Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida 2018 met baby

Discussie gestart

Dirc

Een stukje rijden is inderdaad geen ramp, we hebben immers toch de hele dag.
Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken tzt wat de kosten mogen zijn.

Bij de Everglades zullen we inderdaad kijken wat er past in een dag. Maar we hebben een kind van dan 2 dus uitslapen gebeurt toch niet.
#31 - 17-08-2017, 18:30 uur

Dirc

Dezelfde vraag heb ik trouwens voor Tampa / St. Petersburg.
Ik heb nu de volgende dagen:

Fort Myers - Tampa /St. Petersburg (via Sarasota)
Tampa /St. Petersburg
Tampa /St. Petersburg
Tampa /St. Petersburg  - Crystal River (Florida Aquarium / Tarpon Springs)

Ik ben nog op zoek naar leuke dingen voor de 2 volle dagen Tampa / St. Petersburg en een aanrader voor een gunstige locatie voor de overnachtingen.
#32 - 17-08-2017, 20:18 uur

Cees A

Nadeel van een topic met meerdere pagina's is dat je het overzicht een beetje kwijtraakt.
Nog even op een rijtje de berichten waar tips in staan.   Kijk nog  eens naar de berichtnrs, 11 en 13.

Dan het oorspronkelijke topic, http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/(bijna)-3-weken-florida/
Kijk eens bij berichtnrs. 10 en 12.

V.w.b. je overnachtingslocatie in St.Pete zou je eerst moeten bekijken waar je allemaal naar toe wil.
Kies dan een overnachtingslocatie die een beetje centraal t.o.v. die dingen ligt.
#33 - 17-08-2017, 20:57 uur

Dirc

Bedankt Cees, ik had inderdaad terug zitten lezen maar blijkbaar niet alles.
#34 - 17-08-2017, 21:06 uur

Dirc

Zou dit een mogelijke en logische verdeling kunnen zijn?

Fort Myers - Tampa /St. Petersburg
--Via Sarasota (Marie Selby Garden  / Island Park)
--Via Bradenton
--Wellicht overnachten in de buurt van Ybor City

Tampa /St. Petersburg
--Dag pier / baai / strand / centrum
Bijvoorbeeld in de ochtend naar downtown en in de middag Clearwater beach?

Tampa /St. Petersburg
--Ybor City
--Aquarium
--Ft.DeSoto
--Sunken Garden

Dit lijkt me een vrij drukke dag. Geen idee hoeveel tijd je overal besteed? Wellicht kan er 1 ding ook naar de dag erna omdat we dan alleen naar Crystal River rijden, bv. het aquarium.
Ik neem aan dat hier dus Ft. DeSoto park bedoeld wordt waar de 679 doorheen loopt.


Tampa /St. Petersburg  - Crystal River
--Tarpon Springs
#35 - 18-08-2017, 12:11 uur

Cees A

In zowel dit bericht als dit bericht adviseerde ik al om de dingen die vlakbij elkaar liggen op dezelfde dag te bezoeken.
Vergis je niet, als je in Ybor City gaat overnachten moet je een heel stuk door St.Petersburg om in Ft.DeSoto en Clearwater te komen.
Op de kaart lijkt het niet zo ver, maar door de vele stoplicht-kruisingen ben je daar al gauw 1 uur mee bezig.

Hoe lang je ergens mee bezig bent is vaak persoonlijk.
Ft.DeSoto bijvoorbeeld heeft een erg mooi strand en als je daarvan houdt kun je je daar best een hele dag vermaken.
Als je geen "beach boy" bent kun je er een rondje fietsen, op de pier en bij het fort kijken en dan ben je in een halve dag wel klaar.

Hetzelfde geldt min of meer voor het centrum van St.Petersburg.
Ik kan daar gerust een hele dag door de stad, over de pier en de parken langs de haven en het water dwalen.
Of dat ook voor jou is weggelegd mag je zelf bepalen......

