Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis juni 2018

Discussie gestart

Melanie1989

Hallo allemaal, Ik ben nieuw op het forum en wij gaan voor het eerst in juni 2018 naar West Amerika.
Wij gaan met een camper welke ook al geboekt is. De vliegtickets zijn ook al geboekt en we komen aan in San Fransisco en eindigen in Las Vegas. Wij hebben alvast een grove route in gedachte maar willen graag de mening van anderen die er al geweest zijn of het haalbaar is wat we willen. Het wordt een 18 daagse reis waarbij we op dag 19 weer op Schiphol landen.  Wij hebben 2 overnachtingen in een Hotel in San Fransisco en eindigen met 2 nachten in een hotel in Las Vegas. De camperplaatsen in Yosemite staan al geboekt in Upper Pines. De rest is nog vrij om te plannen.

Dag 1: Aankomst San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fansisco - ophalen camper - Yosemite verblijf in Upper Pines Campground
Dag 4:  Yosemite - verblijf Upper Pines Campground
Dag 5: Yosemite - Sequoia
Dag 6: Sequoia - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - Joshua Tree - Overnachting in Kingman
Dag 9: Kingman - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Page
Dag 12: Page - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - inleveren camper - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Schiphol

Zoals jullie zien kom ik totaal op 17 dagen uit terwijl we 18 dagen gaan. Ergens heb ik dus nog 1 overnachting over maar ik heb geen idee waar ik deze het beste kan inplannen. Heel graag had ik de kust gezien" highway 1 " maar nu is het best een flink stukje omrijden en weet ik niet of het de moeite is.

Graag jullie tips en alvast bedankt!

Groetjes Melanie
#1 - 23-01-2018, 09:36 uur

Cees A

 welkom op dit forum.

Opmerkingen over je reisplan:
Ik hoop dat je een "early pick up" hebt geregeld voor die camper, want het is nog 4 uur rijden naar Yosemite.
Onderweg zul je misschien ook nog boodschappen willen doen ?

Beperk je bezoek aan Sequoia tot het noordelijke deel en zoek daar ook een campground.
Een deel van de Generals Hwy, de weg die van noord naar zuid door het park loopt, is gesloten voor voertuigen groter dan  22 ft.
De reden: Net als vorig jaar zullen er ook dit jaar wegwerkzaamheden aan die Generals Hwy plaatsvinden.
Zie deze pagina: --> https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/road-construction.htm

De rit van LA via Joshua Tree naar Kingman is een flinke. Reken op  6½ - 7 uur exclusief plas-, rust-, en lunchpauzes.
Je tijd die je overhoudt om iets in Joshua Tree te bekijken of te ondernemen is dus minimaal.

Voor die ene dag die je over hebt zijn een paar mogelijkheden.
Je zou een overnachting in of bij Joshua Tree kunnen plannen zodat je meer tijd hebt voor dit park.
Hiermee schep je tevens tijd om de volgende dag via Oatman en de Sitgreaves Pass (stukje Route 66) te rijden.

Je kunt, in plaats van Zion-Las Vegas,   ook van Zion naar Valley of Fire rijden en daar overnachten. Heb je dit mooie park ook gezien.
Voor de volgende dag is dat ook handig, want je zit nu dichter bij Las Vegas.
Ik weet niet hoe laat je die camper moet inleveren, maar meestal is dat in de ochtend.

Info over Valley of Fire, en daaronder over Zion en Bryce.
Linkje: --> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136276/#msg136276

Info over Joshua Tree.
Linkje: --> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280

Info over Grand Canyon en Oatman.
Linkje: --> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136278/#msg136278
#2 - 23-01-2018, 10:26 uur

Melanie1989

Beste Cees,

Hartelijk dank voor je mooie tips.
Wij hebben inderdaad nog niet nagedacht over een early pick up van de Camper in San Fransisco. Ik heb zojuist het reisbureau gebeld om te vragen of dit nog mogelijk is.

Wat betreft de reistijd tussen Joshua Tree en Kingman is inderdaad een flinke afstand. Deze zou ik dan graag willen afkorten om eventueel te overnachten vlakbij Joshua tree op de route naar Grand Canyon. Misschien is Needles een optie? Dan kunnen we de volgende ochtend vanuit Needles via Route 66 naar Grand Canyon rijden. Aangezien we in Grand Canyon 2 nachten blijven denk ik dat dit wel een mogelijkheid is?

