Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voldoen aan de eisen

Discussie gestart

FreezeM

In elk geval is het zinnig om diploma's e.d. alvast te laten vertalen als je mee gaat doen met DV2007. Hoe eerder hoe beter, die dingen bederven niet :)

Hein had natuurlijk wel meer werkervaring, had zelfs al in de VS gewerkt toch? Misschien dat dat toch in hun voordeel was? Ik kan niet in het hoofd de consul kijken. Ik denk inderdaad dat TravelR de ambassade en het consulaat door elkaar haalt. TravelR, was je in Den Haag of in Amsterdam?
#46 - 03-10-2005, 16:34 uur

FreezeM

Als je zowel op je MAVO en/of werkervaring bent afgewezen, dan begrijp ik het nog steeds niet. Je moet aan kunnen tonen dat je werkervaring hebt van minimaal 2 jaar aaneengesloten in de afgelopen 5 jaar. Er wordt met geen woord gerept over in welke 'klasse' je werkzaam moet zijn geweest.

Hier moet ik je toch even corrigeren Chief :)

http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1318.html
two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used to determine qualifying work experience.
#47 - 03-10-2005, 16:36 uur

Chiefram

Dan 'slik' ik dat laatste maar weer in...  :-\

 ;)
#48 - 03-10-2005, 16:39 uur

androb

En dan komen we weer op het punt dat ik niet weet of ik mijn man moet inschrijven of niet!!!  :o
Zelfs met google komt die lijst niet te voorschijn volgens mij want dat heb ik een keer geprobeerd
#49 - 03-10-2005, 16:50 uur

FreezeM

Als je man niet meedoet wint hij zeker niet ;)
#50 - 03-10-2005, 17:12 uur

TravelR



Leuk om te zien dat hier men elkaar wilt helpen, wat ik alleen probeer te vermijden is dat het niet zeker is dat MAVO je dor laat (mayB afhankelijk van het feit of je het laat vertalen of niet dat weet ik dus niet)
Geloof me ik ben in Amsterdam op het consulaat geweest.
Heb met spoed de medische keuring moeten regelen en op alle fronten moeten dokken voor de gebruikelijke kosten.
Ook ik dacht dat als je zo ver komt het wel red, maar nee hier wordt pas echt gekeken hoe of wat.
Ja voor die tijd ben je wel gechecked of je het land in zou worden gelaten.
Helaas mijn baas waar ik die werk ervaring had was failiet en we waren niet vriendelijk uit elkaar gegaan.
Afkoop regeling je kent het wel.
Het enige wat ik dus niet had was de vertalingen want die waren niet nodig zij men op het consulaat (dat nummer heb ik gebruikt voor de laatste check) waarom a omdat mijn tijd drong b omdtat ik zoveel contracten had en etc dat dit ook wel in de papieren ging lopen.
Geld kon ik dus overleggen in €6000,- en credit cards die tot € 15000,- konden dus ook dat deel zou gedekt wezen, waren het niet dat mijn sponsor hier het I134 voor had ingevuld.

Maar als ik het goed begrijp zijn er dus mensen gewoon door gekomen met alleen MAVO (vertaald en beedigd) zonder werk ervaring?
Dus eigenlijk heeft de vertaling mij de nek om gedaaid  :-\
En ja geloof me het was ZEER SHITTY zo close te zijn en toch niet er dor te komen.
Daarom wil ik het graag allemaal van te voren weten en wie weet kan iknog aanspraak maken op de DV 2005 case hoewel ik daar niet echt in geloof.

Greetz


http://online.onetcenter.org

Hier kan je werk ervaring checken
#51 - 03-10-2005, 17:15 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 17:21 uur door TravelR »

RedBaron

Waar kan ik dat laten vertalen mijn diploma??? en de rest dat nodig is dan ook nog.
#52 - 03-10-2005, 17:35 uur

Chiefram

Gewoon, bij elk normaal vertaalburo. Alleen moet je het wel beedigd laten vertalen, dus niet 'zomaar'.

