Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie heeft tips en do's en dont's?

Discussie gestart

Manuela Van Balkom

Goedenavond,
Wij zijn onze reis aan het plannen maar lopen een beetje vast.
Onze route ziet er als volgt uit maar ik denk dat we nog eea wijzigen.
Voornamelijk Memphis blijven we uiteindelijk toch geen 3 dagen waarschijnlijk. En Mississippi zal waarschijnlijk New Orleans worden.
Heeft iemand onderstaande route al eens gedaan ?

dag 1 Amsterdam - Miami
dag 2 Miami
dag 3 Miami-Melbourne (178 miles)
dag 4 Melbourne -St.Augustine (143 miles)
dag 5 St. Augustine - Savannah (175 miles)
dag 6 Savannah -Atlanta (248 miles)
dag 7 Atlanta- Memphis (384 miles)
dag 8 Memphis
dag 9 Memphis
dag 10 Memphis -Mississippi (210 miles)
dag 11 Mississippi - Penscola (234 miles)
dag 12 Penscola
dag 13 Penscola- Tallahassee (196 miles)
dag 14 Tallahassee - Crystal River (165 miles)
dag 15 Crystal River - Sarasota (126 miles)
dag 16 Sarasota - Sanibel (104 miles)
dag 17 Sanibel- Everglades (125 miles)
dag 18 Everglades - Islamorada (82 miles)
dag 19 Islamorada
dag 20 Islamorada
dag 21 Islamorada - Miami airport -Amsterdam
#1 - 25-10-2017, 19:13 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2017, 19:19 uur door Manuela Van Balkom »

Cees A

welkom op dit forum.
Zo'n route heb ik nooit zo gedaan maar ik ben, uitgezonderd Memphis en New Orleans, wel in alle plaatsen van jouw reisschema geweest.
Wat me opvalt aan je reisschema is dat je van dag 3 t/m 7 en van dag13 t/m18 geen rustpunten hebt.
Het is qua afstand en rijtijden allemaal best te doen, maar je bent wel iedere dag aan het rijden terwijl je toch langs plaatsen komt waarvan ik denk "wat jammer dat je daar niet een dagje langer blijft".

Mijn vraag is dan ook: Waarom gun je jezelf zo weinig tijd om iets van de streek te zien waar je doorheen rijdt ?
Als Memphis / New Orleans het hoofddoel is van je reis, waarom vlieg je dan naar Miami ? Waarom niet naar Memphis of New Orleans ?
#2 - 25-10-2017, 21:03 uur

Wop

New Orleans is de grote afwezige in dit schema.  Maar inderdaad wat Cees zegt. Veel kilometers voor deze router, terwijl je in Miami start en eindigt.
#3 - 26-10-2017, 08:58 uur

Manuela Van Balkom

welkom op dit forum.
Zo'n route heb ik nooit zo gedaan maar ik ben, uitgezonderd Memphis en New Orleans, wel in alle plaatsen van jouw reisschema geweest.
Wat me opvalt aan je reisschema is dat je van dag 3 t/m 7 en van dag13 t/m18 geen rustpunten hebt.
Het is qua afstand en rijtijden allemaal best te doen, maar je bent wel iedere dag aan het rijden terwijl je toch langs plaatsen komt waarvan ik denk "wat jammer dat je daar niet een dagje langer blijft".

Mijn vraag is dan ook: Waarom gun je jezelf zo weinig tijd om iets van de streek te zien waar je doorheen rijdt ?
Als Memphis / New Orleans het hoofddoel is van je reis, waarom vlieg je dan naar Miami ? Waarom niet naar Memphis of New Orleans ?


De reden van de vlucht naar Miami is dat we deze tickets in Juni konden kopen voor een belachelijk lage prijs (203 euro) . We zitten niet vast aan deze route natuurlijk.  We kunnen nog alles omgooien... vandaar suggesties gevraagd hihi....
#4 - 26-10-2017, 09:39 uur

Cees A

Oké, dan doemt de volgende vraag op, Ben je al eerder in Florida geweest  ? zo ja, wat heb je al gezien ?
En, ook niet onbelangrijk, waar ligt je interesse.
 
Voorbeeldjes:  Ben je pretparkfan of een outlet-shopper, dan heb je sowieso een aantal dagen Orlando nodig. 
Gruwel je van pretparken en shoppen dan is een lang verblijf in Orlando niet nodig.
Hou je van wandelen en uren door een stad of een park dwalen of wil je alleen uitzichtpunten bekijken, fotootje maken en weer weg.
Allemaal dingen die bepalend zijn voor een reisschema.
#5 - 26-10-2017, 10:01 uur

Manuela Van Balkom

Oké, dan doemt de volgende vraag op, Ben je al eerder in Florida geweest  ? zo ja, wat heb je al gezien ?
En, ook niet onbelangrijk, waar ligt je interesse.
 
Voorbeeldjes:  Ben je pretparkfan of een outlet-shopper, dan heb je sowieso een aantal dagen Orlando nodig. 
Gruwel je van pretparken en shoppen dan is een lang verblijf in Orlando niet nodig.
Hou je van wandelen en uren door een stad of een park dwalen of wil je alleen uitzichtpunten bekijken, fotootje maken en weer weg.
Allemaal dingen die bepalend zijn voor een reisschema.

