Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Getrouwd in Amerika .

Discussie gestart

Pieter79

Ben ook uit Limburg, omgeving Venlo!
#16 - 31-07-2005, 17:30 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Elfie

Dag Monique (en andere sympathisanten!!),

ik zou in februari naar de VS gaan om bij mijn vriend te gaan wonen, in afwachting van de trouw. Deze zou hoogstwaarschijnlijk in het buitenland plaatsvinden in de zomer(is dit inderdaad eenvoudiger als je als getrouwd stel de States binnenkomt?). Ik zou onder het visa waiver program 90 dagen in de states kunnen blijven, maar vroeg me af of even naar Canada gaan een optie is om een verlenging van 90 dagen te krijgen?? Dit om een non-immigrant visa aanvraag (voor toerist of verloofde) te ontwijken en de heen en terug kost naar Belgie te vermijden.
Alvast bedankt!!!

Elfie.
#17 - 22-11-2005, 10:22 uur

FreezeM

Dag Monique (en andere sympathisanten!!),

ik zou in februari naar de VS gaan om bij mijn vriend te gaan wonen, in afwachting van de trouw. Deze zou hoogstwaarschijnlijk in het buitenland plaatsvinden in de zomer(is dit inderdaad eenvoudiger als je als getrouwd stel de States binnenkomt?). Ik zou onder het visa waiver program 90 dagen in de states kunnen blijven, maar vroeg me af of even naar Canada gaan een optie is om een verlenging van 90 dagen te krijgen?? Dit om een non-immigrant visa aanvraag (voor toerist of verloofde) te ontwijken en de heen en terug kost naar Belgie te vermijden.
Alvast bedankt!!!

Elfie.

Deze vraag is al vaak gesteld in verschillende versies. Het antwoord is dat het meestal wel kan. Er is geen regel die zegt hoe lang je buiten de VS moet zijn voordat je het Visa Waiver weer mag gebruiken. Maar er is dus ook geen regel die zegt dat het mag. Het is altijd aan de immigratie officier die je verzoek tot Visa Waiver behandelt of je wel of geen toegang tot de VS krijgt. Als hij/zij door heeft dat je in de VS woont dan word je terug gestuurd. Dit wordt uiteraard in het systeem gezet dus wanneer je dan later weer naar de VS komt zullen ze strenger zijn bij het beoordelen van je Visa Waiver verzoek.

Waarom vraag je niet voor vertrek bij de ambassade een toeristen visum voor langer dan 90 dagen aan? Dan ben je van het gezeur af :)
#18 - 22-11-2005, 14:34 uur
« Laatst bewerkt op: 22-11-2005, 14:40 uur door FreezeM »

Elfie

Beste FreezM,

alvast bedankt voor je snelle reactie! Het aanvragen van de non immigrant visa voor toeristen is absoluut een optie. Ik heb echter een beetje schrik voor de goedkeuring omdat ik met niet veel documenten kan aantonen dat ik aan Belgie gelinkt ben en dus ook terug zou komen. Geen job, geen vastgoed, geen goed gespijsde bankrekening... Ik doe interims en volg avond en weekendcursussen. Zouden bewijs van mutualiteit, een bankrekening (met pensioensparen) en een auto op mijn naam ook van tel kunnen zijn?? Ouders willen financieel garant staan. Ik weet niet hoe moeilijk ze zijn... Eens getrouwd is het allemaal van geen belang meer natuurlijk...
#19 - 22-11-2005, 15:09 uur

Elfie

Beste FreezM,

alvast bedankt voor je snelle reactie! Het aanvragen van de non immigrant visa voor toeristen is absoluut een optie. Ik heb echter een beetje schrik voor de goedkeuring omdat ik met niet veel documenten kan aantonen dat ik aan Belgie gelinkt ben en dus ook terug zou komen. Geen job, geen vastgoed, geen goed gespijsde bankrekening... Ik doe interims en volg avond en weekendcursussen. Zouden bewijs van mutualiteit, een bankrekening (met pensioensparen) en een auto op mijn naam ook van tel kunnen zijn?? Ouders willen financieel garant staan. Ik weet niet hoe moeilijk ze zijn... Eens getrouwd is het allemaal van geen belang meer natuurlijk...

