Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overstappen

Discussie gestart

Yessica

wij hebben een krappe 3 uur overstappen in Detroit. Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe we de koffers naar het volgende vliegtuig moeten  brengen.

Je haalt gewoon de koffer van de bagageband zoals je dat gewend bent te doen en geeft hem vervolgens weer af. Het spreekt voor zich en er is altijd wel iemand die staat te gebaren waar je dat moet doen. Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken :-)    (Je koffer is al gelabeld dus je hoeft er niet voor naar een incheckbalie of zo.)
#31 - 24-04-2011, 19:01 uur



Jez

wij hebben een krappe 3 uur overstappen in Detroit. Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe we de koffers naar het volgende vliegtuig moeten  brengen.

Je haalt gewoon de koffer van de bagageband zoals je dat gewend bent te doen en geeft hem vervolgens weer af. Het spreekt voor zich en er is altijd wel iemand die staat te gebaren waar je dat moet doen. Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken :-)    (Je koffer is al gelabeld dus je hoeft er niet voor naar een incheckbalie of zo.)

En dat afgeven doe je een meter of 5 verderop. Voor de goede orde nog even de volgorde:
1. Uitstappen
2. Door de immigratiedienst
3. Koffers van de bagageband halen
4. Met je koffers door de douane ( 5 meter verderop), wit/blauw douaneformulier afgeven
5. Koffers afgeven voor de volgende vlucht (meteen na de douane zie je al personeel staan)
#32 - 24-04-2011, 20:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Sophieke

Vorig jaar hadden wij op ORD ook maar 1,5 uur overstap tijd.
Bij deze hadden we onze aansluitende vlucht naar LA gemist. Vliegtuig Brussel ORD had al 20 min vertraging, tijdje op tarmac blijven staan, helemaal achter aan aan schuiven bij immigratie dienst, was juist een ander vliegtuig voor ons aangekomen. Dan bagage zoeken, terug doorgeven aan douane, dan tram nemen naar andere kant van vliegveld. Bij deze waren wij onze vlucht naar LA kwijt. Snel naar een United balie voor een andere vlucht, eerst volgende vlucht, geen plaats, dan hadden we geluk, nog 2 plaatsen op de voorlaatste vlucht naar LA, economy plus dan nog wel. Het was een zeer vermoeiende reis!!!! Nooit nog 1,5u als overstaptijd. Minimum 3u voor ons!!!  ;)
#33 - 01-05-2011, 07:43 uur

Dirc

Ik had voor mijn schoonmoeder de volgende checklist gemaakt (was voor haar de eerste keer vliegen/overstappen in/naar USA):
VUL ONLINE ESTA AANVRAAG IN VOOR VERTREK
•In het vliegtuig of bij de incheckbalie krijgt U een witte formulier
•Vul de formulieren in
•De eerste controle (Customs non-US residence) wordt uw paspoort gecheckt
•Witte formulier wordt bij eerste controle alleen even gecheckt.
•Na eerste controle koffers van de band halen
•Bij tweede controle (Immigration, meestal twee man die vlakbij het afhalen van de koffers staan) levert U het witte formulier in
•Na tweede controle (klein stuk je doorlopen) kan U meteen de koffers voor de vervolgvlucht afgeven (meestal is daar wel iemand die vraagt waar de volgende bestemming heengaat en wordt er verteld waar u de koffers kunt neerzetten)
•Tussenstop Chigago, aankomst in Terminal 5, ga met metroservice (alles bovengronds) naar Terminal 1
•U hoeft niet meer in te checken want dit is in Amsterdam al gebeurd dus alleen door de scan/douane/handbagage check om naar de terminal/gate te gaan voor de binnenlandse vlucht


Als je voor de eerste keer naar Amerika vliegt adviseer ik altijd minimaal 2 uur overstaptijd te nemen, het is toch allemaal nieuw en even zoeken.


Wellicht een oud topic da tik naar boven haal, maar overzichtelijker voor iedereen dan weer een nieuwe aanmaken.
Ik kwam bovenstaande lijst tegen van Martin en mijn vraag is:

Als ik BRU => NY => PHOE vlieg en ik heb 8 uur tijd op New York (waar we misschien op en neer willen voor een lunch o.i.d.) kan ik dan direct mijn koffers droppen en tijdelijk het vliegveld af?
#34 - 07-12-2011, 13:45 uur
« Laatst bewerkt op: 07-12-2011, 18:58 uur door martinm »

martinm

Kleine aanpassing in bovenstaande, het Groene formulier is niet meer (zoals de meeste wel weten), lees hiervoor ESTA aanvraag doen voor vertrek (reeds aangepast in bovenstaande post)

Op je vraag, het droppen van je bagage JA en je hebt al boarding kaarten dus je kan gaan/staan waar je wilt. Je moet alleen weer door de security voor de vlucht. Ik voorzie geen problemen om even weg te gaan. Op Chigago moet je zelfs in andere terminal inchecken na Internationale vlucht dus daar sta je zowiezo buiten........in DC daarintegen kan je gelijk door de security voor de volgende vlucht hier blijf je dus binnen in de terminal.....
Misschien dat iemand die op NY heeft gevlogen daar meer over kan vertellen.

