Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuid Oosten route beginnend in Atlanta

Discussie gestart

Jeffrey118

Hallo forumleden,

Wij gaan van 11/07 tot 30/07 naar Amerika en zullen landen in Atlanta.
Het reisgenootschap bestaat uit 8 volwassenen en 3 kinderen. Graag horen we van jullie wat echt de moeite waard is! Uiteraard staan er verschillende steden op ons lijstje, denk hierbij aan Nashville, New Orleans, Memphis, Miami, Orlando etc.  Ook als jullie een mooie route weten horen we dat graag en uiteraard de do's en donts in bepaalde steden! Het is voor ons allemaal de eerste keer in USA. Uiteraard worden er autos gehuurd dus we verplaatsen ons middels een voertuig. Ik ben benieuwd naar jullie advies/tips/ervaringen. Alvast bedankt!!

Ps: onze interesses liggen in cultuur,en geschiedenis, muziek, shoppen, en leuke activiteiten of tripjes!!

Met vriendelijke groet,

Jeffrey
#1 - 04-01-2016, 20:49 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2016, 20:51 uur door Jeffrey118 »

Jez

Dat wordt een behoorlijke rondreis in krap 3 weken, als je al die steden wilt bezoeken! En voor elke stad en ongeving zijn ontelbare tips te geven. Ik denk dat het daarom slim is om een route uit te schrijven per dag. Hoe ik altijd begin: bedenken wat ik ècht wil bezoeken en dan kijken over welke afstanden we het hebben. Als ik dan een grove route heb, dan ga ik kijken wat er onderweg allemaal te beleven valt. Wat ook handig is: haal eens wat reisgidsen, kijk wat een beetje gangbare routes zijn, gooi die reisgidsen weg en ga dan zelf plannen.

Met 8 volwassenen kan ik me voorstellen dat je soms ook 8 meningen hebt. En dan zullen de kinderen ook nog hun wensen hebben. Wil je altijd alle 8 hetzelfde doen/zien, of is hier variatie mogelijk? Ook: hoe gaan jullie rondreizen? Heb je je al verdiept in de mogelijkheden van autoverhuur? Tot slot: je landt in Atlanta, maar vertrek je daar ook weer? Dat is niet alleen belangrijk voor je route, maar ook voor eventuele drop off kosten voor je auto, als je ergens anders weer vertrekt.
#2 - 04-01-2016, 22:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jeffrey118

Hallo Jez,

Bedankt voor je reactie, wat grappig ik was toevallig je website en reisverhaal van die streek aan het lezen. Leuke reis heb je gemaakt......veel dingen spreken mij wel aan. Meestal is het zo dat er, vaak hetzelfde gezin als elk jaar, een route maakt en zich er echt in verdiept. De andere zijn vaak niet moeilijk en hebben uiteraard her en der ook wel hun wensen maar laten het verder over aan de de planners :). De drie kinderen zijn allen nog onder de 10. Ik dacht dat er in Orlando wel het nodige vermaak is voor ze, de rest moet ik nog bekijken. Ik heb al wat reisgidsen gehaald en zie vaak dezelfde routes terug. Eigenlijk beginnen weinig tot geen van deze routes in Atlanta. Op zich geen probleem want Atlanta ligt redelijk gecentreerd ten opzichten van de plekken die we willen zien. Wij zullen ook weer terugvliegen via Atlanta, dus ook daar weer eindigen. Wat betreft het huren van een auto zijn we al mee bezig en aan het bekijken. Als je nig tips hebt hoor ik ze graag. In de steden die ik eerder noemde en waar jij ook bent gewest lees ik leuke dingen terug op je website  (tobasco fabriek, coca cola fabriek, de veilinghal van discovery etc.) De antebellumroute, het smokey mountain NP, graceland french quarter en bourbon street......dat zijn dingen die ons zeker aanspreken. Dus zoiezo New Orleans, Memphis, Nashville en great smokey mountians NP willen wij opnemen in de route. Verder is er veel om naar uit te wijken. Zoiezo willen we Orlando meepakken ook nog. Aan de hand van jullie adviezen omtrent plekken en steden willen we zo een beetje een route gaan maken. Uiteraard ligt de taak bij ons om te onderzoeken wat er waar te doen is maar weet zeker dat jullie wel adviezen hebben over wat zeker WEL te doen of zien en wat zeker NIET te moeite waard is bijv. We horen graag.....

