet heen want daar is weinig te beleven.

Ik begin in omgekeerde volgorde met het noemen van points of interests. Aangezien je een fanatiek fotografe bent zijn dit echt mooie plekken om je uit te leven. Tevens is de tijd van het jaar perfect want er zijn bijna geen muggen, enz.

Eerst ga je naar Mahogany Hammock, dit is echt prachtig mooi (mits het zonnig weer is natuurlijk). Je kan hier een mooie wandeling maken over uitgezette paden en boardwalks. Vervolgens rij je weer terug richting het Vistors Center. Stop bij de Pah hay Okee overlook.............mooi uitzicht punt wat je bereikt via een boardwalk. Kijk goed om je heen want een hoop moois is vaak verborgen in het riet.

Dan rij je verder en ga je de Pine Land Walk doen, is niet lang maar wel mooi.

Het beste bewaren we voor het laatst..............de Anhinga Trail en de Gumbo Limbo Trail.........................dit is ook meteen het drukst bezocht door iedereen. Veel te zien aan natuur maar vooral animals!!!

Zorg dat je altijd anti muggen spray op hebt, sun blocker, een hoed of pet op hebt en een zonnebril bij je hebt. Tevens zou ik hoge schoenen aan doen (geen kaplaarzen maar bergschoen o.i.d.)..........en last but not least..........let op waar je loopt. Er kan zomaar een snake of vette spider op je pad liggen (zoals ik heb meegemaakt)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt....................veel plezier.

Cheerzzz

ps. als je nou terug gaat naar Miami kan je in Florida City nog ff shoppen bij een mini outlet mall..................http://www.primeoutlets.com/cntrdefault.asp?cntrid=1020

#65 - 23-01-2006, 18:57 uur

Hans B

Hallo Jez,
zoals The Grove zegt de Anghina Trail en Gumbo Limbo Trail zijn supermooi. Wij zijn daar in dec-1998 geweest. Wij deden de Anghina Trail onderleiding van een parkranger, werden op de vele dieren gewezen. Terwijl we aan de wandeling bezig waren keek eentje van de groep toevallig achterom. Grote schrik want waar wij zojuist gepasseerd waren (10 meter) kruiste een krokodil (2,5 meter lengte) het pad. Bij de Gumbo Limbo Trail die we zelf deden was het bij iedere stap uitkijken, uitkijken en nog eens uitkijken.
groeten, Hans B.
#66 - 23-01-2006, 19:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Thanks voor de tips, guys! Zeker hulpvol  ;)

Ik heb alleen 1 vraagje/probleem: wij kunnen geen lange wandelingen maken vanwege gezondheid. Zijn het hele lange trails? En als we maar een klein stukje lopen (en dan weer omdraaien), is het dan toch de moeite waard? Soms ga ik wel in m'n uppie op pad, maar ik wil dan niet te lang wegblijven, want dan zit manlief ook maar op me te wachten..........

Groetjes, Jez
#67 - 24-01-2006, 00:54 uur

MiamiHeat

Zijn niet heel lang....max 1 mijl. Bij de Anhinga Trail en Gumbo Limbo Trail staan volgens mij wheelchairs for free!!! Maak er gebruik van want deze trails moet je gewoon doen..............en anders een paar keer stoppen om te pauzeren.

En je kan manlief altijd een hengeltje geven..............wellicht slaat die wel een vette Krok aan de haak ;D ;)

#68 - 24-01-2006, 12:26 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2006, 16:16 uur door The Grove »

Jez

En je kan manlief altijd een hengeltje geven..............wellicht slaat die wel een vette Krok aan de haak ;D ;)

Whahaha, ga ik alvast op zoek naar een lekker recept voor kroko-billetjes  ;D ;D ;D

Ik vond deze trails vandaag in een reisgids en zag dat ze inderdaad niet lang zijn. Dat moet te doen zijn! En volgens mij is het dan weinig zinvol om helemaal naar Flamingo door te rijden, dus dat doen we maar niet.

Ik bedacht vandaag nog iets praktisch: ik wil graag de ochtend dat we inschepen nog iets leuks doen. Ik heb (nog geen) auto gehuurd voor die dag en had bedacht om bijv. per taxi richting het Art-deco district te gaan. Maar........... waar laat ik dan al die tijd mijn bagage ???
Zou er in de buurt van de haven, of bij een Visitors Center een mogelijkheid zijn om voor een halve dag onze bagage te stallen? Of toch maar beter een auto huren?
#69 - 24-01-2006, 22:04 uur

MiamiHeat

Whahaha, ga ik alvast op zoek naar een lekker recept voor kroko-billetjes  ;D ;D ;D

Ik vond deze trails vandaag in een reisgids en zag dat ze inderdaad niet lang zijn. Dat moet te doen zijn! En volgens mij is het dan weinig zinvol om helemaal naar Flamingo door te rijden, dus dat doen we maar niet.

