Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

weekje miami

Discussie gestart

jelle87

Hallo iedereen,

In 2011 zijn een vriend en ik voor 25 dagen door het westen gaan trekken.
In 2013 zijn mijn vriend en ik samen met onze vrouwen naar new york geweest voor 5 dagen.

En nu zouden we graag een weekje naar miami gaan.
We weten 7 dagen is kort maar door ons werk kunnen we jammer genoeg niet langer vrij maken.
Maar in tegen stelling tot onze eerste reis en onze city trip new york hebben we eigenlijk niet echt een idee van wat we zeker
gezien moeten hebben of zeker zouden moeten doen als we daar zijn. Ook naar de beste verblijf plaats heb ik het raden. is dat south beach of west beach?

Voor de eventuele activiteiten wat info over onze interesses.

Ikzelf en mijn vriend zijn sportief aangelegd en we zijn ook wel wat avonturier.
Onze vrouwen zijn meer voor de rust, gezellig samen zijn, schoppen en andere leuke vrouwen activiteiten.
Al houden ze ook wel van een beetje spanning ;-)

Graag had ik een beetje advies gekregen van de to do en de not to do things.

met vriendelijke groeten

Jelle V.
#1 - 09-01-2015, 16:23 uur

Pieter79

Wil je alleen maar in en rond Miami blijven, of zit er misschien ook een uitstapje bij? Ik heb nog geen idee van je plannen, maar enkele dagen naar Key West kan leuk zijn (ik weet het, dan blijven er niet veel dagen meer over). Je zou bijvoorbeeld de eerste dag dat je aankomt gelijk naar Key West kunnen gaan, en dan na 4 dagen terug om in Miami nog wat te shoppen, op het strand te hangen enz.

Succes,
Pieter
#2 - 09-01-2015, 21:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jelle87

Wil je alleen maar in en rond Miami blijven, of zit er misschien ook een uitstapje bij? Ik heb nog geen idee van je plannen, maar enkele dagen naar Key West kan leuk zijn (ik weet het, dan blijven er niet veel dagen meer over). Je zou bijvoorbeeld de eerste dag dat je aankomt gelijk naar Key West kunnen gaan, en dan na 4 dagen terug om in Miami nog wat te shoppen, op het strand te hangen enz.

Succes,
Pieter

Ik sta altijd open voor uitstappen maar om te veranderen van hotel in deze korte periode daar ben ik geen voorstander van.
Ik heb ook al eens zitten kijken naar key west voor hotels maar wat is er zoal te doen in key west?
zoals eerder vermeld, ben niet echt op de hoogte van het doen en laten in en rond miami.
#3 - 09-01-2015, 22:16 uur

Pieter79

Skydive, snorkel, seaplane activiteiten, zwemmen met dolfijnen, op een van de eilanden is een onderwaterhotel geloof ik, dan het meest zuidelijke puntje van de US (van de aaneengesloten staten, dus niet Hawaii en Alaska meegerekend), het huis van Ernest Hemingway, strand, shoppen om maar eens wat dingen op te noemen. Verder zijn er op al die eilandjes die je overrijdt ook dingen te zien en te beleven. Een uitstapje naar de Everglades zou ook kunnen.

Een weekje is niet veel, maar zeker niet onmogelijk om beide plaatsen te bezoeken. Ik heb dit ooit gedaan (Ft. Lauderdale / Key West) in ook maar een week en ik had er niet aan moeten denken om alleen maar die dagen in Ft. Lauderdale te moeten blijven hangen.

Stof om over na te denken ;)

Gr. Pieter
#4 - 09-01-2015, 22:44 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Naar Key West is inderdaad een mogelijkheid.
Alleen al de rit er naar toe via de Overseas Hwy, een van de mooiste scenic roads in de VS, is een belevenis.
Onderweg naar Key west kun je bijvoorbeeld:
Snorkelen boven een koraalrif bij John Pennekamp state park. http://pennekamppark.com/
Als je niet van snorkelen houdt kun je een tour maken over het rif met een glasbodemboot.
Bij Robbie's op Islamorada kun je de visjes voeren.   Zoek bij Youtube maar eens met de term "Tarpon feeding Robbie's"
Bij Theatre of the Sea kun je zwemmen met dolfijnen. Niet echt goedkoop ! https://www.theaterofthesea.com/reserve
Op Big Pine Key kun je naar Key Deer Refuge. http://www.fws.gov/nationalkeydeer/  Hier leeft een kleine reeënsoort die alleen op de Key's voorkomt
De beste manier om Key West te verkennen is fietsen huren en het eiland rond fietsen.
Om een idee te geven van de grootte. Als je normaal doorrijdt, rij je in 2 uur het eiland rond.
Ga ongeveer 1 uur voor zonsondergang naar Mallory Square voor de sunset celebration met straatartiesten.
https://www.youtube.com/watch?v=E0m8wGlku2o

