Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Noordoosten en......... Ijsland

Discussie gestart

PetraVS

Ten eerste vind ik New York niet moeilijk om in te rijden, dus het inleveren van een huurauto daar zou prima gaan, maar behalve de trein zijn er ook goedkope directe bussen heen, 2000coach is er een van.
#16 - 06-03-2006, 16:49 uur

Jez

Ziezo, de tickets zijn gekocht! En voor een belachelijk lage prijs, vind ik zelf:
€736,60 voor 2 personen! Dit is met Icelandair, van Amsterdam naar New York met een stopover van 4 dagen in Ijsland.
#17 - 09-03-2006, 15:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Dat is wel een heel fijne prijs!
#18 - 09-03-2006, 15:25 uur

Wop

Ziezo, de tickets zijn gekocht! En voor een belachelijk lage prijs, vind ik zelf:
€736,60 voor 2 personen! Dit is met Icelandair, van Amsterdam naar New York met een stopover van 4 dagen in Ijsland.

Net terug en nu al weer geboekt..

VERSLAAFDE!!  ;D
#19 - 09-03-2006, 18:37 uur

Pieter79

Ziezo, de tickets zijn gekocht! En voor een belachelijk lage prijs, vind ik zelf:
€736,60 voor 2 personen! Dit is met Icelandair, van Amsterdam naar New York met een stopover van 4 dagen in Ijsland.

Ik heb gehoord dat IcelandAir in de zomer niet zo goed is....... :P

Ben trouwens zelf ook nog aan het kijken voor een vlucht naar NY in de zomer. Zou lastminute veel schelen?
#20 - 09-03-2006, 20:10 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Ik heb gehoord dat IcelandAir in de zomer niet zo goed is....... :P
Daarom gaan we ook in het najaar  :hilarious:

Citaat
Ben trouwens zelf ook nog aan het kijken voor een vlucht naar NY in de zomer. Zou lastminute veel schelen?

Meestal is dat zelfs duurder. Elke vlucht heeft tickets in verschillende klassen. Dat zegt weinig over de stoelen maar meer over de prijs. En de goedkoopste klassen zijn het eerst uitverkocht. Dan blijven de duurdere plaatsen over, tot de vlucht vol zit. Dat last minutes het goedkoopst zijn is niet per definitie waar; vaak zelfs in tegendeel! Tja, en dan in de zomer........... Da's sowieso al een stuk duurder. Je kunt beter niet iets voor of na het hoogseizoen gaan, dat scheelt je alweer knaken!

@ Wop: Ja, erg he?! En weet je wat nog erger is? Ik heb ook al plannen voor mei 2007.............
 Ik moet misschien eens op zoek gaan naar een praatgroep ofzo, vanwege deze verslaving. Oh, wacht, die heb ik al gevonden!  ;) ;D ;D ;D
#21 - 09-03-2006, 22:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Change of plans.......... Nichtlief in Fairfax wordt binnenkort nichtlief in Folsom, California  :o
We wilden een weekendje bij en met hen doorbrengen, maar tegen die tijd zullen ze al verhuisd zijn.
Dus hebben we nu 3 dagen extra om rond te toeren! Ik ben al een beetje aan het puzzelen hoe we
die het mooist en optimaalst kunnen benutten. Meer van Ohio zien of van West Virginia? Tot nu toe
kom ik op West Virginia uit, maar ik vraag me af of dit de moeite waard is, of dat er nog leukere routes
te bedenken zijn. Deze route heb ik nu bedacht:



Dag 1 t/m 4: Amsterdam - IJsland - New York
Dag 5 + 6: New York
Dag 7:Met Amtrak van NY naar Pittsburgh, Pennsylvania
Dag 8:Auto ophalen, naar Salt Fork State Park, overnachting in Wheeling
Dag 9:Van Wheeling naar Ripley, WV, via het Wayne N.F. over de Covered Bridge Scenic Byway
Dag 10:Van Ripley naar Richwood, deels over de Midland trail, deels over de Highland Scenic Byway
Dag 11:Van Richwood naar Bowden, dwars door het Monongahela Natl. Forrest
Dag 12:Van Bowden naar Cumberland, Maryland, langs Canaan Valley en Blackwater Falls SP
Dag 13:Van Cumberland naar Somerset, PA. Via het Ohiopyle SP en Fallingwater
Dag 14:Van Somerset naar Middeltown, dagje snelweg
Dag 15:Van Middletown naar North Wales, via Amish County (rondom Lancaster)
Dag 16 t/m 18:North Wales, bij tantelief, en op dag 18 de terugvlucht vanaf NY.

