Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Washington - Florida

Discussie gestart

Harold

Hallo allemaal, wij (man 40, vrouw, 35 en dochter 3,5) gaan 31/3 via Washington naar Florida. We nemen hier 3,5 week de tijd voor en hebben de route aardig uitgestippeld. Er blijven echter nog wat vragen over waarvan ik hoop hier wat antwoorden te krijgen.

We zijn voornamelijk op zoek naar enigszins luxe hotels waar we graag een aparte living hebben naast het slaapgedeelte. Hiervoor hebben we reeds Homewood Suites of Residence Inn kamers voor gevonden. Helaas beperkt dit ons aardig in de plaatsen die we willen bezoeken. Heeft iemand nog andere tips die hierbij aansluiten? Ook willen we graag naar Savannah en/of Charleston, maar de prijzen van hotels zijn daar gigantisch hoog. Iemand daar nog tips?

In Washington lukt het kennelijk niet om de White House te bezoeken, op de ambassade site staat al maandenlang dezelfde opmerking. Heeft iemand een idee of dat binnenkort veranderd? Ik ken wel iemand die in de VS woont, is het mogelijk dat die persoon buitenlandse bezoekers aanmeldt?

Verder hebben we een dag in Magic Kingdom gepland voor onze dochter, nu zal ze het vast over een paar jaar niet meer weten maar ze is er nu wel heel erg mee bezig dat ze Mickey Mouse gaat ontmoeten  >:D. We gaan ook voornamelijk voor onszelf naar de USA en hebben er geen problemen mee dat zij het wss allemaal weer kwijt is over een jaar over wat. En nu kunnen we tenslotte nog buiten het hoogseizoen :).

Bedankt alvast voor de reacties!

Vrgr,
Harold
#1 - 18-02-2013, 10:45 uur

Cees A

Zoek naar hotels met de term "extended stay" , dan kom je hotels tegen met eigen keuken, apart leefgedeelte en dergelijke.
Bijvoorbeeld:
Extended stay:  http://www.extendedstayamerica.com/
Staybridge:  http://www.ichotelsgroup.com/staybridge/hotels/us/en/reservation?cm_mmc=domains-_-MM-_-0912-_-staybridge.co.uk

Misschien ook een optie:
Bij de meeste hotelketens kun je 2 naast elkaar gelegen kamers boeken met een (dubbele) tussendeur ertussen.

Verder wil ik je nog wijzen op het feit dat je voor Georgia een internationaal rijbewijs nodig hebt.
In Florida is sinds 01-01-2013 trouwens ook een wet van kracht die dit int.rijbewijs verplicht stelt.
Er is echter wat commotie ontstaan over deze wet omdat deze in strijd schijnt te zijn met de Geneva Convention on Road Traffic.
De Florida Police zal dus vooralsnog (totdat deze juridische problemen zijn gerepareerd) niet bekeuren.
het is nog niet bekend wanneer deze "reparatie" plaats zal vinden en van kracht wordt
Voor jou is dit juridische getouwtrek van minder belang, want je moet dat int.rijbewijs toch hebben voor Georgia.

Bron:  https://ffdhsmv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/118/kw/international%20drivers%20permit
#2 - 18-02-2013, 12:02 uur

Jez

Verder wil ik je nog wijzen op het feit dat je voor Georgia een internationaal rijbewijs nodig hebt.

Uit de officiële website van de staat Georgia maak ik iets anders op:

#3 - 18-02-2013, 13:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

Beste Jez,
Je mag opmaken uit die officiele website van Georgia wat je wil, maar ik denk dat je moet kijken naar de zin "if the foreign licence is not printed in English" .
In Florida was men namelijk vergeten om deze tekst op te nemen in de nieuwe wet.
Hierdoor waren zelfs Canadezen verplicht om een internationaal rijbewijs te halen voor ze naar Florida gingen.
Nou, je begrijpt, toen brak de pleuris uit en als gevolg daarvan heeft men de handhaving in Florida voorlopig opgeschort
Zie de volgende Canadese krantenartikelen.
http://www.thestar.com/news/gta/2013/02/14/florida_now_requires_canadian_drivers_carry_an_international_driving_permit.html
http://blogs.montrealgazette.com/2013/02/13/florida-requires-international-driving-permit-for-canadians/

Nu zullen er best Nederlanders hebben rondgereden in Georgia zonder int.rijbewijs en het kan ook best zijn dat niet iedere State Trooper gelijk z'n bonnenboekje trekt als je daar wordt aangehouden zonder int.rijbewijs. Maar daar gaat het hier niet om.

