Hoi ,wij zitten met een(blanket) L visa in Phoenix,1 tip werkvergunning aanvragen voor de L2 is een drama.(trek daar maar 6 mnd voor uit).
grrttzz Jeroen
Hi, bedoel je dan de Employment Authorization Card? Ben heel benieuwd naar je ervaringen over het aanvraag traject! Binnenkort moet ik dit traject starten voor mijn vrouw. Volgens het advocatenkantoor dat mij begeleid bij mijn L1-A aanvraag, zou het niet meer een formaliteit moeten zijn. Duurt echter wel 3 maanden.
Thx!
Remco
Ja inderdaad die kaart bedoel ik , inderdaad het is een formaliteit (alleen reken er maar 5 maanden voor)
Zal mijn traject even in het kort samen vatten.
Ik heb het in eerste instantie via internet gedaan ,na 8 dagen kreeg ik de hele papier winkel weer terug de cheque klopte niet ($65 teweinig 175 ipv 110 terwijl hun website dat zij )dat is nu trouwens aangepast.
Daarna heb ik het via het kantoor in Phoenix gedaan ,na 6 weken kreeg ik een oproep voor vinger afdrukken en irisscan.
Alle papieren mee ,maar die wilden zie niet hebben.Daarna wachten ,ja hoor na precies 3 maanden en 8 dagen een brief in de bus ...............Of ik nog even de aanvullende info op wou sturen,Visa van de l1,trouwcertificaat i94 .werkverklaring v/d l1 (i29)even snel uit mijn hoofd?
paspoort .Daarna heeft het nog 2 mnd geduurt ,maar toen had ik mijn witte kaartje.En als ik verhalen hoor van collegas dan had ik nog "mzzl".De aanvraag zelf is goed tedoen.
Jammer alleen dat ik al 2 maanden aan het werk was
,mijn baas accepteerde mijn verhaal dat ik wachte op mijn werkvergunning (en dat ik hem binnen 4 weken zou hebben )Dat werd dus 12 weken.........