Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerika vs Nederland!

Discussie gestart

petratimmer

Die zij helemaal gek geworden. Wat is dat nu weer voor een achterlijk iets. Ja inderdaad dat kan alleen in Nederland. Elke Amerikaan zou er in blijven van het lachen.

#121 - 30-08-2007, 06:15 uur

hollandranch

Als ik nu de Prinsjesdag plannen hoor, BTW omhoog, benzine omhoog, tabak omhoog en .............. omhoog, eigenlijk alleen maar negatief, na het zuur komt het zoet, toch???  Ben weer even blij dat ik in Amerika zit 2006-01
#122 - 31-08-2007, 23:55 uur

XJ

Sorry als ik herhaal, ik heb niet alle 9 pagina's gelezen. Wat mij opviel, en wat me eigenlijk nog steeds opvalt is "Hey, how you doing?" in winkels. Waar je ook komt, oost of west, de mensen die in de winkels werken zijn vriendelijk en groeten je bijna altijd.
#123 - 01-09-2007, 00:49 uur

Robert

mijn ervaringen zijn over het algemeen erg positief over de states.......
helaas ook wat mindere kanten, maar hey je bent op vakantie dus reageer je wat makkelijker of minder negatief op gebeurtenissen.

* 24 uur open is geweldig

* klantvriendelijkheid (ook al is het nep)s super fijn en ook leuk om mee te kloten door bijv. antwoord terug te geven als ze vragen how are you today....... Voor hun een gewoonte, voor mij een opening om een gesprek te beginnen ha ha. Ook al si het in de supermarkt. De meesten pikken het goed op, maar sommigen weten niet hoe ze moeten reageren ha ha. onschuldige vakantie humor noem ik het maar.

* tijdens mijn 1ste trip naar California kwam ik in contact met een jongen waarvan ik meteen die zelfde dag nog de mogelijkheid kreeg om bij hem thuis te logeren. Ik kreeg meteen een sleutel van zijn app. want hij moest gewoon werken natuurlijk en we zagen mekaar savonds en in het weekend om leuke dingen mee te doen (bios, stappen). Uiteindelijk 3 weken gebleven. geen probleem. Ook de daaropvolgende trips was ik een gast bij hem thuis. Helaas geld het spreekwoord ook hier "out of sight out of mind" want terug in de NL is het moeilijk contact houden. Alles komt van mijn kant uit.
IN ieder geval kan me niet indenken dat een backpacker hier in Nl zoveel succes zal hebben als ik toendertijd.

* Politie straalt nog authoriteit uit en dat heeft effect.
Ik heb de millenieum nacht gevierd in Cali en ik  stond daar toevallig met een jongen die ik had ontmoet ook uit dezelfde stad als ik. Op een gegeven moment was er een vechtpartij en ik en die NL jongen gingen zoals we gewend waren in onze stad staan kijken. Toen de omstanders riepen ren weg, want de politie komt eraan........ Wij hadden zoiets van waarom wegrennen? wij doen toch niks? Hey in enkele tellen werd iedereen die maar enigszins dichtbij stond flink afgeslagen door de politie en wij waren dus er weg van....... Respect voor de politie. Die nemen geen halve maatregelen.
Jammer genoeg ook enkele malen aangehouden door de politie ivm overtreding van de verkeersregels.
soms kon ik me er uit lullen, sorry meneer de agent maar wij zijn naar dit geweldige dorp/stadje gekomen omdat we toeristen zijn en met een bepaald doel bla bla dat we zo overdonderd zijn dat we het snelheidsbord niet gezien hadden......;-)
Maar helaas ook boetes gekregen moeten betalen. Terwijl ik toch echt uitgelegd had dat ik een toerist was en dat ik echt niet wist wat ik daar geen u turn mocht maken.....Had het bord echt niet gezien, (was savonds en in een wijk die ik niet kende) helaas voor mij. Maar het voelt net alsof je in een aflevering van Cops zit, bij zo'n staande houding, met de volle kerstverlichting aan e.d.

* tax op alles is ook even wennen

*Het feit dat alles zo goed is ingericht tav autoos en vervoer......wegennet, parkeergelegenheden, tankstations in overvloed, e.d.

* wc's overal zelfs in de supermarkt........dat zie je hier nl niet zo veel.

* uitgaan is niet zo gezellig als in Nl, omdat er teveel regels aan vast zitten en alles dus bijbv. om 0200 dicht gaat......

** groot verschil met Nl is dat het in west  amerika overal vaak lekker weer is......das toch een heel groot voordeel ha ha.

#124 - 01-09-2007, 22:04 uur

hollandranch

Eindelijk weer goed nieuws uit Nederland, het CJIB heeft 200 nieuwe mensen nodig  2006-04

http://www.telegraaf.nl/binnenland/70244771/Verkeersboetes_goed_voor_200_extra_banen.html?p=15,1
#125 - 05-09-2007, 18:14 uur

petratimmer

Je zou denken dat, nu ik weg, dat ze het met 1 minder konden, maar toch niet blijkbaar.
#126 - 06-09-2007, 05:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15