Er zijn ook dingen waar je gemakkelijker een tijd voor kunt vaststellen.
Tampa Aquarium, ongeveer 3 uur
Sunken Garden, 1½ - 2 uur
Tarpon Springs, halve dag

Marie Selby en Island park in Sarasota kosten je samen ongeveer een halve dag.
In Bradenton zou je, als je nog zin en tijd over hebt,  naar de Red Barn kunnen gaan.
Goed voor 1½ tot 2 uur. -->  http://www.redbarnfleamarket.com/location-hours/
#36 - 18-08-2017, 13:53 uur

Dirc

Dat advies had ik gezien inderdaad. Vermoedelijk zal het dan zoiets worden en zien we daar wel hoeveel tijd we hebben voor alles.

Fort Myers - Tampa /St. Petersburg
--Via Sarasota (Marie Selby Garden  / Island Park)
--Via Bradenton (Red Barn)
--Wellicht overnachten in de buurt van Ybor City

Tampa /St. Petersburg
--Dag Clearwater
--Eventueel Ybor City in de avond

Tampa /St. Petersburg
--Sunken Garden
--Downtown St. Petersburg
--Ft.DeSoto

Tampa /St. Petersburg  - Crystal River
-Aquarium
-Tarpon Springs
#37 - 18-08-2017, 14:07 uur

Dirc

Ik zie dat deze nooit meer bijgewerkt is....
Dit is de uiteindelijke route voor over 2 maanden waarbij Ormond waarschijnlijk nog geannuleerd wordt waardoor die dag bij ofwel Orlando ofwel st. Augustine erbij komt.

1. Düsseldorf - Miami
2. Miami 
3. Miami - Homestead (54 km / 1 uur)
--Everglades NP / Fruit and Spices
4. Homestead - Key West (205 km / 2 uur, 45 min)
5. Key West - Homestead (205 km / 2 uur, 45 min)
--John Pennekamp snorkelen / glasbodemboot
6. Homestead - Naples (180 km / 2 uur, 20 min)
--Hwy 41 Via Big Cypres / fietstocht of tramtocht Shark Valley
7. Naples - Fort Meyers (70 km / 1 uur)
--Corkscrew Swamp Sanctuary
8. Fort Meyers 
--Sannibel Island-Captiva, fietsen, J.N. Ding Darling
9. Fort Meyers - Tampa (203 km / 2 uur)
--Sarasota / Bradenton
10. Tampa / St. Petersburg 
--Sunken Garden, Downtown St. Petersburg, Ybor City
11. Tampa / St. Petersburg 
--Ft.DeSoto, Clearwater Beach
12. Tampa / St. Petersburg - Crystal River (126 km / 1 uur, 30 min)
--Florida Aquarium / Tarpon Springs
13. Crystal River - Silver Springs (73 km / 1 uur, 5 min)
--In de ochtend zwemmen met Manatees
14. Silver Springs - St. Augustine (124 km / 1 uur, 35 min)
15. St. Augustine - Ormond Beach (99 km / 1 uur, 8 min)
16. Ormond Beach - Orlando (91 km / 1 uur)
17. Orlando 
--Downtown Disney, Flea market, Outlet, Old Town, Celebration
18. Orlando 
19. Orlando - Hutchinson Island (239 km / 3 uur, 30 min)
--Kennedy Space Center, cape canaveral
20. Hutchinson Island - Ft. Lauderdale (164 km / 1 uur, 43 min)
21. Ft. Lauderdale - Miami (46 km / 45 min)
--Sawgrass Mills Mall
22. Miami - Düsseldorf
--Aankomst 12 mei
#38 - 22-02-2018, 14:42 uur

Cees A

Ziet er goed uit.   :afro:
#39 - 22-02-2018, 15:31 uur

Dirc

Ja toch. Denk dat ik Ormond Beach laat vervallen en er bij st. Augustine aan plak.
Orlando zijn we al een aantal dagen.
#40 - 23-02-2018, 11:31 uur