Wij waren zelf per dokument 50 euro kwijt, dus dat liep inderdaad behoorlijk op in de papieren. Later kwamen we er achter (via Heivalido, ook een forum lid hier) dat er een buro is die zwat het hele zaakje beedigd wilde vertalen voor totaal 50 euro!!! Dus je moet wel even 'shoppen'.

Overigens kun je de meeste papieren die je nodig hebt al gelijk in het Engels aanvragen. Scheelt weer een hoop kosten.

Om nog even terug te komen op TravelIR:

Als het puur en alleen om je vertaling gegaan zou zijn, dan had het Consulaat je nog een tweede kans gegeven door je nog een keer terug te laten komen MET de vertalingen.

Ik begrijp nu dus inderdaad dat je wel degelijk bent afgewezen op een MAVO diploma. :(

Heel vreemd. Misschien precies de verkeerde persoon achter het loket getroffen, of jullie stonden elkaar niet aan... :(

Dit is wel heel erg lullig... inderdaad: zo dichtbij...  ??? :-\ :-[ :-X
#53 - 03-10-2005, 18:03 uur

TravelR


Ik heb die kans gehad om mijn X baas zover te krijgen een Engelse verklaring  te laten maken waardoor ik wel in zone 4 zou kunnen worden geplaatst.
Maar dit ging dus helaas niet.
Maar strikt genomen kan het MAVO diploma ook niet voldoen aan 12 jaar opleiding gelijk aan High School.
Want lagere school is maar 6 jaar dus met vervolg op HAVO kom je idd netjes op de 12 jaar.

Greetz

#54 - 03-10-2005, 18:52 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 18:52 uur door TravelR »

schorp


Ik heb die kans gehad om mijn X baas zover te krijgen een Engelse verklaring  te laten maken waardoor ik wel in zone 4 zou kunnen worden geplaatst.
Maar dit ging dus helaas niet.
Maar strikt genomen kan het MAVO diploma ook niet voldoen aan 12 jaar opleiding gelijk aan High School.
Want lagere school is maar 6 jaar dus met vervolg op HAVO kom je idd netjes op de 12 jaar.

Greetz



Ik dacht dat HAVO maar 5 jaar was, VWO is 6 jaar (5+6) = 11 niet 12.

Elementary school kan inclusief de Kindergarten jaren zijn.  Zoals K12 schools hier in de VS is een elementary school inclusief Kindergarten.

#55 - 03-10-2005, 19:43 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 20:13 uur door schorp »

schorp

Als men zegt dat High School vergelijkbaar is met VWO/Atheneum, dan ben ik aan het dementeren geslagen! Wat een onzin is dat.

Wat moet University dan wel niet voor nivo zijn hier, wetende dat de Universiteiten in Europa wel even een iets ander (lees: veel hoger) nivo hebben dan de Universities in Amerika.

High School is gewoon een soort MAVO.

Chiefram, High schools verschillen per regio, per stad, per county.  Er zijn zeer goede high schools die zich echt goed kunnen meten met VWO/Atheneum (traject die ik afgelopen heb) en met de universiteiten van de VS. is het precies hetzelfde: heel veel verschil per regio:  Europese universiteiten zijn niet slecht, maar Amerikaanse universiteiten doen zeker niet onder Europese universiteiten, many times zijn ze zeker weten beter: all de Ivy League schools (Harvard, Yale, Princeton, Columbia, Brown, Dartmouth, Cornell) MIT, etc. het UC systeem in CA, het UT systeem in TX, etc. (kan zo doorgaan) zijn top scholen en trekken professoren en studenten wereldwijd aan.

Ik zit regelmatig met Europeanen in een class die van Oxford, Cambridge of Sorbonne komen en soms niet mee kunnen doen omdat het nivo hier hoog is (niet perse hoger alhoewel soms wel).

High school is zeker niet alleen maar MAVO nivo; Fairfax HS in L.A. (public HS) is van hoog nivo (HAVO/VWO), er zit veel verschil per regio, per stad, per wijk, etc.)
dan heb je ook nog de prive scholen (Phillips-Exeter in NH, Andover, in L.A. Cole, Choate, etc.)

