Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ergernis over kippen in de media

Discussie gestart

Bakvet

Vanochtend op het nieuws op de radio gehoord. Ook politieagenten kunnen nu  een boete krijgen als ze te hard rijden.

Ik gaf dit als voorbeeld om aan te geven dat er uit Nederland ook achterlijk nieuws valt te melden. Heb het verhaal daarna nog eens in de krant gelezen. In werkelijkheid ligt het veel genuanceerder dan wat ze hierover op de radio vertelden.

Zo is dat met dat nieuws uit Amerika ook meestal het geval (waar de oorspronkelijke klacht van Dusza over ging).  Journalisten denken dat wij nieuws over Amerika op die manier willen lezen en dan zullen ze het op die manier brengen ook!
#16 - 05-06-2005, 01:00 uur

Dusza

Er is geen dag dat er zo'n bericht niet in de krant staat hier. En wat ik mij dan afvraag, is:
- Is dit nu echt zo belangrijk dat wij, zovele duizenden kilometers daar vandaan, dat écht moeten weten?
(zo ja, waarom lees ik dan nooit zo'n berichten uit Duitsland, Scandinavië of Portugal, dat ligt toch veel dichterbij dus je zou verwachten dat dat toch nog meer relevantie heeft voor ons)
- Is dit nu werkelijk zo uniek dat het énkel maar in de VS kan gebeuren, en wil men het ons daarom laten weten?
Neen op geen van deze vragen dus.
Voor mij lijkt het dus het dagelijkse stukje "Amerika belachelijk maken". En dat vind ik de naam journalistiek niet waardig. Maar ja, we kunnen er ondertussen toch maar mee lachen, hé Chief?!
#17 - 05-06-2005, 09:25 uur

Mississippi

Er is geen dag dat er zo'n bericht niet in de krant staat hier. En wat ik mij dan afvraag, is:
- Is dit nu echt zo belangrijk dat wij, zovele duizenden kilometers daar vandaan, dat écht moeten weten?

In Nederland is altijd grote belangstelling voor wat er in de VS gebeurd. Dat geldt voor grote en kleine gebeurtenissen.

Waarschijnlijk komt dat omdat alles wat daar aan de hand is, na enige tijd ook in NL zal plaatsvinden. Dat geldt niet alleen voor de introductie van televisie, koelkasten, PCs en SUV's  maar ook voor niet-materiele zaken als veranderingen in de gezondheidszorg, gevangeniswezen en schietpartijen op scholen. Dus, belachelijk of niet, het komt eraan  ;D






#18 - 05-06-2005, 11:29 uur

PetraVS

Ik denk, dat het er ook mee te maken heeft, dat de media hier het allemaal rapporteren.  In landen als Rusland en China bijvoorbeeld is er veel meer controle op wat er in de media verschijnt.  En dat vind ik hier toch wel fijn, die vrijheid van de pers, ook al zijn er soms berichten waarvan ik denk "waar is de waarde van dit bericht?"  ::)
#19 - 05-06-2005, 17:21 uur

Chiefram

Er is geen dag dat er zo'n bericht niet in de krant staat hier. En wat ik mij dan afvraag, is:
- Is dit nu echt zo belangrijk dat wij, zovele duizenden kilometers daar vandaan, dat écht moeten weten?

In Nederland is altijd grote belangstelling voor wat er in de VS gebeurd. Dat geldt voor grote en kleine gebeurtenissen.

Waarschijnlijk komt dat omdat alles wat daar aan de hand is, na enige tijd ook in NL zal plaatsvinden. Dat geldt niet alleen voor de introductie van televisie, koelkasten, PCs en SUV's  maar ook voor niet-materiele zaken als veranderingen in de gezondheidszorg, gevangeniswezen en schietpartijen op scholen. Dus, belachelijk of niet, het komt eraan  ;D

100% mee eens!

De eerste idiote claim bij de Nederlandse rechtbank (ben alleen vergeten waar het ook al weer over ging) ligt er ook al. De media had het al gelijk over Amerikaanse toestanden.
#20 - 05-06-2005, 17:24 uur

Dusza

De eerste idiote claim bij de Nederlandse rechtbank (ben alleen vergeten waar het ook al weer over ging) ligt er ook al. De media had het al gelijk over Amerikaanse toestanden.

Wat dacht je van deze:
"Man betwist boete met fysica
03/06/2005      

Als we een manier vinden om een boete te ontlopen, dan grijpen we die kans. Een man die een zware boete moet betalen wegens eens snelheidovertreding, heeft een wel heel creatieve oplossing gevonden om zijn straf te ontlopen. In een brief naar de rechter legt hij uit waarom zijn straf overdreven is.

“Op de verkeerborden staan niet altijd eenheden aangegeven”, begint de overtreder zijn logische uitleg. “In ons land is het metrisch stelsel verplicht en zijn de eenheden van het internationale stelsel van toepassing. Dat wil dus zeggen dat de Belgische verkeersborden uitgedrukt zijn in meter per seconde. Want in het internationale systeem is de meeteenheid de meter en de tijdseenheid de seconde.”