2e mogelijkheid is een one-way tour van Miami via Cape Canaveral naar Orlando.
Aankomst in Miami, daar een of 2 dagen blijven en dan naar Cape Canaveral (Kennedy Space Center) https://www.kennedyspacecenter.com/
Hier zie je alles wat met ruimtevaart te maken heeft.  Van de eerste vluchten t/m Space shuttle.
Imposant is de hal waar de Saturnusraket en alle andere spullen van de maanvluchten liggen.
Je overnacht in Titusville.
De volgende ochtend rij je naar Orlando, de pretparkhoofdstad van Amerika, om daar je laatste vakantiedagen door te brengen.
Vanaf Orlando vlieg je dan weer naar huis.

Als je in Miami en omgeving wil blijven kan dat ook.
Genoeg te doen in die stad.
Buiten de stad, maar redelijk dichtbij, kun je een dagje naar de Everglades: 
Je kunt ook, noordelijk van de Everglades aan Hwy 41, een rondvaart maken met 'n airboat.
Shark Valley, eveneens aan Hwy 41, is een aanrader. Huur hier fietsen en slalom, zoals deze dames, tussen de Alligators.
http://www.tripadvisor.co.uk/LocationPhotoDirectLink-g143024-d146255-i59931140-Shark_Valley-Everglades_National_Park_Florida.html

 
#5 - 10-01-2015, 08:47 uur

jellev

Naar Key West is inderdaad een mogelijkheid.
Alleen al de rit er naar toe via de Overseas Hwy, een van de mooiste scenic roads in de VS, is een belevenis.
Onderweg naar Key west kun je bijvoorbeeld:
Snorkelen boven een koraalrif bij John Pennekamp state park. http://pennekamppark.com/
Als je niet van snorkelen houdt kun je een tour maken over het rif met een glasbodemboot.
Bij Robbie's op Islamorada kun je de visjes voeren.   Zoek bij Youtube maar eens met de term "Tarpon feeding Robbie's"
Bij Theatre of the Sea kun je zwemmen met dolfijnen. Niet echt goedkoop ! https://www.theaterofthesea.com/reserve
Op Big Pine Key kun je naar Key Deer Refuge. http://www.fws.gov/nationalkeydeer/  Hier leeft een kleine reeënsoort die alleen op de Key's voorkomt
De beste manier om Key West te verkennen is fietsen huren en het eiland rond fietsen.
Om een idee te geven van de grootte. Als je normaal doorrijdt, rij je in 2 uur het eiland rond.
Ga ongeveer 1 uur voor zonsondergang naar Mallory Square voor de sunset celebration met straatartiesten.
https://www.youtube.com/watch?v=E0m8wGlku2o

2e mogelijkheid is een one-way tour van Miami via Cape Canaveral naar Orlando.
Aankomst in Miami, daar een of 2 dagen blijven en dan naar Cape Canaveral (Kennedy Space Center) https://www.kennedyspacecenter.com/
Hier zie je alles wat met ruimtevaart te maken heeft.  Van de eerste vluchten t/m Space shuttle.
Imposant is de hal waar de Saturnusraket en alle andere spullen van de maanvluchten liggen.
Je overnacht in Titusville.
De volgende ochtend rij je naar Orlando, de pretparkhoofdstad van Amerika, om daar je laatste vakantiedagen door te brengen.
Vanaf Orlando vlieg je dan weer naar huis.

Als je in Miami en omgeving wil blijven kan dat ook.
Genoeg te doen in die stad.
Buiten de stad, maar redelijk dichtbij, kun je een dagje naar de Everglades: 
Je kunt ook, noordelijk van de Everglades aan Hwy 41, een rondvaart maken met 'n airboat.
Shark Valley, eveneens aan Hwy 41, is een aanrader. Huur hier fietsen en slalom, zoals deze dames, tussen de Alligators.
http://www.tripadvisor.co.uk/LocationPhotoDirectLink-g143024-d146255-i59931140-Shark_Valley-Everglades_National_Park_Florida.html

 
Een one way trip zit er niet in. Een weekje is te kort daarvoor naar mijn mening. Ook orlando zou ik dan liever eens doen met mijn kindjes als ze iets ouder zijn.

1.De everglades zal zeker in de planning zitten.  Een toch met de airboat moeten we zeker eens gedaan hebben. Ook de fietstocht lijkt me zeer leuk om te doen. kunnen we perfect combineren in 1 dag.

2.en dagje roudtrip naar key west lijkt me ook wel wat.
 
