Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vakantie Amerika. Waar te beginnen voor info??

Discussie gestart

PBBI

ach well..ik denk dat iedereen het wel snapt.
Laten we het hopen, dan is in ieder geval iedereen op de hoogte, maar ik heb mijn twijfels. Er wordt teveel onzin en halve waarheden geschreven op internet. Vandaar dat er elke keer weer vragen komen, zou het niet kunnen als ..... of ....... Als iedereen het zou snappen dan hoeven ze ook geen vragen (meer) te stellen.
#61 - 30-05-2007, 15:32 uur

hollandranch

ach well..ik denk dat iedereen het wel snapt.
Laten we het hopen, dan is in ieder geval iedereen op de hoogte, maar ik heb mijn twijfels. Er wordt teveel onzin en halve waarheden geschreven op internet. Vandaar dat er elke keer weer vragen komen, zou het niet kunnen als ..... of ....... Als iedereen het zou snappen dan hoeven ze ook geen vragen (meer) te stellen.


Kan me voorstellen dat mensen vragen stellen, ik heb ook een hoop geleerd in de afgelopen 2 jaar en even al die Forums doorlezen is ook niet makkelijk, vooral omdat de informatie niet overal hetzelfde is. Daarnaast veranderen ook emigratie eisen, dus ik denk dat we netjes de mensen moeten helpen die niet alles weten, daarvoor is toch een dergelijk forum?
#62 - 31-05-2007, 00:20 uur

maybe

ach well..ik denk dat iedereen het wel snapt.
Laten we het hopen, dan is in ieder geval iedereen op de hoogte, maar ik heb mijn twijfels. Er wordt teveel onzin en halve waarheden geschreven op internet. Vandaar dat er elke keer weer vragen komen, zou het niet kunnen als ..... of ....... Als iedereen het zou snappen dan hoeven ze ook geen vragen (meer) te stellen.


Kan me voorstellen dat mensen vragen stellen, ik heb ook een hoop geleerd in de afgelopen 2 jaar en even al die Forums doorlezen is ook niet makkelijk, vooral omdat de informatie niet overal hetzelfde is. Daarnaast veranderen ook emigratie eisen,
dus ik denk dat we netjes de mensen moeten helpen die niet alles weten, daarvoor is toch een dergelijk forum?


Ik (en mijn vriend) zijn echt dolblij met dit forum en heel erg blij met jullie hulp/antwoorden!
Inderdaad wordt er veel tegenstrijdige informatie verstrekt via internet (ben al langer aan het kijken op diverse sites)

Heel eerlijk gezegd klinkt het zo hopeloos elke keer embarressed
Je gaat je afvragen hoe je in hemesnaam dan wél kan emigreren naar USA ??? Pffff.......
Ik ga jullie berichtjes nu voor een derde keer aandachtig doorlezen want ergens moet het toch mogelijk zijn te emigreren?

Anyway...thanx!!! 1smile


Liefs, Bianca cheer

#63 - 02-06-2007, 21:08 uur

Adriaan47

Bianca..het is niet zo slecht.
Je kan niet verwachten dat je zomaar daar kan gaan waar je naar toe wilt.
Dit kan tog ook niet in en naar Holland.
Dit is gewoon het leven.
Als het allemaal zo makkelijk zou zijn dan zou Holland en USA helemaal vol zitten met mensen van all over de wereld.
#64 - 02-06-2007, 21:46 uur

maybe

Bianca..het is niet zo slecht.
Je kan niet verwachten dat je zomaar daar kan gaan waar je naar toe wilt
.
Dit kan tog ook niet in en naar Holland.
Dit is gewoon het leven.
Als het allemaal zo makkelijk zou zijn dan zou Holland en USA helemaal vol zitten met mensen van all over de wereld.

Ik heb al meerdere keren proberen duidelijk te maken dat ik er echt niet van uit ga dat we "zomaar even" naar Amerika kunnen emigreren.
Voor mijn gevoel denk jij dat ik denk dat het allemaal maar zo 1,2,3 geregeld is.
Dat is dus niet zo. Zo denk ik niét.