Ik weet nog toen ik op VWO in NL zat en we een exchange student kregen van St. Louis, MO, zij zat daar op een public school en was verder in veel gebieden (vakken) dan wij waren (wiskunde, natuurkunde, scheikunde, etc.)
#56 - 03-10-2005, 20:05 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 20:22 uur door schorp »

Chiefram

Dat is ook wel zo, maar de gemiddelde Universiteit (was vorige week nog met iemand in gesprek die in Eau Claire, WI op de Universiteit zit) komt echt niet eens in de buurt van wat wij in Nederland als een Universtitaire opleiding zien.

Sterker nog, de jongen waarmee ik sprak kon niet eens zo goed leren, maar kon het nivo aardig bijhouden, ook al gingen sommige vakken (met name Duits) wat te snel voor hem.

Daarnaast zij hij ook nog een keer (dat wist ik niet eens) dat de Universiteit waar hij op zat, hetzelfde (nivo??) was als een gemiddelde College.

Was trouwens wel ontzettend leuk om een paar uurtjes met iemand te praten over hoe het daar allemaal aan toe ging. Ik had duizenden vragen en hij vond het kicken om alles te vertellen. Geen sekonde stilte was er in ons gesprek gevallen!

 ;D
#57 - 03-10-2005, 20:19 uur

schorp

Dat is ook wel zo, maar de gemiddelde Universiteit (was vorige week nog met iemand in gesprek die in Eau Claire, WI op de Universiteit zit) komt echt niet eens in de buurt van wat wij in Nederland als een Universtitaire opleiding zien.

Sterker nog, de jongen waarmee ik sprak kon niet eens zo goed leren, maar kon het nivo aardig bijhouden, ook al gingen sommige vakken (met name Duits) wat te snel voor hem.

Daarnaast zij hij ook nog een keer (dat wist ik niet eens) dat de Universiteit waar hij op zat, hetzelfde (nivo??) was als een gemiddelde College.

Was trouwens wel ontzettend leuk om een paar uurtjes met iemand te praten over hoe het daar allemaal aan toe ging. Ik had duizenden vragen en hij vond het kicken om alles te vertellen. Geen sekonde stilte was er in ons gesprek gevallen!

 ;D

er zijn zeker universiteiten in ons land die onderdoen of gelijk zijn aan NLse universiteiten enz.  het CSU systeem hier in CA is een voorbeeld van een universiteits systeem dat closer to the HBO systeem dan WO systeem is in NL.  Maar het UC systeem (UC Berkeley, UCLA, UC San Francisco, etc.) is zeker weten beter in vele opzichten tegenover NLse universiteiten.  En zo zijn er vele voorbeelden in de verschillende staten.   ;D

een goed voorbeeld hiervan is in jouw home state: de state university of Illinois systeem is goed, zal in enkele opzichten zich kunnen meten aan NLse universiteiten en andere opzichten compleet kolder zijn tegenover Nlse universiteiten.  Maar ga naar University of Chicago en daar zouden NLse universiteiten zich niet aan kunnen meten.
#58 - 03-10-2005, 20:26 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 20:29 uur door schorp »

FreezeM

Maar strikt genomen kan het MAVO diploma ook niet voldoen aan 12 jaar opleiding gelijk aan High School.
Want lagere school is maar 6 jaar dus met vervolg op HAVO kom je idd netjes op de 12 jaar.

Letterlijk van mijn vertaling:
(MAVO) is a four-year secudary school course, prior to which eight years are spent in primary education, including two years in an infant class.
#59 - 03-10-2005, 21:25 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 21:27 uur door FreezeM »

schorp

Maar strikt genomen kan het MAVO diploma ook niet voldoen aan 12 jaar opleiding gelijk aan High School.
Want lagere school is maar 6 jaar dus met vervolg op HAVO kom je idd netjes op de 12 jaar.

Letterlijk van mijn vertaling:
(MAVO) is a four-year secudary school course, prior to which eight years are spent in primary education, including two years in an infant class.


Freezem, Veel success dit jaar met DV-2007!!!!!! 8)
#60 - 03-10-2005, 21:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15