Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisplan van Heleen Arends

Discussie gestart

Heleen Arends

Bedankt voor jullie verwelkomingen.
Dit is ons reisplan voor mei 2018.
Dag 1: amsterdam - San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fransisco
Dag 4: San Fransisco - Oakhurst (Yosemite)
Dag 5: Oakhurst (Yosimite)
Dag 6: Oakhurst - Fresno (Kings Canyon)
Dag 7: Fresno - Visalia (Sequoia NP)
Dag 8: Visalia (Sequoia NP)
Dag 9:Visalia - Bakersfield
Dag 10: Bakersfield - Twentynine Palms (Joshua Tree )
dag 11: Twentynine Palms (Joshua Tree)
dag 12: Twentynine Palms -  San Diego
dag 13: San Diego
dag 14: San Diego
dag 15: San Diego - Los Angeles
dag 16: Los Angeles
dag 17:  Los Angeles - Amsterdam

Dit is wat er tot nu toe gepland staat.  Als er tips zijn, graag.
#1 - 13-01-2018, 12:23 uur

Cees A

Mooi rustig schema met genoeg tijd om de parken die je bezoekt te bekijken en er dingen te ondernemen.  Compliment. :afro:
Voor algemene informatie over de steden en parken op je route kun je eens bij onze zuid-west voorbeeldroute kijken.
Zie: --> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Heb je daarna nog specifieke vragen dan horen we dat graag
#2 - 13-01-2018, 15:59 uur

Old Faithful

Wat zijn jullie plannen in Seki? Zoals je het nu plant, vrees ik dat je een heleboel tijd kwijt bent aan heen en weer rijden. Dag 6 is al 4 à 5 uur pure rijtijd, zonder pauzes voor lunch, tanken en toiletbezoek. Er blijft dan weinig tijd voor Kings Canyon. Ik zou liever in het park overnachten (Grant Cove of Cedar Grove). De volgende dag kun je dan via de Generals Highway door Sequioa N.P. rijden. Als je geen uitgebreide wandelingen plant, zou je m.i. hier een dag kunnen winnen. Overnachten kan in Three Rivers of Visalia.  Ik zou niet twee nachten in Visalia plannen. Dat betekent twee uur rijden heen en ook weer twee uur terug en de weg is in mijn ogen vanwege de vele (haarspeld)bochten niet echt fijn om te rijden. Wil je toch twee nachten, dan zou ik voor dag 7 iets zoeken in het park (wuksachi Lodge).
Voor overnachtingen in Seki zie: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/lodging.htm

Visalia - Bakersfield is slechts 129km en Bakersfield lijkt me niet de meest interessante plek om bijna een hele dag door te brengen. Ik zou verder rijden naar Twenty-nine Palms, Dat moet goed te doen zijn.

Zijn de vliegtickets al geboekt? Zo niet, zou je de twee dagen die je wint als je mijn suggesties overneemt ( niet verplicht, hoor  ;) ) kunnen gebruiken om van Los Angeles via de kustroute naar San Francisco te rijden en van daar terug te vliegen.
Death Valley aandoen is een andere optie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 14-01-2018, 17:58 uur
Groet,

Old Faithful

Heleen Arends

Bedankt voor terugkoppeling op onze reis.
De tickets zijn reeds geboekt dus daar valt niets meer aan te veranderen.
We zullen de opmerking over SEKI meenemen in onze overwegingen. Bedankt voor de tips.
#4 - 15-01-2018, 08:23 uur

Hans B

Dag 09 Visalia - Bakersfield is een afstand van 80 mile. Prima hoor, maar als je verder niks op het programma hebt, zou je ook een dag kunnen 'winnen' door in één keer naar 29Palms te rijden, is 300mile en een prima ritje.
De 'winst' kun je dan weer elders besteden.
#5 - 18-01-2018, 12:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ingrid14

Leuke route!
Voor Seki zou ik ook liever in het park overnachten. Ideaal zou zijn 1 nacht Cedar Grove, 1 nacht Grant Grove en 1 nacht Three Rivers of Exeter. Het is dan wel 3x van hotel veranderen. Of 2 nachten Grant Grove en 1 nacht Three Rivers of Exeter.

In 2010 gingen wij in 1 rit van Yucca Valley naar Exeter. Was prima te doen.
Als stop onderweg kan ik het route 66 museum in Victorville aanraden http://califrt66museum.org/

Zowel in 2010 als in 2013 deden wij ook enkel California. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
https://ingridmg14.blogspot.be/

Als je elders in je route dagen kan winnen dan zou ik zeker overwegen om tussen 29Palms en San Diego een bezoek te brengen aan Salton Sea en Anza Borrego. Moet daar heerlijk zijn in mei.

Groetjes,

Ingrid
#6 - 23-01-2018, 07:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15