Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York

Discussie gestart

Mr_B_MS_G

Beste forumleden !!!

Ik ga van deze topic ook gebruik maken om mij even voor te stellen. Ik ben Marco Beirinckx (28j)  en mijn vriendin Geertrui Jackers (29j).
Wij zijn hals over kop een reisbureau binnen gestapt en een reisje gaan bestellen. Zodat we even weg zijn van alles.
Onze reis gaat naar New York, vanaf 02 januari 2011 en verblijven daar enkele dagen (6-7dagen).
Dit is mijn vriendin haar eerste vliegreis en ik wou steeds al naar New York.
Wij komen blij thuis terug aan en dan valt onze euro... Winter, New York, dat kunnen problemen worden  :D...
Maar we houden van avontuur   ;)
Ons hotel is Newton Hotel, Broadway kruising W 94th Str (omgeving Central Park )

Ik heb van het forum verschillende topic's gelezen en ik wil jullie allemaal hiervoor danken, want hier staan heel veel goede "opmerkingen, tips" op.

Maar ik zit nu nog steeds met enkele vragen, die ik niet onmiddellijk terug vind op dit forum. Daarom wil ik jullie help inroepen en jullie antwoorden horen.

1) Taxi ;  Ons hotel is gelegen omgeving Central Park, dit is dan Upper Manhattan. Als wij dan een taxi nemen op JFK airport naar het hotel, is dat de prijs van 50$ fooi inbegrepen ? Omdat ik overal lees dat naar Manhattan een vast tarief is voor taxi's.
* Onze terugreis is via de luchthaven La Guardia. Als wij dan een taxi roepen om ons vervoeren, is dit dan ook een vast tarief naar die luchthaven ? ( Ik ben voor het gebruik van de taxi's van en naar de luchthaven)

2) Room Service ; Zoals in de films willen wij eens gebruik maken van de room service. Maar hoe zit deze verdere afhandelingen ? Hoe / wanneer moet dit betaald worden ? Wanneer kan je er gebruik van maken ? Hoe kan ik deze serivce bereiken ?

3) Police ; Hoe zit het met de politiediensten in New York ? We zijn zeker van plan om het New York City Police Museum te bezoeken. Ik ben zot van het politiewezen... Dat zal met ons werk te maken te hebben ;-) Maar we willen alles proberen af te zien zeker met de politie.... (mijn vriendin wordt een beetje zot )

4) Nachtleven ; Ik lees veel over het nachtelijk leven ( het tweede leven van New York) maar wanneer kan je beter niet op straat komen. Of zijn er bepaalde buurten dat je moet mijden. ( parken, metro's )
Ik zou graag Times Square 's avonds een willen bezoeken...

Voor de rest, heb ik bijna een dagindeling gemaakt voor ons tripje. Veel heb ik ook te danken aan de schrijver van "New York City in een weekend"

Vriendelijke groeten
Marco & Geertrui
#1 - 19-10-2010, 14:59 uur

Mr_B_MS_G

 PS

 Ik ben nog iets vergeten

Kan een gewone Visa-kaart van Fortis in Amerika gebruikt worden ?

Tips Fooi : Ik lees steeds dat men tips geeft van een bepaald percentage. Daar zit ik niets mee in. Maar ik lees steeds in restaurants krijgt men de rekening, die men betaald met de credit card en dan onderaan kan men Tip bij schrijven ?????
Hoe kan dit, men heeft al betaald ? Neemt men dan uw credit card weer mee ?
Wat schrijft men onderaan bij Tip  ---  het percentage dat ze mogen behouden 15% of het bedrag bv 10$ 
Met dit ben ik totaal niet mee... Betalen met de credit card en extra cash fooi er bij leggen gaat dit niet beter ???
Ja sorry maar ik snap het echt niet... en ik wil niet voor aap staan als ik iets goed wil doen...

Bedankt alvast
 

#2 - 19-10-2010, 15:33 uur

Hans B

Beste Marco en Geertrui,
welkom op het forum. Wil je svp je vragen stellen in de daarvoor bestemde rubriek.
#3 - 19-10-2010, 16:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

martinm

PS

 Ik ben nog iets vergeten

Kan een gewone Visa-kaart van Fortis in Amerika gebruikt worden ?

