Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning 2006

Discussie gestart

Wop

Ik ga jullie tips bekijken en beoordelen en kom er zeker op terug!!

Bedankt alvast
Wop
#16 - 14-12-2005, 17:30 uur

Wop

Ik ga jullie tips bekijken en beoordelen en kom er zeker op terug!!

Bedankt alvast
Wop

Mooi de tickets zijn geboekt  :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: :icon_mrgreen:

We vliegen op 14 augustus met Alitalia naar JFK.. Kunnen we 's avonds onze 10e trouwdag vieren met een dineetje in een van de wolkenkrabbers van NYC.
16 ipv 14 nachten, dus iets meer ruimte in het schema...  30 Augustus vliegen we met de zelfde maatschappij terug.

Het plannen kan beginnen!  :icon_smile:
#17 - 18-12-2005, 14:01 uur

Jez

Leuk, leuk, leuk. Veel plezier met de voorpret  :icon_wink:
#18 - 18-12-2005, 14:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop


Ik denk dat het zoiets als hieronder gaat worden.
Ik heb als laatste 3 dagen NYC , dat kan eventueel een dag minder worden om ergens anders in de planning wat meer ruimte te creeren.
Tips zijn welkom !

Amsterdam - Milaan - New York
New York - Boston
Boston
Boston - ? 
         ?     - Niagra Falls
Niagra Falls
Niagra Falls - Williamsport
Williamsport - Washington DC  ( Via Harrisburg & Gettysburg)
Washington DC  ( Greatfalls )
Washington DC - Baltimore
Baltimore - Philadelphia
Philadelphiann( Sesame Place for the Kids )
Philadelphia - Atlantic City
Atlantic City - New York City
New York City
New York City
New York City - Milaan
Milaan - Amsterdam - naar huis


Dus mijn vraag, hoe kan ik bovenstaande trip beter optimaliseren?
Rekening houdende dat we reizen met twee kids, 1 van dan 6 jaar oud en de ander zal dan ongeveer 21 maanden zijn.
#19 - 29-12-2005, 22:31 uur

PetraVS

Lees ik het goed, dat je geen volle dag in de stad Washington hebt ingepland?  Is dit je eerste keer in Washington?  Er is namelijk ontzettend veel te zien en doen, dat ook voor kinderen leuk is.  In Boston is dat veel minder het geval.  Ik zou eigenlijk Boston laten vallen, eerlijk gezegd.  Het is een leuke stad, maar zo bijzonder als Washington is hij niet en voor kinderen is er echt weinig te doen.

Hier mijn ideeen:
- 1 A'dam - New York
- 2 New York - Niagara Falls (is ook best in een dag te rijden, het is bijna 7 uur weg)
- 3 Niagara Falls
- 4 Niagara Falls - Williamsport
- 5 Williamsport -  - Gettysburg - DC (er is in Harrisburg niet bijster veel interessants, tenzij je iets specifieks op het oog hebt)
- 6 DC -- Witte Huis, Memorials, Capitol en dergelijke (en geloof me, je loopt je te pletter!) ook Arlington Cemetery is mooi en interessant
- 7 DC -- 's ochtends Natural History Museum, echt erg leuk voor kinderen vooral het dinosaurus en zoogdieren gedeelte en 's middags Great Falls
- 8 Great Falls - Baltimore
- 9 Baltimore - aquarium en Fort McHenry
- 10 Sesame Place
- 11 Hershey (echt doen, zelfs als je het pretpark niet doet, de gratis chocolateworld is ook erg leuk voor kinderen) en Pennsylvania Dutch country (Amish)
- 12 Philadelphia - Liberty Bell e.d. - Atlantic City
- 13 Atlantic City - NYC
- 14 NYC
- 14 NYC etc

Volgens mij heb je zo een veel leukere reis met kinderen, dan als je Boston er ook nog bij wilt nemen.  Just my 2 cents :).
 
#20 - 29-12-2005, 23:13 uur

Traveller

Een aanrader met de kinderen is Pittsburg in oostelijk New Hampshire. Hier heb je het park Water Country:
een funpark vol met glijbanen in alle soorten en maten: van echt doodeng (voor volwassenen) tot een speelwalhalla voor de allerkleinsten!
Langs de oostkust van New Hamshire rijden is zowiezo mooi. In het binnenland heb je alleen maar bomen.
#21 - 04-01-2006, 12:36 uur

Wop

Help ! Ik kom er niet meer uit  :D
Zoveel tips,,... Ga door .. ik blijf mijn route aanpassen, maar dat vind ik helemaal niet erg!
#22 - 04-01-2006, 17:11 uur

AngelHarold

Wop,

Ik begrijp dat je inmiddels Detroit/Chicago helemaal geschrapt hebt uit je lijstje. Volgens mij hoeft dat niet terecht te zijn. We zijn namelijk afgelopen september 20 dagen in het noordoosten geweest. Weliswaar meer dagen dan jij hebt maar wij hebben ook nog 7 dagen Canada gedaan.

