wij aten 1 augustus in een restaurant: de WhaleTail in downtown Breckenridge,CO. Als je voor 18:30 binnen was, 2 entrees voor de prijs van 1. Na prima eten vroeg de waiter naar desert, coffee or will I strike your CreditCard? Dus gaf ik mijn CC en het bonnetje toonde een dubbel bedrag van wat ik verwachtte. Gevraagd naar de bill or specification kwam na lang wachten de bon: 2 entrees en de huiswijn was nu geen $19 maar $31. Maar eens vragen hoe dat kon.
De waiter weigerde langs de komen dus na dik 10 minuten, opgestaan en aan de usher gevraagd naar de manager. Waarom? Verkeerde rekening? Er is geen manager hier. En als je niet direct betaald, roepen we de politie. Dat leek ons een uitstekend plan en na een interesante komedie met een telefoon, de vraag of ze mijn CC nog eens mochten zien zijn we voor de deur gaan wachten op de politie. Na luttele minuten werden buiten bedreigd door waiter + usher die nu opeens de eigenaar was, ze werden handtastelijk en we zijn maar naar ons hotel gewandeld.
Mijn CC rekening vandaag toonde het volledige bedrag. We hebben maar een briefje geschreven aan de CC company dat we die rekening niet getekend hadden en het geld niet afgeschreven zou moeten worden.
Dan realizeren we ons dat een foute CC afschrijving de laatste 10+ jaar niet meer voorkomt en dat dit de 1e scam operatie was die we in de USA meemaakten.
Voegen dit toe aan de wijze lessen: wij bestellen pas eten nadat de fles wijn op tafel staat, onthouden ongeveer de prijzen van wat we bestellen, bij een early bird special vragen we altijd of die nog geldt op ons tijdstip van binnenkomen (let op, de early bird wijn prijzen zijn vaak lager dan op de normale kaart) en zullen nu nooit meer een CC afstrijkje laten maken voordat we de rekening gezien hebben. Moet de waiter dus wel 2 keer lopen.
Overigens is het in motels ongeveer standaard dat ze je CC afstrijken bij inchecken bij uitchecken de rekening overhandige. Er was een BW hotel in Alpine,WY die weigerde bij het uitchecken een rekening te overhandigen: ze hadden problemen met de computer. toen ik via de website aan BW vroeg of die een rekening konden regelen was het antwoord: Nee maar ze hebben U wel teveel in rekening gebracht hetgeen de receptionist spijt. We zulen die $8 direct terugstorten.