Dirc

Ormond Beach is bij deze Orlando geworden. Dan ben ik er nu klaar voor  >:D
#41 - 24-02-2018, 17:23 uur

Cees A

Nog 8 weekjes slapen, dan mag je ............  ;)
#42 - 24-02-2018, 17:31 uur

Dirc

Florida, Florida, Florida,

Daar zitten we dan op onze laatste avond. Morgen vliegen we weer naar huis na 3 weken. Dat geeft me mooi tijd om eens even een terugblik(je) te schrijven. Dus geen complete dag tot dag blog maar even de reis en ervaring in een notendop.

Hierbij in het achterhoofd houdend dat wij reizen met een dochter van 2. Dit houdt in dat de avonden bij ons bestonden uit een filmpje kijken, lezen, buiten zitten bij zonsondergang als dat mogelijk was. Nachtwerk en dat soort dingen is dan natuurlijk niet mogelijk.
Wij hebben een babyfoon me met 3 km bereik dus we zijn natuurlijk ook niet iedere avond tussen 19-20 op de kamer gestrand.

Voordat ik begin met wat wij allemaal gedaan hebben nog even de algemene indruk:
Florida is warm. I know, dat is bekend maar dat is ook de eerste indruk. Regent het dan is het warm, is het droog dan is het nog warmer, loop je over asfalt dan is het nog warmer. En het is ook nog eens vochtig dus je plakt aan alle kanten. Kostte ons een paar dagen om te wennen en wij zijn meer van de warmte dan van de kou.
Het oosten wordt gekenmerkt door veel spaans sprekenden. Hier zit het 'snelle volk'. Beetje het Nederland idee. Altijd haast, rennen, vliegen. Daardoor ook wat minder vriendelijk en klantgericht. In het westen lijkt alles wat gemoedelijker, gezelliger. Echter is de gemiddelde leeftijd daar ook een stuk hoger.

Als je rijdt heb je geen idee in welke stad je rijdt. Natuurlijk ken je de centra maar soms rij je gewoon door of langs enorme steden. Een stad of stedelijk gebied is bizar groot en kent meerdere snelwegen. Echt dorpjes zoals in het westen van USA zie je veel minder.

Tenslotte wordt in Florida, naar mijn mening, iedere groene tak en iedere mogelijke krokodil volledig commercieel uitgebuit. Wellicht is het Disney virus overgeslagen op de rest? Je kunt hier niet even een NP of SP in en dan lekker wat trails lopen. Nee, je  koopt eerst een kaartje om binnen te komen, dan een parkeerkaart en vervolgens kun je een fiets of tram huren. Zwemmen in een spring? Ja eerst betalen. Nu zijn de bedragen niet altijd schokkend maar toch valt het op. Zo weet ik dat wij in het westen bij Tucson het Desert Museum enorm leuk vonden waar je voor een appel en een ei kunt rondlopen. Hier heb je een veel en veel kleiner Flamingo gardens waar je 20 dollar per volwassene betaald om te kijken naar 10 flamingo's, wat planten, loslopende pauwen en opgevangen dieren in verouderde hokken. Wellicht heeft Irma er iets mee te maken???
En oja, heeeeel veeel roadworks.

