Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overstappen

Discussie gestart

Ronald

Wij hebben ook ongeveer 1.5 uur om over te stappen.
Dat moet dus ongeveer genoeg zijn, maar........wat als het niet genoeg is en je mist je aansluiting? :(
heeft iemand daar ervaring mee?
#16 - 12-05-2010, 18:51 uur
geniet van het leven want het duurt maar even.

Hans B

Als het vliegtuig te laat is, wordt je door de maatschappij gratis op de eerst volgende vlucht gezet waarop plek is.
Als het je eigen schuld is, heb je een probleem, dan kunnen het wel eens eigen kosten worden.
Eigen schuld kan ook zijn bv. enorme drukte bij de immigration.
TIP: geen paniek, maar wel opschieten dus.
#17 - 12-05-2010, 19:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Freckles49

Wij hebben ook ongeveer 1.5 uur om over te stappen.
Dat moet dus ongeveer genoeg zijn, maar........wat als het niet genoeg is en je mist je aansluiting? :(
heeft iemand daar ervaring mee?

Ook wij hebben maar 1.uur en 40 minuten, wij vliegen naar Atlanta. Ik maak me er niet druk om. Vorig jaar waren we in Orlandoe vertraagd vanwege onweer en waren we te laat voor de volgende vlucht. Er lagen al nieuwe instapkaarten voor ons klaar bij de balie voor de volgende vlucht.
#18 - 13-05-2010, 17:12 uur

Ronald

Bedankt. Heb de kinderen al gezegd dat we misschien hard moeten lopen en we hebben een plattegrond van de luchthaven, zodat we weten waar we heen moeten.
#19 - 13-05-2010, 19:08 uur
geniet van het leven want het duurt maar even.

Hans B

Vanuit het vliegtuig is het niet zo heel ver naar de Immigration, daar moet je het langst wachten op je stempels in het paspoort.
Het wachten in de rij geeft vaak de stress, want je ziet de tijd voorbij gaan en de rij wordt maar niet korter.

De koffers liggen veelal al op de band te draaien, even op de vervolg band leggen en je witte 'douanekaart' afgeven.
Vervolgens is het handig om te weten waar je volgende vleigtuig staat.
De binnenlandse vlucht vertrekt meestal niet vanaf dezelfde terminal.
Je moet dan met de monorail naar een andere hal.

Al met al is het niet even genieten tijdens het overstappen, maar haast en stress totdat je bij de gate zit waar je volgende vliegtuig vertrekt.
Vaak blijkt dan pas, dat je toch nog wel wat tijd over hebt en keert de rust weer.

Succes en veel genieten (ook van de overstap)  ;)
#20 - 13-05-2010, 19:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Moby

hallo, even een vraagje ivm overstappen in JFK.

ik vertrek zaterdag vanuit Brussel nr Atlanta met een rechtstreekse vlucht...
maar op mijn terugvlucht maak ik een tussenlanding in New york (JFK)

Vertrek in Atlanta om 15.05, aankomst NY is 17.45. De vlucht nr Brussel vertrekt om 19.10.
Dus heb ik bijna 1.5u voor mijn vlucht nr Brussel te halen. Iemand hier ervaringen mee? tijd genoeg enzo...?

alvast bedankt  :)
#21 - 26-05-2010, 19:18 uur



Yessica


Vertrek in Atlanta om 15.05, aankomst NY is 17.45. De vlucht nr Brussel vertrekt om 19.10.
Dus heb ik bijna 1.5u voor mijn vlucht nr Brussel te halen. Iemand hier ervaringen mee? tijd genoeg enzo...?

Ja hoor, dat lukt wel. Alleen al omdat je op de terugweg je koffers niet hoeft opnieuw hoeft in te checken. Of je moet echt grote vertraging hebben, maar ga daar maar niet vanuit  ;)
#22 - 26-05-2010, 20:02 uur



Moby

Bedankt  :)
#23 - 28-05-2010, 17:20 uur



wim312

Hallo,

Is er iemand bekend met het overstappen op het vliegveld van Philadelphia? (11-9-2010)
We hebben daar een overstap naar Phoenix met een tussentijd van iets meer dan 2 uur.

Is ook voor ons de eerste keer dus is het fijn ook een beetje op deze dingen voorbereid te zijn.

Alvast bedankt voor de reaktie.

Wim

#24 - 13-06-2010, 20:30 uur

Wop

Hoi Wim,

 Indien er geen vertragingen zijn zou iets meer dan twee zou voldoende moeten zijn.
#25 - 13-06-2010, 21:37 uur

koosv

2 uur is zelfs voor Philadelphia (US Airways zeker?) genoeg.
Ik vind het een matige (laat ik netjes blijven) luchthaven omdat je na de gehele procedure van customs etc, naar een ander gebouw moet voor de aansluitende vlucht, en weer helemaal door de security, dus schoenen uit, riem af, etc. Daar is duidelijk niet goed over nagedacht.
Chicago, waar de oorspronkelijke vraag over ging, vind ik een fantastisch prettige luchthaven, ruim en modern van opzet. Ondanks zijn grootte (de nummer twee na Atlanta qua passagiers)  gaat alles daar vrij snel. Let op de grote Dino (helaas DOA....)  in een van de terminals en het gigantische neon kunstwerk in de tunnel waar je doorheen moet.
#26 - 15-06-2010, 00:17 uur

gompietje

Wij hebben ook maar 2uur om over te stappen in Detroit, we vliegen met delta airways.
Wie heeft ervaring met Detroit is de afstand naar de binnenlandse vluchten incheck ver of is het in de zelfde terminal
Hoe is de drukte bij immigration?

alvast bedanky

groet

kees
#27 - 11-04-2011, 15:24 uur

Hans B

Als ik onderstaand plaatje bekijk is de McNamara terminal voor de Delta / KLM / Air France combinatie.
De overige maatschappijen komen bij de North terminal.
Als jij een doorvlucht hebt met Delta / KLM / Air France zul je in dezelfde terminal blijven.


#28 - 11-04-2011, 15:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

gompietje

Bedankt voor het plaatje Hans en ja we vliegen weer verder met Delta en het ziet er naar uit dat we inderdaad in de zelfde terminal blijven scheelt een hoop tijd  :afro:.

groet

kees
#29 - 11-04-2011, 21:15 uur

parure

wij hebben een krappe 3 uur overstappen in Detroit. Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe we de koffers naar het volgende vliegtuig moeten  brengen.
#30 - 24-04-2011, 18:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15