Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto huren

Discussie gestart

koosv

Als ik kijk bij usareisen.de, dan is de onderkant wel verzekerd bij alle verhuurders, dus ik vermoed dat dit ook het geval is bij eautohuur, de echte verhuurder stelt de bepalingen op, en niet eautohuur. Maar schade aan de onderkant zal je niet gauw hebben.
De site van eautohuur vind ik niet duidelijk over verzekeringen.
 
Bij Hertz en Avis (ook via usareisen.de) ben je zelfs voor 1.7 M $ verzekerd. Op die 1.7 miljoen zou ik niet teveel letten, uiteindelijk kan je je nooit voor 100% indekken. Klassiek is het voorbeeld van de autobestuurder die een tankwagen vol aardolie in een drinkwaterreservoir deed belanden, de kosten kunnen je dekking dan in ruime mate overstijgen.

Waar je wel op moet letten is dat men je soms extra verzekeringen aan de afhaalbalie wil aansmeren. Dit is geen fabel. In extreme gevallen omcirkelt de medewerker extra opties waar je niet om hebt gevraagd, ook mij is dat overkomen, voordat ik mijn  contract tekende heb ik erop geschreven "UNDER PROTEST". Nou dat hielp, het contract werd meteen verscheurd, en ik kreeg een nieuwe.

Zojuist een artikel gelezen in de San Francisco Chronicle, waarin een Amerikaanse klant ook met extra kosten werd geconfronteerd. Leerzaam om te lezen, maar  het gebeurt niet alleen bij Avis, vooral Alamo is berucht ---> Als evt oplossing schrijft de krant o.m.:
Citaat
Avis shouldn't have charged you for insurance you didn't want. Based on your description of events, it seems you were dealing with a rental agent who had just finished one of those seminars on upselling, and was eager to make her numbers for the month.
/...../
Next time you rent a car, read your contract carefully. If you can't make out the type - sometimes the printers run low on ink - then ask the agent to clarify or write "I decline optional insurance" on your contract. That way, there is no doubt that you do not want insurance.

Read more: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2011/01/28/TR4K1HDT7B.DTL#ixzz1CnFX6zg1
#16 - 02-02-2011, 11:14 uur

Woodside

Wij hebben voor dit jaar voor de 3e keer een auto gehuurd via usareisen.de.
Deze keer zijn de kosten niet meteen bij boeking van onze creditcard afgeboekt. Omdat ik hier ongerust over was, heb ik een mailtje gestuurd. Het antwoord is dat de kosten ca 28 dagen voor vertrek afgeboekt worden en dat de voucher PER POST naar ons verstuurd wordt.

Grt. Femke
#17 - 06-02-2011, 11:00 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15