Ik probeer er alleen achter te komen hoe en wat de beste manier is om Amerika wél binnen te kunnen komen, behalve voor vakanties.
Jammer dat het zo te horen niet goed overkomt.....
Pffffff....sorry hoor, maar ik heb het gevoel dat ik me maar steeds moet verdedigen, met name t.o.v. jou bloos
#65 - 02-06-2007, 22:07 uur
« Laatst bewerkt op: 02-06-2007, 22:09 uur door maybe »

hollandranch

Bianca..het is niet zo slecht.
Je kan niet verwachten dat je zomaar daar kan gaan waar je naar toe wilt
.
Dit kan tog ook niet in en naar Holland.
Dit is gewoon het leven.
Als het allemaal zo makkelijk zou zijn dan zou Holland en USA helemaal vol zitten met mensen van all over de wereld.

Ik heb al meerdere keren proberen duidelijk te maken dat ik er echt niet van uit ga dat we "zomaar even" naar Amerika kunnen emigreren.
Voor mijn gevoel denk jij dat ik denk dat het allemaal maar zo 1,2,3 geregeld is.
Dat is dus niet zo. Zo denk ik niét.

Ik probeer er alleen achter te komen hoe en wat de beste manier is om Amerika wél binnen te kunnen komen, behalve voor vakanties.
Jammer dat het zo te horen niet goed overkomt.....
Pffffff....sorry hoor, maar ik heb het gevoel dat ik me maar steeds moet verdedigen, met name t.o.v. jou bloos



Toen wij op onze manier bezig gingen met ons E2 Visum werd ons ook door veel mensen gezegd, dit lukt je nooit. Een nieuw bedrijf beginnen en vooral een camping is praktisch onmogelijk. Nu zitten we dus al 6 maanden op onze camping in Texas en, dikke neus  ;D    Maar, jullie verhaal is misschien nog lastiger, maar er zijn altijd mogelijkheden en elke kans moet je pakken. Er zijn best verhalen van mensen die op een andere manier dan de standaard manier legaal in Amerika belanden.  Dus, veel lezen, veel vragen en wie weet.......succes
#66 - 03-06-2007, 15:09 uur

maybe

Ik haal expres dit oude topic van mij even omhoog, hoop niet dat het erg is (ik heb na dit topic nog wel meegeschreven hoor, dit jaar nog wink )
Situatie is iets veranderd: sinds 2 jaar geen eigen bedrijfje meer, wel nog steeds het verlangen (dat élke keer weer terugkomt, oftewel: dat blijft) om dus te emigreren naar Amerika, Florida...
Tegelijk ook meteen weer dat moedeloze gevoel: het lijkt zo onmogelijk om daar te kunnen wonen en werken  :'(
Wist ik maar hoe we het aan moesten pakken.
Gisteren las ik toevallig weer ergens dat iemand geemigreerd was naar Florida. Dan denk ik: hoé in hemelsnaam dan?

Ik weet dat ik geen pasklaar antwoord kan krijgen op deze vraag.
Maar zijn er nog nieuwe tips/ontwikkelingen misschien?  bloos

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes, Bianca
#67 - 11-10-2009, 01:49 uur

Johan

Helaas is er niet zoveel veranderd behalve dan dat de Amerikaanse economie er nog een stuk slechter op is geworden!

Uit jou topics begrijp ik dat je graag in Inverness zou willen wonen? Ik ben daar ook meerdere malen geweest en vraag me dan ook werkelijk af waarom je in godsnaam daar zou willen wonen? In Inverness is het leuk om vakantie te vieren maar het is nou niet bepaald de uitgelezen mogelijkheid om een goed bestaan daar op te bouwen. Dan zijn er heel wat betere plekken om te wonen in Florida (dus qua economie en mogelijkheden). Ik ben zelf overigens nu ook de oostkust van Florida aan het overwegen als vestigingsplaats.

