Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wapenbezit

Discussie gestart

marby

Wij hebben nog ergens een verroest jacht geweer in de kelder liggen..... Telt dat mee?  ;D Dat heeft mijn man ooit eens gekocht. Hij heeft het nooit gebruikt behalve op een schiet school en toen zijn boot water innam is het zodanig beschadigt dat het nu helemaal vast zit.

Ik ken wel mensen die wapens hebben, bij mijn weten voor het jagen. Maar die wonen dan over het algemeen niet bij ons in de buurt. Hier in onze voorwijk ken ik verder niemand die een wapen in huis heeft.

Margaret
#16 - 30-01-2006, 02:34 uur

bgroeneveld

In Minnesota moet je een vergunning hebben voor een wapen. Maar de wet is een paar jaar geleden verruimt. Voor die tijd moest de plaatselijke politie toestemming geven voor een vergunning en kon die weigeren. Nu moet de politie in principe een vergunning geven, tenzij ze ernstige bezwaren kunnen aanvoeren (een veroordeling wegens mishandeling, bedreigingen en zo). Bovendien mag je een wapen niet-zichtbaar dragen, en zelfs kerken kunnen niet verbieden dat je dat wapen onder je jas hebt op de parkeerplaats. Je ziet wel overal bordjes met "xxx bans guns in these presimes".
#17 - 30-01-2006, 03:29 uur

marby

In Missouri hebben ze vorig jaar een Concealed Weapons wet ingevoerd. Voordien mocht dat dus niet, maar nu wel als je een vergunning aanvraagt. Er zijn ongeveer een vijfde van de verwachte aanvragen binnengekomen, de meeste mensen willen gewoon een geladen wapen in de auto kunnen hebben en dat mocht toch al.

Je mag hier ook niet verbieden om in de parkeerplaats een verborgen wapen te hebben, maar wel binnen gebouwen. Je ziet dus nu overal ook van die bordjes "Concealed Weapons are not allowed on these premises".

Margaret
#18 - 30-01-2006, 17:10 uur

bgroeneveld

Ik vraag me overigens altijd af hoe mensen denken zich te kunnen verdedigen met een vuurwapen. Regelmatig (te regelmatig) worden politieagenten doodgeschoten, en die weten met een vuurwapen om te gaan. Een eenvoudige burger zou volgens mij veel te veel moeite hebben om een pistool te trekken en proberen dat te doen, zal een zware jongen (of zwaar meisje) alleen maar aanmoedigen om meteen te schieten.
#19 - 30-01-2006, 18:24 uur

sweatbox

Ik vraag me overigens altijd af hoe mensen denken zich te kunnen verdedigen met een vuurwapen. Regelmatig (te regelmatig) worden politieagenten doodgeschoten, en die weten met een vuurwapen om te gaan. Een eenvoudige burger zou volgens mij veel te veel moeite hebben om een pistool te trekken en proberen dat te doen, zal een zware jongen (of zwaar meisje) alleen maar aanmoedigen om meteen te schieten.


http://www.cmo.nl/cc/cc-3/cc-30.html
#20 - 30-01-2006, 19:28 uur

USvsNL


Het verbaast me dat hier iedereen zelf-verdediging noemt terwijl de meeste Amerikanen toch gewoon dol zijn op de schietsport. Weet iemand trouwens hoe dat zit als in Amerika met wapens? Moet je een vergunning daar voor hebben, of geldt dat alleen voor klein caliber (9mm)? Andere Neder-Amerikaan wapens in huis die me dat kan vertellen? Bedankt 2006-01

Ehhmm..9mm is geen klein kaliber hoor. wapens met.22 kaliber wel..

Sorry, ik bedoelde een pistol (dus geen geweer of shotgun ofzo). Iemand die toevallig wapenwetten in Colorado weet?
#21 - 30-01-2006, 22:19 uur

Skydriver

Ik vraag me overigens altijd af hoe mensen denken zich te kunnen verdedigen met een vuurwapen.
Mits je een goed geoefend schutter bent, veelal militair, ben je uitstekend in staat je met een vuurwapen te verdedigen.
#22 - 30-01-2006, 22:31 uur
The USA....What else?