In ieder geval wat ik wil zeggen is dat we ook Detroit en Chicago hebben meegenomen. Inderdaad een behoorlijke afstand maar uitstekend te doen. We zijn vanaf Toronto naar Detroit gereden erg goed te doen en van Detroit naar Chicago wat zelfs uitstekend te doen is.

Chicago kan ik warm aanbevelen. Ik zou deze stad juist wel meenemen want welke andere reis kan je goed combineren met deze wereldstad. Icm het noordoosten vanuit Niagara Falls uitstekende te doen. Het enige probleem kan wellicht de reis terug naar de kust zijn. Mogelijk is Chicago - Pittsburgh. Wij zijn zelfs nog verder gereden dan Pittsburgh en hebben weliswaar een lange reisdag gehad maar dat had Chicago zeer zeker de moeite waard gemaakt.

Chicago heeft zoveel te bieden en ik denk dat wanneer je de stad nu niet meeneemt je daar niet zo snel meer zal komen. Wij waren en drie dagen en eigenlijk waren dat er nog te weinig.

Persoonlijk zou ik een dag Niagara Falls schrappen en ook Atlantic City. Niagara Falls is een must see maar als je daar een uur of 4/5 heb rondgelopen en ook even in Canada bent geweest, alles nog een keer in het donker heb bekekeb kan je de volgende dag weer doorrijden.

Hoedanook wij zijn nu drie keer in de USA geweest en weten inmiddels wel wat van de hoed en de rand. Afstanden daar zijn niet zoals de afstanden hier. Daar is het veel, veel beter op de snelwegen doorrijden due de afstanden zijn super te doen.

Voor een complete reis is 16 dagen eigenlijk te kort omdat NYC zo super is daar moet je eigenlijk een week zijn. Inmiddels hebben wij de stad in drie keer gedaan en nog steeds verveeld deze niet.

Philadelphia vond ik zelf wat tegenvallen maar ik ben dan ook een cultuurbarbaar en ook Baltimore vond ik niet de moeite waard maar gelukkig verschillen de smaken, maar als je nog wat rond wilt schuiven om bv Chicago erin wilt doen dan zijn er zeker wel mogelijkheden. Chicago is na NYC en SF de mooiste Amerikaanse stad denk ik, maar wederom persoonlijk. Succes in elk geval en hopelijk heb je wat aan mijn tips.

Groeten,
Harold
#23 - 10-01-2006, 13:18 uur

Wop

Wop,

Ik begrijp dat je inmiddels Detroit/Chicago helemaal geschrapt hebt uit je lijstje. Volgens mij hoeft dat niet terecht te zijn. We zijn namelijk afgelopen september 20 dagen in het noordoosten geweest. Weliswaar meer dagen dan jij hebt maar wij hebben ook nog 7 dagen Canada gedaan.

In ieder geval wat ik wil zeggen is dat we ook Detroit en Chicago hebben meegenomen. Inderdaad een behoorlijke afstand maar uitstekend te doen. We zijn vanaf Toronto naar Detroit gereden erg goed te doen en van Detroit naar Chicago wat zelfs uitstekend te doen is.

Chicago kan ik warm aanbevelen. Ik zou deze stad juist wel meenemen want welke andere reis kan je goed combineren met deze wereldstad. Icm het noordoosten vanuit Niagara Falls uitstekende te doen. Het enige probleem kan wellicht de reis terug naar de kust zijn. Mogelijk is Chicago - Pittsburgh. Wij zijn zelfs nog verder gereden dan Pittsburgh en hebben weliswaar een lange reisdag gehad maar dat had Chicago zeer zeker de moeite waard gemaakt.

Chicago heeft zoveel te bieden en ik denk dat wanneer je de stad nu niet meeneemt je daar niet zo snel meer zal komen. Wij waren en drie dagen en eigenlijk waren dat er nog te weinig.

Persoonlijk zou ik een dag Niagara Falls schrappen en ook Atlantic City. Niagara Falls is een must see maar als je daar een uur of 4/5 heb rondgelopen en ook even in Canada bent geweest, alles nog een keer in het donker heb bekekeb kan je de volgende dag weer doorrijden.

Hoedanook wij zijn nu drie keer in de USA geweest en weten inmiddels wel wat van de hoed en de rand. Afstanden daar zijn niet zoals de afstanden hier. Daar is het veel, veel beter op de snelwegen doorrijden due de afstanden zijn super te doen.

Voor een complete reis is 16 dagen eigenlijk te kort omdat NYC zo super is daar moet je eigenlijk een week zijn. Inmiddels hebben wij de stad in drie keer gedaan en nog steeds verveeld deze niet.

