Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2 dagen Page of 1 dag Page en 1 dag Kayenta

Discussie gestart

Instakat76

Ik ga vanaf Page naar Williams en heb de keuze om of 1 nacht in Page (Lake Powell etc) te blijven en dan 1 nacht in Kayenta (Monument Valley). Wat zouden jullie doen en waarom?
#1 - 16-02-2024, 15:21 uur

Cees A

 welkom op dit forum.
In je voorstel-topic schrijf je dat je 2 weken hebt om een route te rijden van Las Vegas naar San Francisco.
In welke maand van het jaar wil je dit doen ?   En heb je al een idee hoe je route er uit gaat zien ?
Als je inspiratie zoekt over wat er onderweg allemaal te zien en te doen is moet je eens bij onze zuid-west voorbeeldroute kijken.
Linkje:  ------->  https://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
#2 - 16-02-2024, 16:26 uur

Instakat76

We gaan in juli. De route is Las Vegas, St George, Page, Kayenta, Williams, Laughlinn, Ridgecrest, Tulare, Midpines, San Francisco

Ik heb al wat dingen genoteerd voor onderweg van de voorbeeldroutes inderdaad, dankjewel
#3 - 16-02-2024, 19:50 uur

Cees A

Kun je aangeven hoeveel dagen of nachten je in iedere plaats op je route wil blijven ?
Geef wel duidelijk aan of je in nachten rekent of in dagen.  2 nachten ergens zijn betekent namelijk dat je er slechts 1 (volle) dag bent.

Alvast 2 video's om in de sfeer te komen.
Als je van Las Vegas naar St. George rijdt kun je een ommetje maken langs Valley of Fire.
Video van Valley of Fire: ----> https://www.youtube.com/watch?v=6G8TWVhvAvE

Jullie gaan waarschijnlijk naar St.George voor Zion National Park.  Klopt dat ?
Mocht je, eventueel in de avonduren, nog wat tijd over hebben, denk dan eens aan Snow Canyon State Park.
Video van Snow Canyon:  ---->  https://www.youtube.com/watch?v=FKzghw_kDpE
#4 - 16-02-2024, 21:20 uur

Instakat76

Leuk die tips. We stoppen gaan inderdaad via St george naar Page om bij Zion te stoppen.

Ik zal het in nachten aangeven:
Aankomst Las Vegas om 19.30 en daar blijven we 2 nachten, 1  St George, 1  Page (of 2 als we Kayenta skippen), 1 Kayenta, 1 Williams, 1 Laughlinn, 1 Ridgecrest,  1 Tulare, 2 Midpines, 3 San Francisco

We hebben een Nissan Rogue gehuurd. De kinderen zijn 16&18 en zijn geïnteresseerd in politiek, geschiedenis, wetenschap, ik hou van natuur en wil gewoon veel ook ervaren hoe het is (en dol op paarden), mijn partner houdt van hiken en geschiedenis.
#5 - 17-02-2024, 15:41 uur

Instakat76

Ik vraag me trouwens af of ik echt alle parken in moet of dat je ook daarbuiten leuke stukjes hebt waar je al wat ziet. behalve Yosemite want daar verblijven we 2 nachten dus ga ik in (dus reserveren ga ik uitzoeken).
#6 - 17-02-2024, 15:42 uur

Cees A

Ik vraag me trouwens af of ik echt alle parken in moet of dat je ook daarbuiten leuke stukjes hebt waar je al wat ziet. 

Het is jullie vakantie en die moet je besteden aan dingen die jullie leuk vinden.
In onze zuid-west voorbeeldroute, waar ik in een eerder bericht al naar linkte, vind je genoeg tips over wat je zoal tegenkomt op je route.
Jullie route volgt niet overal precies de voorbeeldroute, maar ik denk dat je er best e.e.a. uit kunt halen.
#7 - 17-02-2024, 18:44 uur

Cees A

Hieronder jullie schema, genoteerd in een van/naar format met de km en rijtijden erachter.

Dag 01: Vlucht van AMS naar LAS. Aankomst LAS 19.30 uur
Dag 02: Hele dag voor Las Vegas
Dag 03: Las Vegas – St.George. 200 km, 2 uur rijden. (zonder omweg door Valley of Fire)
Dag 04: St.George via Zion – Page. 255 km, 3.15 uur rijden.
Dag 05: Hele dag Page of rit via Monument Valley naar Kayenta. 280 km, 3.20 uur rijden.
Dag 06: Page via Grand Canyon naar Williams. 305 km, 3.30 uur rijden
------> Dag 6 alternatief: Kayenta – Grand Canyon – Williams. 340 km, 3.45 uur rijden.
Dag 07: Williams direct naar Laughlin: 235 km, 2.15 uur rijden
------> Tip voor dag 7: Rij van Williams via Oatman naar Laughlin 280 km, 3.10 uur rijden.
Dag 08: Laughlin direct via interstate 15 of interstate 40 naar Ridgecrest. 410 km, 3.50 uur rijden
------> Dag 8 via Death Valley naar Ridgecrest. 530 km, 6 uur rijden.
Dag 09: Ridgecrest – Tulare. 285 km, 5 uur rijden.
Dag 10: Tulare direct naar Midpines 195 km, 2.10 uur rijden
------> Dag 10: via Sequoia Nat.Park naar Midpines.  360 km, 5.15 uur rijden.
Dag 11: Hele dag voor Yosemite Nat.Park.
Dag 12: Midpines – San Francisco. 280 km, 3.30 uur rijden.
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco

In zo'n van/naar schema zie je hoeveel tijd je besteedt aan rijden en hoeveel tijd je die dag nog over hebt voor andere activiteiten.
Let op !! De gegeven rijtijden zijn excl. plas-, rust-, lunchpauzes en excl. fotostops en andere stops.