Wat betreft (on)mogelijkheden om naar Amerika te emigreren! De loterij geeft jou zoals ik het lees de grootste kans op een mogelijk vertrek naar Amerika. Maar weet niet of je inmiddels al getrouwd bent? Zo niet dan zou je dat nog steeds moeten doen! Dan heb je wellicht ooit geluk dat je de loterij wint en die procedure in kunt met je gezin. De inschrijving is overigens weer begonnen dus!!!!
#68 - 11-10-2009, 10:06 uur

Pieter79

Ja, als koppel inschrijven voor de DV Lottery vergroot je kansen (2X zoveel kans als alleenstaande of ongetrouwd).
  • Niet getrouwd: jij en je vriend schrijven zich in, 1 van jullie 'wint' maar de ander mag niet mee omdat je niet getrouwd bent.
  • Wel getrouwd: als 1 van jullie 'wint' mag de ander automatisch mee.

Hier de officiele website, inschrijven is gratis: http://www.dvlottery.state.gov/ (inschrijven gaat maar ong. 2 maanden per jaar in de maanden okt-nov)
Ik heb je voorgaande verhaal en alles gelezen maar dit lijkt me de beste kans voor jullie om je dromen waar te maken.

Gr. Pieter
#69 - 11-10-2009, 17:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

maybe

Bedankt Johan en Pieter!

Nee, we zijn nog steeds niet getrouwd (zucht...niet gunstig dus. Want wat hebben we eraan als mijn vriend/man wel wint en ik niet innocent )
Ik baal ergens wel dat we dus puur afhankelijk zijn van zo'n loterij om in Amerika te kunnen wonen.
En nu meedoen heeft weinig nut om bovenstaande reden.
Zou dus inhouden dat we VOOR oktober volgend jaar moeten gaan trouwen en dan als getrouwd stel meedoen met de loterij en dan hopen dat we winnen.....
Juist  ???
Ik kan het eigenlijk niet goed uitstaan dat er niet een andere manier is dan een loterij winnen  bloos bloos
Heeft iedereen die geemigreerd is naar USA dan de loterij gewonnen? Er moeten toch andere manieren zijn?


@ Johan. Het hoeft niet persé Inverness te zijn, hoewel ik me daar prima voel (dat is de plaats waar we vaak zijn geweest en waar mijn ouders dus twee huizen hebben)
Maar een ander deel van Florida zou ook geen probleem zijn. Bijv. Clearwater, Orlando etc.
Het is ook maar net waar er werk te vinden is natuurlijk. Waar je het beste je bestaan kan opbouwen.



#70 - 11-10-2009, 23:17 uur

Pieter79

Ja, er zijn nog een heleboel andere manieren, zoals vluchteling zijn, via familie (alhoewel dat erg lang duurt geloof iets van 10-12 jaar op dit moment) en investeren zoals hiervoor al gezegd door Hans (PBBI)

Kijk eens hier: http://www.uscis.gov/portal/site/uscis Klik dan in het midden van die pagina op "Green Card (Permanent Residence)" waarna je, ik neem aan, alle mogelijke manieren van emigreren op een rijtje kunt zetten. Voor de meeste Nederlanders zal de DV Lottery of trouwen met een US Citizen de enige mogelijkheid zijn. Ikzelf ben hier terechtgekomen door met m'n Amerikaanse vriendin te trouwen! :)

Veel succes gewenst!

Gr. Pieter
#71 - 12-10-2009, 03:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Nee, we zijn nog steeds niet getrouwd (zucht...niet gunstig dus. Want wat hebben we eraan als mijn vriend/man wel wint en ik niet innocent )
Ik baal ergens wel dat we dus puur afhankelijk zijn van zo'n loterij om in Amerika te kunnen wonen.
En nu meedoen heeft weinig nut om bovenstaande reden.
Zou dus inhouden dat we VOOR oktober volgend jaar moeten gaan trouwen en dan als getrouwd stel meedoen met de loterij en dan hopen dat we winnen.....
Juist  ???
Ik kan het eigenlijk niet goed uitstaan dat er niet een andere manier is dan een loterij winnen  bloos bloos
Heeft iedereen die geemigreerd is naar USA dan de loterij gewonnen? Er moeten toch andere manieren zijn?

