Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bear Country

Discussie gestart

Verelle

Wij hebben inmiddels diverse reizen naar Amerika gemaakt en ook vaak in "Bear Country', maar als ik al die verhalen hoor van mensen in de nationale parken, denk ik dat wij de enige zijn die geen beren zien. Moet ik dan echt met een steak op mijn rugzak door Yellowstone lopen voordat ik er uberhaupt een zie?
 :(
#1 - 20-07-2006, 04:01 uur
« Laatst bewerkt op: 24-07-2006, 05:12 uur door Verelle »
In april terug naar Amerika

PetraVS

Nou, eerlijk gezegd, wat mijn ervaringen betreft wel :(.  Hier in de Shenandoah schijnen er heel veel beren te zijn, ik ben er vele malen geweest en heb nog nooit zo'n dier gezien (vrienden wel).  En in alle Nationale Parken, die we bezocht hebben, moesten we uitkijken voor beren, geen zwarte of bruine gezien.  En toen, vorig jaar in Yellowstone, zomaar drie beren op een dag!
#2 - 20-07-2006, 04:07 uur

EvertK

Wij hebben in Yellowstone oog in oog gestaan met 2 beren die liepen te grazen langs de weg. Je moet gewoon vroeg op staan denk ik om de meeste kans te maken want dit was om 06:30 uur toen er nauwelijks mensen (en autos) op pad waren. Daarnaast hebben we ook wel midden op de dag - maar dan op verdere afstand - beren gezien, vooral bij de waterrijke omgeving van Yellowstone river. Dat waren 2 verschillende dagen, maar wel op nagenoeg dezelfde lokatie. Dus nee... je hoeft geen biefstukje voor de dames en heren mee te nemen  :)
#3 - 20-07-2006, 07:57 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Vegas

Het is inderdaad een kwestie van een beetje mazzel hebben.
Ik heb 3 weken door bear country gereist.
Op zoek naar grizzly's en zwarte beren. Ik had al bijna de moed opgegeven toen ik ineens in Yellowstone (Lamar Valley) een grizzly langs de weg zag. Het was nog redelijk vroeg in de ochtend en erg rustig. Dat scheelt een hoop denk ik.
Verder 2 zwarte beren in YS, maar op een behoorlijke afstand en een horde toeristen met grote camera's. Dat is toch minder leuk en spannend.

In Glacier Park Montana, begin juni, verwachtte ik ook beren te zien. Net uit de winterslaap, hongerig, op zoek naar lekkere hapjes, dus ik dacht, nou dat moet lukken, ik ben best lekker.
In m'n uppie wandelen door bos en berg... als het nou niet lukt, dan nooit meer.
Best wel eng, omdat je toch in de besneeuwde en modderig wandelpaden berenpoot afdrukken ziet.
Bij elke boom, elke bocht stokt de adem je in de keel omdat er misschien wel een beer zit.
Dat was wel een moment dat ik dacht "waar ben je mee bezig, zo helemaal alleen in bear country". Maar zelfs daar kwam ik ook geen beer tegen. Ik ben toch niet zo lekker, of het lag aan m'n Axe click.

Dan zit je weer in je auto en dan geheel onverwacht een zwarte beer midden op de weg.
Ook daar in noord Montana, was het erg rustig, pre toeristen periode, en wat later in de middag.

Ik bedoel hier dus mee te zeggen dat het je dus op elk moment kan gebeuren en vaak dus juist op momenten dat he het niet verwacht.
#4 - 20-07-2006, 10:19 uur

GoGriz

Ik heb zelf in de Nationale Parken nog nooit een beer gezien.  Maar in mijn alley al wel  ;D
Sterker nog: Vorig jaar was mijn moeder op bezoek.  We hebben toen Glacier NP bezocht en geen beer gezien.  Een paar dagen later toen we terug thuis waren (Missoula MT) zaten er gewoon 3 in een boom achter mijn huis!   

Anyway, ik denk dat de beste periode om beren te zien in het najaar is.  Ik heb vorige herfst 5/6 keer beren gezien in of rond Missoula.. en voorlopig dit jaar nog geen enkele.
#5 - 20-07-2006, 15:33 uur

Loek

Ik heb twee weken geleden op mijn vakantie nog een beer gezien op een plek waar ik het eigenlijk niet verwachtte:  Lake Tahoe, langs de weg.   Ik vermoed dat er een gezonde doses geluk bij komt kijken, tenzij je op Kodiak Island gaat zitten met een zalm in je schoot   1smile
#6 - 20-07-2006, 20:07 uur

kwaajknarie

Dan wordt het tijd om inderdaad heeeel veel geluk te hebben ;D
#7 - 20-07-2006, 21:58 uur

jfeelders

Waarom een beer zien? Voor de foto's? Toen er vorig jaar in Yosemite een beer niet al te ver van onze tent over de camping trok en wat dozen opentrok had ik echt gewild dat hij er niet was. 2 Uur lang met bonzend hart in een klein tentje liggen is geen pretje...
#8 - 21-07-2006, 09:01 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

Verelle

Waarom een beer zien? Voor de foto's? Toen er vorig jaar in Yosemite een beer niet al te ver van onze tent over de camping trok en wat dozen opentrok had ik echt gewild dat hij er niet was. 2 Uur lang met bonzend hart in een klein tentje liggen is geen pretje...

