Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York City

Discussie gestart

rembrandt

Even een vraag wij willen (volgend jaar pas) naar New york even een paar vragen.

1) waar kun je het beste in New York een hotel nemen met twee kinderen van dan 10 en 13?
2) we willen ook minstens ook een museum doen welk museum is met kinderen van 10 en 13 het meest de moeite waard?

Bij voorbaat dank en de groeten
Joost
#121 - 20-01-2007, 20:11 uur
Eens Amerika altijd Amerika.

Jez

Wij hadden een hotel in North Bergen genomen, net aan de andere kant van het water, want dat scheelde
ettelijke dollars per nacht. Met de shuttlebus stonden we voor $2,- pp binnen een half uur in hartje Manhattan.
Misschien ook een optie? In NY zelf heb ik dus geen ervaring, maar mogelijk anderen wel..........
#122 - 20-01-2007, 21:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bonnie

Hey hallo allemaal,

Afgelopen zomer heb ik een rondreis door het westen van USA gemaakt en ik ben niet alleen verslaafd geraakt aan reizen maar ook aan de USA ! Heerlijk , wat een land! Nu hebben we besloten eind mei een 6-daagse stedentrip naar New York te maken.

Jez, welk hotel hadden jullie in North Bergen? Ik heb Howard Johnson gezien, super 8, en nog een paar maar weet niet goed welke ik moet kiezen. Op tripadvisor staan namelijk over allemaal wel wat slechte recensies. Ook goeie hoor, maar goed...welk hotel zat jij?

Dan heb ik nog een vraag over de musea. Mijn vriend en ik zijn eigenlijk niet echt museum-gangers, maar we vinden dat je wel EEN museum in New York moet bekijken. Heeft iemand nog tips. Welk museum is het interressants? Ik snap dat smaken verschillen  wink

En dan de laatste vraag: In de week dat wij er zijn spelen de Yankees tegen Boston Red Sox. Dit gaan we niet missen natuurlijk  shiny Nu staat bij de ticketservice de wedstrijd verspreid over 3 avonden. Ik weet er zo niks van dat ik zelfs dat niet begreep! Duurt de wedstrijd zo lang? En zo ja...welke avond zou dan het leukste zijn? Tickets zijn vanaf 31 januari te bestellen online dus dan duik ik er gelijk op  1smile

alvast bedankt!

groeten Bonnie
#123 - 21-01-2007, 08:37 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2007, 08:57 uur door Bonnie »

Jez

Hoi Bonnie,

Wij zaten in de Super 8. Was een prima hotel. Je moet er alleen niet meer willen doen dan lekker slapen,
douchen en een continental ontbijtje nuttigen, want er is verder niets op loopafstand te doen.

Als je kaartjes koopt voor de City Sights tourbus (de blauwe), dan kun je 48 uur rondritten maken door
uptown, downtown en 's avonds naar de Brooklyn Bridge, je kunt een rondvaart van 75 minuten maken
rond Manhattan, je krijgt gratis toegang tot het Museum of the City New York en nog korting bij Planet
Hollywood. Kost je $49,- per persoon. En omdat het zgn hop on hop off bussen zijn, kun je er op heel
veel plekken uit om dan later de volgende bus te pakken.

Mijn website is nu ècht bijna bijgewerkt met het verslag van deze vakantie...........  ;)

Groetjes, Jez
#124 - 21-01-2007, 11:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bonnie

Hey !

Bedankt voor je snelle reactie zeg! Ons leek het super8 hotel ook de beste optie in North Bergen. Mijn enige probleem is dat ik nog niet duidelijk heb , hoe ik het vliegveld naar het hotel kom. Hoe hadden jullie dat gedaan? Ik wil vliegen op Newark want heb belachelijk goedkope tickets gevonden, die ik niet op La Guardia heb kunnen vinden....

