Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vakantie trip door t zuidoosten van de USA met als startpunt New York

Discussie gestart

harryenans

Wij hebben inmiddels al een beetje een route gepland
Wij zouden willen starten in New York
Verder naar Philadelphia;Lancaster;Washington;Shenandoah NP;Great SmokeyMountains;Nashville;Memphis;New Orleans;Houston
San Antonio;Big Bend NP;Carlsbad Caverns NP; Albuquerque waar we dan na 6 wkn de camper inleveren
Heeft er iemand nog bezienswaardigheden op deze trip te melden?
Grt, Ans en Harry
#16 - 03-04-2010, 20:01 uur
Harry / Ans de Mulder

Jenn

Een beetje late reactie, maar aangezien jullie volgend jaar vertrekken, hoop ik dat je er toch nog iets aan hebt.

Tussen Lancaster en Washington zou ik Baltimore willen aanraden. Dat is een zeer mooie historische stad, waar veel te zien en doen is.
Het gebied tussen Washington en Nashville ben ik niet heel bekend mee, daar kan ik je geen goede tips over geven.
Als jullie grote muziekliefhebbers zijn, dan zou ik van Memphis naar Clarksdale rijden. Dit is een leuk plaatsje waar de blues is ontstaan en waar nog steeds vele juke joints (of blues clubs) te vinden zijn. Daarna dwars door de Mississippi Delta richting Vicksburg. Dit is ook een mooie historische stad die je eigenlijk niet mag overslaan! Van Vicksburg zou ik Highway 61 aanhouden tot je bij Port Gibson komt. Hier kan je de Natchez Trace Parkway volgen tot aan Natchez. Dit vind ik zelf de mooiste stad van Mississippi. Prachtige antebellum huizen en heel mooi gelegen aan de rivier! Daarna via St. Francisville door naar New Orleans. Jullie rijden met een camper? Vlakbij French Quarter, (ik geloof in Iberville, bij St. Louis Cemetery nr.2), ligt een camping, of rv park of hoe het ook mag heten, waar je makkelijk de camper kan installeren. Het is niet de meest charmante camping (je staat pal onder de motorway), maar het is wel de meest centrale ligging en op loop afstand van French Quarter. De camping is goed beveiligd, want de directe omgeving kan 's nachts onveilig zijn. Overdag is het geen enkel probleem, maar 's nachts komen de rare tiepjes uit de buurt rondhangen. Er zijn een aantal andere campings in NOLA, maar die zijn niet heel centraal en het is een crime om met een camper door New Orleans te rijden! Vlakbij de luchthaven MSY in Kenner ligt geloof ik ook een camping die een shuttle naar French Quarter heeft. Deze omgeving is veilig, maar ik heb geen idee hoe de camping zelf is. Er is ook een camping bij Lakefront Airport, maar die kan ik zeker niet aanraden! Dit is een hele nare en onveilige omgeving waar je zeker niet naartoe moet! Er zijn nog een aantal andere campings in en om NOLA, maar dit zijn de eerste die in me opkomen.
Tussen NOLA en Houston is het wellicht leuk om een stop te maken in Cajun Country. Lafayette, Opelousas, St. Martinville, Breaux Bridge.... je kan onderweg ergens stoppen voor een swamp tour en genieten van de speciale cajun sfeer.

Alvast een hele goede reis gewenst en veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
#17 - 18-08-2010, 19:15 uur

harryenans

Jenn, Bedankt ,tuurlijk hebben we daar wat aan. Nu deze vak. weer achter de rug is, gaan we volpo met plannen verder voor next year
#18 - 18-08-2010, 22:14 uur
Harry / Ans de Mulder

harryenans

Hallo medereizigers,
Vakantie ( zuid Amerika ) weer achter de rug en nu verder met plannen voor 2011
Lang niks geplaatst maar wij gaan dr voor
Wij willen in NY starten en dan afzakken richting Philadelphia;Lancaster;Washington;Shenandoah NP;Great Smokey Mountains
Nashville;Memphis;New Orleans;Houste;San Antonio;Big Bend NP;Carlsbad Caverns HP, Albuquerque
Camper ophalen vermoedelijk in Richmond
Heeft iemand ideeen over vervoer van NY richting Richmond?
We zien graag reacties tegemoet
Grt, Harry en Ans
#19 - 18-08-2010, 22:38 uur
Harry / Ans de Mulder

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15