Philadelphia vond ik zelf wat tegenvallen maar ik ben dan ook een cultuurbarbaar en ook Baltimore vond ik niet de moeite waard maar gelukkig verschillen de smaken, maar als je nog wat rond wilt schuiven om bv Chicago erin wilt doen dan zijn er zeker wel mogelijkheden. Chicago is na NYC en SF de mooiste Amerikaanse stad denk ik, maar wederom persoonlijk. Succes in elk geval en hopelijk heb je wat aan mijn tips.

Groeten,
Harold

Hoi harold,

Ik ben nog steeds bezig met mijn planning en deze is nog steeds niet definitief. We zijn al eens in NYC geweest dus vandaar dat we er nu wat minder tijd doorbrengen. Ik wil iig een bezoen aan ground zero brengen.  Niagra falls heb in in de voorlopige planning op twee dagen staan, omdat ik wellicht een uitstapje wil maken naar Toronto. Als ik dit inclusief het rijden naar de bestemming op 1 dag zou kunnen doen dan scheelt dat toch weer een dag. Echter we moeten er ook nog heen rijden en om dan de falls en toronto te bezoeken en de volgende dag weer verder rijden wordt het volgens mij een beetje kort dag....

Maar alle tips zijn nog steeds welkom, dus kommaar op :-)  :D
#24 - 10-01-2006, 15:31 uur

PetraVS

Als je met kleine kinderen reist zou ik toch echt niet te veel rijden.  Ik heb nog nachtmerries van de ritten, die wij vroeger maakten met ons drietal.  Ze zijn (en waren) enorm aan autorijden gewend, maar meer dan vijf-zes uur op een dag was een grote stress!   In zestien dagen heb je maar heel beperkt de tijd en je hoeft helemaal niet zo ver van NYC af om allerlei interessants te zien en doen.  Persoonlijk vind ik Washington trouwens de mooiste stad van de VS met zijn neoclassistische gebouwen en enorme groene gedeeltes, maar inderdaad smaken verschillen en ik vind over het algemeen wolkenkrabbers wel bijzonder,  maar niet mooi.  Maar Chicago mag er kwa architectuur zeker ook zijn.  Als je naar Chicago gaat is ook daar het Natuurhistorisch museum erg leuk voor kinderen en Navy Pier natuurlijk. 
#25 - 10-01-2006, 17:12 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2006, 17:16 uur door PetraVS »

Stefanovice

Ha wop,

Ik zie dat je naar NY vlieg met Alitalia. Toevallig gaan we ook dit jaar naar NY en vliegen ook met alitalia. We gaan echter wat eerder weg. Namelijk op 16 july tot 9 augustus.

Ik zal komende week ook eventjes ons schema opzetten. We willen ook een auto huren en will ongeveer dezelfde rond maken. Ik spreek je later nog wel.

#26 - 13-01-2006, 17:02 uur

Wop

Ha wop,

Ik zie dat je naar NY vlieg met Alitalia. Toevallig gaan we ook dit jaar naar NY en vliegen ook met alitalia. We gaan echter wat eerder weg. Namelijk op 16 july tot 9 augustus.

Ik zal komende week ook eventjes ons schema opzetten. We willen ook een auto huren en will ongeveer dezelfde rond maken. Ik spreek je later nog wel.



Fijn, dan ben je precies op tijd terug om verslag uit te brengen  ;D
#27 - 13-01-2006, 19:25 uur

Wop

Een aanrader met de kinderen is Pittsburg in oostelijk New Hampshire. Hier heb je het park Water Country:
een funpark vol met glijbanen in alle soorten en maten: van echt doodeng (voor volwassenen) tot een speelwalhalla voor de allerkleinsten!
Langs de oostkust van New Hamshire rijden is zowiezo mooi. In het binnenland heb je alleen maar bomen.


Ik denk dat je Portsmouth bedoelt klopt dit?
#28 - 16-01-2006, 16:29 uur

Wop

Ik ben eruit!

Met alle verzamelde tips en keuze's danwel afwegingen ben ik tot de volgende conclusie gekomen:



En dan is dit de route volgens S & T:



Veel meer ben ik niet van plan om er aan te veranderen...
Iemand nog suggesties voor do's & Don'ts op de route?
#29 - 16-01-2006, 18:25 uur

Jez

Mooie reis, Wop! Mooi staatje ook  ;)

Ik mis eigenlijk 1 ding: Amish County. Of heb je dat al eens gezien? Wij hebben dit in een ochtend bekeken (beetje snel, maar we kregen wel een goed beeld) en vonden het erg leuk.

De Prime Outlet is giga-groot! En best makkelijk te vinden; volgens mij ligt in elk hotel wel een plattegrond van de omgeving en daar staat Prime ook op aangegeven. Daar had ik de tip nl vandaan.

Veel plezier ook in Ithaca {ga je toevallig bij een bekende op de koffie?}  ;)
#30 - 16-01-2006, 21:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15