Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

E2 succes stories

Discussie gestart

kibri(natalie)

Hoi!

Vandaag hebben we onze Health inspectie gehad! :D we hadden 100 op 100, maw perfect! Fire inspection was ook perfect dus we zijn helemaal klaar om te starten!
Als je geen health inspection doet dan heb je dus geen business license (dit moet je elk jaar laten doen en elk jaar een nieuwe business license aanvragen ny-angry
Maar onze winkel is nu een echte winkel, alle spullen staan erin en werken cheer cheer cheer
Vanaf morgen beginnen we met chocolade te maken en dan kunnen we over een weekje open, echt een geweldig gevoel! We hebben ontzettend veel reacties gekregen op onze winkel en de mensen kunnen niet wachten tot we open gaan :D we waren deze week in de winkel aan het werken met gesloten deuren en mensen bleven maar binnenkomen ...frustrerend aan de ene kant dat je geld misloopt maar een goed gevoel aan de andere kant dat mensen je echt opzoeken!

Nog geen nieuws daar?? ht mag nou toch wel snel gaan gebeuren hoop ik!
Groeten uit het zonnige St Thomas, USVI
Inge



waauw, echt geweldig, het gaat jullie echt goed en dat is echt wel leuk hè!!! cheer
Hans, er komt echt zicht in voor jullie,ben benieuwd en voor petra ook :)
#76 - 07-10-2006, 17:27 uur
Groetjes natalie

Dusza

Geweldig goed nieuws, Inge!
En jullie gaan nu ook volop kunnen profiteren van chocade in het thema van Halloween, en nadien Kerstmis?
hou ons zeker op de hoogte hé! en post eens een foto van  jullie winkel! (EN het adres, voor als er iemand in de buurt komt!)
#77 - 07-10-2006, 23:29 uur

Ingetje

onze zaak heet: de belgische chocolade fabriek
dat in het engels met .com erachter en je zit op de site :)

iedere niet-amerikaan weet waarschijnlijk wel dat het belgian chocolate is en niet belgium chocolate... amerikanen hebben het daar nogal moeilijk mee. onze landlord, de telefoonmaatschappij en zelfs de IRS heeft ons domme buitenlanders al verbeterd en er "belgium chocolate" van gemaakt, aardig van ze  ;D
#78 - 08-10-2006, 05:27 uur

Tekkel

Alvast gefeliciteerd met de opening. 2006-01
En als alles lekker loopt, moet je de homepage nog even afmaken.

En voor degene die nog even langs wil gaan; Toerkoop Zonvaart (da's onze lokale afdeling) heeft een 10-daagse "Caribbean Cruise" in de aanbieding, waarmee je ook op St. Thomas komt.

Bart
#79 - 08-10-2006, 10:11 uur
« Laatst bewerkt op: 08-10-2006, 14:45 uur door Tekkel »
Visum Australia granted; 12-01-2009

Ingetje

ja, fijn... Heb net aan Hans gevraagd of die de site weg wilde halen... waarschijnlijk kan het niet echt kwaad, maar ik wil niet dat onze bedrijsnaam in google verschijnt als link op een immigratie-pagina... dus als je 'm even weer weg wilt halen, bedankt!  :)

#80 - 08-10-2006, 14:16 uur
« Laatst bewerkt op: 08-10-2006, 14:18 uur door Ingetje »

hollandranch

ja, fijn... Heb net aan Hans gevraagd of die de site weg wilde halen... waarschijnlijk kan het niet echt kwaad, maar ik wil niet dat onze bedrijsnaam in google verschijnt als link op een immigratie-pagina... dus als je 'm even weer weg wilt halen, bedankt!  :)


Ik heb de link verwijderd, maar zoals bekend is een E2 visum geen Emigratievisum, maar een visum voor bepaalde tijd, meestal 5 jaar en eventueel kan je proberen om het te laten verlengen. Omdat er niet echt een subforum is voor E2 worden alle vragen omtrent de E2 in de grote groep Immigratie algemeen gegooid. Wij zijn van plan om 5 jaar te blijven in Texas en zien wel wat we daarna gaan doen, kijk nooit zo heel lang vooruit, misschien zit Canada of Australie nog wel in onze toekomst, moeten dan wel een ander forum zoeken.  2006-04
#81 - 08-10-2006, 20:05 uur

petratimmer

YYYEEESSSS EINDELIJK!!!!
Vanmorgen een telefoontje van het consulaat dat ons visum is goedgekeurd en we vrijdag onze paspoorten mogen brengen.....

EINDELIJK!!!!! Ik sta helemaal te shaken....

GR Petra
#82 - 10-10-2006, 10:06 uur

Wop

YYYEEESSSS EINDELIJK!!!!
Vanmorgen een telefoontje van het consulaat dat ons visum is goedgekeurd en we vrijdag onze paspoorten mogen brengen.....

EINDELIJK!!!!! Ik sta helemaal te shaken....