Enne...ik ben benieuwd naar je site :D

groeten Bonnie
#125 - 21-01-2007, 12:02 uur

Jez

Wij zijn steeds met de shuttlebus ($2,- pp per keer) naar het Port Authority Bus Station gegaan en vandaar de metro genomen.
Omdat wij er al een hele rondreis op hadden zitten, hadden we onze baggage de 1e dag op het vliegveld gestald, zodat we de
laatste dag maar met 1 klein koffertje en de handbagage hoefden te reizen. Wij waren er met de auto aangekomen, en die hebben
we de 1e dag dus teruggebracht, samen met de overtollige bagage. Maar wij vlogen op JFK.

Heb je je tickets al geboekt? Want je zou ook eens bij Icelandair kunnen kijken, daar hadden wij de beste deal gevonden. Mèt een
gratis stop-over op IJsland, waar wij gebruik van hebben gemaakt. Wij waren voor 2 tickets €737,- incl. kwijt, in september.
#126 - 21-01-2007, 12:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

En dan de laatste vraag: In de week dat wij er zijn spelen de Yankees tegen Boston Red Sox. Dit gaan we niet missen natuurlijk  shiny Nu staat bij de ticketservice de wedstrijd verspreid over 3 avonden. Ik weet er zo niks van dat ik zelfs dat niet begreep! Duurt de wedstrijd zo lang? En zo ja...welke avond zou dan het leukste zijn? Tickets zijn vanaf 31 januari te bestellen online dus dan duik ik er gelijk op  1smile
groeten Bonnie
Hallo Bonnie,
over het honkballen kan ik je het volgende vertellen.
In een seizoen spelen de teams bijna elke dag een wedstrijd (totaal 160 dacht ik).
Dat jij op drie achtereenvolgende dagen NY.Y-B.RS ziet staan, betekent dat ze drie dagen achtereen een wedstrijd tegen elkaar spelen.
Dit is mede ook gedaan vanwege de grote afstanden.
Bv. NYY speelt op dag 1,2,3 tegen San Fransisco, dag 4 vrij, dag 5,6,7 tegen San Diego en dan vliegen ze terug en krijgen weer enkele thuiswedstrijden.
Het in NLmet die watjes van voetballers die max. 2 wedstrijden in de week kunnen spelen, onvoorstelbaar 5 a 6 wedstrijden in een week te moeten spelen.
Je kunt dus gewoon een van de wedstrijden uitkiezen.
De wedstrijd NYY - BRS is wel een klassieker, dus wees er op tijd bij.
Op de site MLB.com, links boven staat teams sites, kies NYY, kies op deze site scedule en je krijgt een maand overzicht van de te spelen wedstrijden.

Veel plezier,
Hans
#127 - 21-01-2007, 12:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bonnie

Nou bedankt voor de informatie allebei !

Wij gaan vanavond boeken. Met icelandair geen ticket kunnen vinden voor de data die wij gaan. We gaan vanavond boeken bij travelmap.nl , totaalprijs 2 tickets:917 euro, ook met verzekeringen enzovoorts.

Bedankt voor de info over het honkbal, de tickets worden 31 januari vrijgegeven en dan ga ik gelijk online boeken. Met 3 avonden maak je wel iets meer kans op een kaartje als bijvoorbeeld hier in Nederland lijkt mij. Lijkt me echt stoer, en grappig dat precies als wij gaan er een 'klassieker' is.

Heeeee wat is het toch heerlijk om reisjes naar de USA voor te bereiden  8)

groeten Bonnie
#128 - 22-01-2007, 07:39 uur

Bonnie

Ja daar was ik weer :D

We hebben inmiddels tickets voor de Yankees! Een hele bevalling was het wel , maar op 23 mei gaan we naar de Yankees - Boston Red Sox!

Nu ben ik bezig met een volgende deel van de planning. Het zit hem in : Empire State building of Top of the Rock? We hadden bedacht dat we er 1 in het licht op zouden gaan en 1 in het donker. Is er echt verschil en zo ja..wat zouden jullie dan aanraden ?

alvast bedankt weer  shiny

groeten Bonnie
#129 - 02-02-2007, 07:46 uur

Bill

En dat het Evil Empire maar een mooi pak slaag mag krijgen.
#130 - 02-02-2007, 09:58 uur

Wop

Ja daar was ik weer :D

We hebben inmiddels tickets voor de Yankees! Een hele bevalling was het wel , maar op 23 mei gaan we naar de Yankees - Boston Red Sox!