Enfin, wij starten onze reis in Miami. Hier hebben we 2 dagen om te settelen. Boodschappen doen, wennen aan het weer, omgeving verkennen, noem maar op. De tweede dag rijden we dan ook via Crandon Park naar Key Briscayne en Bill Bags. Hadden we eerder geweten dat er overal picknickplaatsen waren met bbq's dan hadden we hier zeker rekening mee gehouden. Nu was het voor ons een paar uurtjes strand en klaar. Met de zon hier als blanke nederlander wellicht verstandig.
Vanuit Miami op naar Homestead. Bij het visitors center van de Everglades NP een prachtige boardwalk gedaan waar we direct onze eerste ontmoetingen hadden met krokodillen. NOOOOO hoor je dan de Amerikanen zeggen, they are alligators....oke oke....aligators it is. Homestead hebben wij ook gebruikt voor onze reis van en naar Key West. Deze vonden wij wat tegenvallen. De ervaring is uniek, dat klopt, maar de afstand is vrij lang, de eilandjes zijn nogal een troep (wellicht ook weer Irma) en je betaald natuurlijk een flinke duit voor KW. Enfin, Key West is een leuk eilandje om rond te wandelen. Vooral Duval Street waar het te doen is en het southern most point, wat overigens niet schijnt te kloppen maar dat terzijde. En dan in de avond natuurlijk naar Mallory Square voor de zonsondergang. Dat maakt dan weer veel van de reis goed.
Dan zijn we weer terug bij Homestead wat een uitstekend vertrekpunt is om de Tamiami trail te rijden richting de Shark Valley loop road. Daar aangekomen in de hitte bleek dat er een aantal trams waren geschrapt en we een paar uur zouden moeten wachten. We zijn dus maar gaan lopen een stukje. Wat kroko alligators gespot, vogels dus gedeeltelijk tevreden gesteld. We moeten dus nog eens terug voor de volledige tour. Datzelfde geld voor een airboattour die we nu niet hebben gedaan.
Doorgereden over de 41 en wel de loop road gereden. Dat is wel even een mooi stukje natuurlijk met prachtige stops langs poeltjes waar de alli's lekker liggen te bakken. Aan de 41 nog de Big bend Cyprus Boardwalk gedaan maar deze kun je beter overslaan. Een vrij lange, saaie wandeling die eindigt in een gifgroen waterpoeltje waar geen beest het in overleeft.
De dag erna reden we vanuit Bonita Springs naar Ft. Meyers. Eerst even de Corckscrew Swamp Sanctuary meegepakt. Mooie boardwalk, veel wildlife. Vanuit Ft. Meyers zijn we uiteraard naar Sanibel Island gegaan. Stukje gefietst en even strand meegepakt. Helaas was de Wildlife Refuge gesloten op vrijdag dus daar moeten we ook nog eens naar terug. Idem voor Captiva die we nu niet hebben bezocht.
Door naar Tampa zijn we gestopt in Sarasota. Leuk stadje. Bradenton hebben we bewaard voor de volgende keer. Ook Sarasota is voor herhaling vatbaar. Leuk dat er ook dolfijnen in de baai rondzwemmen. Een dagje St. Petersburg viel helaas tegen. De pier is er niet meer en daar gingen we voor. De rest van de stad was uitgestorven. Dat zou ik dus een volgende keer overslaan.
Ybor city hebben we in namiddag even gelopen. Ook dit was vrij rustig en meer bemand door zwervers dus we hebben het kort gehouden. Sunken Gardens was aardig voor een wandeling maar wel weer jammer dat je hier kaartjes voor moet kopen. Amerikanen staan dan wel bij iedere boom en plant: oooooohhh, waaauuuuwwww, amaaaaazing, loooook at thaaat.
Fort DeSoto is erg leuk. Een wandeling over de pier, kijken naar alle vissers en alle vissen, want daar zwemmen er nogal wat.