We zijn nooit eerder in Florida geweest.
We zijn eigenlijk meer van de natuur.
Een stad bekijken vinden we ook leuk... pretparken... neeeeee!
Een ochtendje shoppen.... prima maar geen dag hangen in een outlet...
#6 - 26-10-2017, 10:57 uur

Cees A

Ah, duidelijk.
Omdat je nog nooit in Florida bent geweest en een reis niet moet ontaarden in een race zou ik me beperken tot zuid-Florida.
Ik bedoel dan de regio die wordt omsloten door Miami, St Augustine, Tampa /St.Petersburg, Naples en Key West.
In die regio kun je een mooie route maken met leuke plaatsjes (Key West, St.Augustine, Sanibel Island) veel natuur (Everglades, Myakka, J.N. Darling op Sanibel Island en nog een heleboel kleinere parken) en aantrekkelijke steden (Naples, Sarasota, Ft. Myers  St.Petersburg en Tampa)

In die regio zijn je te rijden km ook beperkt zodat je meer het idee van "vakantie" krijgt
Ik vermeld er dat even bij omdat ik vrees dat je jezelf in je 1e route verkeek op de enorme afstanden in Amerika.
Die 1e reis had teveel weg van een Japanse busreis die in 21 dagen half Amerika wilden zien...........

Ik zou je willen adviseren om dit topic eens te lezen.  Forumlid Dirc bespreekt daarin z'n reisplannen.
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/(bijna)-3-weken-florida/
Lees ook even mijn eerste reactie waarin je veel tips vindt.
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/(bijna)-3-weken-florida/msg138072/?PHPSESSID=m6ehkkodq4ljr3lfnjivq7jq24#msg138072

Lees het gehele topic (3 pagina's) want Dirc wijzigt nogal graag iets  innocent dus naarmate het topic vordert zul je steeds meer tips tegenkomen.
Maar dit topic geeft wel zo'n beetje de mogelijkheden aan van zuid-Florida.
Natuurlijk kun je Dirc z'n reis altijd aanpassen aan je eigen wensen, maar dat is van later zorg.
Kijk eerst maar eens wat er allemaal te zien en te doen is in die regio
#7 - 26-10-2017, 13:28 uur

Manuela Van Balkom

Top!
Ik ga eens op mn gemak lezen!
Natuurlijk wil je het liefst zoveel mogelijk zien maar wil ook wel genieten en  niet hele dagen in de auto zitten om vervolgens een halve dag ergens te zijn.
#8 - 26-10-2017, 14:11 uur

Manuela Van Balkom

Zoveel dagen Orlando zou ik zelf niet doen.
Wat zou een leuk alternatief zijn?
#9 - 26-10-2017, 14:32 uur

Cees A

Geen probleem.  Er is genoeg te zien / doen in Florida.   Heb je toevallig ook nog dingen gezien die je wel aanstaan ?  1smile 
Zo ja, dan zouden we daarmee kunnen beginnen.  De tijd die dan nog overblijft komt echt wel op, maak je maar niet bezorgd
#10 - 26-10-2017, 14:44 uur

Cees A

Nog meer leesvoer:
Om te beginnen de nieuwe route van Dirc, nu zonder pretpark-dagen.
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/florida-2018-met-baby/?PHPSESSID=gi82cic89d8bv7982t1hpfjhd3

In dit bericht vindt je nog wat nieuwe tips:
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/hulp-bij-rondreis-florida/msg130491/#msg130491
#11 - 26-10-2017, 15:02 uur

Dirc

Mijn reis, waar Cees naar verwijst, is momenteel zoals je ziet op pagina 3 bovenaan in dat topic, ofwel:

Citaat
1. Düsseldorf - Miami
2. Miami 

3. Miami - Homestead (54 km / 1 uur)
--Everglades NP / Fruit and Spices
4. Homestead - Key West (205 km / 2 uur, 45 min)

5. Key West - Homestead (205 km / 2 uur, 45 min)
--John Pennekamp snorkelen / glasbodemboot
6. Homestead - Naples (180 km / 2 uur, 20 min)
--Hwy 41 Via Big Cypres / fietstocht of tramtocht Shark Valley
7. Naples - Fort Meyers (70 km / 1 uur)
--Corkscrew Swamp Sanctuary
8. Fort Meyers 
--Sannibel Island-Captiva, fietsen, J.N. Ding Darling
9. Fort Meyers - Tampa (203 km / 2 uur)
--Sarasota / Bradenton
10. Tampa / St. Petersburg 

11. Tampa / St. Petersburg 

12. Tampa / St. Petersburg - Crystal River (126 km / 1 uur, 30 min)
--Florida Aquarium / Tarpon Springs
13. Crystal River - Silver Springs (73 km / 1 uur, 5 min)
--In de ochtend zwemmen met Manatees
14. Silver Springs - St. Augustine (124 km / 1 uur, 35 min)

15. St. Augustine - Daytona (99 km / 1 uur, 8 min)

16. Daytona - Orlando (91 km / 1 uur)

17. Orlando 
--Downtown Disney, Flea market, Outlet, Old Town, Celebration
18. Orlando 

19. Orlando - Titusville / Cocoa Beach (96 km / 1 uur)
--Kennedy Space Center, cape canaveral
20. Titusville / Cocoa Beach - Ft. Lauderdale (287 km / 2 uur, 42 min)

21. Ft. Lauderdale - Miami (46 km / 45 min)
--Sawgrass Mills Mall
22. Miami - Düsseldorf
#12 - 26-10-2017, 15:12 uur

Hans B

Neem de 98 ricjting Pensacola met prachtige witte stranden.
#13 - 27-10-2017, 22:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Zoveel dagen Orlando zou ik zelf niet doen.
Wat zou een leuk alternatief zijn?

Wij hebben dit om 1 reden gedaan. Wij hebben onze dochter bij 2 bij. Even op 1 plaats is dan gewoon praktisch. We kunnen dag 1 pas in de avond aankomen en de laatste dag vroeg vertrekken als we er klaar zijn. Dan hou je maar 2-3 dagen Orlando over.
Ik weet het, een late reactie.
#14 - 16-03-2018, 18:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15