Tips Fooi : Ik lees steeds dat men tips geeft van een bepaald percentage. Daar zit ik niets mee in. Maar ik lees steeds in restaurants krijgt men de rekening, die men betaald met de credit card en dan onderaan kan men Tip bij schrijven ?????
Hoe kan dit, men heeft al betaald ? Neemt men dan uw credit card weer mee ?
Wat schrijft men onderaan bij Tip  ---  het percentage dat ze mogen behouden 15% of het bedrag bv 10$  
Met dit ben ik totaal niet mee... Betalen met de credit card en extra cash fooi er bij leggen gaat dit niet beter ???
Ja sorry maar ik snap het echt niet... en ik wil niet voor aap staan als ik iets goed wil doen...
Bedankt alvast
 


Je kan met VISA betalen.

Als je de rekening kriijgt en betaalt met CC dan krijg je inderdaad een bon met daarop de mogelijkheid om tip te schrijven. Kost het eten bv $ 50 dan schrijf je bij tip het bedrag van (bv) $10 op. Ze hoeven niet nog eens je CC te gebruiken maar het totaalbedag wordt automatisch van je CC afschreven.

Je kan natuurlijk ook betalen met CC en tip cash neerleggen, net hoe je zelf wilt.

Veel succes met plannen.

Martin
#4 - 19-10-2010, 16:30 uur

Mr_B_MS_G

Beste Martin

Alvast bedankt voor uw reaktie. Nu weet ik hoe dit werkt.
De rest zullen wij wel ontdekken

gegroet
Marco
#5 - 20-10-2010, 11:20 uur

bgroeneveld

Is allemaal redelijk eenvoudig te doen, als je een hotel kan bestellen, zoals je zegt, en wel eens in een ander land hebt gereisd, dan gaat het allemaal vrijwel van zelf, de VS is een zeer beschaafd land wat dat betreft.

Let alleen even iets beter op dan je in een Nederlands dorp gewend bent (hoewel, die zijn ook niet meer zo onschuldig), zie er naar uit alsof je terug zal slaan en dan laat men je wel met rust!

Bestalen met een kredietkaart doe je gewoon, als je de kaart terugkrijgt schrijf je 15 procent bij (of meer als je erg tevreden bent, of minder als je niet tevreden bent (en als je echt ontevreden bent roep je de baas erbij, ze zijn erg klantenvriendelijk en je houdt er mogelijk een toetje aan over, maar alleen doen als ze het erg bont maken, normaal gaat het allemaal erg leuk, vooral als ze horen dat je Nederlander bent).

Roomservice teken je voor op een bon waarvoor de rekening op je hotelrekening komt. En leg wat papiergeld (ook rond de 15%) op de schaal waarop het eten binnen wordt gedragen. Is de ober ook blij.

Makkelijke manier om fooien te berekenen: verdubbel de belasting op de bon (staat er altijd apart bij), zit je rond de 18%.

Van en naar het vliegveld reizen zou ik met een taxi doen (vanaf) en vragen bij de hotelbalie of ze een aanbeveling hebben voor terug (limo?). Je bent maar een weekje in de stad, de dollar is weer rond de 1,40 euro, en de taxireis is leuk, je komt onder meer door de buurt van Archie Bunker (is die nog bekend) en dat is eigenlijk veel echter Amerikaanser dan Times Square.

Enige wat ik wat vreemd vind: je zegt dat je via La Guardia terug gaat? Rechtstreeks of met een overstap? Voor zover ik weet vliegt men namelijk niet naar het butenland. Maar het feit dat ik het niet weet, wil niet zeggen dat het ook zo is, ik ben het alleen nooit tegengekomen.

Goede reis.
#6 - 22-10-2010, 03:53 uur

Mr_B_MS_G

Citaat
Enige wat ik wat vreemd vind: je zegt dat je via La Guardia terug gaat? Rechtstreeks of met een overstap? Voor zover ik weet vliegt men namelijk niet naar het butenland. Maar het feit dat ik het niet weet, wil niet zeggen dat het ook zo is, ik ben het alleen nooit tegengekomen.

We vliegen via La Guardia en maken een tussenstop in Chicago... We zien er zeker al naar uit. En zoals men vriendin nu al zegt... het is maar als tussendoortje zodat we later eens wat langer en uitgebreider naar NY kunnen gaan

Bedankt voor de informatie !!!

Gegroet
Marco
#7 - 22-10-2010, 17:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15