Elfie.
#20 - 22-11-2005, 15:10 uur

FreezeM

Ik vind het een lastige. Want als je aan het einde van je 90 dagen visa waiver naar Canada gaat, kunnen bij terugkomst in de VS dezelfde bewijzen van een bestaande link met Belgie worden gevraagd. Je hebt ook een kans dat ze nergens om vragen, behalve dan een hoteladres ofzo, en dat je zo wordt binnengelaten. Als je non immigrant visa voor toeristen voorkom je de stress van een tweede entry, zo kort op je eerste.
#21 - 22-11-2005, 16:16 uur

pellemans

Volgens mij wordt de 90 dagen niet gereset als je even naar Canada gaat en dan weer terugkomt in de VS.

-Peter
#22 - 22-11-2005, 16:28 uur

Pieter79

Volgens mij wordt de 90 dagen niet gereset als je even naar Canada gaat en dan weer terugkomt in de VS.

-Peter

Klopt, of je moet je groene kaart uit je paspoort laten halen. Je kunt dan wel weer vragen krijgen wat je in Canada komt doen en bij terugreis naar de USA kunnen ze idd moeilijk gaan doen vanwege die recente USA stempel...... Als ik jou was zou ik een toeristenvisum voor langer dan 90 dagen aanvragen!
#23 - 22-11-2005, 18:22 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

FreezeM

Volgens mij wordt de 90 dagen niet gereset als je even naar Canada gaat en dan weer terugkomt in de VS.

Klopt, bij het verlaten van de VS lever het groene kaarje in. Meld je je vervolgens weer bij de douane dan is dat een hele nieuwe aanvraag voor een nieuwe Waiver.
#24 - 22-11-2005, 18:37 uur

B-man

Volgens mij wordt de 90 dagen niet gereset als je even naar Canada gaat en dan weer terugkomt in de VS.

Klopt, bij het verlaten van de VS lever het groene kaarje in. Meld je je vervolgens weer bij de douane dan is dat een hele nieuwe aanvraag voor een nieuwe Waiver.

Het zou anders ook wel heel makkelijk worden  ;D

B-man
#25 - 22-11-2005, 18:43 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

pellemans

Ik weet niet of dat wel waar is.  Van we website can de US Customs and Border Protection (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/vwp/vwp_digital_photos_faq.xml):


Q:  Can a VWP applicant for Admission Be Readmitted To the United States Follwing a Short Trip To an Adjacent Island, Canada, or Mexico?
A:  Generally, VWP applicants admitted under the VWP may be readmitted to the United States after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands for the balance of their original admission period. This is provided they are otherwise admissible and meet all the conditions of the VWP, with the exception of arrival on a signatory carrier, in which case the inspecting officers have the discretion to grant the applicants entirely new periods of admission.
The VWP applicant is admissible and may be readmitted to the United States under the VWP after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands provided the person:

Can identify an authorized period of admission that has not expired,
Plans to depart the United States prior to the expiration date of their period of admission,
Presents valid, unexpired passports which reflect admission to the United States under the VWP, and
Continues to meet all criteria set forth in 8 CFR 217 and section 217 of the Immigration and Nationality Act (Act), with the exception of arrival on a signatory carrier.
 
#26 - 22-11-2005, 18:50 uur

Elfie

Ik had niet zo vlug al die reacties verwacht!