Gr.
#3 - 05-01-2016, 13:44 uur

jhbechthum

.... Atlanta .... New Orleans .... Memphis .... Nashville .... great smokey mountians NP .... Orlando .... Atlanta ....

Besef wel dat dit een rondje is van 2378 mijl waar je 35 uur non-stop over doet...
Zie Google Maps.

Johan
#4 - 05-01-2016, 20:43 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Jez

Haha, leuk dat je mijn site hebt ontdekt! Ja, wij deden zo'n route en wij deden dat (zonder Memphis en Miami) in 2 weken, met nog familie & vriendenbezoeken erbij. Maar nou zijn wij wel ervaren rondreizers en rijden graag. Op deze route hadden we juist meer kleine leuke dingen, zoals de musea inderdaad, die denk ik ook leuk kunnen zijn voor de kinderen. Dus heb je buiten Orlando ook vermaak voor ze ;-)

Wij hadden nog wel last van het winterweer. Bij jullie zal het juist erg warm en vooral vochtig zijn. Bereid je daar op voor! Miami vind ik nogal buiten de route vallen en dat zou ik ook als eerste laten vallen als ik jullie was.

Wat ons een beetje tegen was gevallen, was het stuk tussen New Orleans en Nashville (Memphis, in jouw geval). Achteraf hadden we de Natchez Trace Parkway best willen missen.... Maar dat blijft hoe dan ook een behoorlijke afstand. We zijn trouwens in 2010 in Memphis en een stuk daaronder geweest; staat in mijn reisverslag van USA & Canada 2010.
#5 - 06-01-2016, 20:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Jeffrey,
ik denk dat je je route van dag tot dag eens moet gaan uitschrijven.
Dan zul je zien wat de (on)mogelijkheden zijn.
Memphis, Nashville, Orlando, het klinkt allemaal leuk, maar dan zit je alleen maar in de auto.
Zeker met 3 kinderen onder de 10 zullen die dat niet fijn vinden.
Ook als volwassene zie ik mij niet een hele middag achterin zitten.

11-07 vliegen naar Atlanta
12-07 Atlanta (coca cola, cnn)
13-07 Atlanta (Stone Mountain)
14-07 Atlanta richting ??? noord of zuid
15-07 ...
dan is het maar zo 30-07

Ik denk zelf dat je een keuze moet maken tussen noord of zuid.
#6 - 07-01-2016, 08:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bianca Stripes & Stars

Hoi Jeffrey
Ik ben het eens met Hans. Het is handig en overzichtelijk als je de route uitschrijft :)
Maar inderdaad lastig als je met meerdere mensen bent. Misschien heb je iets aan mijn reisverslag. Hoewel we niet in Atlanta zijn geweest, bezochten we The Great Smoky Mountains en Florida.
De route vind je hier:

http://www.stripesandstars.nl/roadtrip-new-york-key-west/

Succes met keuzes maken en veel voorbereidingsplezier!
#7 - 07-01-2016, 10:03 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Cees A

Zoals hierboven al is aangehaald, je wensenlijstje is te ambitieus.  Je hebt maar krap 3 weken.
Om alle plaatsen op je lijstje te bezoeken en ook voldoende tijd te hebben om iets van die plaatsen te zien of er iets te ondernemen heb je meer tijd nodig
Edit:  reisschema verwijderd wegens niet van toepassing

#8 - 07-01-2016, 12:54 uur
« Laatst bewerkt op: 07-01-2016, 22:05 uur door Cees A »

Jeffrey118

Beste mensen,

allereerst bedankt voor de reacties, erg fijn dat er zo wordt meegedacht. We hebben de tip van het uitschrijven van de route gebruikt en inmiddels een opzet van onze route gemaakt. Mogelijk dat jullie hier even naar willen kijken en tips kunnen geven. We hebben hierbij geprobeerd om een gemiddelde reistijd van rond te drie a vier uur aan te houden, er zitten wel een paar uitschieters bij.

