Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Honden met KLM

Discussie gestart

hollandranch

Nou...Kkop, ik weet niet wanneer jij bent gevlogen, maar voor mij was de laatste keer nog een jaartje geleden en alles werd toch echt gewogen hoor, inclusief kennels. Toen we bij de mevrouw kwamen waar we de kilo's overgewicht moesten gaan betalen, zag zij dus niet dat het om honden ging, maar om kilo's overgewicht. Ze trok bleek weg en zei: "uuuuuh...klopt dit wel?"  ;D ;D Mijn man zei: "Waarom denkt u dat ik me vasthoud aan de balie?"  het was echt een idioot bedrag en echt per kilo, hoor.

Dit waren de regels toen wij afgelopen december verhuisden naar Texas, dus gaat echt niet om de kilo's alleen en je betaald niet per kilo, maar combinatie groote kennel en kilo's.

Onderstaande afmetingen/gewichten gelden voor een hond in het ruim (ik heb dit van de agentensite van de KLM gehaald).

Overbagagetarieven voor huisdieren inclusief kennel:
Kennel t/m 158 cm en onder 32 kg 1 x PIECE CHARGE (Piece Charge is EUR 125 per enkele reis)
Kennel 159 * 203 cm en onder 32 kg 2 x PIECE CHARGE
Kennel 204 * 406 cm en onder 32 kg   3 x PIECE CHARGE
Kennel onder 158 cm en 32 * 55 kg  2 x PIECE CHARGE
Kennel 159 - 203 cm en 32 * 55 kg  2 x PIECE CHARGE
Kennel 204 * 406 cm en 32 * 55 kg 3 x PIECE CHARGE
Kennel onder 158 cm en 56 * 75 kg 3 x PIECE CHARGE
Kennel 159 * 203 cm en 56 * 75 kg 3 x PIECE CHARGE
Kennel 204 * 406 cm en 56 * 75 kg   3 x PIECE CHA
#31 - 17-09-2007, 23:43 uur

kate

Dat is héél goed nieuws! Toen wij met de die grootsten vlogen, de allereerste keer hadden we er nog maar drie, waren we 32 of 34 dat weet ik niet zeker meer, euro per kilo kwijt. Dit is dus voor grote honden als wij hebben 3 x 125 euro, dat is beter!
Thanks Hollandranch.
#32 - 18-09-2007, 01:24 uur

hollandranch

Als je gaat boeken doe dit via een reisbureau zoals Jan Doets, je krijgt dan reserveringnummers voor jezelf en voor de honden. Als jij met 6 honden reist kan het best wel lastig worden, want ik weet niet of er zoveel wel mee kunnen op een vlucht, ruim boeken is raadzaam. Inchecken doe je gewoon bij de normale balie waarna je moet betalen en ook nog naar de balie afwijkende bagage, daar de hondjes inleveren, that's it

meer info: http://www.hondenplaza.nl/page/vliegen_hond.php
#33 - 18-09-2007, 02:12 uur

KKop

Nou...Kkop, ik weet niet wanneer jij bent gevlogen, maar voor mij was de laatste keer nog een jaartje geleden en alles werd toch echt gewogen hoor, inclusief kennels. Toen we bij de mevrouw kwamen waar we de kilo's overgewicht moesten gaan betalen, zag zij dus niet dat het om honden ging, maar om kilo's overgewicht. Ze trok bleek weg en zei: "uuuuuh...klopt dit wel?"  ;D ;D Mijn man zei: "Waarom denkt u dat ik me vasthoud aan de balie?"  het was echt een idioot bedrag en echt per kilo, hoor.

 :(

Die tekkel was zo klein, die had geen kennel, maar zat gewoon in een sporttas.  Met grotere honden kan dat niet natuurlijk, heb ik ook niet gezegd..  :o

De zanglerares van mijn dochter is operazangeres en reist heel veel met haar (heel kleine) hondje, ook transatlantisch, en zij bevestigde het verhaal over kleine hondjes die in de cabine reizen.  Schijnt in operakringen (en nu door Paris Hilton ook in Hollywood  8) ) heel gewoon te zijn.
#34 - 18-09-2007, 02:43 uur

kate

Als je gaat boeken doe dit via een reisbureau zoals Jan Doets, je krijgt dan reserveringnummers voor jezelf en voor de honden. Als jij met 6 honden reist kan het best wel lastig worden, want ik weet niet of er zoveel wel mee kunnen op een vlucht, ruim boeken is raadzaam. Inchecken doe je gewoon bij de normale balie waarna je moet betalen en ook nog naar de balie afwijkende bagage, daar de hondjes inleveren, that's it

meer info: http://www.hondenplaza.nl/page/vliegen_hond.php

Thanks, maar dit keer zal ik niet vanuit NL komen. En de laatste keer, toen wij een hond gingen halen in Indiana, bleek dat bji AA het tarief $ 100.- per hond is, ongeacht grootte. Dat is het betere werk!  OVerigens konden daar max 7 honden mee op een vlucht en je hoefde niet vantevoren te reserveren voor een hond in cargo, alleen voor eentje in cabin. Echter, zo zeiden ze, in drukke tijden, bevoorbeeld tijdens hondenshows, is et verstandiger wel even te overleggen voor het geval de 7 al gehaald is. Ik denk dat wij met 6 dus wel even bellen  ;)
#35 - 18-09-2007, 02:52 uur
« Laatst bewerkt op: 18-09-2007, 03:02 uur door kate »

kate

Overigens heb ik vorig jaar augustus in NL een pup opgehaald. Deze woog, met tas, 5 kilo en dat was het maximale dat in cabin mocht. Gewoon een speciale hondenreistas en lekker aan je voeten Ging perfect. Koste me ongeveer 75 euro, transatlantisch.

#36 - 18-09-2007, 02:54 uur

hollandranch

Vanuit Nederland is het ook goedkoper met sommige Amerikaanse maatschappijen, maar was voor ons geen optie omdat we rechtstreeks naar Houston of Dallas wilden vliegen en ik een paar honden de ellende van een tussenlanding niet wilde aandoen. Alleen KLM en Continental vliegen rechtstreeks en alleen de KLM nam honden mee, dus was snel besloten om met de KLM dit keer te vliegen ondanks dat ze duurder zijn  :(
#37 - 18-09-2007, 03:11 uur

kate

Het feit dat de honden geen tussenlanding mee hoeven te maken is voor ons ook doorslaggevend.

Overigens lees ik op de site van Delta dat er per vlucht slechts twee honden mee mogen.
Continental dus geen dieren, AA 7, en Delta 2.
#38 - 18-09-2007, 16:00 uur

Nynke

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wij zijn in 2004 met een Duitse Herder naar Nederland gekomen vanuit Boston en vlogen met IcelanAir.. echt geweldig want we hoefden maar iets avn 50 dollar te betalen en bovendien letten ze absoluut niet op alle regels mbt kennels (wij hadden een grote kennel en ons aan alle regels gehouden etc..maar ze hebben niks gecheckt). Vantevoren heb ik toen een aantal andere airlines gebeld.. en die zouden allemaal veel duurder zijn.
#39 - 20-09-2007, 19:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15