Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie heeft er nog tips voor onze route?

Discussie gestart

ejb

Een verrassende wending. Je trapt geen open deur in, gelukkig maar. Ik dacht dat ik de enige hier was die er zo over los Angeles dacht. Het is een stad waar je moeite voor moet doen. Het is niet voorspelbaar,  logisch of direct toegankelijk. Juist dat vind ik aantrekkelijk. Die tien miljoen mensen die daar wonen zijn toch niet gek.
Als tiener ging ik al wel eens info bij reisbureau's halen en dan zei ik dat ik naar Los Angeles wilde (ben er pas drie maanden terug voor het eerst geweest hoor, maar ja) en dan zeiden ze altijd dat San Fransisco veel leuker, mooier, etc. was en dat L.A. nou niet echt leuk was om naartoe te gaan. Ben nu dus in beide steden geweest en zou zo weer terug gaan naar L.A.. En veel minder snel naar San Fransisco, maar blijkbaar denkt 'de gemiddelde Nederlander' ;D daar anders over. Natuurlijk is San Fransisco een duidelijkere stad en waarschijnlijk ook wel mooier, maar geef mij maar uitdaging en afwisseling en uitersten, heerlijk!!!!
#31 - 20-08-2005, 00:06 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2005, 00:24 uur door ejb »



Jez

Ik ben al de zoveelste die het zegt maar toch: Je moet echt naar Yosemite!


Ja, wel bij de groep blijven hoor!

Het fijne van Amerika vind ik juist dat de mensen in dat land je in je waarde laten. Ze proberen er hooguit achter te komen waarom je iets doet, maar zullen zelden of nooit zeggen "je kunt veel beter dit of dat doen."

Ja maar ik bedoem het niet letterlijk, meer zoiets van dit is echt geweldig!

Het is geen persoonlijke aanval, hoor! Het valt me alleen wel eens op, dat er af en toe wordt gezegd "Ja, maar je MOET dit zien/doen en je bent gek als je het anders doet". (behoorlijk vrij vertaald  ;) ) Dat bedoel ik met een mening opdringen.

Maar mocht iemand zich aangesproken voelen, dan kan diegene hier misschien eens over na denken? Of niet!  ;D ;D ;D
#32 - 20-08-2005, 00:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

Ik heb San Francisco, net als New York, ervaren als een Europese stad. Los Angeles is volgens mij de meest noordelijke gelegen Zuid-Amerikaanse stad. Twee jaar geleden ben ik twee weken in Sao Paulo, Brazilië, geweest. Die twee steden lijken op elkaar. Groot, weinig structuur, klein onduidelijk stadshart met veel armoede, onduidelijk openbaar vervoer en een verstopte infrastructuur. De uitersten zijn in Sao Paulo nog vele malen groter dan in Los Angeles.
Waarschijnlijk was Los Angeles hierdoor voor mij als stad veel beter te plaatsen. Nu moet ik wel toegeven dat ik een stedenfreak ben. Ik geniet van de afwisseling en diversiteit.

Terzijde: Rio de Janeiro is als stad echt geweldig, qua ligging onovertroffen.
#33 - 20-08-2005, 00:24 uur

ejb

Ja, dat vergelijkingsmateriaal heb ik niet, ik weet alleen dat ik zo in (de buurt van) Los Angeles zou willen wonen en minder snel voor San Fransisco zou kiezen als ik de keuze zou hebben...
#34 - 20-08-2005, 00:27 uur



sweatbox

Ja, dat vergelijkingsmateriaal heb ik niet, ik weet alleen dat ik zo in (de buurt van) Los Angeles zou willen wonen en minder snel voor San Fransisco zou kiezen als ik de keuze zou hebben...

Same state, different solar system.  ;D
#35 - 20-08-2005, 00:30 uur

usfreak

Ik zou helemaal niet in een grote stad willen wonen.  YUK!
Ik zou eerder voor een voorstadje kiezen.
(vancouver, WA  bijvoorbeeld)

Tijdens alle vakanties hebben we de grote steden vermeden daar het kon.
Behalve San-Francisco Want tja daar MOET je geweest zijn   ;D
#36 - 20-08-2005, 00:32 uur

Jez

Ik denk dat San Francisco heel leuk is voor toeristen, als stedentrip zeg maar. In LA voel ik me echter thuis. Waarschijnlijk ook doordat we hier veel familie hebben wonen. Ik vind het een heerlijke stad, terwijl ik helemaal niet zo van steden hou!
#37 - 20-08-2005, 00:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ejb

Ik hoef zelf ook niet per sé in de grote stad te wonen, maar er dan toch wel heeel dicht bij. In L.A. kan je soms in de stad wonen en toch het gevoel hebben helemaal buiten te wonen, neem de Hollywood Hills, vlak bij alles, maar met het gevoel van 'buiten' Daar betaal je dan natuurlijk ook wel voor...)
#38 - 20-08-2005, 00:40 uur



sweatbox

Ik denk dat San Francisco heel leuk is voor toeristen, als stedentrip zeg maar. In LA voel ik me echter thuis. Waarschijnlijk ook doordat we hier veel familie hebben wonen. Ik vind het een heerlijke stad, terwijl ik helemaal niet zo van steden hou!