DAG 1: aankomst in atlanta om 18:45, vervolgens onze huurauto op halen en naar ons hotel ( of huurwoning)
DAG 2: Atlanta
DAG 3: Atlanta
DAG 4: Vertrek in de ochtend naar Nashville
DAG 5: Nashville
DAG 6: Vertrek in de ochtend naar Memphis
DAG 7: Memphis
DAG 8: Vertrek naar New orleans (lange rit)
DAG 9: New Orleans
DAG10: Vertrek naar Tallahassee of Pensacola
DAG11: Tallahassee/Pensacola
DAG12: Vertrek naar Orlando
DAG13: Orlando
DAG14: Orlando
DAG15: Orlando
DAG16: Orlando
DAG17: Orlando
DAG18: Vertrek naar Tifton, (aankomst in het begin van de middag)
DAG19: Tifton naar Atlanta Vertrek naar huis (vlucht vertrekt om 22:45 uur)
DAG20: aankomst in Nederland

We hebben bewust gekozen om aan het einde wat extra dagen te verblijven in Orlando. Hier willen we een vakantiehuis met zwembad huren, zodat we de laatste dagen nog lekker kunnen relaxen en de kids zich kunnen vermaken. Ook willen we hier een pretpark bezoeken. De rest zal in het teken staan van wat dagtripjes.

Op de reisdagen willen we als we wat leuks onderweg tegenkomen ook gewoon stoppen en hier rondkijken, dus gewoon op het gemakje van plaats A naar B.

Ik hoor graag wat jullie van bovenstaand plan vinden.
#9 - 07-01-2016, 21:58 uur

Jez

In 1 dag van Memphis naar New Orleans wel een enorm lange rit. Ik zou overwegen die in 2 delen te doen en daar 1 dag Orlando voor in te leveren. En ik begrijp dat je ook wilt relaxen, maar met zo'n ambitieus reisplan zou ik je dat echt afraden. Ik zou sowieso liever meer tijd in die eerste 12 dagen nemen en voor Orlando minder, zodat je ook tijd hebt om onderweg eea te zien.

Zoals ik al zei vonden wij de Natchez Parkway erg saai. Maar er zijn wel een paar aardige dingen tussen memphis en New Orleans. Clarksdale is bijvoorbeeld interessant, vooral als je van muziek houdt. Hier zou zich de Crossroads bevinden en hier heeft Morgan Freeman een bluesclub. Ook Natchez is leuk.

Als je voor strand gaat, weet dan dat de mooiste en witste stranden in de Panhandle zijn. Je hebt tussen Pensacola en Panama City leuke badplaatsen.

Wat is er in Tifton? Ik zou liever via Savannah gaan. Erg leuke stad. En als je daar tijd voor hebt, kun je onderweg Daytona bezoeken en St. Augustine
#10 - 07-01-2016, 23:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jeffrey118

Jez,

Wederom bedankt voor je input. De reden dat Tifton in de route is opgenomen, is eigenlijk alleen maar omdat we het stuk van Orlando naar Atlanta niet in 1x willen doen, gezien de afstand en we ook een beetje rekening willen houden met de kinderen. In eerste instantie hebben we inderdaad zoal jij ook al aangaf gekeken voor Savannah, alleen vonden we dat dit teveel uit de route lag en we dan weer een stuk moeten omrijden om Atlanta te bereiken. Misschien moeten we dit toch nog een keer bekijken. Mogelijk dat we New orleans schrappen uit de route, om zo wat meer tijd te krijgen voor de rest van de route. Er is zoveel te zien.... heel lastig om te beslissen wat nou de beste route is voor ons.
#11 - 08-01-2016, 18:17 uur

Terpies

New Orleans schrappen? Denk echt dat je daar spijt van gaat krijgen.....imho is er in New Orleans veel meer te zien dan in Atlanta en/of Orlando (ik neem maar even aan dat je in Orlando met de kids verschillende pretparken gaat doen?). In een dag kun je prima de meeste bezienswaardigheden zien in New Orleans (omdat je waarschijnlijk toch alleen French Quarters bezoekt), en heb je in deze dag tijd genoeg om in ieder geval iets van de sfeer te proeven.

Wat wil je de hele dag in Talahassee/Pensacola doen?
#12 - 10-01-2016, 17:26 uur

Hans B

http://www.honeyislandswamp.com/
Probeer deze eens, nabij Slidell iets ten oosten van New Orleans.
#13 - 12-01-2016, 07:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15