Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

IS HET NOG WEL LEUK OM VAN & NAAR DE STATES TE VLIEGEN?

Discussie gestart

Chiefette

Voor degenen die gaag tanden willen poetsen onderweg en nu problemen ondervinden met de baggagerestricties: Oral B (dacht ik) verkoopt 'poetsvingers', Brushaways heten ze. Dat zijn een soort van hoesjes die je om je vinger schuift en waarmee je een soort poetsende beweging maakt in je mond. Het is natuurlijk niet te vergelijken met echt poetsen, maar voor die ene keer in het vliegtuig is het een goede oplossing. Je vindt ze in het mondverzorgingsschap bij de drogist.

#16 - 30-08-2006, 11:50 uur

DennisH

Voor degenen die gaag tanden willen poetsen onderweg en nu problemen ondervinden met de baggagerestricties: Oral B (dacht ik) verkoopt 'poetsvingers', Brushaways heten ze. Dat zijn een soort van hoesjes die je om je vinger schuift en waarmee je een soort poetsende beweging maakt in je mond. Het is natuurlijk niet te vergelijken met echt poetsen, maar voor die ene keer in het vliegtuig is het een goede oplossing. Je vindt ze in het mondverzorgingsschap bij de drogist.

Ik ga helemaal niks poetsen. Des te meer ik meur des te sneller laten ze me doorgaan bij de controle  ;D
#17 - 31-08-2006, 08:51 uur

Bakvet

Voor degenen die gaag tanden willen poetsen onderweg en nu problemen ondervinden met de baggagerestricties: Oral B (dacht ik) verkoopt 'poetsvingers', Brushaways heten ze. Dat zijn een soort van hoesjes die je om je vinger schuift en waarmee je een soort poetsende beweging maakt in je mond. Het is natuurlijk niet te vergelijken met echt poetsen, maar voor die ene keer in het vliegtuig is het een goede oplossing. Je vindt ze in het mondverzorgingsschap bij de drogist.

Ik ga helemaal niks poetsen. Des te meer ik meur des te sneller laten ze me doorgaan bij de controle  ;D

Bedankt voor de tip van die Brush Aways, die dingen werken echt. Ze geven inderdaad het gevoel dat je net je tanden hebt gepoetst. Dat is na zo'n culinair avontuur in een vliegtuig wel lekker, zeker als je volgende vlucht pas uren later vertrekt.

In Washington nog iets bijzonders beleefd: de wachttijd bij de immigrations bedroeg maar lieftst een minuut of tien. Daarom stuurde zo'n persoon die checkt of je alles wel goed hebt ingevuld mij door naar de loketten voor US Residents. Want daar zaten vijf man/vrouw zoals gewoonlijk te wachten op een mogelijk voorbijkomende Amerikaan.

Na het verkrijgen van de stempels en de foto's maar even gevraagd waarom dit hier allemaal zoveel efficienter toe gaat dan op sommige andere luchthavens. "Because this is where all the politicians enter the United States, sir. We want to get them through as fast as possible!"
#18 - 09-09-2006, 13:35 uur

PetraVS

Nou, dat is ook een bunch of bull  ;D.  Ik heb wel uren in de rij gestaan voor de douane in ons aller Washington (mijn woonplaats), zelfs als Amerikaanse.  Het is dus lang niet altijd zo makkelijk, al zou ik het graag zo zien!
#19 - 10-09-2006, 04:03 uur

Frank S

Ik ben ook een paar keer op Dulles door immigration gegaan, als tussenlanding op weg naar Orlando. Erg opvallend efficiënt vond ik ze niet, maar het was wel fijn dat ze maar 1 wachtrij hebben, vanwaar alle (gelijksoortige) loketten bediend worden. In Orlando is dat niet zo (daar hebben ze per loket een aparte wachtrij) en kiezen wij steevast de verkeerde rij, waardoor we meestal als laatste aan de beurt zijn, als alle andere rijen allang weer opgelost zijn...
#20 - 10-09-2006, 09:48 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Anouk

Echt weer? Dan hebben ze dat nog niet zolang geleden ingevoerd op Dulles, want als ik me goed herinner - toen ik daar kwam was er eerst 1 rij zeg maar, toen werd je door zo'n medewerker naar een andere rij gestuurd (elk loket een andere rij) en natuurlijk stond ik in de verkeerde!! Later mocht ik naar het loket van de citizens zeg maar.. Maar al in al heb ik zo'n anderhalf a 2 uur staan wachten op Dulles.. Dat was in Juli 1999..


In Houston was het ook zo - elk loket een andere rij.. Ik ben er 2 keer geweest, en de ene keer ging het sneller.. Dus het ligt zeker aan het tijdstip dat je daar komt..
#21 - 10-09-2006, 16:09 uur

ned in MO

Nou nou wat een angsten weer zeg.
Een flesje water mag je niet meenemen?
Jawel hoor zolang je het maar na de controle koopt in een kiosk a 3.50 het flesje. Daarbij krijg je net zoveel water van de stewardess aan board als je maar wilt.