San Francisco kun je als stedentrip bezoeken, Los Angeles niet. Wil je San Francisco echt leren kennen moet je daar, net als voor Los Angeles, moeite voor doen. Je moet de tijd nemen om verder te kijken dan Alcatraz en Fishermans Warf.
Als je niet van steden houdt, gaat alles over, no offence.
#39 - 20-08-2005, 00:43 uur

ejb

Natuurlijk heeft uiteindelijk elke stad wel zo z'n charmes en om een stad echt te leren kennen moet je altijd verder kijken dan je neus lang is, maar in de ene stad heb je het gevoel dat je thuis bent, of er wel zou kunnen/willen wonen en in de andere niet, soms weet je niet eens waarom...
#40 - 20-08-2005, 00:46 uur



schorp

Ik hoef zelf ook niet per sé in de grote stad te wonen, maar er dan toch wel heeel dicht bij. In L.A. kan je soms in de stad wonen en toch het gevoel hebben helemaal buiten te wonen, neem de Hollywood Hills, vlak bij alles, maar met het gevoel van 'buiten' Daar betaal je dan natuurlijk ook wel voor...)

Ik heb in vele wijken in L.A. gewoond inclusief in de Hollywood Hills; In de Hollywood Hills voelde ik gewoon normaal alsof ik in L.A. woonde, dit kwam vooral omdat alles, wat mij dierbaar was (aan winkels, etc.) heel dichtbij was, gewoon een drive down the hill).  

Misschien zal ik het gevoel waar je het over hebt, meer met de Valley hebben (waar ik binnenkort naartoe verhuis.)
#41 - 20-08-2005, 00:51 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2005, 00:54 uur door schorp »

ejb

Wow, you lucky guy!
Ja, jij kent L.A. natuurlijk vele malen beter dan ik, dus misschien geldt het voor de Valley nog veel meer, maar ik had al niet meer het idee in een (grote) stad te zijn toen we in de Hollywood Hills reden (okay, ligt misschien ook nog wel een beetje aan welk deel..).
#42 - 20-08-2005, 00:54 uur



schorp

Wow, you lucky guy!
Ja, jij kent L.A. natuurlijk vele malen beter dan ik, dus misschien geldt het voor de Valley nog veel meer, maar ik had al niet meer het idee in een (grote) stad te zijn toen we in de Hollywood Hills reden (okay, ligt misschien ook nog wel een beetje aan welk deel..).

Je bent wel bewust dat het rustiger is hoor, als dat is wat je bedoelde!!  Ik woon nu in een townhouse in het midden van Hollywood, van Sunset Blvd. af op de grens van West Hollywood en het is hier altijd druk (ik vind dat ook leuk hoor!!!) Maar er was wel duidelijk verschil tussen rustigheid met Hollywood en Hollywood Hills.
#43 - 20-08-2005, 01:00 uur

schorp

Ik denk dat San Francisco heel leuk is voor toeristen, als stedentrip zeg maar. In LA voel ik me echter thuis. Waarschijnlijk ook doordat we hier veel familie hebben wonen. Ik vind het een heerlijke stad, terwijl ik helemaal niet zo van steden hou!

Woohoo L.A. wins!!!  Ik hou van Los Angeles, ik ben altijd super blij om naar San Francisco te gaan (ben er met mijn moeder en zusje) voor een week gegaan (van L.A. via Highway 1 naar SF gereden), en het is een leuke, gezellige en zeer mooie stad, maar ik ben altijd blij om weer terug in L.A. te zijn.
#44 - 20-08-2005, 01:02 uur

sweatbox

Natuurlijk heeft uiteindelijk elke stad wel zo z'n charmes en om een stad echt te leren kennen moet je altijd verder kijken dan je neus lang is, maar in de ene stad heb je het gevoel dat je thuis bent, of er wel zou kunnen/willen wonen en in de andere niet, soms weet je niet eens waarom...

Sorry, het is niet als verwijt bedoelt. Ik wil eigenlijk alleen zeggen, dat ik het als positief ervaar als mensen de tijd menen om de grote steden van California te verkennen. Ik krijg op dit forum nogal eens de indruk dat men de grote steden als een bijzaak of een noodzakelijk kwaad beschouwd.
Ik kan me zelfs heel goed voorstellen dat jij graag in LA zouden willen wonen. Ik deel dat gevoel.

#45 - 20-08-2005, 01:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15