Ik heb wel de indruk dat de ene nu zegt dat het wel mogelijk is en de andere niet... (ivm Canada)
Ik heb nog geen antwoord kegregen op de belangrijke vraag of bewijs van mutualiteit, een bankrekening (met pensioensparen) en een auto op mijn naam ook van tel kunnen zijn voor het aantonen dat je een link hebt met Belgie en dus van plan bent om terug te gaan...?? Ouders willen financieel garant staan om de periode zogezegd te overbruggen. Dan zou ik de non immigratie visum voor toerisme aanvragen waardoor ik 6 maanden in de VS kan verblijven.

Dit staat op de site van de Ambassade van de VS in Brussel:
Betreft het een plezierreis, dan kunt u het volgende voorleggen:

bewijs van band met het thuisland: huwelijkscontract, registratiedocumenten, loonfiche, arbeidscontract, eigendomtitels, studentenkaart, bewijs van inschrijving in school, enz.

(Van de gegeven voorbeelden kan ik dus niet echt iets voorleggen)

brieven van familieleden of vrienden in de Verenigde Staten die de aanvrager van plan is te bezoeken

(Dit kan natuurlijk wel)

Misschien zou ik niet zo onzeker moeten zijn, maar ik wil me echt goed voorbereiden en de beste optie vinden!

Thx!!!! Elfie.






#27 - 22-11-2005, 18:53 uur

pellemans

Ik zou toch met een toeristenvisum gaan en niet met een Via Waiver. Niet alleen omdat je dan langer kunt blijven maar ook omdat je de status van een visum kunt veranderen. Met een visa waiver is er geen visum en moet je eerst terug naar Belgie en daar een visum aan te vragen. M.a.w. met een visum kun je in de VS trouwen en dan een verblijfsvergunning aanvragen.

Wat de aanvraag betreft, daar kan ik je niet echt bij helpen. Ze zeggen wel dat eerlijkheid het langst duurt maar het Amerikaanse consulaat zal waarschijnlijk niet willen horen dat je daar een serieuze vriend hebt en dat je in de VS wilt blijven. Ze zullen wel zeggen dat je verloofde een verloofdevisum zal moeten aanvragen (en dat is altijd een mogelijkheid natuurlijk). Misschien moet je ze eens (anoniem) bellen?

Succes ermee!

-Peter

#28 - 22-11-2005, 19:12 uur

B-man

 Dit bewijs moet je kunnen tonen als je bijv. vaker onder het VWP naar de VS wil reizen:

Vakantie: Bewijs van permanente banden met een verblijf buiten de V.S. zoals verblijfsvergunning, arbeidscontract, brief van uw werkgever, bewijs van schooldeelname, bankafschriften en bewijzen bezit van onroerend goed. Andere informatie kunnen een reisschema/plannen zijn voor uw reis naar de V.S. en bewijzen hoe u uw geplande verblijf wil bekostigen.

There is no limit to the number of times you may travel visa free under the Visa Waiver Program in any given period. There is also no minimum period of time you are required to remain outside the U.S. before reapplying for admission. However, if you are a frequent traveler to the United States you should be sure to carry with you for presentation to U.S. Immigration evidence of your residence abroad to which you intend returning at the end of your visit, together with evidence of funds sufficient for your support while in the United States. If the immigration inspector is not convinced that you are a bona fide visitor for business or tourism, you may be denied entry to the U.S.

B-man
#29 - 22-11-2005, 19:23 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Ik weet niet of dat wel waar is.  Van we website can de US Customs and Border Protection (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/vwp/vwp_digital_photos_faq.xml):


Ok, je mag dus onder het VWP wel de grens over en terug voor de rest van de tijd die er op je originele groene kaartje staat. Ik had de vraag meer begrepen als; kan je gewoon steeds de grens met Canada over en steeds weer 90 dagen krijgen? Dit gaat uiteraard niet lukken.

Bedankt voor de aanvulling Pellemans, altijd handig om dat soort dingen tot op de bodem uit te zoeken  :)

B-man
#30 - 22-11-2005, 19:31 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15