Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Amerikanen zijn oppervlakkig......

Nee hoor....
44.8%
26 (44.8%)
Ja, Absoluut....
8.6%
5 (8.6%)
Niet altijd......
41.4%
24 (41.4%)
Anders, namelijk.....
5.2%
3 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 57

Cliché - Amerikanen zijn oppervlakkig......

Discussie gestart

MeneerDijk

Ik heb nee gekozen. Amerikanen zijn niet of net zo oppervlakkig als Nederlanders. Het 'Hi, how are you' is misschien een automatisme. Maar het komt een stuk beter over dan de ongeinterreseerde blik die ik in Nederland vaak krijg. In nederland voel ik me soms bezwaard om winkelpersoneel te onderbreken die in geuren en kleuren over hun weekend staat te vertellen tegen een collega, terwijl ik alleen maar wil afrekenen. Ook andere mensen die ik ontmoet  zijn goed geinformeerd over wat er buiten de VS ligt, ze weten zelfs waar Nederland ligt en stellen vaak gerichte vragen. Mijn waarneming is natuurlijk een niet-representatieve steekproef, maar ik ben in ieder geval positief.
#16 - 14-01-2007, 11:51 uur



petratimmer

Ik heb ook nee gekozen. Die begroeting zie ik weinig verschil in met Nederland. Wat mij wel opvalt is dt mensen vaak wel door vragen zodra ze horen dat je geen Amerikaan bent. Vaak krijg je leukje gesprekjes met mensen "bij de kassa" . Ook als je bij de supermarkt weg loopt en de dame bedankt je voor het winkelen in die winkel, mag dan misschien oppervlakkig klinken. Ik vind het ook een beleefdheid. Ik erg me wel groen en blauw aan de dames bij de fast food restaurants. Ik kijk hier natuurlijk met andere ogen naar omdat ik jaren in Nederland bij de Mac heb gewerkt.

Ik woon hier nu in een klein dorpje en ik kan niet naders zeggen dan dat ik de mensen hier juist minder oppervlakkig vind dan in Nederland.
#17 - 15-01-2007, 07:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15