B-man


Het verbaast me dat hier iedereen zelf-verdediging noemt terwijl de meeste Amerikanen toch gewoon dol zijn op de schietsport. Weet iemand trouwens hoe dat zit als in Amerika met wapens? Moet je een vergunning daar voor hebben, of geldt dat alleen voor klein caliber (9mm)? Andere Neder-Amerikaan wapens in huis die me dat kan vertellen? Bedankt 2006-01

Ehhmm..9mm is geen klein kaliber hoor. wapens met.22 kaliber wel..

Sorry, ik bedoelde een pistol (dus geen geweer of shotgun ofzo). Iemand die toevallig wapenwetten in Colorado weet?


Heb je hier wat aan?:

http://www.cssa.org/ccwpermit.html

http://www.gunlaws.com/links/linksco.htm

B-man
#23 - 30-01-2006, 23:03 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

stinger

ja,schieten doe je niet zomaar,daar gaat wel wat oefening aan vooraf.mijn man zat in Nederland op een schiet club.elke maandag avond ging hij schieten,ze schoten ongeveer 3 uur per avond.Hij heeft dit 4 jaar gedaan,en schoot toen echt goed hoor.

Daarin tegen de politie in Nederland oefent 1x per jaar!!echt belachelijk!!!(mijn vriendin werkte bij de politie,en die vertelde me dit)
Hoe kan je in godsnaam dan iemand raak schieten??Ik vind dat echt gevaarlijk hoor,politie met een wapen op zak.................BRRRRRRRRRRRRR
#24 - 30-01-2006, 23:09 uur

Skydriver

In Militaire dienst, (waar ik geruime tijd vertoefd heb) hadden we het volgende grapje;
Weet je wanneer een Nederlandse agent écht gevaarlijk word met zijn wapen?
Nee?
Als hij ermee gaat gooien! ;D
#25 - 31-01-2006, 18:37 uur
The USA....What else?

USvsNL


Het verbaast me dat hier iedereen zelf-verdediging noemt terwijl de meeste Amerikanen toch gewoon dol zijn op de schietsport. Weet iemand trouwens hoe dat zit als in Amerika met wapens? Moet je een vergunning daar voor hebben, of geldt dat alleen voor klein caliber (9mm)? Andere Neder-Amerikaan wapens in huis die me dat kan vertellen? Bedankt 2006-01

Ehhmm..9mm is geen klein kaliber hoor. wapens met.22 kaliber wel..

Sorry, ik bedoelde een pistol (dus geen geweer of shotgun ofzo). Iemand die toevallig wapenwetten in Colorado weet?


Heb je hier wat aan?:

http://www.cssa.org/ccwpermit.html

http://www.gunlaws.com/links/linksco.htm

B-man

Ey... bedankt man  :)
#26 - 31-01-2006, 19:10 uur

Bakvet


Daarin tegen de politie in Nederland oefent 1x per jaar!!echt belachelijk!!!(mijn vriendin werkte bij de politie,en die vertelde me dit)
Hoe kan je in godsnaam dan iemand raak schieten??Ik vind dat echt gevaarlijk hoor,politie met een wapen op zak.................BRRRRRRRRRRRRR


Mohammed Bouyeri schreef in zijn afschijtsgedicht dat hij bij zich droeg tijdens de moord op Theo van Gogh:

„Dit is dan mijn laatste woord...
Door kogels doorboord...
In bloed gedoopt...
Zoals ik had gehoopt“

Helaas voor meneer Bouyeri loopt hij nu levenslang zeepjes te rapen. Dit omdat een Amsterdamse straatagent hem met 1 welgemikt schot wist uit te schakelen.
#27 - 16-02-2006, 20:59 uur

kwaajknarie

Even ter info, bij de meeste schietincidenten bevinden de schutters zich op 3 tot 5 meter afstand van elkaar. Ik ben sportschutter en beoefen de dicipline actionshooting, zie http://www.ipsc.org en weet iets van schieten denk ik. Van de sport dan dus he? De enige stress die daarbij komt kijken is wedstrijdstress en dat is niet te vergelijken met een situatie waarbij de adrenaline door je lijf giert en je verwacht wordt je opponent niet in hoofd of torso te raken maar d.m.v. het richten op ledematen te demobiliseren/neutraliseren.