Reden waarom entry in de states wat lastig is.
Men huurt een aantal nietsnutten in voor $6.00 en die denken dat ze dan ineens macht hebben. Het leuke ervan? Je moet allemaal je schoenen uittrekken en die lui zitten dus de hele dag in een zweetvoeten meur ;D
#22 - 18-12-2006, 16:50 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Satin13

Tanden poetsen nog tot daaraan toe, maar als vrouw heb je toch graag een paar hygiënische toestanden mee en liefst niet in een plastic tasje!  Je hebt graag je fototoestel mee, je laptop heb je liever bij je in plaats van in het koude bagageruim waar er misschien al een aantal keer mee gesmeten is. Ik graag een beetje lectuur bij, een puzzelboekje, schrijfgerei, een bril, oordopjes, slaapmaskertje, gameboys voor de kinderen,...
Wij laten die terroristengewoon winnen. Er is me dunkt toch genoeg check tussen het inchecken en het boarden (en we betalen er verdorie ook voor!) maar we mogen hoe langer hoe minder. Het stoort me ook dat er verschillende regeletjes gelden voor de verschillende landen van vertrek (hoewel de eindbestemming toch dezelfde blijft). Als het gaat om een vluchtje Brussel - London kan ik echt wel met die beperkingen leven, maar ik heb graag toch iets om me af te leiden als ik 9 uur in de lucht hang, of zie ik dat fout? Dit gaat mijn petje te boven. Ik hoop dat de regeltjes snel versoepelen.
#23 - 11-03-2007, 11:47 uur
USA rocks!




jerbia

De regels zijn aangepast wbt vloeistoffen in de handbagage en niet voor de andere zaken die je noemt zoals lectuur, laptop e.d.
#24 - 11-03-2007, 12:46 uur

Rebecca

Als het gaat om een vluchtje Brussel - London kan ik echt wel met die beperkingen leven, maar ik heb graag toch iets om me af te leiden als ik 9 uur in de lucht hang, of zie ik dat fout? Dit gaat mijn petje te boven. Ik hoop dat de regeltjes snel versoepelen.

Natuurlijk is het inderdaad niet fijn, maar aan de andere kant is het maar voor een bepaald aantal uren, afhankelijk van waar je precies naar toe vliegt. Dan zit ik toch 9 uur lang liever wat onvermaakt in het vliegtuig dan angstig.....
#25 - 11-03-2007, 22:07 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Satin13

Daar heb je helemaal gelijk in, Becs, maar ik zag het verkeerd. Ik vind het ook nodig dat er verscherpte maatregelen zijn, maar ik dacht dat je totaal geen handbagage meer mocht meehebben (waarschijnlijk verkeerd ingelicht of zo), maar het blijkt alleen om vloeistoffen te gaan. Da's geen probleem, hebben we niet bij. En de trolley met de medicijnen en verzorgingsproducten checken we wel in, de volgende keer. Ik mag alleen niet vergeten mijn migraine pillen mee te nemen.....
#26 - 11-03-2007, 23:40 uur
USA rocks!




Jez

En de trolley met de medicijnen en verzorgingsproducten checken we wel in, de volgende keer. Ik mag alleen niet vergeten mijn migraine pillen mee te nemen.....

Zou je dat wel doen? Stel dat je check in bagage later aankomt....... Ik sleep alle medicijnen altijd mee in de handbagage. Even een medicijnenpaspoort bij de apotheek halen en er kan je niks gebeuren!
#27 - 12-03-2007, 21:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Satin13

Ja Jez, het risico blijft natuurlijk bestaan, maar ik heb migraine pillen en pilletjes voor de maag bij. En verder zijn de verzorgingsprodukten ginder ook wel te vinden. We doen dat ook een beetje uit voorzorg om te vermijden dat onze kledij onder de shampoo zit  ;D De trolley is te groot om mee te nemen en om eerlijk te zijn hebben we al vrijveel handbagage mee; de kids hun rugzak, ik de grote rugzak met lectuur, nekkussentje, slaapmasker, etc, mijn echtgenoot zeult met de laptop. Die trolley is er dansoms net t eveel aan, dus zijn we altijd blij er vanaf te zijn. Maar het blijft gevaarlijk...
#28 - 12-03-2007, 22:29 uur
USA rocks!




hollandranch

Weet je wat ze eens moeten aanpakken, al die mensen die toch meer handbagage bij zich hebben dan toegestaan, of van die trolleys die duidelijk te groot zijn en met geweld in een overhead bin worden geramd! Ik zie zoveel mensen alleen reizen met 2 grote stuks handbagage en geen hond die er wat van zegt en maar zeikerige regels bedenken over vloeistoffen terwijl je zonder moeite in Amerika een 2 liter fles limonade het vliegtuig in meeneemt. Gelukkig zijn terrorsiten blijkbaar niet zo slim want een vliegtuig naar beneden halen kan een stukkie makkelijker als je ziet hoe laag ze overal vliegen.
#29 - 14-03-2007, 21:29 uur

MiamiHeat

Weet je wat ze eens moeten aanpakken, al die mensen die toch meer handbagage bij zich hebben dan toegestaan, of van die trolleys die duidelijk te groot zijn en met geweld in een overhead bin worden geramd! Ik zie zoveel mensen alleen reizen met 2 grote stuks handbagage en geen hond die er wat van zegt....

Ben het helemaal met je eens......vorig jaar moest ik verdomme een tas bij mijn voeten leggen omdat onze buren 4 hutkoffers als handbagage mee hadden genomen en er dus gewoon geen plaats meer was.......toen ik een behoorlijke pissige opmerking maakte bij de vluchtmuts wist ze geen antwoord te geven.

Ik baal er altijd zo van want ik ben altijd het braafste jongetje van de klas en hou me altijd aan gewichten en afmetingen van de handbagage...............spring een gat in de lucht als ze dit eens echt aan gaan pakken.
#30 - 14-03-2007, 21:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15