Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat zijn goede aanraders voor een korte trip Texas???

Discussie gestart

teigetje

Hallo,

In November ga ik naar Amerika voor familie bezoek.
Nu willen wij vanaf Hobbs (nm) een rondrit maken met de feestdagen in November.
Het zijn maar 4 dagen, maar goed dan kan je toch nog wel het een en ander zien.
Ik zag dat Big Bend een echte aanrader was. Dit is ongeveer 6 uur rijden.
En is het dan ook nog te doen richting San antonio of een ander leuk plaatsje in die buurt???
In san antonio wil ik niet naar sea world, want daar ben ik al geweest in San diego en Orlando.
Als je leuke tips heb voor een kort verblijf met hotels en bezienswaardigheden dan hoor ik dat graag...

Groetjes
#1 - 21-10-2008, 21:52 uur

meistershof

hallo,

Leuk dat je naar Texas wilt! Mooie staat! Erg veel te zien! Helaas geef je aan maar 4 dagen de tijd te hebben. Dan zijn de afstanden echt heel erg groot. Verkijk je hier niet op!  Als je richting San Antonio gaat, dan is daar de Riverwalk erg mooi. De Riverwalk is s avonds erg mooi verlicht! Heel romantisch. Verder is Austin ook leuk om heen te gaan en als je daar bent, dan is Salado een erg leuk dorpje. Maar ik zou niet hier helemaal heen rijden als je naar Big Bend State park gaat! Dit ligt echt ver uit elkaar. Je bent meer aan het reizen dan dat je dingen kunt bekijken.
Je zou kunnen overwegen om naar Guadaloupe Mountains te gaan (net onder NM), hier is het vooral in november prachtig gekleurd! Hier in de buurt is ook een klein statepark: Hueco Tanks. In deze hoek ligt ook El Paso.
In NM zijn in de buurt ook nog een paar aardige parken: White Sand Dunes en Carlsbad Caverns. Maar hier zul je misschien al naar toe gaan?

Groeten Wim (en Tineke= dochter van wim die in TX is geweest voor een jaar)  :afro:
#2 - 21-10-2008, 22:06 uur

Bakvet

Hueco Tanks is beroemd vanwege zijn goed bewaard gebleven native American 'rock-paintings'. Een aantal keer per week kan je er met een gids rondkijken.

Men is zo vriendelijk geweest om deze brochure online te zetten
http://www.tpwd.state.tx.us/publications/pwdpubs/media/pwd_bk_p4501_0095e.pdf
#3 - 01-11-2008, 09:43 uur
« Laatst bewerkt op: 01-11-2008, 09:45 uur door Bakvet »

karinita

Ik vond San Antonio een heel leuke stad. Inderdaad met de Riverwalk, maar ook een tour langs de missieposten is leuk en natuurlijk een bezoek aan de Alamo.
De omgeving van San Antonio (Texas Hill Country) is ook erg leuk. Wij hebben plaatsjes als Bandera, Luckenbach, Helotes en Fredericksburg bezocht. En overnacht in Gruene in de Gruene Mansion Inn waar we 's avonds naar een optreden zijn geweest in de Gruene Dance Hall. Zie mijn weblog dag 17 t/m 20.

Big Bend en Guadalupe Mountains NP zijn ook prachtig, maar of dat allemaal haalbaar is in 4 dagen?


Karin
#4 - 16-11-2008, 10:34 uur

Johan

In Texas wilde ik persé naar Dallas voor de Book Deposity waar JFK is gedood en uiteraard voor de wat oudere jeugd onder ons naar de Southfork Ranch (tegenwoordig congres centrum) van de serie Dallas.
#5 - 17-11-2008, 22:27 uur

Coyote

In Texas wilde ik persé naar Dallas voor de Book Deposity waar JFK is gedood en uiteraard voor de wat oudere jeugd onder ons naar de Southfork Ranch (tegenwoordig congres centrum) van de serie Dallas.

Bij beide ben ik in 2005 ook geweest. De eerste is erg interessant en indrukwekkend vond ik, de tweede gewoon leuk om ook te bezoeken.  :)

Zie ook mijn Reisverslag 2005 bij dag 10, 11 en 12.

Roland
#6 - 19-11-2008, 09:40 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15