Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

We hebben hem.

Discussie gestart

heivalido

Heej, de allerlekkerste en liefste Esther komt echt niet uit Tiel hoor  ;D die zit hier gewoon naast me in Rotterdam hahahaha  :P Maaruh, Chief, zou je weer voor je eigen willen beginnen?, je weet, een eigen baas heeft nooit vrij. ik vind het persoonlijk ook wel lekker dat als ik na werk naar huis ga, ik gewoon alles wat met werk te maken heeft kan vergeten en niet eerst nog leveranciers moet gaan bellen, rekeningen doorspitten etc etc. Overuren maken geen probleem maar ik heb gewerkt voor een restaurant eigenaar en die was op Zondag nacht om 3 uur nog niet klaar terwijl maandag om 11 uur de voorbereiding weer begon.
#76 - 10-10-2004, 22:44 uur

Ebelix

Maar als eigen baas weet je wel waarvoor je het doet.
#77 - 11-10-2004, 00:18 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Frank S

Maar als eigen baas weet je wel waarvoor je het doet.

Voor de belasting? ;)
#78 - 11-10-2004, 09:34 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

PBBI

Citaat van: FrankS Voor de belasting? ;)
[quote

We hebben het nu over Amerika Frank, niet Nederland  :D
Geloof me maar, die Amerikanen doen er alles aan om nog minder belasting te betalen als (in onze ogen het weinige) wat ze zouden moeten doen. We krijgen regelmatig aangiftes en de boekhouding onder ogen van bedrijven waar we een client voor hebben. Je houdt het niet voor mogelijk wat die Amerikanen allemaal aan persoonlijke uitgaves aftrekken van hun bedrijfsaangiftes. Auto's , boten , vakanties, feesten, je kunt het zo gek niet bedenken of ze weten het wel op te voeren in hun bedrijfsboekhouding.

En Heivalido, eigen baas zijn is wel lekker hoor, maar je moet het wel goed doen. En in Amerika ligt het toch ook weer anders, zoals zoveel en daarom gaan jullie toch ook ;D. Gemiddeld uurloon voor een gewone medewerker is $ 8 of $9 , kun je geen buil aan vallen om iemand aan te nemen. Als het niet bevalt, op vrijdag tijdens het uitreiken van de paycheck erbij zeggen dat ze 's maandags niet meer terug hoeven komen. Waarom denk je dat zoveel Amerikanen meer dan 1 baan hebben. (Omdat ze voor een prikkie voor hun baas Chiefram werken die op de golfbaan staat ,  ;) ;D :-[ )

We gaan nu een bedrijf listen waarvan de eigenaar al 2 jaar niet meer is op komen dagen. Dus niet alleen niet gewerkt, nee gewoon helemaal nooit is geweest in de afgelopen 2 jaar. Amerika is het land van het vrije eigen ondernemerschap, dit in tegenstelling tot Nederland dat het land is dat geregeerd wordt door de werknemers.
Neem maar van mij aan, werknemer zijn in de VS is heel iets anders dan in Nederland. Je krijgt heus geen 25 vakantie dagen en dan ook nog roostervrije dagen hoor. 2 weken vakantie is gemiddeld en als je pech hebt maar 5 dagen. Zelf zou ik 10 x liever eigen baas zijn in de VS dan werknemer, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld en bevoordeeld omdat ik nu ook al eigen baas ben.
#79 - 11-10-2004, 13:24 uur

Chiefram

Kijk, de zon gaat alweer schijnen: gewoon als baas nooit meer op de zak komen, maar wel vangen, hahaha...

In Nederland heb ik inderdaad de ervaring met een eigen zaak en dat is ook in de weekenden buffelen, zoals de boekhouding voorbereiden en in de avonden ben je met zaken bezig waar je overdag gewoon niet aan toekomt. Ik weet er alles van. Ook hebben wij een stofzuigerslang naast de balie gehad, dan wanneer er iemand kwam betalen, wij het geld er direkt in konden stoppen, zodat het naar de belastingdienst ging en niet naar onze eigen kas...

Toch is het heerlijk om te ondernemen en ondanks alle drukte voel je je toch zo vrij als een vogeltje. Maar op het moment dat wij de zaak hadden verkocht, ging er wel een nieuwe wereld voor ons open: we konden na jaren eindelijk weer eens met z'n drieen 's avonds aan dezelfde tafel eten. Dat was gewoon 'raar' in het begin...  :D
#80 - 11-10-2004, 14:12 uur

PBBI

Het is altijd wel wat, als eigen baas en als werknemer. Als je gewoon een eenvoudige baan hebt zonder veel gezeik dan is dat wel ok, maar daar hangt dan meestal weer een 'eenvoudig' loon aan vast. ( en dit betekent in de VS weer meer dan 1 baan hebben  :'() Vooral in een (midden)kaderfunctie, ben zelf 10 jaar bedrijfsleider geweest, is het vaak kl'te.  Je zit dan tussen de gewone werknemers, waarvoor het belangrijkste is dat ze hun geld op tijd krijgen, en de baas (bazen) in. Vaak zijn de ideeën en belangen strijdig met als gevolg dat je van boven en beneden gezeik aan je kop hebt met als gevolg dat je niet met je gezin hoeft te eten omdat je eetlust je wel vergaan is :(
Mijn conclusie, of eigen baas of een eenvoudig baantje zonder verantwoording.
#81 - 11-10-2004, 15:40 uur

heivalido

Hhmmm, je zet me toch aan het denken PBBI, maar dat is het mooie van ons avontuur, we staan overal voor open en god weet wat we over 10 jaar doen in de VS. Wie weet hebben we dan ook een zaakje of werken we gewoon voor een baas. Op dit moment is een eigen zaak nog geen optie, maar ik sluit niets uit voor de toekomst. je weet wat ze zeggen, "zeg nooit nooit"  :D
#82 - 11-10-2004, 22:54 uur

peperzout

ja ja heivalido je gaat gewoon niet weten hoe het balletje gaat rollen he

dus ja voor een baas werken of eigen baas de tijd zal het wel uitwijzen he

maar ik vond het toch wel leuk hoor op die usa markt

en kijk jullie brengen het grote geld binnen dus wij kunnen lekker ontspannen op die usa markten toch ???

hahahahahhahahahah

zie het echt al helemaal voor me hoor


I love florida ;)
#83 - 12-10-2004, 00:17 uur

heivalido

Ik ga gewoon HPS beginnen, Heins Parcel Services, binnen 1 jaar neem ik de hele markt over met mijn service gerichte instelling, Ups, DHL en Fedex beware, Chucky is coming. hahahahhaa, we zien het allemaal wel, no worries  :D
#84 - 12-10-2004, 22:16 uur

Norbert

Het lijkt mij geschikter voor jou om iets in de horeca te beginnen in Amerika. Kun jezelf al dat heerlijke Amerikaanse eten klaar maken.  ;D ;D

Als je daarnaast ook nog een sGrolsch van de tap hebt, dan kun je meteen noteren als klant. Kom ik wel elke vakantie naar Amerika.
 8) 8)
#85 - 13-10-2004, 19:26 uur

heivalido

Om eerlijk te zijn Norbert hebben we daar serieus over nagedacht, maar de Amerikaanse Voedingsmarkt zit boordevol vervelende regeltjes waardoor dit heel moeilijk is. Maar het staat serieus in ons ideeen boek   :)
#86 - 13-10-2004, 22:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15