@ Johan. Het hoeft niet persé Inverness te zijn, hoewel ik me daar prima voel (dat is de plaats waar we vaak zijn geweest en waar mijn ouders dus twee huizen hebben)
Maar een ander deel van Florida zou ook geen probleem zijn. Bijv. Clearwater, Orlando etc.
Het is ook maar net waar er werk te vinden is natuurlijk. Waar je het beste je bestaan kan opbouwen.

Ik neem aan dat jij (gezien het feit dat dit al jaren in jou hoofd zit, je hebt immers een topic van twee jaar oud naar boven gehaald) zo ongeveer alle fora en websites hebt bekeken over (on)mogelijkheden betreffende vertrek naar Amerika? Dan weet je inmiddels ook dat er verder geen otpies zijn anders dan de loterij. Althans ik ga er vanuit dat je geen heel speciale opleiding hebt, wetenschapper of super sporter bent waardoor je een grond hebt om een visum aan te vragen!

Maar daarmee is het niet onmogelijk want inderdaad mensen onder dezelfde omstandigheden als jij moeten het daar van hebben en er zijn ook al flink wat mensen op dit forum gesignaleerd die de loterij eerder hebben gewonnen.Heb je al ooit meegedaan met de loterij?

Je kunt er van blijven balen en hopen op een andere mogelijkheid om te emigreren maar dat maakt je kansen er niet beter op!
Kortom deze week nog effe naar het gemeentehuis hollen, trouwen en invullen die formulieren zodat je in ieder geval gebruik maakt van die kleine kansen die je hebt.
#72 - 12-10-2009, 07:42 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2009, 07:45 uur door Johan »

maybe

Bedankt voor jullie reakties :)

Ehm Pieter, trouwen met een amerikaan zit er niet in, ben te blij met mijn vriend en ons gezinnetje ;)

Johan, we zullen dan geduld moeten hebben tot volgend jaar en dan als getrouwd stel meedoen aan de lotery
Het  is niet anders dan denk ik...
"Even" een bedrijf overnemen in Amerika zien we persoonlijk namelijk niet echt zitten. Ten eerste hebben we geen geldboom in de tuin (heel belangrijk) en ten tweede zit je aan allerlei (voor ons onbekende) amerikaanse regeltjes vast. Dan moet je volgens mij echt wel een goede, betrouwbare amerikaan vinden die je door dat zakelijke wereldje daar loodst.
En ik heb eerlijk gezegd geen zin meer in een eigen bedrijf, het is me hier in nederland althans niet echt goed bevallen.
#73 - 12-10-2009, 14:24 uur

Johan

Niemand zegt hier dat je "even" een bedrijf over moet nemen en dat het geen makkelijke weg is als je een bedrijf overneemt is ook zeker zo! Je hebt geen geldboom in de tuin???? Jammer anders was ik ook even komen kijken hoe die groeit ;-) ;-)

Heb je wel een idee wat er voor kosten gepaard gaan met een visumprocedure en als je jezelf de eerste tijd in Amerika moet bedruipen?
#74 - 12-10-2009, 21:13 uur

Dusza

Je hoeft helemaal niet te trouwen binnen de paar weken hoor! Je kan nu beiden deelnemen aan de Green Card loterij. En dan over een paar maanden trouwen. Zorg gewoon dat je gehuwd bent vooraleer je je visainterview hebt. En nog makkelijker: vooraleer je alle documenten terug moet gaan sturen als je te horen hebt gekregen dat je een case number hebt.
#75 - 13-10-2009, 08:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15