Wat denken jullie?
#22 - 30-03-2006, 23:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

 :'( :'( :'( Niemand ?  :'( :'( :'(
#23 - 02-04-2006, 23:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Ohio (maar ik ben voornamelijk in het noorden geweest) niet zo vreselijk interessant vond. In West-Virginia zou je ook nog voor de geschiedenis kunnen gaan en Harper's Ferry opzoeken, waar John Brown vlak voor de Burgeroorlog een wapendepot wilde overvallen zodat hij met de wapens slaven kon bewapenen. E.e.a. is behoorlijk mislukt, maar de plaats is er wel bekend door geworden.
Ik moet zeggen dat wij ooit eens op zoek zijn geweest en de plaats niet hebben kunnen vinden, maar het moet ergens bovenin WV liggen, vlak bij de Potomac.

(Ik bagatelliseer de gebeurtenissen bij HF wel een beetje hier geloof ik. De gebeurtenissen bij HP hebben op zijn minst de tegenstellingen tussen noord en zuid verscherpt. Maar het lijkt me niet nodig om hier een geschiedenisles te schrijven.)
#24 - 03-04-2006, 11:26 uur
« Laatst bewerkt op: 03-04-2006, 11:31 uur door Mrjn »

PetraVS

Ik ben het met Marjon eens, Ohio heb ik altijd een flink saaie staat gevonden om het maar eens "blunt" te zeggen.  Er zijn natuurlijk wel leuke dingen, maar over het algemeen is er weinig te beleven.  West Virginia heeft prachtige natuur en inderdaad is Harper's Ferry leuk.   Maar let ook op het westen van Virginia, daar is een natural bridge, vele grotten, oude plaatsjes en nog meer leuks.  Ik weet niet precies wat jullie met je nicht al van deze staat hebben gezien, maar er is veel en veel meer dan Northern Virginia!
#25 - 03-04-2006, 17:30 uur

Jez

Ik heb jullie advies ter harte genomen en laat Ohio verder links liggen. We gaan er over de grensweg 7 doorheen,
maken een ommetje door het Wayne NF (direct ten westen van New Martinsville, zeg maar) en slaan dan bij Parkersburg
af naar West Virginia. Ik heb nu een beetje een zigzag-route gemaakt, zodat we in West Virginia zuidwaarts door
Monongahela NF rijden en weer noordwaarts over de Blueridge en de Skyline Drive door Virginia. Tussendoor pakken
we nog een stukje Pennsylvania, want ik wil graag naar Fallingwater (huis van F.L. Wright), door het Ohiopyle Park.
En we slaan Natural Bridge niet over! Ik denk niet dat we nog grotten willen bekijken; we zijn vorig jaar al in de Lurray
Caverns geweest. Heel erg mooi, maar ik hoef nu (denk ik) geen grotten meer te zien. Ik kwam nog iets grappigs tegen,
The Palace of Gold , vlakbij Wheeling. Lijkt me ook erg leuk.Vanaf Virginia rijden we naar North Wales, met een
ommetje om Lancaster heen, door Amish County. Zo ziet deze route er dan uit:



Iemand nog tips/opmerkingen?

Thanks, groetjes Jez
#26 - 04-04-2006, 00:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Als je nog nooit in Charlottesville bent geweest, zou ik daar zeker stoppen.  Het is een leuk studentenstadje met een heel mooi universiteit (door Thomas Jefferson ontworpen) en Monticello, het landgoed van Jefferson is ook erg interessant.
Ik weet niet of jullie wijndrinkers zijn, maar er zijn in dat gebied een heel aantal leuke wijngaarden.   Leesburg is een erg leuk oud plaatsje, met een groot outletcentrum erbij (en drie leuke wijngaarden).
#27 - 04-04-2006, 00:26 uur

Mrjn

En nu sluit ik mij weer van harte bij Petra aan; Charlottesville is prachtig!
#28 - 04-04-2006, 12:27 uur

Dusza

Jez, staan je koffers al klaar?...   cheerb cheerg
#29 - 16-09-2006, 09:09 uur

Jez

Whahaha, helaas.......... Maar daar komt vandaag verandering in!
Zometeen de laatste spulletjes kopen, laatste wassen draaien en
dan inpakken maar. Gisteren belde neeflief uit Pennsylvania, waar
we een weekendje gaan verblijven. Hij vroeg of we nog bepaalde
wensen hebben. Hij had wel een voorstel: er schijnt dan net een
show te zijn met muscle-cars. En dan niet zoals hier met gepimpte
Honda Civicjes ofzo, maar met čchte auto's! Nou, dat lijkt ons wel wat!
Nu nog maar 2 nachtjes slapen. Ik ga eens kijken wat voor weer het
in Ijsland is.
#30 - 16-09-2006, 10:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15