Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wal*Mart

Discussie gestart

Dusza

Annemiek, dat was een hele brok om te lezen!
En als je het boek van Barbara Ehrenreich leest, die er zelf undercover gewerkt heeft, dan kom je echt nog wel andere argumenten tegen...
#46 - 03-08-2005, 08:56 uur

Annemiek

Ik heb het boek net uit. Indrukwekkend, veel wist ik wel al, maar je wordt er weer even met de neus opgedrukt. Ik geloof overigens niet ht alleeen Wal Mart is die hun werknemers slecht behandeld, maar ze worden een doelwit doordat ze de grootste zijn.
Annemiek
#47 - 03-08-2005, 12:06 uur

Dusza

Denk dat het nodig is dat we af en toe eens herinnerd worden aan zo'n verhalen. Het is een luxe als je je niet af moet vragen of je morgen weer genoeg geld gaat hebben om nog ergens te kunnen slapen, net zoals het een luxe is om je geen zorgen te hoeven maken als je ziek wordt omdat het doktersbezoek niet betaalbaar is, om dan nog maar over de medicijnen te spreken.
En verhalen als dat van Barbara Ehrenreich doen ons af en toe eens stil staan bij die leefwereld. En dat is nodig.
#48 - 03-08-2005, 12:18 uur

Reba

ah! de wal mart 1 van mijn favourite malls lkkr goedkoop en toch ook leuk!
#49 - 23-08-2005, 14:56 uur
XxX_XxX

Chiefram

Eigenlijk best wel grappig...

Iedereen is hier gek op zaken zoals Wal*Mart, K-Mart, TARGET, etc... maar in Nederland ben ik in mijn hele leven nog geen fanatieke ZEEMAN, BRONS fans tegengekomen. Sterker nog, alleen maar mensen die zeggen daar nooit te komen.
#50 - 23-08-2005, 15:27 uur

stinger

 Chief,dat is geen vergelijking,Wallmart,Target,en K-Mart lijken dus helemaal niet op zeeman,wibra en brons.

of ben je het niet met me eens ;)
#51 - 23-08-2005, 20:14 uur

sweatbox

Ik ben het wel met Chief eens. Iemand die Albert Heijn, C1000 of Carrefour-fan is verklaar je toch ook voor gek.

WTF is Brons?
#52 - 23-08-2005, 20:36 uur

Chiefram

De groote van de winkel en het (in het algemeen genomen) aanbod zijn inderdaad niet als konkurenten te vergelijken, maar de klasse waarin deze winkels zich begeven in vergelijking met wat wij in Nederland hebben, kun je het wel als een zelfde 'soort' zien.

Okay, TARGET is wat luxer en duurder van Wall*Mart, maar Wall*Mart vind ik wel degelijk een Amerikaanse versie van de Wibra, Brons of Zeeman.

Ik zeg niet dat het verkeerd is, ik ben zelf een TARGET liefhebber, maar ik zal in Nederland nooit zeggen dat ik een ZEEMAN of WIBRA liefhebber ben...
#53 - 23-08-2005, 21:03 uur

amerikagek

ben 1 keer in een Wal*Mart geweest, tering wat is dat GROOT, en idd de prijzen zijn niet duur, zou ut dus wel weten als in in amerika woonde. ;D
#54 - 24-08-2005, 09:51 uur

Kinneret

De groote van de winkel en het (in het algemeen genomen) aanbod zijn inderdaad niet als konkurenten te vergelijken, maar de klasse waarin deze winkels zich begeven in vergelijking met wat wij in Nederland hebben, kun je het wel als een zelfde 'soort' zien.

Okay, TARGET is wat luxer en duurder van Wall*Mart, maar Wall*Mart vind ik wel degelijk een Amerikaanse versie van de Wibra, Brons of Zeeman.

Ik zeg niet dat het verkeerd is, ik ben zelf een TARGET liefhebber, maar ik zal in Nederland nooit zeggen dat ik een ZEEMAN of WIBRA liefhebber ben...

Ben ik het wel en niet mee eens, ik zie het meer als een grote combinatie van de AH en de Bijenkorf waar van alles word verkocht, alleen het aanbod is van lagere luxe, voorbeeld, op een shirt staat geen Ralph Lauren maar een normaal printje, patroontje of helemaal niks, het heeft wel wat weg van de zeeman maar ik kan het niet echt vergelijken.
#55 - 25-08-2005, 02:29 uur

sweatbox

Ben ik het wel en niet mee eens, ik zie het meer als een grote combinatie van de AH en de Bijenkorf waar van alles word verkocht, alleen het aanbod is van lagere luxe, voorbeeld, op een shirt staat geen Ralph Lauren maar een normaal printje, patroontje of helemaal niks, het heeft wel wat weg van de zeeman maar ik kan het niet echt vergelijken.

Als ik het goed begrijp is de Wal-Mart vergelijkbaar met een Franse Hyper Marché. Volledig assortiment, 50 kassa's of meer, en overal kun je parkeren. Je kunt er vast ook ergens eten.
#56 - 25-08-2005, 07:30 uur
« Laatst bewerkt op: 25-08-2005, 19:57 uur door sweatbox »

Ebelix

Een hele goede vergelijking. Vaak zit er een vestiging van McDonalds of Burger King in. Is dat niet het geval zijn er vaak wel andere mogelijkheden om te eten.
#57 - 25-08-2005, 09:16 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Kinneret

Ja dat klopt en vaak is er dan nog een pharmacist en dergelijke
#58 - 25-08-2005, 17:28 uur

stinger

Wij hebben zo genoten in de wal mart,kmart en target,maar dat komt mischien dat wij al jaren niet meer in de normale werled zijn geweest  ;D

Wij hebben echt van alles gekocht dvd's cd's kleding,fotocamera,foto's laten afprinten,brandcd's enz enz en zelfs 2 nieuwe koffers om alles weer mee terug naar Bonaire te nemen. ;D
#59 - 25-08-2005, 21:49 uur

Kinneret

Ook altijd handig in florida, de musquito bescherm netjes, heerlijk!
Oftewel ze hebben echt alles, van autobanden tot aan boter en zelfs fietsen en agh ja gooi er maar eeen paar geweren bij, wat ik  overigens een van de weinige minpunten aan amerika vind, heb je een rijbewijs en ben je 18+ dan kun je ook even een geweer aanschaffen.
#60 - 26-08-2005, 00:39 uur
« Laatst bewerkt op: 26-08-2005, 00:50 uur door Meinthebox »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15