Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van Orlando naar Memphis?

Discussie gestart

con

Hallo,

is het mogelijk om van Orlando naar Memphis te gaan in 5 dagen en weer terug, en wat is de beste manier om dit te doen behalve vliegen?

Alvast bedankt
#1 - 11-03-2012, 17:05 uur

Freddytex

Mogelijk wel als je 4 dagen 8 uur per dag achter het stuur zit ,Dan ga je wel niet veel zien denk ik
#2 - 11-03-2012, 21:04 uur

Johan

Hallo,

is het mogelijk om van Orlando naar Memphis te gaan in 5 dagen en weer terug, en wat is de beste manier om dit te doen behalve vliegen?

Alvast bedankt

13 auto uren enkele reis!
26 auto uren heen en terug!
tel er zekerheidshalve nog wat extra uren bij!

Dus twee flinke dagen rijden en 3 dagen vrijaf moet lukken ;-)

Ik heb ooit het dubbele afgelegd in 2,5 dag, niet dat het nou zo prettig was maar dus zeker mogelijk!
#3 - 12-03-2012, 03:57 uur

Freddytex

Klopt Johan .Daarom vermeld ik die 4 dagen en 16 uren je moet ook nog eten drinken en tanken.Ikzelf ben een liefhebber van autorijden maar dit is zelfs voor mij van het goede teveel.Mogen we weten wat de reden is voor deze trip?
#4 - 12-03-2012, 16:57 uur

martinm

Het is zo'n 760-790 mile (net welke route je pakt), ik heb afgelopen week 2 keer 770 mile gereden en heb er inclusief stops (+/- 5) 11 uur en 1 kwartier over gedaan.
Cuise control op 79 en gaan (onder de 80 want als je aangehouden wordt voor te hard rijden boven de 80 dan valt dat onder "reckless driving", dan moet je voorkomen en is de boete hoger, telt ook door in je verzekering), handig als je met 2 personen kan rijden (was bij ons het geval) zodat je om de 2 a 3 uur kan wisselen.

Natuurlijk kan je overal, zoals het hoort, aan de snelheid houden (doen we toch ook allemaal in NL.....) maar als je op zulke afstanden 10-15 mile harder rijdt dan win je behoorlijk wat tijd tijdens de hele rit.
#5 - 12-03-2012, 19:01 uur

con

Klopt Johan .Daarom vermeld ik die 4 dagen en 16 uren je moet ook nog eten drinken en tanken.Ikzelf ben een liefhebber van autorijden maar dit is zelfs voor mij van het goede teveel.Mogen we weten wat de reden is voor deze trip?

Natuurlijk mogen jullie dat weten.
Wij gaan een cruise maken met de Disney fantasy en willen daarvoor of daarna wat gaan doen.
Aangezien we al meerdere tochten door Florida hebben gemaakt willen we wat anders.
Ik wil graag naar Memphis maar als dat te ver is, gaan we wel iets anders doen.
Maar ik zou het niet weten wat als jullie ideeen hebben horen we ze graag.
#6 - 12-03-2012, 22:35 uur

Jez

Tja, om te rijden heb je niet heel veel alternatieven, voor slechts 5 dagen. Heb je je tickets al? Zo nee: kun je ergens een stopover maken? Bijvoorbeeld in NY of Washington. Vanuit daar heb je alweer plenty mogelijkheden.
#7 - 12-03-2012, 23:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

con

We hebben nog geen ticket maar heb er nu een op het oog, en deze vliegt terug vanaf Atlanta.
Dat betekend dat we op Orlando vliegen en dan met de auto naar Atlanta gaan of een andere manier.

Zit nu wel met wat we tussendoor allemaal kunnen gaan bekijken ik ken dat gebied niet.
We hebben nu 6 dagen om wat te doen en de zevende dag vliegen we dan terug.

Als jullie tips hebben horen we het graag, of als je reisverslagen weet hoor ik dat ook graag.
Wil graag naar Memphis maar als dat niet te doen is dan maar niet.

Alvast zeer bedankt
#8 - 17-03-2012, 16:52 uur

Hans B

In je eerste vraagstelling heb je het over Orlando - Memphis en terug naar Orlando in 5 dagen.
Nu heb je het over Orlando - Atlanta en niet terug in 6 dagen.

Indien je in je eerste optie ook niet terug zou hoeven, kun je 2 a 3 volle dagen in Memphis verblijven.
#9 - 19-03-2012, 08:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

con

Bedankt voor jullie reactie il heb een vlucht gevonden die bij onze wensen past.
We vliegen eerst naar Orlando dan gaan we een Disneycruise maken.
Dan vliegen we naar Memphis en blijven daar wat dagen en dan gaan we met de auto richting Atlanta.
Waar we vervolgens weer terug vliegen naar Dusseldorf.

De dagen tussen memphis en Atlanta moeten nog ingevuld worden, mochten jullie tips hebben hoor ik het graag.
#10 - 22-03-2012, 08:59 uur

Mississippi

Van Memphis naar Atlanta kun je rijden via Nashville en/of Great Smoky Mountains NP  8)
#11 - 22-03-2012, 09:04 uur

Hans B

De dagen tussen memphis en Atlanta moeten nog ingevuld worden, mochten jullie tips hebben hoor ik het graag.
Hoeveel dagen heb je?
Atlanta is ook best een mooie stad (CNN, coca cola, Stone Mtn, baseball, olympic park, state capitol)
#12 - 22-03-2012, 10:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

con

We komen zaterdag in de middag aan in Memphis en vrijdag laat in de middag vertrekken we richting Dusseldorf.
Dus vijf  hele dagen en 2 halve dagen.
Is in Nashville veel te doen, behalve muziek want mijn man heeft daar niks mee maar ik wilde perse naar Graceland.

Connie
#13 - 23-03-2012, 09:24 uur

Hans B

Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niks met muziek hebt. Je hebt de radio toch wel eens aan. ;)
Graceland zijn wij vorig jaar geweest (2e keer). Natuurlijk is het misschien wel een beetje veel Elvis en persoonsverheerlijking, maar als je er bent vind ik dat je er wel geweest moet zijn. Verder moet je 's avonds zeker even over Bealestreet wandelen. Een bezoek aan de Sun Studio's is ook leuk en even bij the Lorraine Motel langs wandelen waar ML King is doodgeschoten. Een wandeling over Mud Island is prachtig. Je kunt je in Memphis zeker wel vermaken. Hou je van sport, dan zijn er ook wel mogelijkheden om een wedstrijd te bezoeken.
Nashville (ander soort muziek) vond ik in dat opzicht iets minder. Een rondleiding door Gran Ole Opry is wel aardig.
In Lynchburg zit de Jack Daniels whisky fabriek met een leuke rondleiding.
Atlanta: coca cola, CNN, Olympic park, Stone Mountain, state capitol, etc..

succes.

#14 - 23-03-2012, 10:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

con

Ik heb wel wat met muziek en ook die van Elvis, maarmijn man niet die houdt van Frans Bauer.

Hoeveel dagen kan ik het beste in Memphis blijven?

Dank je voor de info.
#15 - 26-03-2012, 20:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15