De training die agenten krijgen is vooral gericht op wanneer te schieten en vooral wanneer niet te schieten. Op onze schietbaan wordt ook geoefend door de regiopolitie en op de door  hun gebruikte doelen afgaand is dat niet zo beroerd gesteld hoor, met de schietvaardigheid van de Hermandad.

Persoonlijk vind ik het veel belangrijker dat er vooral wordt getraint op wanneer de trekker niet over te halen. Het is namelijk vaak zo'n definitieve oplossing dat schieten....

In het geval van meneer B. ben ik vooral blij dat hij niet de door hem gewenste martelaarsrol heeft gekregen maar door dat immobiliserende schot door die Amsterdamse diender hier fijn voor de rechter mag uitleggen dat hij een psychisch gestoorde loser is, synoniem in zijn geval voor geloofsfanaticus. Een betere reclame voor vreedzame coexistentie van Moslims en niet Moslims in Nederland is er eigenlijk niet. Zelfmoordenaars zijn niet cool, alleen maar heel dom. (het blijkt trouwens zo te zijn dat in de vroege vermeerdering van de Koran een fout is gemaakt, voor martelaren die zijn gevallen voor het geloof wachten geen 50 maagden in het paradijs maar 50 dadels. "Nee jongen, laat die meisjes maar met rust, je dinges vindt je toch nooit meer terug, hier heb je een fruitmand") ;D ;D

Sorry MOD ik kan nog niet in het Off Tpoic forum posten en wilde het toch ff kwijt :-*
#28 - 16-02-2006, 22:10 uur

Mississippi

Een kentering ????

Wal-Mart stopt deels met verkoop vuurwapens

Uitgegeven: nu.nl 15 april 2006 11:05

NEW YORK - De supermarktketen Wal-Mart stopt met de verkoop van vuurwapens in een kwart van zijn Amerikaanse winkels. Er worden in deze filialen te weinig pistolen en geweren verkocht, zo verklaart Wal-Mart de stap. Wal-Mart is niet van plan de vuurwapens uit alle 3800 winkels in de Verenigde Staten weg te halen.
#29 - 15-04-2006, 15:24 uur

USvsNL


Daarin tegen de politie in Nederland oefent 1x per jaar!!echt belachelijk!!!(mijn vriendin werkte bij de politie,en die vertelde me dit)
Hoe kan je in godsnaam dan iemand raak schieten??Ik vind dat echt gevaarlijk hoor,politie met een wapen op zak.................BRRRRRRRRRRRRR


Mohammed Bouyeri schreef in zijn afschijtsgedicht dat hij bij zich droeg tijdens de moord op Theo van Gogh:

„Dit is dan mijn laatste woord...
Door kogels doorboord...
In bloed gedoopt...
Zoals ik had gehoopt“

Helaas voor meneer Bouyeri loopt hij nu levenslang zeepjes te rapen. Dit omdat een Amsterdamse straatagent hem met 1 welgemikt schot wist uit te schakelen.

En nu profiteert die m*ther f*cking assh*le de komende jaren van ons belasting geld. Dood hem, geef hem aan god en bid dat die hem eeuwig laat branden. En trouwens wat ik zeg is onzin. Tuurlijk profiteert hij niet de rest van zn leven van ons belasting geld. Tuurlijk niet joh! Hij is namelijk over 10 jaar alweer VRIJ!

Wat een klote land!
#30 - 15-04-2006, 19:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15