Vervolgens maakt de man een aantel berekeningen volgens de wetten van de fysica om te bewijzen dat hij zelfs onder de toegelaten snelheid reed. Hij besluit: “Vermits er op de borden niets staat, kan men enkel besluiten dat het om de wettelijke basiseenheden gaat, meter per seconde. En dus ben ik onder de toegelaten snelheid gebleven.” Het is zeer twijfelachtig of de rechter de redenering van de man zal volgen. Van ons krijgt hij alvast de originaliteitsprijs."


#21 - 05-06-2005, 17:46 uur

Chiefram

HAHA !!!

Schitterend! Ik hou van zulke mensen!!!
#22 - 05-06-2005, 21:37 uur

Mississippi


“..... Dat wil dus zeggen dat de Belgische verkeersborden uitgedrukt zijn in meter per seconde. Want in het internationale systeem is de meeteenheid de meter en de tijdseenheid de seconde.”





Dan mag je dus 180 km/h in de bebouwde kom !!!!

 ;D :D ;) :) :o :-[ :-\
#23 - 06-06-2005, 08:58 uur
« Laatst bewerkt op: 06-06-2005, 09:41 uur door Mr Mississippi »

Chiefram

Shit! Heb ik me in Belgie altijd te netjes gedragen en had ik helemaal niet elke keer naar Duitsland gehoeven om even lekker door te blazen! Belgie was stukken dichterbij!!!  :-[ :-X :-\

#24 - 06-06-2005, 15:58 uur

hdeweert

Zo ik heb me even door deze draad heen geworsteld. Toch leuk zo’n therapeutische draad.
Harm
#25 - 06-06-2005, 21:06 uur

Dusza

Zo ik heb me even door deze draad heen geworsteld. Toch leuk zo’n therapeutische draad.
Harm

Ik hoop dat ik me vergis, maar ik vind je toon nogal beledigend overkomen.  >:(
#26 - 07-06-2005, 13:25 uur

hdeweert


Kip beboet omdat ze straat overstak  ???


De eigenaars van Ophelia, een zwarte Poolse hen, konden hun oren niet geloven toen ze een boete van 45 euro in de bus kregen. Reden: hun kip wandelde illegaal over de straten van Californië.

Volgens de Californische wet is het verboden een veestapel over de weg te laten lopen. Huisdieren ontsnappen echter wel aan die bizarre maatregel.

Uiteindelijk moesten er zelfs advocaten aan te pas komen die kwamen aantonen dat de kip niets met een veestapel te maken had en als pluimvee moest gecatalogeerd worden. Zo werd Ophelia alsnog van alle schuld vrijgepleit.


Het gaat dus over politievertoon bij plassende Nederlanders in damestoiletten, overstekende kippen, politie die kleuter in de boeien slaat,enz....
Moet je dan nog verbaasd zijn dat mensen je raar aankijken als je zegt dat je overweegt om in Amerika te gaan wonen?
Want 'Jan met de Pet' krijgt toch wel een heel belachelijk zicht op de States. Vul het bovenstaande nog aan met berichten over vliegtuigjes die 'verloren' vliegen boven Washington DC, Bush die ondersteboven een boek leest, ...

(zo, nu is't van mij af, dat doet deugd)

Het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen of zo. En als je je gekwetst voelt.
Bij deze mijn verontschuldigingen. Ik kreeg niet de indruk dat je iemand met lange tenen was.
Maar als je zelf de opmerking maakt dat je het van je af moet schrijven.
Ga je er toch wat van denken.
Iemand moet zich toch ergens over kunnen ergeren, zeker Nederlanders.
Harm

#27 - 07-06-2005, 15:25 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2005, 15:26 uur door hdeweert »

Dusza

Dan heb ik me (gelukkig) vergist.  ;)

Moest je er bezorgd om zijn  ;D 'k heb echt geen therapie nodig hoor! Vind het alleen zonde dat je je tegen zo'n berichten soms moet gaan "verdedigen".
#28 - 07-06-2005, 17:38 uur

hdeweert

Gelukkig maar. Wat dat betreft hebben we dezelfde
mening. Na terugkomst van een paar weken Amerika
heb ik veel door moeten worstelen om een beetje bij
te komen. Ik kon het niet laten om deze opmerking te
maken. Ik denk namelijk niet dat het zetten van rare
stukjes in de krant een structureel gebeuren is . De
nadruk ligt n.l. op het rare. Maar als het in journalistiek
land even komkommertijd is verschijnen dit soort
berichtjes. Meestal zijn ze overgenomen van andere
persbureaus. Het belachelijk maken van Amerika ,wat
ik uit jou verhaal proef, is volgens mij dan ook geen
opzet. Deze stukjes hebben meestal ook in het
plaatselijke sufferdje gestaan.
Harm
#29 - 08-06-2005, 09:15 uur

Chiefram

Ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Juist door dit soort onbelangrijke dingen in de media te plaatsen en daarbij nog met grote letter het woord AMERIKA erbij, dan heb je toch altijd weer die wat negatieve klankt richting de Amerikanen, die niet helemaal goed bij hun hoofd blijken te zijn.

Wat krijg je dan?

Mensen die nog nooit in Amerika geweest zijn, de mensen hier en hun manier van denken en de kultuur er achter niet kennen, gaan zich nog meer tegen dit land keren. Een goed voorbeeld hiervan is de afschildering van George Bush in de media. Die man kan gewoon helemaal niets goed meer doen.

De media schrijft iets en het wordt kwakkeloos aangenomen. De een lult de ander na.
#30 - 08-06-2005, 14:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15