Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

routesuggesties Fort Wayne naar Las Vegas

Discussie gestart

Paula66

Hoi allemaal, hoop dat jullie kunnen helpen met onze route Het duurt nog even hoor maar de voorpret en planning is ook al leuk en geeft een fijn vakantiegevoel, wij gaan een camper ophalen in de fabriek van Apollo in Fort Wayne en deze moet naar Las Vegas, we hebben hiervoor 15 dagen de tijd en het eind van de reis is al aardig gepland vanaf Yellowstone is het appeltje/eitje maar vanaf Fort Wayne weten we het niet zo goed, naar ons idee is er niet zo veel te doen en te zien qua natuur het is de bedoeling dat we "bovenlangs" gaan dus via La Salle, Sioux Falls naar Rapid City en vandaar dus naar Yellowstone we willen het eerste stuk snel doen zodat we meer tijd hebben in de bergen. Zijn er mense  die dit al eens gedaan hebben en wat is de beste optie voor de route?
Ik hoor het graag.

Paula ;D
#1 - 20-09-2012, 12:36 uur

Hans B

Het eerste stuk is een lastige route om te zeggen dat er écht spektakulaire dingen te zien zijn.
Chicago is een mooie stad, waar je ook heel goed kunt fietsen. Daarna zou ik zorgen z.s.m. bij Rapid City te komen (2x400mile) waar in mijn ogen het pas erg mooi wordt (Black Hills, Badlands), dan hou je ook de meeste dagen over voor de rest van je rit.
#2 - 20-09-2012, 13:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Welke tijd van het jaar wil je gaan?
#3 - 20-09-2012, 16:09 uur

Paula66

De camper wordt opgehaald op 6 juni dus ik denk dat dit wel kan i.v.m. vriezen en sneeuw hopelijk is dat tegen die tijd weg
#4 - 20-09-2012, 19:49 uur

Marianne

Ik zou zo snel mogelijk naar Rapid City rijden en bij voldoende tijd een paar dagen in South Dakota doorbrengen (Custer SP, Mount Rushmore, Crazy Horse). Wij reden in 2004 van South Dakota naar Yellowstone, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Hoeveel tijd hebben jullie uitgetrokken voor Yellowstone tot Las Vegas?

Marianne
#5 - 22-09-2012, 21:30 uur

Paula66

Hoi,

We hebben van Yellowstone naar Las Vegas ongeveer 4 a 5 dagen gepland, we zijn van plan een dag te blijven in Grand Teton en vandaar richting Monument valley, Brice canyon en dan de Grand canyon we denken ingang West Rim. We zijn niet van plan in Salt Lake City te verblijven alleen in de buurt te overnachten, dit omdat we al eerder in de stad zijn geweest en we nu liever de mooiere dingen willen bezoeken. Vanaf de Grand Canyon naar LV is niet zo'n eind rijden geloof ik. Hopelijk is het geheel aardig te doen.

Ga ook jullie reisverslag lezen zullen best tips in te vinden zijn waar we iets aan hebben.
Gr Paula
#6 - 24-09-2012, 12:56 uur

Tet14

Grand Canyon NP heeft geen West rim. Er is wel Grand Canyon West, een tourist trap in een reservaat. Als je GCNP wil zien moet je naar North rim of south rim.  Monument Valley zal een omweg zijn en al zeker 2 dagen rijden van Grand Teton NP. Dus met 4-5 dagen kan je doen:
1. Yell-GTNP
2. GTNP Salt Lake City
3. SLC-Bryce
4. Bryce-Zion
5. Zion-Las Vegas.
Dan zit GCNP er nog niet eens bij. 
Of dag 2,3: Grand teton-Monument Valley
4. Monument Valley-GCNP south rim
5. GCNP-Las Vegas.
Je hebt niet genoeg tijd om alles te zien.
#7 - 24-09-2012, 16:17 uur

Paula66

Bedankt voor deze tips, we hebben wat gestreept en hebben nu het volgende

1. Yell-GTNP
2. GTNP Salt Lake City
3. SLC-Bryce
4. Bryce-GCNP
5.GCNP-Las Vegas.
 Hiervoor hebben we 6 dagen dus dat moet denk ik toch genoeg zijn.
#8 - 24-09-2012, 17:55 uur

Hans B

Ja, als je bij alle moois wilt langs rijden wel, maar zien = wandelen en wandelen kost tijd.
Ik zou voor Yellowstoen - Grand Canyon meer dan 5 dagen nemen.
De fout van de meeste mensen is té veel willen in té weinig tijd.
Wat wil je zien in GTNP, Bryce, GCNP ???, wat kom je onderweg nog tegen ???
De parken bekijken gaat tijd kosten, om daarna nog een grote afstand te gaan rijden .... ik betwijfel of die tijd voor is.

Goed plannen en neem de raad van de ervaren Amerikagangers ter harte.
Succes.
#9 - 24-09-2012, 18:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Paula66

Bedankt en we gaan zien wat we aan de route kunnen wijzigen zodat we toch meer tijd hebben in de parken, eventuele suggesties voor "onderlangs" zijn natuurlijk ook welkom, het is jammer dat we de camperhuur niet kunnen verlengen dus we hebben 15 dagen de tijd en wat dat betreft zitten we dus gebonden aan een snelle route.
Is iets om volgende keer in de gaten te houden dat je bij sommige bedrijven waar de campers worden gehaald vanaf de fabriek je dus niet kan verlengen en bij andere wel.
#10 - 25-09-2012, 11:41 uur

Tet14

Ik zou overwegen om GTNP over te slaan en van Yellowstone naar SLC te rijden de eerste dag.  Dag 2 naar Bryce. Dag 3 naar GCNP north rim.   Een hele dag voor NR en dan dag 5 van NR naar Las Vegas (dat is met een RV nog steeds ca 6 uur rijden). Met een extra dag zou je Zion nog kunnen toevoegen.
#11 - 25-09-2012, 12:56 uur

Ine

Hou er rekening mee dat de Grand Canyon northrim over het algemeen tot midden Mei gesloten is!
#12 - 26-09-2012, 11:57 uur

Hans B

Rij vanuit Yellowstone bij de Grand Tetons langs. Bij goed weer heb je prachtig zich op de mountain range. Als je weinig tijd hebt kan dat wel volstaan. Dan kun je de rest van de dag besteden aan het reizen. Neem bijvoorbeeld richting Salt Lake City de prachtige Highway-89.
Zeker met een camper heb je je handen vol om dit binnen een dag te doen.
Google geeft 7 uur reistijd vanaf Fishing Bridge (midden in Yellowstone) naar SLC, maar dat is wel gebaseerd op een auto.

Zo ook de route van SLC naar Bryce. Over de Interstate-15 is dat 250 mile en in zo'n 5 uur te doen, maar veel mooier is de route via Price, Green River, Hwy-24 en Hwy-12 naar Ruby's Inn. 400 mile en 7˝ uur reistijd.

succes met je plannen.
#13 - 26-09-2012, 15:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ze kome pas in juni Ine. 
De tweede route van Hans via Green River zeg maar, zou ik maar vergeten als je dat in een dag wil doen.  (SLC-Bryce)
#14 - 26-09-2012, 15:39 uur

Paula66

Hoi allemaal,

Het heeft even geduurd maar we zijn er denk ik uit, vanaf Yellowstone "doen" we Grand Teton en vandaar richting Zion en we slaan GCNP over, we hebben een paar dagen extra in Vegas dus met een huurauto is dit opgelost en kunnen alsnog die richting op.

Bedankt voor het meedenken.
#15 - 13-11-2012, 09:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15