De slechste tijd van het jaar om zo'n trip te maken. Ik woon in Minnesota en wegen zijn vaak slecht, 20 tot 30 graden onder nul met hoge windsnelheden (Januari / Februari). Er wordt afgeraden om te reizen en Interstates of highways kunnen worden afgesloten. In de Rockies zal dat alleen maar meer het geval zijn, en waarschijnlijk ook stukken gevaarlijker.
Afgelopen winter was erg mild, maar die 2 winters ervoor waren de ergste in jaren (-38 graden Celsius gehad). Ik weet niet wat je reisplannen zijn maar er is buiten niet veel te doen, op ijsvissen, snow mobiles en andere wintersporten na.
Om je een volledige indruk te geven; nee, de omstandigheden zijn niet 2 of 3 maanden aan een stuk zoals ik ze beschrijf. Het is een winterstorm / blizzard die 1 of 2 dagen duurt, en dan heb je er nog enkele dagen last van voordat de wegen 'opgedroogd' zijn van de sneeuw. Buiten die stormen om, als de wegen helemaal droog zijn, is het niet anders reizen dan in de zomer, ondanks dat er misschien een meter sneeuw langs de weg ligt.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Gr. Pieter