Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voorlopig reisschema mei/juni 2006

Discussie gestart

Njit

Je zit vanaf Manhattan zo op Newark airport waar alle verhuur bedijven zijn. Verder is Hoboken een goede locatie om je auto op te halen. Bij welke maatschappij ben je van plan om te huren? Doe je dit rechtstreeks of via een reisbureau?

We landen en vertrekken vanaf JFK. We huren via een reisburo (waarschijnlijk via FTI). Zij leveren Alamo/National..

#16 - 25-01-2006, 16:55 uur

Wop

Je zit vanaf Manhattan zo op Newark airport waar alle verhuur bedijven zijn. Verder is Hoboken een goede locatie om je auto op te halen. Bij welke maatschappij ben je van plan om te huren? Doe je dit rechtstreeks of via een reisbureau?

We landen en vertrekken vanaf JFK. We huren via een reisburo (waarschijnlijk via FTI). Zij leveren Alamo/National..



Ik ga even kijken of het daadwerkelijk veel scheelt, kom hier nog op terug...

Wop
(huurt ipv ook vanaf JFK)
#17 - 25-01-2006, 17:05 uur

Ebelix

Als je land op jfk en niet gelijk een auto nodig hebt dan kan je hetbeste een taxi nemen naar je hotel. Is niet de goedkoopste oplossing maar wel de meest geriefelijke. Ik zie in je planning dat je de laatste dagen ook in NY verblijft. Zoek je dan een hotel in Manhattan of ga je buitenaf zitten? Als je Manhattan gaat slapen dan kan je de auto ook weer makkelijk inleveren op Newark airport.
#18 - 25-01-2006, 17:12 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Wop

Als je land op jfk en niet gelijk een auto nodig hebt dan kan je hetbeste een taxi nemen naar je hotel. Is niet de goedkoopste oplossing maar wel de meest geriefelijke. Ik zie in je planning dat je de laatste dagen ook in NY verblijft. Zoek je dan een hotel in Manhattan of ga je buitenaf zitten? Als je Manhattan gaat slapen dan kan je de auto ook weer makkelijk inleveren op Newark airport.

Yup,  maar een taxi kost ook rond de 40$ en dat tweemaal moet je wel meerekenen  ;) We verblijven de laatste twee dagen in het Pennsylvania hotel...

Graag hier verder gaan als het mijn reis betreft, voor de reis van Njit & Space ace blijven we gezellig hier  ;)

Ps Follow up in Planning 2006
#19 - 25-01-2006, 17:22 uur

Wop

Je zit vanaf Manhattan zo op Newark airport waar alle verhuur bedijven zijn. Verder is Hoboken een goede locatie om je auto op te halen. Bij welke maatschappij ben je van plan om te huren? Doe je dit rechtstreeks of via een reisbureau?

We landen en vertrekken vanaf JFK. We huren via een reisburo (waarschijnlijk via FTI). Zij leveren Alamo/National..



Ik ga even kijken of het daadwerkelijk veel scheelt, kom hier nog op terug...

Wop
(huurt ipv ook vanaf JFK)

Het scheelt inderdaad wel degelijk. Zie de screenshots hieronder.
Echter als je de taxi kosten van JFK naar EWR moet meerekenen zal je ongeveer net zo duur uit komen vermoed ik. Of je moet met je helezooi de metro door willen wandelen  ;)



#20 - 03-02-2006, 17:29 uur

SpaceAce

Echter als je de taxi kosten van JFK naar EWR moet meerekenen zal je ongeveer net zo duur uit komen vermoed ik.

Een taxi van JFK naar EWR zullen we waarschijnlijk niet nemen :)

We gaan met een taxi van JFK naar het hotel en op de derde dag willen we aan het eind van de middag de auto ophalen. Waar? Dat is dus nog de vraag.
Maar zoals ik je begrijp, kunnen we beter naar EWR gaan om de auto op te halen dan weer terug naar JFK?