De tip om de extra overnachting in Valley of Fire te nemen vinden we ook een goed idee aangezien we de camper in Las vegas voor 11 uur moeten inleveren. Dit park was mij nog niet echt bekend.

Het reisschema ziet er nu als volgt uit:

Dag 1: Aankomst San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fansisco - ophalen camper - Yosemite verblijf in Upper Pines Campground
Dag 4:  Yosemite - verblijf Upper Pines Campground
Dag 5: Yosemite - Sequoia
Dag 6: Sequoia - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - Joshua Tree - Overnachting in ? (Eventueel Needles)
Dag 9: Needles via Oatman Route 66  - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Page
Dag 12: Page - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Valley of Fire
Dag 16: Valley of Fire - Las Vegas -> Camper inleveren
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Amsterdam

Bedankt voor de hulp zover  :afro:




#3 - 23-01-2018, 12:57 uur

Cees A

Dat heb je snel geregeld.   :afro:
Tip: Misschien zijn de andere artikelen van die voorbeeldroute-pagina's  waar ik naar linkte ook interessant voor jullie ?
Van alle steden, plaatsen en  parken die jullie bezoeken kun je daar info vinden. (even heen en weer scrollen)
Tevens vindt je er PDF kaarten van de parken waarop alle bezienswaardige punten staan aangegeven.

In mijn vorige bericht is het er bij ingeschoten, maar ik wens je bij deze alsnog  een heel fijne reis.
#4 - 23-01-2018, 14:10 uur
« Laatst bewerkt op: 25-01-2018, 08:23 uur door Cees A »

Melanie1989

Dankjewel,

De links heb ik bekeken en zijn inderdaad ook erg interessant.

Ik heb bericht gekregen van het reisbureau dat een early pick up €315 euro extra gaat kosten. Persoonlijk vind ik dat voor 4 uurtjes eerder erg veel geld. Wij zullen daarom ook moeten beseffen dat we ons reisprogramma een beetje moeten aanpassen aangezien ik niet te veel tijd wil verliezen in Yosemite. Aangezien we de eerste dag pas laat in Yosemite zullen aankomen wil ik na de 2de nacht in Yosemite ook minimaal nog een halve dag daar besteden. Dat zou betekenen dat we pas later uit yosemite wegrijden en ik denk dat Sequoia daarom niet haalbaar is. Wel jammer natuurlijk maar we zullen dan ergens een compromis moeten sluiten.
Wel moet ik nu gaan bekijken waar we na Yosemite de volgende overnachting gaan doorbrengen. Iemand een suggestie op de route naar Los Angeles?
Kan er iemand een RV Park aanbevelen in of nabij Los angeles voor onze C25 Cruise America camper?

Momenteel heb ik de extra overnachting gepland in Valley of Fire aangezien dit inderdaad wel erg fijn is op de weg naar las Vegas omdat we weer voor 11 uur de camper moeten inleveren. Waar ik momenteel nog aan twijfel is om deze nacht misschien toch te laten vervallen en een nacht in Monument Valley toe te voegen tussen Grand Canyon en Page in.
Ik had gezien dat het vanuit Zion naar las Vegas ongeveer 3 uurtjes rijden is en dat de tijd  in Las Vegas daarbij ook 1 uur vroeger is.
Is monument Valley hiervoor de moeite waard of kunnen we toch beter overnachten in Valley of Fire.

Alvast bedankt voor de moeite!  :)



#5 - 25-01-2018, 18:34 uur

Hans B

Fresno is niet een super aantrekkelijke p laats, maar voor een overnachting tussen Yosemite en LA prima te doen.
De volgende dag via Pas Robles en een stukje kustweg via Santa Barbera wordt de route wat interessanter.
#6 - 25-01-2018, 19:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Van de Grand Canyon via Monument Valley naar Page is in een dag wel te doen. Ca 300ml.
Enkele uurtjes MonVal en dan wat minder tijd in Page.
#7 - 25-01-2018, 19:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

315 € voor een early pick up ?   :o  Da's inderdaad best veel.   Sequoia overslaan lijkt me in dit geval ook beter.
Mijn oplossing voor dag 5 is anders dan die van Hans B. Ik zou op dag 5 overnachten bij Oakhurst.
Het plaatsje Oakhurst ligt tegen de zuidelijke ingang van Yosemite en daar zijn verschillende campgrounds.
Zo kun je toch nog (bijna) de hele dag 5 doorbrengen in Yosemite, als je maar zorgt dat je 's avonds bij je campground bent.
Hou er wel rekening mee dat, vanwege de grootte van Yosemite, het 1½ uur rijden is van Yosemite Valley naar Oakhurst.
Vanaf Oakhurst is het op dag 6 ongeveer 4½ - 5 uur rijden naar LA.

