Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mijn route - tips en adviezen gevraagd

Discussie gestart

Souraia

Hallo mensen,

Ik ga 1 september mijn grote droom waarmaken, en onderstaande route moet het een beetje gaan worden.
Zodra ik niets meer ga wijzigen ga ik enkele hotels/motels boeken. Vandaar dat ik hem op hier zet voor wat tips en adviezen.


Dag 1 Aankomst LA  :)
Dag 2 Vertrek La naar San Diego (Bezoek Sea World ipv zaterdag dag 3)
Dag 3 San Diego
Dag 4 vertrek SD richting Laughlin
Dag 5 Grand Canyon (overnachting Maswik Lodge)
Dag 6 vertrek GC naar Kayenta
Dag 7 Vroeg vertekken naar Page (als haalbaar Anteloppe Canyon anders Lake Powelle en dag 8 Anteloppe Canyon
Dag 8 Page (vertrek in de middag richting Bryce)
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 vertrek uit BC, richting Zion
Dag 11 ZIon (vertrek laat in de middag naar Las Vegas)
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Vertrek uit LV richting Death Valley- overnachting in Beatty
Dag 15 vertrek DV richting Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite (vertrekken begin van de middag)
Dag 18 San Fransisco
Dag 19 San Fransisco
Dag 20 San Fransisco (vertrekken ochtend richting Monterey
Dag 21 Monterey (vertrekken in de middag richting Santa Monica)
Dag 22 Santa Monica
Dag 23 Santa Monica
Dag 24 LA
Dag 25 Vertrek LA richting Washington
Dag 26 Washington
Dag 27 Washington
Dag 28 vertrek vanuit Washington
Dag 28 Amsterdam  :'(
#1 - 01-03-2005, 12:19 uur

Norbert

De reis ziet er goed uit.  Enigste opmerking die ik heb is van Monterey naar Santa Monica. Dit is wel een behoorlijk eind rijden, alhoewel het wel te doen is in 1 dag. Ik ben in 2003 ook van Montery naar Los Angeles gereden. Het was die dag echter wel flink doorrijden. Zo had ik graag Hearst Castle de rondleiding genomen, maar daar die een paar uur duurde, heb ik dit toen niet gedaan. De volgende dag zouden we weer terug vliegen naar Amsterdam namelijk.
#2 - 01-03-2005, 19:34 uur

Jez

Wil je in Kayenta overnachten?
Daar zitten slechts 2 motels, Best Western en Holiday Inn.
Hou dan rekening met hoge motel-prijzen (hoger dan elders)! Wij hebben in Kayenta bij Best Western ruim 100$ betaald en ik meen dat HI nog duurder was.

Bovendien was het hier erg druk (we konden nog wel zonder reservering een kamer krijgen, maar dit was op 30 sept.); het zat aardig vol. En ik vond het niet zo prettig om achterlijk vroeg gewekt te worden door die mongool die z'n Goldwing-met-radio, die de boel vast warm liet draaien onder mijn raam......
#3 - 01-03-2005, 21:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Souraia

De reis ziet er goed uit.  Enigste opmerking die ik heb is van Monterey naar Santa Monica. Dit is wel een behoorlijk eind rijden, alhoewel het wel te doen is in 1 dag. Ik ben in 2003 ook van Montery naar Los Angeles gereden. Het was die dag echter wel flink doorrijden. Zo had ik graag Hearst Castle de rondleiding genomen, maar daar die een paar uur duurde, heb ik dit toen niet gedaan. De volgende dag zouden we weer terug vliegen naar Amsterdam namelijk.

Norbert bedankt voor je reactie. Wij gaan het in eerste instantie proberen, mocht het idd niet lukken dan zullen wij tussenin ergens overnachten en de dag erna onze reis vervolgen.
#4 - 02-03-2005, 10:02 uur

Souraia

Wil je in Kayenta overnachten?
Daar zitten slechts 2 motels, Best Western en Holiday Inn.
Hou dan rekening met hoge motel-prijzen (hoger dan elders)! Wij hebben in Kayenta bij Best Western ruim 100$ betaald en ik meen dat HI nog duurder was.

Bovendien was het hier erg druk (we konden nog wel zonder reservering een kamer krijgen, maar dit was op 30 sept.); het zat aardig vol. En ik vond het niet zo prettig om achterlijk vroeg gewekt te worden door die mongool die z'n Goldwing-met-radio, die de boel vast warm liet draaien onder mijn raam......

Jez ik hoef niet perse in Kayenta te overnachten. Heb jij toevallig nog tips waar ik beter kan overnachten dan ik Kayenta?
#5 - 02-03-2005, 10:04 uur

Jez

Hee, ik zit net je route te bekijken, maar waarom wil je naar Kayenta?
Dit is alleen logisch als je naar Monument Valley wilt. Anders kun je beter Kayenta laten zitten en direct naar Page rijden.

En als ik nog een suggestie mag doen: ga niet via Laughlin maar via Sedona naar de GC. Dit is een schitterende route en als je naar de South Rim wilt, ook logischer.
#6 - 02-03-2005, 20:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Souraia

Hee, ik zit net je route te bekijken, maar waarom wil je naar Kayenta?
Dit is alleen logisch als je naar Monument Valley wilt. Anders kun je beter Kayenta laten zitten en direct naar Page rijden.