Ik weet niet hoe het in New York geregeld is met Alamo, maar twee jaar terug in Florida was er ook een Alamovestiging in ons hotel in Orlando. Dat was helemaal ideaal  :D Misschien dat bij ons hotel in New York ook wel een dicht in de buurt een Alamovestiging zit. Dit gaan we dus nog uitzoeken (ook een hotel in New York zelf moeten we nog even bekijken. Dit wordt in principe de enige hotelboeking die we van te voren thuis boeken. De rest gaat op de bonnefooi, waarschijnlijk)

Alleen gok ik niet dat we in het centrum van New York willen gaan rijden, dus zullen we er toch voor kiezen om een alamovesting buiten het centrum te kiezen.
Hm... dat wordt nog even uitzoeken dus :)

In ieder geval heel erg bedankt voor je screenshots. Weten we in ieder geval zeker dat we niet terug naar JFK moeten voor een auto!
#21 - 03-02-2006, 17:51 uur
« Laatst bewerkt op: 03-02-2006, 19:20 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

SpaceAce

Even een tip mbt de auto. Huur de auto in New Jersey. Dat scheelt aanzienlijk in prijs en je hebt geen eigen risico. In de staat New York heb je altijd een verplichte eigen risico die je niet af kan kopen. Verder zijn de belastingen in New York ook veel hoger dan in New Jersey.

Onze autohuur wilden we gaan boeken bij FTI, met in onze achterhoofd deze tip. Alleen als we invullen dat we de auto willen ophalen op Newark airport en weer inleveren bij JFK airport, komt er 199 dollar aan drop-off kosten bij. Bij navraag bij FTI schijnt dit toch echt te kloppen  ny-angry

Als we de auto bij JFK ophalen en weer inleveren, komt er niets bij.

Is het dus aan te raden om JFK/JFK te boeken, of zit hier een adertje onder het groene gras?  ???

Wij willen dus de Chevrolet Equinox huren. Dit zou voor onze periode (3 weken) een totaalbedrag van 759 euro zijn. We hebben ook al bij Exit-reizen gekeken, maar daar verhuren ze niet de Equinox. Wel in vergelijking de Sports Utility. Maar deze zou uitkomen op een totaalbedrag van 1300 euro.

Zijn er misschien andere verhuurbedrijven welke een vergelijkbare auto te huur hebben voor de prijs van 800 euro, waarbij er geen drop-off kosten bijkomen van Newark/JFK? Of kan ik gewoon bij FTI de Equinox boeken (JFK/JFK) zonder dat er extra kosten bij komen voor bijvoorbeeld de eigen risico en de belastingen?
#22 - 20-03-2006, 22:06 uur
« Laatst bewerkt op: 20-03-2006, 23:45 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Jez

Space Ace, wie/wat is FTI? Heb je een webadres?
Ik was zelf bij www.autoeurope.nl aan het kijken; die komt bij mij steeds het goedkoopste uit de bus.
#23 - 20-03-2006, 22:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

SpaceAce

Space Ace, wie/wat is FTI? Heb je een webadres?
Ik was zelf bij www.autoeurope.nl aan het kijken; die komt bij mij steeds het goedkoopste uit de bus.

Ik ga meteen ff kijken!

En FTI: www.fti.de
#24 - 20-03-2006, 23:26 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

SpaceAce

Ik was zelf bij www.autoeurope.nl aan het kijken; die komt bij mij steeds het goedkoopste uit de bus.

Hm, de goedkoopste komt bij mij uit op 816.00 EUR Inclusief, en dat is dan nog maar de Midsize  ???  :'(
(Newark ophalen, JFK inleveren). Dezelfde prijzen bij JFK/JFK.
#25 - 20-03-2006, 23:33 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

SpaceAce

Kleine update met tekst en uitleg over onze planning. Tips zijn altijd welkom. We zijn van plan om alleen het eerste hotel in New York te boeken. Graag in Manhattan, maar we weten nog niet in welke gedeelte. Iemand tips voor hotels in Manhattan?

Qua autohuur willen we bij ww.fti.de boeken. Een Chevrolet Equinox en deze zou ons dan 759,- euro kosten. Opgehaald op New York JFK en weer ingeleverd op New York JFK.

We hebben gekeken of we ook de auto op konden halen op Newark airport (in verband met eigen risico etc), maar dit zou ons juist 200 dollar duurder uitkomen, in verband met de Drop-off kosten (??) (volgens FTI in ieder geval). Dit staat er dan: Gebühr für Einwegmiete:      $ 199 ,–(zahlbar vor Ort)

Vakantieplanning USA 2006 (27 mei t/m 18 juni)

Dag 01 (27-05) Schiphol - New York JFK (14.15 uur - 16.10 uur)
Dag 02 (28-05) New York
Dag 03 (29-05) New York (auto ophalen om 20.00 uur op JFK en naar een hotel buiten New York rijden)
Dag 04 (30-05) Six Flags New England


Omdat we dus op dag 04 naar Six Flags New England gaan en geen zin hebben om die dag ’s ochtends eerst nog de huurauto te regelen en vanaf het centrum door de drukke straten naar Six Flags te rijden, willen we op dag 03 (nadat we dus nog een halve middag New York hebben gehad) naar JFK om de auto op te halen en naar een hotel buiten New York te rijden.