Onderweg langs de westkust is Tarpon Springs een leuk plaatsje. Hier zit ook nog een aquarium. Het stelt niet heel veel voor maar is een leuke afwisseling. Ze zijn een nieuwe aan het opbouwen begrepen wij. De baai van Crystal River is erg mooi. Helaas voor ons waren de Manatees al 6 weken eerder vertrokken. We konden ze alleen nog zien in Homosassa waar ze er een paar hebben die jaar rond in de baai zwemmen. Dus we zijn daar naar de Wildlife Refugee gegaan en dat bleek een heel leuk park te zijn. Er is een soort onderzeeër geplaatst waar je onder water kunt kijken. Toevallig zwom er net een voorbij toen wij keken. Zwemmen met Manatees zat er dus niet in maar als je de temperatuur van dat water voelt en je hebt ze voorbij zien komen dan is dat meer dan voldoende.
Vanuit Crystal River reden we naar Ocala. Eerst nog even door naar Silver Springs SP. Het park hebben we niet veel van gezien en kunnen we nog eens voor terugkomen, maar de glassboat tour die erbij inbegrepen zat was wel heel mooi. Prachtig om de bodem van een paar Springs (gaten in de grond dus) te zien en alle vissen en vegetatie daaromheen.
Door Ocala National Forest stopte we bij Alexander Springs waar je kunt zwemmen. Er is een stuk afgezet zodat je ook boven de spring kunt zwemmen. Kraakhelder water en erg leuk voor een paar uur.
Vervolgens kwamen we aan bij de Oostkust, namelijk St. Augustine. Een leuke wandeling door het oude centrum, uiteraard commercieel uitgebuit en een bezoek aan het Fort. Ook commercieel uitgebuit maar ik had mijn Park Pass bij en die is hier geldig. Leuk om eens geweest te zijn.
De reis ging verder langs Daytona Beach. Hier kun je met je auto het strand op, parkeren en liggen maar. Dus men ligt hier dan ook gewoon naast of voor de auto. Het doet wat vreemd aan maar het is ook praktisch want je hoeft niet te slepen met je spullen. Verder weinig van Daytona gezien. Ik zou nog wel een keer de Speedway willen zien (we reden er wel langs).
Daarna hadden we wat dagen in Orlando. Die hebben we gevuld met een bezoek aan Oldtown, Lakefront park, Disney Springs (vrij weinig Disney), Florida Aquarium (erg leuk!, ook voor kinderen).
Na Orlando zette we de reis voort richting Miami. Natuurlijk via het Kennedy Space Center. Veel is hier gedaan met film wat niet handig is met een 2 jaar oud kind bij maar goed. De Atlantis was wel heel indrukwekkend en ik begreep van Cees A dat de busreis nog mooier was maar deze hebben wij moeten laten gaan. Dus ook hier moeten we nog eens naar terug.
Ik wilde niet overpriced in Titusville of Cocoa Beach zitten dus boekte wij een hotel in Fort Pierce. Ideaal, recht aan de zee met privé strand en een restaurant om de hoek ook aan het strand. Dus na het zwemmen konden we douchen en eten. Dochter op bed leggen, babyfoon aansluiten en weer terug naar het restaurantje voor een cocktail en een toetje bij de ondergaande zon.
De laatste stop voor Miami was in Ft. Lauderdale. We reden langs Lauderdale Beach.

Natuurlijk hebben we diverse shopping Malls en outlet Malls bezocht waar Florida geen tekort aan heeft. Sawgrass Mills, Dolphin, International Orlando Outlet, Mall at the Millenia en nog vele andere.

Conclusie: Mooie reis, totaal anders dan het westen en zeker voor herhaling vatbaar, zij het niet met een aangepaste route. Maar dat geld voor iedere tweede reis naar eenzelfde omgeving >:D

#43 - 11-05-2018, 02:44 uur

Wop

Het westen en Florida kan je ook niet vergelijken, dat zijn twee verschillende vakanties.  ;)

Ik hou van Florida, vanwege het weer en de staat zelf.  Echter wissel mijn "Florida vakanties" met andere Amerikaanse staten.
#44 - 15-05-2018, 10:57 uur

Dirc

Het is ook geen vergelijking maar een weerspiegeling van mijn ervaring, waarbij ik dus voorheen alleen in het Westen geweest ben.
Ik zou nu ook het Westen op eenzelfde manier met Florida kunnen vergelijken.

We zullen zien of de volgende reis Florida of het Westen wordt.
#45 - 15-05-2018, 12:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15