In bericht # 13 van dit topic schreef ik op 04-03-2020 dat de gebruiksduur van de accu van m'n Teasi GPS minder werd.
Begin dit jaar was de gebruiksduur van die accu gereduceerd tot minder dan één uur !
Hoogste tijd dus om op zoek te gaan naar een nieuwe fiets/outdoor gps.
Na veel wikken, wegen en vergelijken en in het achterhoofd de goede ervaringen die
@Old Faithful heeft met zijn Garmin 60CX is de keuze uiteindelijk gevallen op de Garmin GPSMap 66S.
Deze 66S is (een van) de moderne opvolgers van Old Faithful's Garmin 60CX.
Na een half jaar gebruik kan ik melden dat de 66S mij uitstekend bevalt
Het ding werkt ongeveer 16 uur op 2 (oplaadbare) AA batterijtjes. Genoeg voor 2 dagen wandelen of fietsen.
2 reservebatterijtjes op zak zorgen voor extra zekerheid onderweg.
Moest je bij oudere Garmins bij fel zonlicht maar zo'n beetje gokken wat er op het beeldscherm stond, bij de 66S wordt het beeld juist duidelijker in zonlicht.
Als kaartmateriaal kun je de kaarten gebruiken die Garmin aanbiedt, maar de 66S werkt ook op gratis te verkrijgen OSM kaarten.
Voor Europees gebruik heb ik bijvoorbeeld kaarten gedownload bij: --->
https://www.openfietsmap.nl/home.
Wat ik doe voor Amerika moet ik nog even bekijken.
Downloaden via Openfietsmap ---> Worldwide Maps is één mogelijkheid maar dan zit je met een downloadlimiet
Aantrekkelijker mogelijkheid is via de US website van Garmin, garmin.com, voor 19,99 $ de gehele US kaart in 1 keer downloaden.
Ik hou me aanbevolen voor andere mogelijkheden om aan US outdoorkaarten te komen.