Overigens, als dat int rijbewijs (volgens jou) niet verplicht is in Georgia, waarom wordt je dan op sites van autoverhuurders hiervoor gewaarschuwd ?
Bij Hertz krijg je, na autokeuze en keuze van eventuele extra's dit menu te zien:
Als je dan klikt op "huren in de staat Georgia" dan zie je het roodomlijnde pop-up venster


Bij Alamo is men al een stapje verder en heeft men de algemene voorwaarden al aangepast aan de nieuwe wet in Florida.
In die voorwaarden spreekt men (sinds vorige week) van Georgia EN Florida
Zie algemene voorwaarden:  https://www.alamo.nl/av/  Bijna onderaan die pagina zie je dan deze tekst:

Internationaal Rijbewijs
Een internationaal rijbewijs is alleen noodzakelijk indien u reist door de staten Georgia of Florida in de USA of niet is vertaald in de Engelse taal.
Ook de additionele bestuurders moeten in het bezit zijn van een internationaal rijbewijs in de staten Georgia of Florida.
 
#4 - 18-02-2013, 15:12 uur

Jez

Hoi Cees,

Waar zeg ik dat het niet verplicht is in Georgia? Ik lees namelijk hetzelfde als jij: Als het buitenlands rijbewijs niet in het Engels is, dan heb je een IDP nodig. Ik miste alleen deze nuance -  Als het buitenlands rijbewijs niet in het Engels is - in jouw stelling dat een IDP verplicht is in Georgia. Want als je al een prachtig rijbewijs in het Engels hebt, dan hoef je geen IDP aan te schaffen.

Mijn excuses als dat in mijn vorige post niet duideljk naar voren kwam.

Groet, Jez
#5 - 18-02-2013, 15:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Ik vraag me altijd af wat er voor een buitenlander niet duidelijk is aan een Nederlands rijbewijs.
Ik rij nog steeds met het 'oude vodje' en daar staat op de voorkant toch duidelijk op Driving Licence. Aan de binnenkant al mijn gegevens, de categoriën (+logo's) en geldigheidsdata met een gemeentestempel achter elke categorie. Duidelijker kan toch niet.
#6 - 18-02-2013, 16:31 uur
« Laatst bewerkt op: 19-02-2013, 11:22 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jhbechthum

Dit gaat behoorlijk off-topic...

Het 'huidige' NL-rijbewijs op card-formaat vermeldt op de voorkant in het Nederlands en Engels/Frans/Duits dat het een Driving Licence is.
De achterkant vermeldt de categorieën waarvoor het geldig is volgens de Convention 1968 (Amendment 2011).
Tot zover geen discussie...
De verklaring van de invulvelden 1 t/m 12 is echter in het Nederlands. En daar is het dus strikt genomen niet in het Engels.

Ik heb inmiddels 6x een auto in de VS gehuurd, waarvan 5x op Atlanta, GA bij Alamo (1x) en Hertz (4x).
De eerste keer bij elke maatschappij heb ik naast mijn NL-rijbewijs ook het Internationale Rijbewijs laten zien, maar daar werd op gereageerd alsof het iets was wat toevallig tussen de andere papieren terecht gekomen was en geen waarde had.

Hier zijn al diverse discussies over gevoerd, met meestal een conclusie/afsluiting dat als je je er beter/veiliger bij voelt om het aan te schaffen je dat gewoon moet doen. Het bedrag is het tenslotte ook weer niet.

Johan.
#7 - 18-02-2013, 19:08 uur
« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 19:26 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Harold

Bedankt iig voor de tip, ik ben inmiddels meerdere keren in de USA geweest en heb niet eerder een Internationaal rijbewijs aangeschaft. Ik ben verder ook nog nooit in de situatie terechtgekomen dat ik mijn rijbewijs moest tonen. Ik zal in elk geval de Hertz voorwaarden er nog even op nalezen, en anders voor de zekerheid zo'n ding aanschaffen (18,95 bij de anwb).