Je schema voor dat stukje wordt dan:
Dag 3: San Fansisco - ophalen camper - Yosemite verblijf in Upper Pines Campground
Dag 4:  Yosemite - verblijf Upper Pines Campground
Dag 5: Yosemite - Oakhurst
Dag 6: Oakhurst - Los Angeles

Valley of Fire of Monument Valley ? Die keuze mag zelf maken.
Wat je ook kiest, voor je routeplan als geheel heeft je keuze in ieder geval geen nadelige gevolgen.
Ik zou wel, als je kiest voor Mon.Valley,  dan ook overnachten bij Mon.Valley.

Het aanbevelen van een campground in LA laat ik graag aan anderen over.
Ik ben namelijk geen kampeerder ....... Sorry.  innocent
#8 - 25-01-2018, 19:58 uur

Melanie1989

Dankjewel voor jullie tips.

Ben flink aan het nadenken want wil toch wel langzaam mijn route gepland hebben om RV Campgrounds erbij te reserveren.
Ik twijfel momenteel nog heel erg over het stukje kust. Dit zou ik eigenlijk heel graag in de reis willen opnemen.
Een optie wat door mijn hoofd gaat is om de overnachting in Valley of Fire te laten vervallen zodat ik 2 nachten heb tussen Yosemite en Los Angeles. Zo zou ik 1 overnachting in Montery kunnen plannen en 1 nacht in Santa Barbara. Zo zou ik iets meer rust creeëren in de reis.
Aan de andere kant Lijkt mij Valley of Fire een geweldig park en weet ik niet of deze verandering de kust wel waard is. Ik weet dat ik vanuit Monterey moet omrijden maar vandaar ook 2 nachten.

Een andere optie is om de overnachting in Valley of Fire te laten staan en dan inderdaad een overnachting te plannen in Fresno en de volgende dag via Pas Robles  langs de kust naar LA te gaan. Heb ik dan nog voldoende tijd in LA? Of is 1 volle dag LA voldoende?

De meest praktische optie is natuurlijk om niet langs de kust maar binnendoor van Yosemite naar LA te gaan. Dit spaart veel reistijd maar vind ik persoonlijk de minst leuke route.

Wat is jullie mening?
Alvast bedankt voor jullie reacties en eventuele tips.
Alvast bedankt en hoop dat ik hierna wat knopen kan gaan doorhakken.

#9 - 26-01-2018, 18:55 uur

Cees A

En wat doe je met Monument Valley ?
#10 - 26-01-2018, 19:17 uur

Melanie1989

Ik heb getwijfeld tussen Monument Valley en Valley of Fire. Ik heb besloten om naar Valley of Fire te gaan. Dit lijkt me ook een heel mooi park en het ligt meer op de route waardoor ik bij Page geen extra tijd kwijt ben. Beide parken lijken me heel mooi.

#11 - 26-01-2018, 19:37 uur

Cees A

Ik heb getwijfeld tussen Monument Valley en Valley of Fire. Ik heb besloten om naar Valley of Fire te gaan.   

Oké, maar nu wil je dus Valley of Fire inwisselen voor een (extra) overnachting aan de kust.
Dat heeft wel een paar consequenties.
Je  moet voor 11.00 uur je camper inleveren dus je zal vroeg moeten vertrekken uit Zion.
Die eerste overnachting aan de kust, bij Monterey, gaat ten koste van je tijd voor Yosemite.  Upper Pines - Monterey is 4½ - 5 uur rijden.