En als ik nog een suggestie mag doen: ga niet via Laughlin maar via Sedona naar de GC. Dit is een schitterende route en als je naar de South Rim wilt, ook logischer.

Jez bedankt weer voor je reactie. Ik wil naar Kayenta idd voor Monument Valley. Ik denk dat het via Page te ver rijden is, dus vandaar Kayenta.

Je 2e tip is geweldig, dit wist ik niet. Is de route toevallig ook korter? Ik ga idd  naar de South Rim.
#7 - 02-03-2005, 23:31 uur

Jez

Die route is ietsje langer, misschien 30 km meer, maar zeker de moeite waard! En als je eerst de Interstate pakt van San Diego naar Phoenix, dan schiet je wel meer op.

Het probleem van de weg van de GC naar Monument Valley is dat er niet zoveel fatsoenlijke plaatsjes liggen, dus weinig overnachtingsmogelijkheden (mooi scrabblewoord). Daarom zal Kayenta wel zo duur zijn.

Ondanks dat Monument Valley erg mooi is, zou je ook kunnen overwegen dit te laten schieten. Je ziet nl. op jouw rondreis al soortgelijke dingen. En onze ervaring is, dat je het op een gegeven moment wel geloofd met al die rotsen en canyons. Vooral de GC zal al heel veel indruk maken en de overige parken zijn ook erg mooi.

Ik heb nog een tipje, als je via Sedona naar de GC gaat. Vlak voor Sedona ligt Montezuma's Castle.
Zie http://www.nps.gov/moca/
Dit is niet zo groot; in een half uur/uurtje heb je het wel gezien, maar wel leuk. Het geeft je een beetje een idee hoe Mesa Verde is, in Colorado.

Oh, en je zou de National Park pas kunnen aanschaffen. Daarmee heb je een jaar lang toegang tot alle nationale parken en monumenten en op jouw trip haal je de kosten er makkelijk uit. De pas kost 50 $ en geldt voor jouw voertuig + alle inzittenden.

Je leest hier alles over via de bovenstaande link.

Groetjes, Jez
#8 - 03-03-2005, 11:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

TommyGirl

Onwijs leuke route. De tip van Jez is inderdaad waar, de route vanaf Sedona is geweldig mooi.....Sedona zelf is ook een aardig stadje!

Ik zou Monterey 'skippen', wij vonden dat er veel ophef gemaakt wordt over deze stad en vonden er niet veel aan, maar ja, smaken verschillen dan ook, ik heb helaas geen tip voor je waar je dan wel naartoe kan/moet rijden.

Wanneer je een extra dag in ZION np blijft kun je een mooie wandeltocht maken, ik weet uiteraard niet of je daar van houdt maar wij hebben 'Angels Landing' gelopen, het was zwaar maar zo de moeit waard!!

Succes verder met plannen!
#9 - 04-03-2005, 23:21 uur

Souraia

Jez en Tommygirl bedankt voor jullie tip.
Ik neem Sedona in mijn route op en laat Laughlin voor wat het is.

Ik denk niet dat wij een erg lange wandeling gaan doen, omdat ons zoontje van dan 3 jaar bij ons is en wij niet al te vermoeiende wandelingen willen en kunnen gaan doen. We zullen zeker wel korte wandelingen maken.

Tommygirl, zijn jullie in Monterey ook in het aqarium geweest? daar is het ons namelijk meer om te doen.
#10 - 05-03-2005, 23:29 uur

FreezeM

Misschien heb je wat aan onze ervaringen van afgelopen december:
http://www.helloworlditsme.com/archives/cat_holiday.php

In San Diego moet je zeker naar Old Town en daar Mexicaans eten. Heeeerlijk!

In San Francisco is het Chancellor Hotel op Union Square een aanrader. De locatie is top, het is sfeervol en veel kleine extraatjes. Zoals een gratis badeend (ja, mag je meenemen), gratis pot snoep op de kamer, elke middag gratis " tea and cookies"  in de lobby. Elke kamer heeft een goed bad om heerlijk bij te komen van een lange dag heuvel op en af in San Francisco. En daarna loop je in een paar minuten naar een theater of restaurant ;)

P.S. Souraia, die naam hoor je niet vaak. Toevallig in Den Haag op schook gezeten ook nog?

#11 - 07-03-2005, 17:00 uur

Souraia

Hoi Freeze,

Wat een leuk reisverhaal, leuke foto's ook. Mag ik vragen waarom je het in het Engels hebt gedaan?

Het hotel ziet er idd erg leuk uit, helaas is die een klein beetje boven ons budget.

Bedankt voor de tip van het Mexicaans eten in San Diego, ik ben dol op Mexicaans eten.

Nee ik heb niet in Den Haag op school gezeten, ik ben een Amsterdammer  ;D
#12 - 07-03-2005, 21:23 uur

FreezeM

Nieuw!
Blijkt maar weer dat er meer hondjes zijn die vikkie heten, ofzoiets.

Tja, waarom in het Engels. Grotere doelgroep? Hahaha.... de link was naar de website van mijn vriendin. Maar mijn website (dutchcheeseandamericanpie.com) is ook in het Engels :) In het Engels kun je meer mensen bereiken, en veel van mijn kennissen en vrienden kunnen geen Nederlands lezen.
#13 - 08-03-2005, 09:02 uur
« Laatst bewerkt op: 08-03-2005, 09:19 uur door FreezeM »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15