In New York hebben we eigenlijk maar vier doelen welke we zeker willen bezoeken: Ground Zero, het Vrijheidsbeeld, Empire State Building en Central Park. De rest van de Highlights zijn bijzaak en willen we bij tijd over natuurlijk graag bezoeken en bezichtigen. We hebben uiteindelijk maar 1.5 dag voor New York. Mocht New York ons goed bevallen, kunnen we altijd bij een volgende Amerikabezoek hier een stop-over plannen.

Op dag 04 kunnen we dan meteen de snelweg op naar Six Flags New England en einde van deze dag keren we weer terug naar hetzelfde hotel.

Dag 05 (31-05) Hotel bij NYC - Dorney Park - Hotel bij DP
Dag 06 (01-06) Hotel bij DP - Knoebels - Hotel bij HP
Dag 07 (02-06) Hershey Park
Dag 08 (03-06) Hotel bij HP – Washington


Op dag 05 gaan we dus vroeg richting Dorney Park en willen we einde van die dag een hotel daar in de buurt zoeken.
Op dag 06 gaan we dan, via Knoebels, naar een hotel bij Hershey Park.
Op dag 07 willen we dus Hershey Park en de Chocolade fabriek bezoeken.
Op dag 08 willen we vroeg in de ochtend vertrekken naar Washington en een hotelletje zoeken in Arlington. Deze middag willen we ook besteden aan Arlington Cemetery.

Dag 09 (04-06) Washington
Dag 10 (05-06) Washington - Hotel bij BG (eind van de middag)


Dag 09 is helemaal voor Washington. Hier willen we het Capitol, het Witte huis, het Air & Space Museum en de Washington Zoo bezoeken. Op dag 10 bezoeken we dan de dingen welke we niet op dag 09 aan toegekomen zijn.

Dag 11 (06-06) Busch Gardens
Dag 12 (07-06) Hotel bij BG - Paramount Kings Dominion - Overnachtingsplaats -> ?


Dag 11 spreekt voor zich en op dag 12 willen we na het bezoekje aan Paramount Kings Dominion alvast richting Kennywood rijden en dan kijken tot hoever we komen. Het liefst willen we net voorbij Hagerstown een hotel zoeken. Paramount is tot een 20.00 uur open, maar we willen rond 19.00 uur wegrijden bij Paramount. Uurtje of 3 rijden en dan een hotel zoeken.

Dag 13 (08-06) Overnachtingsplaats -> ? - Kennywood - Hotel bij PKI

Vanuit Hagerstown naar Kennywood is het ook drie uur rijden. Omdat dit een goed park is om even tussendoor te doen (geen entree, maar je betaalt per attractie) willen we op z’n laatst rond 13.00 uur bij Kennywood aankomen. Omdat het maar een goed twee uur rijden is naar een hotel bij Paramount Kings Island, hoeven we ook pas rond 18.00 uur weg bij Kennywood.

Dag 14 (09-06) Paramount Kings Island - Hotel bij CP
Dag 15 (10-06) Cedar Point
Dag 16 (11-06) Cedar Point (eventueel halve dag Geauga Lake) - Overnachtingsplaats -> ?


Dag 14 spreekt voorzich. ’s Avonds rijden we dan naar een hotel bij Cedar Point. Dag 15 spreekt ook voorzich. Dag 16 willen we nog een keer terug naar Cedar Point, omdat de kans groot is dat we niet alles hebben kunnen doen op dag 15 (weekend enzo). Omdat we van plan zijn een seizoenspas aan te schaffen, is dit makkelijk te doen. In deze seizoenspassen is ook de entree van Geauga Lake en Dorney Park inbegrepen. Dus het eventuele hoppen naar Geauga Lake is ook te combineren. Mochten we wel alles gedaan hebben op dag 15 in Cedar Point, gaan we natuurlijk op dag 16 meteen in de ochtend naar Geauga Lake.

Na Cedar Point (of Geauga Lake) willen we weer een stukje richting Toronto rijden. Maximaal aantal uren rijden: een uurtje of twee en dan een hotel zoeken.

Dag 17 (12-06) Overnachtingsplaats -> ? - Toronto
Dag 18 (13-06) Toronto - Niagra Falls


Vanaf de overnachtingsplaats willen we naar Toronto rijden. Hier hebben we eigenlijk maar één doel: de CN Toren. En voor de rest een beetje uitrusten. Dag 18 willen we een beetje kunnen uitslapen en dan naar de Niagra Falls rijden. Hier genieten we van de watervallen uiteraard. Omdat we ook de watervallen by night willen zien, overnachten we hier ook.