Ik begrijp dat je worstelt met deze keuze, maar uiteindelijk zul je die keuze toch zelf moeten maken.
De leden van dit forum kunnen wel schrijven wat hun keuze zou zijn, maar in feite heb je daar weinig aan,
Onze smaak hoeft namelijk niet overeen te komen met die van jou en het is en blijft toch echt jouw vakantie, niet die van ons.

Als het mijn vakantie was zou ik Yosemite  schrappen. Ik heb helemaal niks met Yosemite.
Maar ..............  ik kan me voorstellen dat je dat "advies" naast je neerlegt .   1smile 1smile

Maar goed, zonder Valley of Fire wordt je schema dus zoiets:
Dag 3: San Fansisco - ophalen camper - Yosemite verblijf in Upper Pines Campground
Dag 4:  Yosemite - verblijf Upper Pines Campground
Dag 5: Yosemite - Monterey
Dag 6: Monterey - Santa Barbara
Dag 7: Santa Barbara - Los Angeles
#12 - 26-01-2018, 20:28 uur

Hans B

Reizen is keuzes maken, dat is altijd lastig. Je denkt het altijd verkeerd te doen. Maar ook met wat er overblijft wordt het een prachtige reis.

Arnold zegt : I'll be back.

Misschien gaat dat ook voor jullie gelden.
#13 - 26-01-2018, 21:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Melanie1989

Hallo, daar ben ik weer.

Even een overzicht van onze reis zoals nu gepland:

Dag 1: Aankomst San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fansisco - ophalen camper - Yosemite verblijf in Upper Pines Campground
Dag 4:  Yosemite - verblijf Upper Pines Campground
Dag 5: Yosemite - Oakhurst
Dag 6: Oakhurst - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - Joshua Tree - Overnachting in ? (Eventueel Needles)
Dag 9: Needles via Oatman Route 66  - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Page
Dag 12: Page - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Valley of Fire
Dag 16: Valley of Fire - Las Vegas -> Camper inleveren
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Amsterdam

Echter zit ik nog met de tijdsplanning wat betreft Page.
Er zijn namelijk 3 dingen die ik heel graag wil doen in Page.
- Upper of Lower Antelope canyon tour
- Paddleboards huren om lekker het water op te gaan bij Lake Powell en tussen de canyons te varen
-Horsehoe Bend bezichtigen

Ik denk dat dit niet allemaal in 1 dag gaat lukken.
Hebben jullie misschien tips wat ik het beste kan doen?
Zou  bijvoorbeeld 1 nacht grand canyon voldoende zijn? Dan heb ik de 2de dag nog de ochtend en halve middag in grand canyon en vervolgens naar de Horsehoe Bend te gaan en 2 overnachtingen in Page te doen. Dan kan ik de volgende dag de Antelope Canyon tour doen en dan heb ik nog de hele middag voor de paddle boards.

Ik heb alleen geen idee hoeveel tijd ik nodig heb in Grand Canyon. Wat is jullie advies?

Alvast bedankt weer voor de moeite!

Groetjes Melanie
#14 - 07-02-2018, 10:39 uur

Cees A

De Grand Canyon is een enorm groot en diep gat, maar het park op zich is niet zo heel groot.
Als je je bij Grand Canyon geen wilde wandelplannen hebt zoals afdalen in de Canyon o.i.d. en je beperkt tot de gebruikelijke dingen als uitzichtpunten bekijken, een paar korte wandelingen langs de rimrand en eventueel een helicoptertour is die ochtend + die halve middag (en natuurlijk de avond) meer dan genoeg.

De meeste uitzichtpunten liggen aan de weg, Hwy 64,  tussen Visitorcenter bij Grand Canyon Village en Desert View.
Als je van Grand Canyon naar Page rijdt kom je automatisch over die weg.
Zie deze kaart:  ----->  https://legacy.lib.utexas.edu/maps/national_parks/grand_canyon_park97.pdf

Bij ieder uitzichtpunt langs dat stuk weg is een parkeerplaats dus dit deel van Grand Canyon kun je het beste bewaren tot het laatst.
Als je bent aangekomen bij Desert View,  het laatste uitzichtpunt, zit je vlakbij de oostelijke uitgang van het park en kun je meteen op weg naar Page.
Kortom,  1 overnachting bij Grand Canyon is goed te doen.
#15 - 07-02-2018, 12:48 uur
« Laatst bewerkt op: 07-02-2018, 13:06 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15