Daarom ga ik van ze lang zal ze leven niet in een tentje in bear country. In Yosemite zeiden ze dat ze in Curry Village rond hingen, geen elke beer gezien ook niet 's morgens vroeg.
#9 - 24-07-2006, 01:28 uur
In april terug naar Amerika

Verelle

Na maanden in bear country te hebben gewandeld, ook in Yosemite, ze zeiden dat ze in Curry Village rond hingen, wij kijken, ook vroeg in de ochtend, niks, nada. Hebben we inmiddels een aantal keren beren gezien. De eerste keer was in Glacier NP tijdens onze wandeling op de terugweg van Iceberg Lake, er waren 2 grizzly's in de weide boven ons en ongeveer 500 meter bij ons vandaan. Ik denk dat we wel een uur hebben staan kijken, met bino's en camera's met telelenzen. So cooool....!
Toen we bij de parkeerplaats aankwamen bleken er nog 2 grizzly's te zijn in de zelfde weide, maar een stukje verderop. De volgende dag hebben we een zwarte beer gezien die de weg overliep net voorbij Avalanche campground. En twee dagen later heb ik nog een zwarte beer gezien net buiten het park vlak bij een klein dorpje.
In Yellowstone heeft mijn vriend nog een grizzly gezien, ik was helaas niet meegegaan.

Nog even een opmerking over dat vroeg opstaan. In Yellowstone waren we een ochtend om kwart over vijf in de Lamar Valley en we hebben geen beren of wolven gezien. Je moet gewoon mazzel hebben. Over de wolf heb ik recentelijk nog een stukje geschreven over een ontmoeting met de Druid Peak Pack in 1999 op onze Space: http://travellingthestates.spaces.msn.com/

Hopelijk komen we er nog een aantal beren tegen, aangezien we over niet al te lange tijd richting de Oostkust gaan en daar nog een aantal nationale parken aan zullen doen waar beren voorkomen.  wink
#10 - 24-07-2006, 02:08 uur
In april terug naar Amerika

Sol

In Yosemite stonden we bij het infocenter eens achter een paar NL-ers die vroegen waar er beren te zien waren. Die dame achter de balie vond het maar raar en zei dat als ze zeker beren wilden zien, ze beter naar de dierentuin konden gaan... De volgende dag kreeg ik bijna een beer onder mijn wielen toen ie voor mijn auto overstak. Rare gewaarwording omdat wij ook graag beren wilden zien, maar als je er eentje op een haartje na mist, is het een ander verhaal! We bleven de nachten op een camping (weet nu even niet meer hoe het heet, nouja, als je de Tioga pass neemt, dus de oostelijke kant van het park) in zo'n witte tent slapen waar een bed in stond. Je moest 's avonds alles in een bear lock doen, dus ook shampoo enzo. 's Nachts hoorden we gestamp rond de tent, wat heel duidelijk niet van mensen afkomstig was en te zwaar om een hert te zijn... Brrr, spannend maar ook heel gaaf! Niet zo leuk voor die beer, want volgens de mensen die bij de receptie werkten zou die beer steeds meer gewend raken aan mensen waardoor hij of een flink eind in de wildernis moest worden gezet en anders... geeuthanaseerd... Dat vergeten helaas veel mensen als ze een mooie foto willen maken. Laatst las ik dat een vrouw het handje van haar peutertje in had gesmeerd met honing, want het was zo leuk als het handje afgelebberd werd door die beer... Liep niet goed af.

In Yellowstone hebben we ook beren gezien. Let op bij grasvelden, waar ze wel eens staan te grazen. En trouwens: in die NP's zie je hele opstootjes ontstaan als er een beer zichtbaar is. In Yosemite hebben we vier beren op een dag gezien en ons verbaasd over hoe dicht mensen bij de beren durven te komen.
#11 - 27-07-2006, 11:23 uur

DennisH

Laatst las ik dat een vrouw het handje van haar peutertje in had gesmeerd met honing, want het was zo leuk als het handje afgelebberd werd door die beer... Liep niet goed af.

Ik neem aan dat het handje er inderdaad af werd gelebberd ?

Wij hebben vorig jaar in Yosemite ook twee zwarte beren gezien (grote en een jong) maar dan wel op veilige afstand. Het lijken van die goedmoedige winnie-de-poeh beren (misschien zijn we wel allemaal beinvloed door 'knuffelberen') maar die krengen kunnen 60 km/h rennen, zwemmen en in bomen klimmen.

En inderdaad, de beren moeten niet teveel aan mensen wennen omdat dat meestal nadelig afloopt voor de beer.
#12 - 31-07-2006, 08:10 uur

ceetje

Ik vind het zien van beren toch wel een prachtig gezicht: net terug van Canada 3 (weken) en V.S. (1 week) en in totaal 25 beren gezien waaronder 8 jonkies. De meeste inderdaad gewoon langs de kant van de weg, maar 1 's morgens om 6 uur op de camping. Hij stond te snuffelen bij de footlockers op zijn achterpoten. Na de eerste reactie: ohoh, wat nu? Kwam het besef : Camera halen!!! Maar helaas de beer zag ons en kuierde op zijn gemakkie weg. Vreemd genoeg ben ik niet bang voor beren als we kamperen in een tentje. We houden ons keurig aan de voorschriften die horen bij kamperen in berenland en geloof dan dat je niets te vrezen hebt. Ik vind onweer enger  2006-10 Overigens de reactie van de ranger op de camping toen ik vertelde over onze ontmoeting was: Heb je een foto kunnen maken? Nee? Nou ja dat zit ie in ieder geval in je hart. Zij had hem al twee dagen daarvoor verjaagd met een toeter. En in Hyder (Alaska) hebben een moeder Grizzly met 3 jonkies ons bijna een uur vermaakt met het vangen en eten van zalm en spelen met elkaar. Wat een prachtige beesten!
#13 - 18-08-2006, 20:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15