Dag 19 (14-06) Niagra Falls – Finger Lake (Ithaca)
Dag 20 (15-06) Finger Lake (Ithaca) – hotel onder NYC


Op dag 19 willen we vroeg bij de Niagra Falls vertrekken om zo naar Ithaca een hotel te zoeken en Finger Lake te bezoeken. Als we nog niet genoeg van Finger Lake hebben, kunnen we op dag 20 nog wat bekijken en anders vertrekken we naar New York. Hier willen we een hotel opzoeken wat tussen New York en Six Flags Great Adventure ligt.

Dag 21 (16-06) Six Flags Great Adventure

Dag 21 spreekt natuurlijk voorzich. ’s Avonds keren we ook weer terug naar dat hotel.

Dag 22 (17-06) New York JFK (18.10 uur) - Schiphol
Dag 23 (18-06) Aankomst Schiphol (07.35 uur)


Op dag 22 kunnen we mooi in de ochtend rustig aan doen. Rustig ontbijten, rustig koffers inpakken en nog wat buiten rondlopen (omgeving verkennen ofzo). Rond 13.00 uur willen we richting JFK Airport rijden. Hier leveren we de auto in en gaan we inchecken. En dan is het alweer tijd om naar huis toe te vliegen…   :'(
#26 - 26-03-2006, 22:33 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Jez

Klinkt goed, SpaceAce!

Ik heb nog een paar tips, misschien hebben jullier er iets aan.
Ik schreef net al in een ander draadje dat wij erover denken om een hotel in North Bergen te nemen, net aan de overkant van Manhattan. Dit hotel heeft een shuttledienst naar Manhattan (weet alleen nog niet of dit gratis is), dus daar zit je zo. Is misschien ook handig om met de auto NY te verlaten; je hoeft dan niet door de stad. Oh, is trouwens Super 8.

En omdat je (denkt dat je) maar een paar dingen wilt zien in NY is een bustour misschien een goed idee. Dan kom je langs alle hoogtepunten en bepaal je zelf waar je uitstapt en iets gaat bekijken. Je kunt ook een tour nemen met de kaartjes voor het Empire State er bij in. Er zijn verschillende aanbieders; als je bij Google bustour+New York intiept, kom je vanzelf op hun sites.

That's all, kijk maar of je er iets aan hebt.

Groetjes, Jez

#27 - 27-03-2006, 01:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

SpaceAce

Op www.hotels.com komen we nu iets tegen en daar willen we graag even een mening over.

Het gaat om Apollo Inn (locatie: 2027 Adam Clayton Powell Jr Blvd, New York). Tussen Central Park en Harlem in dus. Wat we ervan kunnen vinden op internet oogt het prima. Alleen geen rookvrije kamer, maar dat vinden we niet zo erg.

Wat ons nu dus ontzettend verbaast is de prijs. Deze kost € 75,77 per kamer per nacht!!! Zoek je verder op internet, dan zijn de kamerprijzen behoorlijk wat hoger... We snappen er niets van. Wat we verder kunnen vinden qua hotels in Manhattan, zijn de prijzen namelijk veel duurder.

Heeft iemand ervaring met dit hotel en weet iemand of deze locatie oké is?
#28 - 28-03-2006, 19:35 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Loek

Dat is in de upper west side, bijna in Harlem.  Kan meevallen, het belangrijkste is dat je in de buurt van een Subway Station bent. Het ligt een behoorlijk eind van de bekende bezienswaardigheden van New York die van daar pricies aan de ander kant van Central Park liggen.
#29 - 29-03-2006, 00:58 uur

SpaceAce

En we hebben een hotel geboekt! Jahoe!

Het is niet Apollo geworden. Niet dat het ons een slecht hotel leek, maar we wilden toch liever iets bij Times Square in de buurt zitten (uiteraard).

Uiteindelijk is het Hotel 31 geworden. Volgens Tripadvisor een prima hotel en onder de 300 euro voor twee nachten, inclusief tax (wat mijn eis was)!  2006-04
(en ik zie dat we volgens mij de laatste kamer hebben geboekt, aangezien de kamer met 'privébadkamer' er niet meer bij staat op die data)
#30 - 30-03-2006, 23:38 uur
« Laatst bewerkt op: 30-03-2006, 23:42 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15