GR Petra

Goed zo Petra!!

GO for it!
#83 - 10-10-2006, 10:21 uur

hollandranch

YYYEEESSSS EINDELIJK!!!!
Vanmorgen een telefoontje van het consulaat dat ons visum is goedgekeurd en we vrijdag onze paspoorten mogen brengen.....

EINDELIJK!!!!! Ik sta helemaal te shaken....

GR Petra


Helemaal te gek, wij zullen snel volgen  2006-05 2006-05
#84 - 10-10-2006, 11:51 uur

Ingetje

Geweldig nieuws Petra!!! Gefeliciteerd  cheer cheer cheer
Ik denk dat je snel zal vertrekken, we weten allemaal hoe lang je hiernaar uitgekeken hebt, geniet ervan!
Wanneer had je je aanvraag trouwens ingediend?
Inge
#85 - 10-10-2006, 15:00 uur

petratimmer

Hoi Ingetje, Reken maar dat wij er zo zijn. Moet ook wel want wij hebben een koopcontract. Wij moeten binnen tien dagen na het verkrijgen van de visa het pand overdragen. Dus het aftellen is begonnen.
De papieren zijn in april ingedient en de vingerafdrukken in juli. Dat is nu precies 3 mnd geleden vandaag!

Ik weet dat mij nog een heleboel papier rompslomp staat te achten met ssn etc. maar op dit moment kan mij dat bar weinig schelen.

De kinderen zijn ook opgelucht dat we eindelijk kunnen gaan. Het duurde voor hen echt te lang en ik wil ze weinig mogelijk van het schooljaar laten missen.

gr petra
#86 - 10-10-2006, 15:48 uur

kibri(natalie)

Hoi Ingetje, Reken maar dat wij er zo zijn. Moet ook wel want wij hebben een koopcontract. Wij moeten binnen tien dagen na het verkrijgen van de visa het pand overdragen. Dus het aftellen is begonnen.
De papieren zijn in april ingedient en de vingerafdrukken in juli. Dat is nu precies 3 mnd geleden vandaag!

Ik weet dat mij nog een heleboel papier rompslomp staat te achten met ssn etc. maar op dit moment kan mij dat bar weinig schelen.

De kinderen zijn ook opgelucht dat we eindelijk kunnen gaan. Het duurde voor hen echt te lang en ik wil ze weinig mogelijk van het schooljaar laten missen.

gr petra

gefeliciteerd en veel succes en hou ons op de hoogte hè cheer cheer cheer cheer
#87 - 15-10-2006, 08:45 uur
Groetjes natalie

hollandranch

Als het goed is krijgen wij a.s. vrijdag bericht of we ons visum krijgen, maar we kregen ook 3 weken geleden bericht dat we snel iets horen. Denk voor de nieuwe aanvragers dat ze hier goed rekening mee moeten houden, ga er niet van uit dat de aanvraag 3 maanden duurt en pas je planning hierop aan. Wij hebben gelukkig veel ruimte ingebouwd, maar we willen toch wel weg zijn voor het eind van dit jaar en de bijbehorende winter  ::)
Hoop dat Inge en Petra hun avonturen hier blijven schrijven want deze info is echt belangrijk voor alle anderen die ook met een E2 visum naar Amerika willen verhuizen.
#88 - 15-10-2006, 11:09 uur

petratimmer

Afgelopen vrijdag hebben wij onze paspoorten bij het consulaat ingeleverd. Stelde niet veel voor. We kwamen binnen, paspoorten bij loket 1 afgeven, 1,5 uur plaatsnemen in de stoeltjes en toen werden we naar loketje 3 geroepen. Daar vertelde de (heel vriendelijke meneer) dat ons visum as goedgekeurd. Dat het 5 jaar geldig is en we vooral niet moesten vergeten te verlengen want dat ging niet automatische en dat we onze paspoorten binnen 3 werkdagen thuis gestuurd krijgen. Hij zei er zelf al bij dat wij dat waarschijnlijk allemaal al wisten. Maar dat er geen misverstand over kon ontstaan. Daarna feliciteerde hij ons en wenste ons een prettige reis.

#89 - 15-10-2006, 12:33 uur

Ingetje

Geweldig Petra! Precies zoals het bij ons ging, alleen moesten wij maar 5 minuten wachten tussen window 1 en window 3 ;)  In Belgie is het veel minder druk met visums! En ook een heel vriendelijke
Dat verklaart ook waarom wij het op 5 dagen hadden denk ik!
Ook goed nieuws dat het voor 5 jaar is, geeft je toch wat meer rust (bij ons toch)

Wij zijn sinds gisteren officieel open! Het was een geweldig gevoel  2006-01
Eindelijk een hoop stress die eraf valt nu alles klaar is en alles goed loopt...hopelijk mogen we hier nog vele jaren zo doorgaan.  :D

Succes met je zaak en laat wat van je horen als het zover is!
Inge
#90 - 15-10-2006, 15:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15