Martin
#35 - 07-12-2011, 15:53 uur
« Laatst bewerkt op: 07-12-2011, 18:59 uur door martinm »

Dirc

Ik wacht even af op reactie van NY vliegers   ;)
#36 - 07-12-2011, 18:04 uur

Yessica


Als ik BRU => NY => PHOE vlieg en ik heb 8 uur tijd op New York (waar we misschien op en neer willen voor een lunch o.i.d.) kan ik dan direct mijn koffers droppen en tijdelijk het vliegveld af?

Sterker nog, je moet gelijk je koffer ophalen en daarna meteen weer afgeven. Wat je daarna gaat doen zal hen een zorg wezen  :)
#37 - 07-12-2011, 18:46 uur



Dirc

Mooi!
#38 - 07-12-2011, 19:05 uur

Hans B

Ik wacht even af op reactie van NY vliegers   ;)

EWR, JFK of LGA ???
#39 - 07-12-2011, 19:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

EWR
#40 - 07-12-2011, 19:52 uur

Dirc

Maakt EWR  nog verschil?
#41 - 08-01-2012, 12:01 uur

Dirc

Even voor de duidelijkheid:

Op de heenweg
BRU => NY (EWR) => PHOE

Dit houdt in dat ik op NY zelf mijn koffer van de band trek, door de douane loop en weer op de volgende band leg?
Inchecken op NY is niet meer nodig omdat dit al gedaan is in BRU. Je moet alleen door de beveiliging als je het vliegveld verlaten hebt?

Op de terugweg
SF => NY (EWR) => BRU

Dit houdt in dat ik in Brussel mijn koffers pas weer zie en door de douane wandel?
Inchecken hoeft niet extra op NY want dit heb je op SF al gedaan?
#42 - 08-01-2012, 12:05 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2012, 12:07 uur door Dirc »

Dirc

Dus mijn lijstje voor de mede passagiers zou zijn (graag hoor ik of dit klopt?!):

Heen

Thuis
•   Vul Online ESTA aanvraag in voor vertrek

BRU
•   In het vliegtuig of bij de incheckbalie in Brussel krijgen we een wit formulier
•   Vul de formulieren in (op vliegveld of in vliegtuig)

NY
•   De eerste controle (Customs non-US residence) wordt uw paspoort gecheckt
•   Witte formulier wordt bij eerste controle alleen even gecheckt.
•   Na eerste controle koffers van de band halen
•   Bij tweede controle (Immigration, meestal twee man die vlakbij het afhalen van de koffers staan) levert U het witte formulier in
•   Na tweede controle (klein stuk je doorlopen) kan U meteen de koffers voor de vervolgvlucht afgeven (meestal is daar wel iemand die vraagt waar de volgende bestemming heengaat en wordt er verteld waar u de koffers kunt neerzetten)
•   We hoeven niet meer in te checken want dit is in BRU al gebeurd dus alleen door de scan/douane/handbagage check om naar de terminal/gate te gaan voor de binnenlandse vlucht

Terug

SF
•   Inchecken, koffers afgeven

NY
•   We hoeven niet meer in te checken want dit is in SF al gebeurd dus alleen door de scan/douane/handbagage check om naar de terminal/gate te gaan voor de internationale vlucht
•   Koffers gaan automatisch door naar de volgende vlucht

BRU
•   Koffers ophalen en door de douane naar buiten
#43 - 08-01-2012, 12:17 uur

Jez

•   We hoeven niet meer in te checken want dit is in BRU al gebeurd dus alleen door de scan/douane/handbagage check om naar de terminal/gate te gaan voor de binnenlandse vlucht
Ligt eraan: als je de terminal niet hebt (kunnen) verlaten, hoef je niet opnieuw door de controle. Dus kan, hoeft niet. Zelfde geldt voor je terugvlucht.
Citaat
BRU
•   Koffers ophalen en door de douane naar buiten

Nog wel even door de paspoortcontrole, dus hou je paspoorten bij de hand.
#44 - 08-01-2012, 12:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

duidelijk!
#45 - 08-01-2012, 12:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15