Je hebt een haalbaar schema, maar het is en blijft een vol programma. Maar hé, dat hoort blijkbaar bij jullie reisstijl.
Ik zal dan ook geen pogingen doen om je een ander reistempo aan te praten.
Ik zie in je schema wel een paar aandachtspuntjes:
Op dag 4 rij je van Death Valley naar Las Vegas en wil je de Hoover Dam bezoeken.
Heb je er rekening mee gehouden dat de Hooverdam voor jullie, komend vanaf DV, aan de "verkeerde" kant van Las Vegas ligt ?
Het is, gerekend vanaf de Strip in Las Vegas ongeveer 1½ uur heen en weer rijden.
Kun je de Hooverdam niet beter op dag 6 bezoeken, de dag dat je van LV via Valley of Fire naar Zion rijdt.
Voordelen: Meer tijd voor Las Vegas Strip en evt. Downtown en je mist de enorme files op de I-15.
Die I-15 wordt namelijk helemaal gereconstrueerd en die klus duurt een paar jaar
Meer info over "Project Neon". ---->
http://ndotprojectneon.com/learn/schedule/Tip: Hou de actuele situatie over die I-15 in de gaten want ik was dat dit voorjaar vergeten en heb gigantisch in de file gestaan.
Als je van LV eerst naar de Hooverdam en daarna langs de oever van Lake Mead naar de oostelijke ingang van VoF rijdt mis je, zoals gezegd, de file
Want na het verkennen van Valley of Fire verlaat je het park aan de westkant en kom je achter de roadworks op de snelweg I 15 naar Zion.
Er zijn ook wat nadelen:
De tijd die je op dag 6 gebruikt voor de Hooverdam gaat af van je tijd voor Zion.
Je moet er bovendien rekening mee houden dat je op dag 6 één uur inlevert omdat Utah in een andere tijdzone ligt dan Nevada.
Dus ..... ALS je dit zo gaat doen, vertrek dan extra vroeg uit Las Vegas.
Vroeg vertrekken is trouwens ook een aanrader als je via de I-15 naar Valley of Fire rijdt, maar dan vanwege de files op die I-15.
Dan nog wat:
Bij de oostelijke ingang van VoF is geen bemande kassa, alleen zo'n kluispaal waar je je envelop met entreegeld instopt.
Zorg die ochtend dus voor gepast geld want die paal geeft geen wisselgeld terug.
Het wijst zichzelf en het staat er ook duidelijk op, maar het afscheurstrookje van die envelop plak je op de voorruit.
Bij het uitrijden aan de westkant van Valley of Fire wordt je auto gecontroleerd op de aanwezigheid van zo'n strookje.
Dag 11, Sedona. Extra dag in Sedona of niet ?
Tja, dat ligt eraan wat je allemaal wil doen in en rond Sedona. Het is een halve dag rijden van MV naar Sedona.
Als je Slide Rock wil bezoeken (een paar uur) Het uitzichtpunt bij Airport Road wil zien (1 uur) en het stadje wil zien (ook een paar uur) heb je in principe aan een halve dag genoeg.
Als je echter ook nog een jeeptour wil maken, wil gaan wandelen in Red Rock State Park of naar Jerome wil, dan mag er best een extra dagje bij.
Zelfde verhaal bij dag 16 (Palm Springs en Joshua Tree) Wat zijn je plannen daar.
Het is 3 uur rijden van Yuma naar Palm Springs dus je zou die dag nog tijd hebben voor Joshua Tree (zonder uitgebreide wandelingen)
Op dag 17 eerst een paar uur naar Indian Canyons en dan naar San Diego is ook haalbaar.
Op die manier heb je een vol en druk, maar haalbaar programma in en rond Palm Springs..
Met 1 dag extra kun je alles wat meer op je gemak doen en heb je zelfs nog tijd voor de Aerial Tramway naar Mt. San Jacinto.
Waarom schrap je San Diego niet.
In jouw schema kom je eind van de middag of begin van de avond pas aan in San Diego.
San Diego is in dat schema niet meer dan een overnachtingsplaats want de volgende ochtend moet je alweer via Hwy 1 naar LA.
Ik ben dan ook van mening dat je de tijd voor die omweg langs San Diego veel beter ergens anders voor kunt gebruiken.
Bij zowel Zion als bij Palm Springs en misschien ook bij Tucson zou je best wat extra tijd kunnen gebruiken.
Maar die keus is aan jou ........... (een paar dagen extra vakantie zit er jammer genoeg niet in zeker? )
Nou, mijn kritische opmerkingen vallen deze keer best mee vind ik.
Oké, beetje langdradig beschreven, maar kernachtig formuleren is nou eenmaal niet mijn specialiteit.