Bij Dollar in LA is er nu een apart loket voor mensen met buitenlandse prepaid-vouchers. Dat is mooi, scheelt een hoop wachttijd, als het ten minste bezet is. Achter het loket zit een vrolijke gast die "goete middajg" tegen je zegt en je staatnaam en zo probeert uit te spreken. Vervolgens probeert hij je een gloednieuwe auto met korting aan te smeren (maar je moet er wel extra voor betalen), waarvoor je vriendelijk bedankt. Dan zegt hij dat alle verzekeringen bij de voucher zijn inbegrepen, zelfs bij pech hoeft u zich nergens zorgen over te maken. Nog even 4 initialen zetten en onderaan tekenen.
De volgende ochtend check ik nog even het rental contract. Blijkt er "Roadside Assistance" op te staan a $5,99 per dag exclusief tax en toeslagen, totaal was dit ruim $250. Dat is in het hele gesprek de vorige avond niet ter sprake gekomen, die schoft heeft het er gewoon opgezet zonder iets te zeggen.
Het is inmiddels hersteld, maar ik kreeg nog wel van iemand daar op het terrein de suggestie om dit te melden bij de plaatselijke manager, het hoofdkantoor en m'n reisburo. Die gozer schijnt dat keer op keer te flikken. Aangezien dit forum ongeveer mijn reisburo is, meldt ik het hier maar. Huur je bij Dollar, check dan goed in de meest rechter kolom van de verhuurpapieren. Controleer of daar die extra verzekering is binnengesmokkeld a $5,99 per dag, verborgen tussen een hoop andere tekst.
Deze staat namelijk niet in de middelste kolom, waar alle andere verzekeringen en opties worden vermeld. Daarom valt het niet op. Je zou bijna gaan denken dat het hoofdkantoor zelf deze truuk bedacht heeft, want waarom staat deze verzekering op een andere plek vermeld?