Ik bedacht vandaag nog iets praktisch: ik wil graag de ochtend dat we inschepen nog iets leuks doen. Ik heb (nog geen) auto gehuurd voor die dag en had bedacht om bijv. per taxi richting het Art-deco district te gaan. Maar........... waar laat ik dan al die tijd mijn bagage ???
Zou er in de buurt van de haven, of bij een Visitors Center een mogelijkheid zijn om voor een halve dag onze bagage te stallen? Of toch maar beter een auto huren?

Idd.....doorrijden naar Flamingo>>>>>>>>>>>>NIET DOEN!!!!!

Wellicht dat je bij de Cruise Terminal je koffers kan stallen?? Dus hop vanaf hotel de taxi in en via de Terminal naar SoBe.
#70 - 25-01-2006, 19:05 uur

hdeweert

Hallo Jez
Het trammetje naar Observation Tower bij shark valley  langs de Tamiami trail hoef je niet te reserveren. De toren is ook per fiets bereikbaar. Onderweg bijna aan het einde van de Tamiami trail staat ook nog het kleinste postkantoor van Amerika.
Sla  Myakka River State Park niet over. Doe daar de Canopy Walkway & Tower. Een korte wandeling met onderweg een walkway over de boomtoppen, met een grandioos uitzicht over de omgeving.
Harm
#71 - 25-01-2006, 19:37 uur

Jez

Dank je, Harm. Ik had al ergens iets van jou gelezen over het postkantoortje (komen we daar automatisch langs?) en Myakka. Over het laatste ben ik meer gaan lezen, en het lijkt mij een heel mooi park. Ik denk ook zeker dat we die opnemen in de route.

Hopelijk leest Kinneret dit en kan die me vertellen of ik inderdaad bij de Cruise Terminal mijn koffers kwijt kan.
#72 - 25-01-2006, 23:18 uur

Kinneret

We zijn al om ongeveer 2 uur gaan inchecken.Je zou maximaal een uur van te voren kunnen inchecken maar dat is wel een beetje krap, daarnaast kun je als je vroeg bent gelijk even het schip verkennen of een hapje eten. Het inchecken duurt zo ongeveer een uur en daarna kun je op die boot al gelijk van alles en nog wat eten/ lopen etc., ook is er een verplichte instructie hoe te handelen met je reddingsvest. Hou er wel rekening mee dat je altijd nog vertraging kunt lopen. Als ik het me goed herinner vertrok de boot bij ons al om 5 uur,  de koffers laat je bij aankomst gelijk over aan een medewerker,  en wij zijn toen gelijk ingecheckt. Ik denk dus niet dat je al in de ochtend je koffers kunt afgeven, hoeveel ik dat natuurlijk zelf niet zeker weet. 

Citaat
In order to ensure everyone has time to pass through security, all guests must check in at least 60 minutes in advance of scheduled departure. If you have not checked in 60 minutes prior to departure, you will be considered a no-show, and your booking will be cancelled and cancellation penalties applied.

Hier vind je mischien meer informatie: http://www.royalcaribbean.com/beforeyouboard/travelGuidelines.do;jsessionid=0000KlxKr3FgwEJf_88q71V4AqK:10ktmerri?cS=NAVBAR

Om tijd te besparen voor het inschepen: https://secure.royalcaribbean.com/beforeyouboard/boardingDocuments.do;jsessionid=0000KlxKr3FgwEJf_88q71V4AqK:10ktmerri?cS=NAVBAR
#73 - 26-01-2006, 16:01 uur

hdeweert

Je komt automatisch langs het postkantoortje. Wel opletten je bent er zo voorbij (Ochopee).
Verder wat plaatjes van:
Het postkantoortje aan de Tamiami trail

De tram bij shark valley

Shark valley tower

Canopy Walkway & Tower

Harm
#74 - 26-01-2006, 22:06 uur

Jez

Geweldig! Ik krijg er steeds meer zin in! Begin nu ook dagelijks tegen mensen te zeggen over hoeveel nachtjes we gaan.............
Benieuwd wanneer ze dat beu zijn  :D
#75 - 26-01-2006, 23:14 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15