3.Gaan snorkelen en een keer met dolfijnen zwemmen lijkt me ook leuk maar dat kunnen we waarschijnlijk wel als excursie boeken ter plaatse dan? of boeken we dit beter op voorhand vanuit belgie?

Dat zijn al 3 van de 5 dagen die gepland zijn al kunnen we 2 en 3 meschien wel combineren. Hangt ook een beetje van de vrouwen af want mijn vrouw zal niet snorkelen en ook niet met dolfijnen zwemmen.

De andere 2 of 3 volle dagen kunnen we vrij houden voor. wandelingen, beach time en voor de vrouwen shopping en ideeen die ons daar ter plaatse opkomen of worden aangeboden.

Waar is ongeveer de beste plaats om te verblijven overnachten? miami beach south of beter miami beach mid?

alvast bedankt voor de tips en hints

jelle
#6 - 10-01-2015, 13:21 uur

Cees A

Een dagje roudtrip naar key west lijkt me ook wel wat. 
In 1 dag van Miami naar Key West en weer terug moet je niet (willen) doen.
Blijf minstens 1 overnachting in Key West. 
Zonder stops is het van Miami Beach naar key West al 3½ uur rijden.  Let wel, enkele reis en excl. stops.  Op en neer dus 7 uur.
Zelfs als je overnacht in key West en onderweg nog aanrijdt bij een of meer van de genoemde dingen hou je die dag al niet veel tijd meer over voor Key West.
Met een overnachting in Key West heb je in zo'n geval de avond nog en de volgende ochtend nog om iets van het eiland te zien.
Als je onderweg tijdrovende activiteiten onderneemt en je arriveert laat in Key West zouden zelfs 2 overnachtingen wenselijk zijn

Waar is ongeveer de beste plaats om te verblijven overnachten? miami beach south of beter miami beach mid? 
Daar kan ik je niet mee helpen.  Ik ben niet zo'n "beach boy" .

Gaan snorkelen en een keer met dolfijnen zwemmen lijkt me ook leuk maar dat kunnen we waarschijnlijk wel als excursie boeken ter plaatse dan? of boeken we dit beter op voorhand vanuit belgie? 
Iets vooraf (willen) boeken is een persoonlijke kwestie.  Ikzelf ben een echte "bonnefooireiziger" en boek niks van tevoren.
Als ik daardoor iets mis omdat het vol zit of iets dergelijks slaap ik daar geen seconde minder door.
Als je daar niet tegen kunt en/of iets per se wil doen en hierover zekerheid wil moet je gewoon vooraf boeken.
Hou er wel rekening mee dat je dan op de afgesproken tijd aanwezig moet zijn.
Zorg ook dat je weet hoelang bepaalde activiteiten gaan duren. Vooral als je meerdere dingen op 1 dag boekt is dit belangrijk


#7 - 10-01-2015, 14:08 uur

hdeweert

Hallo
Ik weet niet waarom je een week in Miami wilt blijven.  Wij Gebruiken Miami als toegangspoort tot de Everglades en rijden na aankomst op het vliegveld zo snel mogelijk richting de Keys.
Miami is duur en op zich is er niet veel  bijzonders te doen. Naast de aanraders van mijn voorgangers in deze draad, kun je in Miami een bezoek brengen aan het Holocaust monument, Coconut Grove , Coral Gables met de Venetian pool en de grote Mall Zawgras mill. Het strand is er prima maar je kunt je auto nergens gratis kwijt. Als ik een week in Florida zou verblijven zou ik opteren voor orlando als uitvals basis. Huur voor een week een villa met zwembad of een appartement of town hous. Je besgikt dan over de mogelijkheid om alle Disney en andere parken zoals discovery cove te bezoeken. In Discovery Cove kun je naast het zwemmen met de dolfijnen ook een korte onderwater duik doen met een duikershelm op. Tevens zijn er in orlando diverse outlet  Malls, en je kan van daaruit naar
Daytona voor het bijwonen van een autorace of lekker met de auto het strand op en daar lekker zonnen.
Cape Caneveral
Naar Tampa lekker aan de golf van mexico
Een bezoek aan het Daly museum of het bijwonen van een honkbal wedstrijd  in Tampa
Of het bijwonen van een Rodeo die 1 x per maand in Kissemmee word gehouden.
Voor de fietstocht bij Shark Valley de volgende tip. Ga vroeg fietsen smorgens is het nog niet zo warm en na de middag zijn alle fietsen al verhuurd. Zorg dat je een identiteitsbewijs bij je hebt. Men vraagt daar om een paspoort of rijbewijs als borg. Ik vind het niet prettig om mijn rijbewijs of paspoort af te geven als borg voor een fiets. Als je de trip op je dooie akkertje doet ben je 4 uur onderweg ( incl. bezoek aan de uitzicht toren). Als je dit vanuit Miami onderneemt kun je op de terugweg nog een tour met een propellerboot mee pikken en eventueel een bezoek aan een aligator farm.
Key west is een ben er geweest en heb het gezien plaats. Naast de gewone snorkel toers kun je van daaruit per boot naar Dry Tortugas om dit eiland te bezoeken en er te snorkelen. Dit is wel een dag trip.
Wij hebben op diverse plaatsen gesnorkeld ( Key largo islamorada en key west)maar vinden de trip vanuit John Pennekamp een van de mooiste.
#8 - 10-01-2015, 14:58 uur

