Na al het lezen en opzoeken van informatie ga ik even recapituleren, graag had ik aanvulling en/of correctie, valkuilen en etc.. geweten.
Andere mensen gaan dus ook nuttige informatie kunnen terugvinden.
Mijn situatie ( planning)
Mijn Amerikaanse vriend en ik gaan trouwen, ik vertrek in maart naar de US( North Carolina) waar we dan gaan trouwen ( op toeristenvisum)
Reden: We zijn beide niet echt piepjong meer ( 40+ ers), we zijn nog geen twee jaar samen, en komt daarbij nog dat ik eigelijk niks heb bewaard wat kan aantonen dat we elkaar al ruime tijd kennen ( 1 jaar ongeveer) dus geen K1 voor ons.
Na ons huwelijk zou ik gewoon terug keren naar Belgie, mijn man gaat dan een I-130 Immigrant Petition starten..en ik blijf in afwachting van die procedure in Belgie wachten tot alles rond is. We hebben die beslissing genomen aan de hand van onderstaande informatie.
Visas are immediately available (apart from the time the USCIS needs to treat the application) for immediate relatives of U.S. citizens. This category includes the following applications:
* Spouse (o) t (e) of a U.S. citizen ;-))
The spouse and children of U.S. Citizens and Lawful Permanent Residents may have visa options that enable them to enter the U.S. without first obtaining a Green Card.
The K-3/K-4 visas are reserved for the spouse and children of U.S. citizens, In order to qualify for either a K-3/K-4 visa, the U.S. sponsor must have already filed a Form I-130, Immigrant Petition on behalf of his or her relative. The K-3/K-4 visa holders may enter the U.S. while the I-130 Immigrant Petition is pending and apply for a Green Card from inside the U.S. after the petition is approved.
Alvast bedankt voor de informatie, bedenkingen, kanttekeningen... alles wat duidelijkheid kan brengen