Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vertaalde uitdrukkingen

Discussie gestart

PetraVS

Wij hadden  net met een bevriend Nederlands gezin, dat pas naar de VS is verhuisd een discussie over de uitdrukkingen.  Dat is namelijk volgens mij een van de moeilijkste dingen om je in een tweede taal eigen te maken.  Ik had het geluk met mensen van werkelijk alle "walks of life" hier in de VS te spreken in mijn werk, dus ik heb vrijwel iedere uitdrukking wel gehoord.  Maar zo af en toe hoor ik er nog eentje, waarvan ik absoluut de betekenis niet weet.  Dit maakt taal heel interessant, vind ik.  Ook al vanwege de regionale verschillen in spraak. 
#46 - 19-02-2006, 23:50 uur

Annemiek

Ik hoor ook steeds nog wel eens een nieuwe uitdrukking, gisteren nog, het was iets met peanuts, maar ik kan er nu even niet meer op komen wat de hele zin was.
#47 - 20-02-2006, 14:30 uur

PetraVS

Was het "if you pay peanuts, you'll get monkeys"?  Betekent, dat als je laag betaalt je geen goede krachten kunt aantrekken, o.i.d.
#48 - 20-02-2006, 15:29 uur

Annemiek

Nee, dat was het niet, maar dat is er ook een die ik nog niet kende.
Het was iets dat betekende dat een minderwaardig persoon zich uitte. Nu zit ik er de hele dag over te peinzen. ;)
#49 - 20-02-2006, 19:15 uur

miss amerika

Zo hadden wij een keer bezoek uit Amerika en iemand zei tegen haar dat zij een 'ouwehoer' was.  Ze kende wel een beetje Nederlands en werdt hier erg boos om.  Noem je mij een old whore???

Nog meer geinige vertalingen:

ik kan met iedereen opschieten--->  I can shoot up with anyone (kun je beter niet doen)
helaas pindakaas----> unfortuneatly peanut butter
dat slaat ook nergens op-----> that doesn't hit on anything

en is het al iemand opgevallen dat RABOBANK toch wel erg op ROB a Bank lijkt??
of dat Yorin wel erg op URINe lijkt?

2006-10
#50 - 22-02-2006, 12:15 uur

Mrjn

Wij spreken Yorin thuis ook uit als Urine  ;D
#51 - 22-02-2006, 12:30 uur

Hans B

Jaren terug waren mijn oom (NL) en tante (USA) over. Mijn moeder die amper een woord over de grens spreekt wilde graag weten of tante het warm genoeg had.
     Do you have cold beans.
was de vraag, tante keek even heel gek op.
Hans B.
#52 - 24-02-2006, 18:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bgroeneveld

Aan de andere kant: de uitdrukking "How goes it" die wij altijd aanzagen als Stone Coal English, komt geboren en getogen Amerikanen regelmatig over de lippen.
#53 - 24-02-2006, 19:13 uur

miss amerika

Bekijk eens de volgende nieuwsbrief op de website van The American Bookstore....schitterend!

http://www.abc.nl/news/index.php?nldate=10&nlid=183#articletop

::)
#54 - 24-02-2006, 19:23 uur

Mrjn

Ik heb omgekeerd ook altijd een beetje moeite om mijn douchegel (showergel dus) mee te nemen en open en bloot bij Amerikaanse kennissen in de badkamer te laten staan...
#55 - 24-02-2006, 20:19 uur

Wop

Ik heb omgekeerd ook altijd een beetje moeite om mijn douchegel (showergel dus) mee te nemen en open en bloot bij Amerikaanse kennissen in de badkamer te laten staan...

Hmm, die snap ik niet ( maar dat kan ook aan mij liggen)
#56 - 25-02-2006, 19:53 uur

Mrjn

In Amerika wordt het wordt douche niet geassocieerd met het geval waar je onder staat en waar water uit komt, maar alleen met een vaginale douche. Wat dus een dubieuze verklaring geeft voor mijn douchegel.
#57 - 25-02-2006, 20:48 uur

Dusza

In Amerika wordt het wordt douche niet geassocieerd met het geval waar je onder staat en waar water uit komt, maar alleen met een vaginale douche. Wat dus een dubieuze verklaring geeft voor mijn douchegel.

Oh!  embarressed Die kende ik niet, dus ik heb 'douchegel' ook al een aantal keer fout gebruikt.
#58 - 25-02-2006, 22:28 uur

PetraVS

Ha ha ha, inderdaad, toen we hier pas waren, gilde mijn moeder in het zwembad, dat we moesten gaan douchen.  De blikken, die we kregen!  En we snapten er niets van  ;D.
#59 - 26-02-2006, 00:16 uur

Njit

http://en.wikipedia.org/wiki/Douche

#60 - 26-02-2006, 00:28 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15