jelle87

dank u voor jullie reacties tot hiertoe.

Ik zal alles nog eens bekijken en dan eens laten weten hoe de planning is.

maar Orlando vind ik al ver als uitvalbasis en heb ook niet de nood aan verschillende pretparken. Is meer voor als ik eens ga met mijn kinderen. key west ben ik aan het twijfelen of we dit wel zullen mee pikken. Het lijkt me de moeite om er eens naar toe te gaan maar ben er niet genoeg bekend mee om er echt iets anders voor te laten. the everglades moet wel zeker in de reis voor komen. Ook de grootste noden van de vrouwen moet ik in acht houden. dit wil zeggen niet elke dag uitstappen plannen maar ook eens gewoon aan het zwembad liggen of op het strand. een dag met shopping time moet er ook zeker in zitten anders mag ik niet mee op reis :p. Het is ook niet de bedoeling dat we een auto huren behalve 1 of 2 dagen voor een uitstap. Het kan ook zijn dat we deze keer niets plannen en gewoon dan wel ter plaatse zien wat we doen al heb ik toch liever een basis planning op voorhand.

#9 - 10-01-2015, 23:44 uur

Jez

No offense, maar zou je dan niet liever een bestemming dichter bij huis zoeken waarvoor je niet zo lang hoeft te reizen en dus niet zoveel reiskosten maakt?
#10 - 11-01-2015, 11:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jelle87

No offense, maar zou je dan niet liever een bestemming dichter bij huis zoeken waarvoor je niet zo lang hoeft te reizen en dus niet zoveel reiskosten maakt?

goh ja ik begrijp u reactie.
Maar ik reis gewoon graag naar Amerika.
Is een heel andere sfeer of op reis gaan naar spanje of italie of noem maar op.
Komt er ook nog eens bij dat ik miami graag eens wil zien maar ben er gewoon niet zo bekend mee.
bv. ik wist niet dat key west zo ver lag van miami zelf.
Maar we zijn ondertussen al aan het kijken of we het toch niet kunnen forceren om een paar dagen langer te gaan.
dan kunnen we toch kijken om onze reis op 2 plaatsen te plannen. key west en miami beach.




#11 - 11-01-2015, 20:20 uur

Terpies

De hip en happening place to be in Miami is south beach. Hier vind je ook het art deco district (Ocean Drive en Lummus Park). s'Avonds verandert het hier in een mierzoet neon verlichte straat en bruist het nachtleven en de live muziek in de vele barretjes, clubs en restaurants. tip: ga krab eten op het terras bij een van de restaurants op Ocean drive (lekker: a fish called Avalon restaurant) en vergaap je aan de dure auto's en de gepimpte rides (zgn. Donks: de Amerikaanse sedans uit de jaren 70 met de lucht vering zodat ze scheef kunnen rijden en giga grote wielen....)

Een straat verder (Washington avenue) is de enige burger king in art deco stijl en vind je o.a. een oude art deco diner (11th street Diner) uit de jaren 50 die helemaal opnieuw in Miami is opgebouwd. Ook in deze straat vind je de bar/restaurant én de tattoo shop van de jongens van Miami Ink (een paar jaar geleden op tv).

Op het lange strand is het vaak druk en af en toe kun je een bruiloft op het strand aanschouwen.

Een excursie per boot langs o.a. de eilandjes in de baai van Miami met de huizen van de celebs is de moeite waard. Hier zie je de huizen wel, in tegenstelling tot de meeste tours in bv Beverly hills en Hollywood waar je meestal niet meer ziet dan een hek....

Ook herken je vast een aantal huizen en locaties die gebruikt zijn in een aantal bekende films (o.a. Bad boys, the transporter, scar face, the Addams family)..

Verder is little Havana de moeite waard om te struinen (ga vooral even kijken in het parkje waar de oude Cubanen de hele dag domino spelen) en kijk bij bv een sigaren fabriek.
#12 - 23-01-2015, 00:21 uur
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 00:43 uur door Terpies »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15