Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Creditcard

Discussie gestart

mafo

Tja DSB wekt nogal wat argwaan als bekende lener in Nederland. Ik leen geen stuiver van DSB maar heb inmiddels al een paar jaar bankproducten bij hen en ben er zeer tevreden over.
#16 - 21-03-2008, 19:51 uur

elliende

En als je een pin kaart hebt, neem die dan ook mee. Gaat moeiteloos door de machine bij de kruidenier, Target, enz., enz.

Voor autohuur en andere duurdere dingen heb ik een American Express kaart. Die heeft in principe onbeperkt krediet, dus je loopt minder kans om over je limiet heen te gaan als je een auto huurt of een hotel bespreekt (ze blokkeren een deel van je krediet, voor het geval dat.). AmEx is wat duurder, maar maakt het leven een stuk makkelijker.

Overigens, een kredietkaart krijgen hoort geen 'big deal' te zijn.

Wij hebben ook  mastercard gold van de postbank en huren ook een auto in washington. Dit is in nederland geregeld. Ik weet dat we onze creditcard moeten laten lezen, dit ook in ieder geval voor de drop off kosten. Maar houden ze dan ook gelijk borg in op je kaart? En over wat voor bedrag praat je dan wel niet???? :-\ :-\
bedankt
#17 - 25-05-2008, 19:33 uur

Ebelix

Meestal is the borg usd 300. Dit bedrag wordt niet van je kaart afgeschreven maar wel gereserveerd. Het gaat van het te besteden saldo af. Ik raad iedereen ook aan om altijd 2 cc bij je te hebben zodat je niet in de problemen komt met bestedingslimieten. Of je moet een hoge bestedingslimiet hebben op 1 kaart.
#18 - 26-05-2008, 18:21 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Bakvet

Overigens hebben veel grote winkelketens ook de mogelijkheid om een creditcard te nemen, in sommige gevallen kan dat nog goedkoper uitvallen.

Hier heb je een aantal kaarten van winkelketens op een rijtje.

In de Consumenten Geldgids van juli/augustus 2008 wordt een kanttekening geplaatst bij bovenstaande winkelcards, namelijk...

- Bij diefstal of verliezen van de kaart ben en blijf je volledig aansprakelijk voor alle uitgaven tot je het verlies gemeld hebt aan de kaartuitgever.
- Bij diefstal of verlies tijdens de vakantie krijg je geen vervangende kaart.

Ze zijn bij het opnemen van geld uit een automaat weer wel voordeliger dan de meeste andere credit cards.

Ik heb het in de bibliotheek gelezen, je kan het nummer eventueel voor een euro bestellen bij de consumentenbond.
#19 - 16-07-2008, 21:34 uur

Freddytex

Argenta en DSB , deze banken geven in Belgie gratis kredietkaarnte.Zij rekenen ook niets als je geld uit de muur haalt met je visa
#20 - 16-07-2008, 22:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15