#8 - 17-02-2024, 18:47 uur

Instakat76

Dankje wel voor het schema.

Maar is er hier iemand wel eens in Kayenta en Page geweest en wat was de ervaring?
#9 - 18-02-2024, 12:16 uur

Cees A

Ben zelf diverse keren in Page geweest en ik vind Page een aardig plaatsje.
De meeste toeristen komen hier voor een tour door Upper en/of Lower Antelope Canyon, doen een rondvaart op Lake Powell of huren er een kajak, maken een tour in de Glen Canyon stuwdam en gaan naar het mooie uitzichtpunt bij Horseshoe Bend.
Iets verderop ligt Lee's Ferry en de Historic Navajo Bridge over de Colorado.
Als jullie vanaf Zion via Kanab over Hwy 89 naar Page rijden kom je langs de trailhead van de hiking trail naar Toadstool Hoodoo.
Een leuke trail van in totaal 2,5 km om even de benen te strekken.
Google maar eens op bovengenoemde namen, dan zie je waarom men kiest voor deze activiteiten.
Misschien moeten jullie, vanwege tijdgebrek, keuzes maken.

Kayenta is een andere pan eten.
Overnachten in Kayenta is meestal goedkoper dan in hotels dichterbij Monument Valley.
Ik vind het een beetje naargeestig plaatsje, maar als je je beperkt tot overnachten kan het.

Let op ! In de zomermaanden is er 1 uur tijdverschil tussen Utah (waar jullie vandaan komen) en Page in Arizona.
Arizona en Utah liggen eigenlijk beiden in de Mountain tijdzone en in de winter loopt AZ qua tijd dan ook gelijk met UT.
Arizona doet echter niet mee aan de zomertijd of, op z'n Amerikaans, DST (daylight saving time)
Daarom loopt AZ in de DST maanden gelijk met de Pacific tijdzone waar o.a Californie in ligt.

Om het nog wat moeilijker te maken, het grote Navajo indianenreservaat in Arizona schakelt wel, net als Utah dus, over op DST tijd in de zomer en loopt dus het hele jaar gelijk met Utah.
Let op! De Antelope Canyons liggen in Indianengebied, maar omdat de meeste bedrijfjes die tours aanbieden door Antelope Canyon in Page (Arizona) zitten houdt men,om misverstanden te voorkomen, voor de Antelope Canyons ook maar de Arizona tijd aan.

Kun je het nog volgen ? Beetje verwarrend nietwaar ? Nu weet je het, dus hou er rekening mee.
 
#10 - 18-02-2024, 14:50 uur

Instakat76

Dankje wel, dan kiezen we zoals ik al een beetje van plan was enkel voor Page maar dan met 2 nachten.

#11 - 18-02-2024, 16:26 uur

Instakat76

de tijden zijn wel wat om in de gaten te houden inderdaad. Dus na Zion op weg naar Page verliezen we een uur. Maar als ik dan weer terug rij is dan in Laughlin het weer een uur eerder?
#12 - 18-02-2024, 16:46 uur

Cees A

Dus na Zion op weg naar Page verliezen we een uur. 
Nee.  Jullie winnen op deze dag 1 uur.    Deze dag duurt voor jullie dus 1 uur langer.

Maar als ik dan weer terug rij is dan in Laughlin het weer een uur eerder? 
Nee, want in de zomer loopt Arizona qua  tijd gelijk met Californie en Nevada.
Je wint op deze dag geen uur en je verliest geen uur want in Page, Arizona is het in de zomer dezelfde tijd als in Laughlin, Nevada.
Op dag 3 in mijn schema, de dag dat je van Las Vegas, Nevada naar St.George, Utah rijdt verlies je 1 uur.

Meer uitleg tijdzones in VS:   ------>   https://verenigdestaten.info/tijdzone-verenigde-staten-van-amerika/
#13 - 18-02-2024, 18:24 uur
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 18:29 uur door Cees A »

Instakat76

Nog even een vraagje omdat u al vaker in Page bent geweest. Ik twijfel tussen lower antelope canyon en waterholes canyon. De prijzen liggen vrij gelijk zo te zien. Is het zo dat Waterhole inderdaad minder druk is?
Ik lees op internet dat Waterhole ook heel mooi is en aangezien mijn puber van 16 autistisch is en op zich wel tegen drukte kan maar bij keuze veeeeel liever oor de rust gaat twijfel ik (zelf ben ik ook autistisch maar kan wel tegen drukte als ik het gewoon weet dat het zo is maar vandaar wel misschien mijn vragen hier).
#14 - 06-03-2024, 08:41 uur

Instakat76

De reis is trouwens iets aangepast en dit is het definitieve schema:
06-08 juli Las vegas (Jockey Club)
08-09 juli St George (vlak voor Zion)
09-11 juli Page
11-12 juli Williams
12-13 juli Laughlin
13-14 juli Bakersfield
14-15 juli Bridgeport
15-17 juli Midpines (Yosemite)
17-20 juli San Francisco  (locatie Golden Gate Park)
#15 - 06-03-2024, 08:46 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15