Ik hoop nog reacties te krijgen op mijn andere vragen/opmerkingen  :)
#8 - 19-02-2013, 09:31 uur

Cees A

Harold is door mij attent gemaakt op de IDP regelgeving in Georgia (en straks Florida) 
Jez heeft e.e.a. nog verduidelijkt (mijn dank hiervoor) en volgens mij zetten autoverhuurders ook niet zomaar een waarschuwing op hun site.
Dat doen autoverhuurders overigens niet omdat ze zelf dat IDP willen zien. Autoverhuurders hebben meer belangstelling voor je creditcard
Dat sommigen de IDP regels van Georgia (en straks waarschijnlijk ook Florida) bekijken met een Nederlandse "ja, maar" instelling is voor hun rekening.

On-topic:
V.w.b. je bezoek aan The White House dacht ik dat je zo'n bezoek moest aanvragen via een senator, maar Marianne kan je hier meer over vertellen.
Volgens mij zijn Martin & Marianne daar namelijk vorig jaar geweest. Even geduld dus.  Marianne meldt zich vanzelf en anders stuur je maar een PB

V.w.b. dure hotels in Charleston en Savannah:
In steden zijn centrumhotels altijd duur.
Een oplossing, maar niet iedereen voelt daarvoor, is een hotel zoeken buiten dat centrum.
ik heb net even gekeken en een vergelijkbaar hotel in Savannah is op een doordeweekse dag in april buiten het centrum 75 - 100 $ goedkoper
Je moet dan wel een kwartiertje met de auto naar dat centrum rijden, maar je spaart wel 75 - 100$ per nacht uit met die 15 min rijden.
De keus is aan jou.
Wil je "on the spot" zitten dan betaal je daarvoor.  Is de prijs belangrijk dan ga je wat verder van die "spot" zitten. Simpel ....................


#9 - 19-02-2013, 13:05 uur
« Laatst bewerkt op: 19-02-2013, 19:30 uur door Cees A »

maryde

Ook wij zijn in het Witte Huis geweest in september 2011. Een goede kennis die in de USA woont heeft een gemeenteraadslid in zijn woonplaats gevraagd dat te regelen en zo is het voor ons gelukt. Wel tijden van tevoren aanvragen dus, veel formulieren invullen en dan afwachten, want je hoort het pas kort tevoren, ik dacht zo'n 3 weken.
#10 - 19-02-2013, 20:57 uur

Tet14

Buiten Savannah zaten we ooit in een Ramada voor $ 50,-- Zou ik echter niet aanbevelen. In Charleston zaten we in een Best Western voor $ 70,-- (met coupon) Deze was uitstekend met een prachtig zwembad en vlak bij het centrum. De Homewood Suites waar we wel eens verblijven vind ik niet bepaald luxe maar wel goed voor waarvoor ze bedoeld zijn.
Neem vanaf Savannah hw17 en neem A1A naar Amelia Island, St. Augustine, Daytona en van daar naar Orlando.
#11 - 20-02-2013, 14:52 uur

Harold

Ook wij zijn in het Witte Huis geweest in september 2011. Een goede kennis die in de USA woont heeft een gemeenteraadslid in zijn woonplaats gevraagd dat te regelen en zo is het voor ons gelukt. Wel tijden van tevoren aanvragen dus, veel formulieren invullen en dan afwachten, want je hoort het pas kort tevoren, ik dacht zo'n 3 weken.

De enige optie die we hebben is 24 april (volgens mij is het maandag niet open voor publiek?), zou het dan nu sowieso al te laat zijn denk je?
#12 - 20-02-2013, 15:39 uur

Harold

Zojuist het volgende bericht ontvangen van Visit Florida op Facebook :

Enforcement of a new Florida law regarding International Driving Permits is suspended pending a legal review. However, questions remain about the statute’s impact on car rentals and insurance coverage.
 
On Feb. 14, the Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles suspended enforcement of Florida Statute section 322.04, which states that international visitors driving in Florida must not only possess a valid driving license issued in their home country but also an International Driving Permit.
 
International travelers should consult with an in-country travel professional for guidance and updates about IDPs, car rentals and insurance coverage.


Dit geldt alleen voor Florida uiteraard dus schiet er zelf niet veel mee op, maar wellicht wel anderen die alleen Florida aan doen.
#13 - 20-02-2013, 15:44 uur

Harold

Blij achteraf dat ik geen actie heb ondernomen mbt een bezoek aan het Witte House gezien het navolgende bericht :

Due to staffing reductions resulting from sequestration, we regret to inform you that WhiteHouse Tours will be canceled effective Saturday, March 9, 2013 until further notice. Unfortunately, we will not be able to reschedule affected tours.
#14 - 25-03-2013, 13:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15