Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voor het eerst naar Amerika

Discussie gestart

Ingrid Bakker

Volgend jaar zomer gaan wij voor het eerst vliegen en wel naar Amerika!
We zijn op dit moment aan het kijken wat we zouden willen zien/ doen etc.
Het enige wat we weten is dat we een aantal dagen (2 of 3) naar Walt Disney World willen, een nationaal park willen bezoeken en een grote stad willen zien.
We willen vanuit Florida dan naar boven rijden om meer van het land te zien. Ons probleem is; wat is een mooie route vanuit Florida, richting Noord-(Oosten) of misschien toch Westen? De duur van onze vakantie is 15 tot 20 dagen.
Heeft iemand misschien tips of trics voor ons? Verder hebben we het idee om ter pleke accomodaties te gaan zoeken. (iemand vertelde ons over Triple A). We willen in princiepe alleen het ticket boeken en de rest (autohuur en accomodatie) daar regelen.

Sorry voor het hele verhaal, maar misschien kan iemand ons opweg helpen met ideeën e.d.

Alvast bedankt!  Groetjes Ingrid en Rob
#1 - 30-10-2009, 21:08 uur

Jez

Hoi en welkom

Zomer in Florida is behoorlijk heet: 35-40 graden en een luchtvochtigheid van bijna 100%. Dat is voor veel mensen een beetje teveel van het goede. Bedenk dus of je dit wel wilt.

Florida heeft maar 2 nationale parken, waarvan de Everglades het bekendst is. Dit is een erg mooi park, maar heel anders dan de parken in het westen. Als mensen het over de nationale parken hebben, worden naar mijn idee meestal de westelijke parken bedoeld.
 
Aanraders in Florida zijn: Miami - Key West - Everglades NP - Tamiami Trail (kun je een airboat tocht langs de Everglades maken) - Myakka State park - Bush Garden - Tampa - Orlando (Disney World, Sea World, Kennedy Space Center, Universal) - Daytona - St. Augustine. Kijk, heb je meteen al een route. En ben je zo een dag of 15 zoet.

Ik krijg het idee dat je nog niet kunt inschatten hoe de afstanden in Amerika zijn, maar misschien heb ik het mis. Stel dat je vanaf Orlando door wilt rijden naar Washington DC of New York, dan moet je 1400-1750 km rijden. Waarschijnlijk wil je onderweg ook nog wat zien en van de snelweg af. Dan heb je meer tijd dan een paar dagen nodig. En als je met het westen richting Californië bedoeld, dan heb je 4.000 km snelweg voor de boeg.
Bedenk dus goed wat je wilt, schrijf eens uit wat je allemaal wilt zien en hoeveel tijd je daarvoor wilt uittrekken.

Je kunt in Amerika prima op de bonnefooi reizen. Triple A is niets anders dan de Amerikaanse ANWB en is vooral handig als je korting wilt krijgen (dan is je ANWB-pasje voldoende, want het zijn zusters). Autohuur moet je in Europa regelen, want in Amerika betaal je een hoop extra voor verzekeringen. Een goede aanbieder is usareizen.de.
#2 - 30-10-2009, 21:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ingrid Bakker

Hoi Jez,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie!  :afro:

Ik heb google maps er even bij gepakt om te kijken wat voor mooie route je op papier hebt gezet. Tnx daarvoor.
Ons "probleem" is alleen dat we graag naar boven toe willen (t.o.v. Orlando gezien) i.p.v. naar beneden. (Florida in).

Omdat we idd al wel door hebben dat de afstanden in Amerika heeeel groot kunnen zijn, vroegen we ons daarom af welke plaatsen/ bezienswaardigheden goed te bereiden zijn "naar boven".

In de meeste reisgidsen zie je namelijk rondreizen staan of in Florida/ het westen of het oosten en wij willen lekker dwars iets anders.  :D
#3 - 30-10-2009, 22:08 uur

hdeweert

Hallo

Ik begrijp dat je geen rondje wilt maken maar vanuit Orlando naar het noorden wilt trekken. Veel reizigers doen dit vanwege de
kosten niet omdat dit de reis een stuk duurder maakt. De auto huur wordt b.v. een stuk duurder, en ook kan het zijn dat de
vliegreis duurder uitpakt. De auto kun je het goedkoopst in Europa huren. Maak eerst een zelf een route en geef aan wat je
wilt gaan zien en doen en of je geïnteresseerd bent in Natuur of dat je alleen steden wilt bezoeken en ga zo maar door.
De route Noord zuid of zuid noord is niet bijzonder. Sommige reizigers nemen de kust en gaan via Washington, D.C. naar New York .
Anderen nemen de golf van Mexico tot New Orleans en gaan via Memphis, en Atlanta richting New York etc. je kunt dus alle kanten op.
Succes

Harm
#4 - 30-10-2009, 23:23 uur

USofA

Ingrid,

Hier een route:

Orlando - Jacksonville - Savannah - Charleston - Virginia Beach - Washington DC - Philadelphia - Lancaster - Niagara - New York City

Let niet zo zeer op de afstanden, want ik neem aan dat je dat zelf verder wel in kan vullen ;)
Als je nog meer wilt ga je van Niagara eerst nog naar Boston en daarna naar NYC.

Groet, Michael
#5 - 05-11-2009, 10:49 uur

Ingrid Bakker

Michael,

Dank je wel voor je route! Ondertussen hebben we van Capitool de USA gids gekocht. Ik ben druk aan het lezen om ideëen op te doen.
We kwamen erachter dat er ook een mooie treinroute is van Orlando richting Washington. Heeft iemand ervaringen met de trein op dat stuk?


Groetjes Ingrid.
#6 - 05-11-2009, 20:04 uur

bgroeneveld

Ik ben ooit, lang geleden met de trein van New York naar Jacksonville, FL gereden.

Zoals alle treinreizen in de VS uniek. Je zit rustig te kijken, babbelt wat met de andere passagiers, loopt een eindje rond en zit 's avonds in de uitzichtwagen verder te babbelen. Bij het eten wordt je aan tafel gezet met andere reizigers, da's ook erg gezellig.

Let wel op, dat Amtrak niet op een uurtje (of een dagje) kijkt. Maar als je daar rekening mee houdt in je plannen, maakt dat alles natuurlijk extra interessant.

Orlando -> DC is een goede manier om dat allemaal eens mee te maken.

Zoals de conducteurs van Amtrak roepen: Alll aboooaard!

Goede reis.
#7 - 04-12-2009, 17:12 uur

Lilo

Hoi,

Het is maar een idee:  :-\
Als je Disney wilt bezoeken, kan je dat ook in LA doen i.p.v. Orlando. In deze buurt heb je veel meer nationale parken. San Francisco is dan ook een optie.

Lilo
#8 - 05-12-2009, 23:13 uur

koosv

Ik zou je eerst goed beraden of je wel naar Florida wil in de zomer. Het is daar, zoals reeds aangegeven in de zomer onaangenaam heet door de hoge luchtvochtigheid. Ik bezocht daar eens DisneyWorld in de zomer, maar dat was niet zo prettig door de afmattende hitte. Wel interessant is om de Florida Keys te bezoeken, maar liefst niet in de zomer. Is de westkust geen optie, zoals Lilo schreef ??
#9 - 06-12-2009, 13:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15