Nu ben ik bezig met een volgende deel van de planning. Het zit hem in : Empire State building of Top of the Rock? We hadden bedacht dat we er 1 in het licht op zouden gaan en 1 in het donker. Is er echt verschil en zo ja..wat zouden jullie dan aanraden ?

alvast bedankt weer  shiny

groeten Bonnie


Leuk een Basball Game, helaas was onze game vorig jaar Rained out!  :'(

Wat betreft de Empire State Buidling: Ga tegen de avond (plusminus 5 uur) naar boven en geniet van het uitzicht bij licht. Het wordt geleidelijk aan donker en je bent er toch al dus dan maak je ook nog een paar mooie foto's in het donker  ;)
#131 - 02-02-2007, 10:11 uur

Hans B

Ik ben zelf 1x op het Empire State Building geweest en dat was aan het eind van de dag.
Ik vond het toen erg mooi om de kleuren te zien veranderen.
Hans
#132 - 02-02-2007, 12:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bonnie

Hebben de experts nog tips/aanmerkingen/opmerkingen over mijn programma:

Zondag 20 mei:
Ochtend: Aankomst New York
Middag: Reizen Vliegveld – Hotel – Manhattan
Avond: Times Square – Rockefeller – Chrystler Building

Maandag 21 mei:
Ochtend: Vrijheidsbeeld & Ellis Island
Middag: Wall Street Area – Ground Zero – South Seaport District
Avond: Brooklyn Bridge

Dinsdag 22 mei:
Ochtend: SoHo & Chinatown & Little Italy?
Middag: Greenwich Village
Avond: Comedy Cellar , reservations 9 pm

Woensdag 23 mei:
Ochtend: Central Park
Middag: Museum Natural History
Avond: Yankees vs Boston Red Sox

Donderdag 24 mei
Ochtend: Empire State Building
Middag: 5th avenue – Broadway
Avond: Boottocht Staten Island

Vrijdag 25 mei:
Ochtend:
Middag: Terugreis

Alvast bedankt weer !

groeten Bonnie
#133 - 04-02-2007, 23:19 uur

Elke

Prachtige planning, Bonnie! Gevarieerd en niet te veel verschillende dingen bij elkaar gepropt. Misschien nog enkele tips:

- zondag 20 mei: als je toch naar het ChryslerBuilding gaat, laat Grand Central Terminal zeker niet links liggen. Best bezoek je dit station niet als het buiten al schemert of donker is want dan mis je de mooie lichtinval door de meer dan twintig meter hoge ramen.

- woensdag 23 mei: combineer je bezoek aan het Natural History Museum met een wandeling langs de Museum Mile. Dan kom je ook langs het Guggenheim Museum enzo wat door zijn unieke vorm altijd leuk is voor foto's. Aan de Upper West Side kan je ook een bezoekje brengen aan Strawberry Fields. Het Dakota gebouw, waar John Lennon vermoord werd, is vlakbij.

- donderdag 24 mei: het warenhuis Macy's ligt niet ver van het Empire State Building en is zeker een bezoekje waard. Ga zeker even op de oude houten roltrap!

- vrijdag 25 mei: als je nog niets gepland hebt, kan ik een ontbijtje met een donut of bagel op een bankje op Union Square van harte aanbevelen...  wink

Alvast heel veel plezier gewenst!
#134 - 05-02-2007, 14:46 uur
« Laatst bewerkt op: 05-02-2007, 20:31 uur door Elke »

Bonnie

Een vraagje aan de kenners:

In welke wijken wil je nu echt niet komen en/of zitten met je hotel ?

Als je in sommige boekjes leest, kun je wel heel Manhattan overslaan :S  Wie heeft ervaringen?

Mijn eventueel studio zou zitten in Murray Hill, iemand daar nog ervaringen/verhalen over ivm de veiligheid voordat ik boek?

groeten Bonnie
#135 - 24-03-2007, 09:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15